Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Akseli Hakonen: Uskallan väittää, että konsolit merkkiin ja malliin katsomatta eivät itsestään levyjä tuolla lailla hajota. Rasitusmurtuma on tullut alunperin jostain muualta, ja käyttö totta kai vain pahensi sitä.

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mites on....? Julkarista ostettu Plösön BD-asema kuoli kesken Killzonea, joka ilmeisesti on kovinkin raskasta tavaraa asemalle.

Tavarat on jo backupattu uutta konetta varten, mutta kysymys kuuluukin.
Olen antanut NHL-porukallemme käyttöön tunnukseni, boostien sharettamiseen ja käsittääkseni 5 kappaletta tunnuksiani on käytössä, joten saanko enää uuteen koneeseen tunnuksiani, vai vaatiiko tuo kavareiltani tunnuksieni poiston? Vai onnistuuko enää sittenkään?

Savet olen varmuudeksi tallentanut vielä erikseen, jotta edes ne sitten saisi käyttöön.

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mites on....? Julkarista ostettu Plösön BD-asema kuoli kesken Killzonea, joka ilmeisesti on kovinkin raskasta tavaraa asemalle.

Tavarat on jo backupattu uutta konetta varten, mutta kysymys kuuluukin.
Olen antanut NHL-porukallemme käyttöön tunnukseni, boostien sharettamiseen ja käsittääkseni 5 kappaletta tunnuksiani on käytössä, joten saanko enää uuteen koneeseen tunnuksiani, vai vaatiiko tuo kavareiltani tunnuksieni poiston? Vai onnistuuko enää sittenkään?

Savet olen varmuudeksi tallentanut vielä erikseen, jotta edes ne sitten saisi käyttöön.
Tietääkseni jos deaktivoit tunnuksen siitä omalta koneeltasi, se onnistuu. Tai poistat kokonaan.

spineshank: Lue manuaalista tiedonkuljetustyökalun käytöstä. Se on vastaus kaikkiin ongelmiisi tässä tapauksessa.

onko kellään ps3 slim (120gb) hajoittamut levyjä ?

Voi olla aika harvinaista. Blu-ray-levyjen yksi etu on mm. niiden kestävyys ja parempi suojapinta muutenkin (ei naarmuunnu kauhean helposti siinä missä vanha DVD usein liiankin helposti).

Pelitietojen siirto PlayStation 3:sta PlayStation 3 Slimiin

Saan kohta ps3 slimin niin kuinka saan siirrettyä vanhasta ps3:sta peli tiedot slimiin? Mulla on pieni ongelma vanha ps3 ei lähde käyntiin. Pitääkö mun sit siirtää kovalevy vanhasta ps3:sta slimiin ja sitä kautta tehdä varmuuskopiointi vai mitä pitää tehdä?

Vastaus: Pelitietojen siirto PlayStation 3:sta PlayStation 3 Slimiin

Saan kohta ps3 slimin niin kuinka saan siirrