Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei se vaadi kuin sen, että verkkoyhteys käy hetken TÄYSIN poikki (eli esim. modeemi buuttaa), niin Pleikkari kuvittelee kaapelin irronneen.

no hyvä, mietin jo ettei ethernet porttti ole hajoamassa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

tää ei varsinaisesti ongelma oo, mut jos yhdellä käyttäjällä ostaa storesta jonkun pelin niin pystyykö kaikilla käyttäjillä pelaamaan sitä samaa peliä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

tää ei varsinaisesti ongelma oo, mut jos yhdellä käyttäjällä ostaa storesta jonkun pelin niin pystyykö kaikilla käyttäjillä pelaamaan sitä samaa peliä?
Kyllä voi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

tää ei varsinaisesti ongelma oo, mut jos yhdellä käyttäjällä ostaa storesta jonkun pelin niin pystyykö kaikilla käyttäjillä pelaamaan sitä samaa peliä?

Pystyy pelaamaan. Itselläni on 2 käyttäjää omani ja emännän. Olen ostanu omalla tunnuksilla pelejä ja ne on toiminut myös emännän tunnuksilla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni on ollut YLoD-vikaa jo useampaan otteeseen, olen korjaillut vanhaa konetta jo kolme kertaa.

1. Levyn pitäisi tulla ulos kun pidät eject-nappia pohjassa n. 10 sekunnin ajan.

2. Klikkaa linkkiä ja seuraa ohjeita: Klik


Sain tehtyä operaation ja sain laitteen käyntiin, mutta nyt kone ei löydä ollenkaan blurayasemaa. Laitteessa on edelleen pelilevy, eikä se tule ulos vaikka kuinka kauan pitää ejectiä pohjassa. Vähän ajan päästä painamisesta kuuluu sellainen vihellysääni.

Availin konetta uudestaan ja yritin etsiä jäikö joku piuha laittamatta, mutta en keksinyt mitään vikaa mistään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Auttakkaa! Ostin hajonneen pleikkarin tilalle uuden ja nyt kävi niin että tämä uus kone on 6. johon laitan mun tunnuksia. 4 mun accoa on kavereilla sharetuksen takia ja se viides oli se vanha masiina. Pystyykö sitä risaa konetta enää deaktivoimaan esim. MAC-osoitteen perusteella. En viitsis ostaa kaikkee uusiks, en viitsisi tota sharetustakaan lopettaa. Lisäksi se risa kone tietenkin pitää kavereidenkin accot sisällään eikä niitäkään saa sieltä enää pois. :mad:

E: Mitä se deaktivointi muuten tekee koneelle? Sulkeeko se profiilin pois koneesta jolla ollaan kirjautuneena vai poistaako se koko koneen käytöstä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Pystyykö sitä risaa konetta enää deaktivoimaan esim. MAC-osoitteen perusteella.
Ei pysty. Tässä tapauksessa ainoa vaihtoehto on olla yhteydessä Nordisk Filmiin ja pyytää, että poistavat kaikki aktivoinnit tuolta PSN-tunnukseltasi. Kyllä, siinä lakkaa sitten kavereille sharetetut pelitkin toimimasta, kun seuraavan kerran ovat yhteydessä PlayStation Networkiin.

Mutta tällaista se katsos on, näistä riskeistä olen useammankin kerran varoittanut tuolla game sharing -ketjussa.

Mitä se deaktivointi muuten tekee koneelle? Sulkeeko se profiilin pois koneesta jolla ollaan kirjautuneena vai poistaako se koko koneen käytöstä?
Deaktivointi tarkoittaa sitä, että sillä PSN-tunnuksella ostettuja materiaaleja ei voi käyttää enää sillä PS3-järjestelmällä (ellei sitä aktivoida uudestaan).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Deaktivointi tarkoittaa sitä, että sillä PSN-tunnuksella ostettuja materiaaleja ei voi käyttää enää sillä PS3-järjestelmällä (ellei sitä aktivoida uudestaan).

Tarkoittaako tuo muuten sitä, että kyseiselle koneelle jää kuitenkin tunnari voimaan. Vai että kun tuon tekee, voi samalla tunnarin siirtää taas yhteen koneeseen.

Meinasin sitä, että jos joku quassimon kaveri tekee tuon deaktivoimisen omalla koneellaan tuolle quassimon tunnukselle. Niin saako quassimo sitten tällä uudella koneella ladattua ostamansa materiaalin takasin. Kaveri noita nyt ei saa enään takasin kylläkään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos tiedoista. Pyydän sitten jotain ystävääni deaktivoimaan omat tunnukseni jolloin homma on ratkennut. Eipä tällainen ongelma tullut aikoinaan pieneen mieleenkään. Tänks guys! :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Meinasin sitä, että jos joku quassimon kaveri tekee tuon deaktivoimisen omalla koneellaan tuolle quassimon tunnukselle. Niin saako quassimo sitten tällä uudella koneella ladattua ostamansa materiaalin takasin. Kaveri noita nyt ei saa enään takasin kylläkään.
Tuo toki onnistuu myös. Eli ei se deaktivointi suoranaisesti poista mitään muuta kuin oikeuden käyttää sillä PSN-tunnuksella ostettua materiaalia. Itse pelaajaprofiili jää olemaan siihen Pleikkarille, eikä ne PSN-ostokset deaktivoinnin yhteydessä mihinkään katoa. Niitä ei vaan voi käyttää enää.

Mutta jos saa yhden kaverinsa puhuttua yli ja suostumaan deaktivointiin, silloin yksi aktivointikerta vapautuu, ja sen voi käyttää sitten quassimon uudessa Pleikkarissa.

Huom! Deaktivointia tehdessä pitää tietää sen PSN-tunnuksen salasana. Yleensähän ihmiset sharettaessa pistävät jonkin tilapäissalasanan, joten jos salakala on vaihtunut, pitää quassimon kertoa se kaverilleen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuo toki onnistuu myös. Eli ei se deaktivointi suoranaisesti poista mitään muuta kuin oikeuden käyttää sillä PSN-tunnuksella ostettua materiaalia. Itse pelaajaprofiili jää olemaan siihen Pleikkarille, eikä ne PSN-ostokset deaktivoinnin yhteydessä mihinkään katoa. Niitä ei vaan voi käyttää enää.

Mutta jos saa yhden kaverinsa puhuttua yli ja suostumaan deaktivointiin, silloin yksi aktivointikerta vapautuu, ja sen voi käyttää sitten quassimon uudessa Pleikkarissa.

Näin tuon olen mielessäni pähkäillyt.

Itselläni tunnus on käytössä 4 -koneessa ja yksi on vielä vapaana. Tosin nuo kaikki ovat omia koneita, niin sharetuksesta ei sinällään ole kyse. Useampi kone eri huoneessa ja eri tarkoituksessa, joissa tartten samaa tunnusta. Ja saattaahan se olla, että joskus minullekkin tulee tuo ongelma jos joku kone kosahtaa.

"koputtaa puuta"

Pitäs joskus pyydellä NF avaamaan nuo singstar ostokset (Että sais kaikki ostetut biisit samalle koneelle), kun olen tietämättömänä mennyt niitä ostamaan kahdella koneelle. Niin jos kaikkia suomi biisejä haluaa lauleskellä, pitää olla kaksi konetta tulilla :D
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt tuli ongelma. Ensin meni sinisädeasema rikki, mutta nyt ei toimi mikään ladatuista peleistäkään. Mitä ihmettä on tapahtunu? Päädyin eilen niin radikaaliin tekoon, että nollasin koneen tehdasasetuksille. Latasin Storesta yhen demon ja edelleenkään ei toimi.Kun klikkaa pelion kuvaketta, näyttää, että peli lähtee käynnistymään, mutta jumahtaa sitten mustaan ruutuun. Onko kone tullut vaan tiensä päähän vai?:(
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kun klikkaa pelion kuvaketta, näyttää, että peli lähtee käynnistymään, mutta jumahtaa sitten mustaan ruutuun. Onko kone tullut vaan tiensä päähän vai?:(
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, kun kerran tehdasasetuksetkin on palautettu. Tosin on pieni mahdollisuus, että ongelma on itse kiintolevyssä. Mahdollisuuksien rajoissa kokeile jotain toista kiintolevyä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuli vastaan tällainen ongelma. Korjasin tuon YLOD:in ja nyt ps3 toimiikin. Mutta minulta jäi levyaseman sisään peli ja nyt ps3 väittää että levyasema olisi tyhjä eikä näytä peliä valikossa eikä myöskään anna sitä pois tuolta sisältä. (Antaa vain sen äänen ettei siellä sisällä olisi mitään)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Muistaakseni olin kysynyt neovoa miksi mun mw2 ei asenna päivitys tietoa mulle vastattiin, että sen voi korruptoida tai se johtuu kovalevystä.Miten voi korruptoida.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Muistaakseni olin kysynyt neovoa miksi mun mw2 ei asenna päivitys tietoa mulle vastattiin, että sen voi korruptoida tai se johtuu kovalevystä.Miten voi korruptoida.
Umm... Ei päivitystä ole tarkoitus korruptoida, vaan todennäköisesti tiedostojärjestelmä on päässyt sekoamaan (korruptoitumaan). Tiedostojärjestelmän oikomiseksi löytyy parikin tapaa eräästä FAQista.

Jos niistäkään ei ole apua, voi itse kiintolevy olla hajoamassa, jolloin se pitää vaihtaa toimivaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

luin äsken jonkun FQ:n en löytäny tietoo
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

1. Levyn pitäisi tulla ulos kun pidät eject-nappia pohjassa n. 10 sekunnin ajan.

2. Klikkaa linkkiä ja seuraa ohjeita: Klik

sehän oli mainio ohje. sitten vaan odottelemaan, että oma kone hajoaisi. oliko se aine, jota käytti putsaamiseen, sinolin tyyppistä? sinolia meillä ainakin töissä vedellään härveleihin, mutta en ihan piirilevyihin asti ole sillä kajonnut...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitähän mahtoi tapahtua PS3:selle, kun rupesin käynnistää niin eipä lähe käyntiin. Vasemassa ylä nurkassa istua tököttää pari linux pingviiniä ja alla pitkä rimpsu jotain komentokehotteen kaltaista tekstiä. Koneeseen ei ole asennettu linuksia (tai ei tiettävästi) ellei toi meidän pikkuinen ole tunkenut sinne jotain linux levyä. Miteskäs tuon sais resetoitua/palautettua tehdas asetuksiin kun ei auta edes toi virtakatkaisian ja virtanapin yhteis painalluskaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miteskäs tuon sais resetoitua/palautettua tehdas asetuksiin kun ei auta edes toi virtakatkaisian ja virtanapin yhteis painalluskaan.
Kuulostaa kyllä todella hämmentävältä tilanteelta. Ottaisitko valokuvan tuosta Linux-ruudusta?

Joka tapauksessa eräästä FAQista löydät ohjeet Recovery Menuun pääsemiseksi...
 
Ylös Bottom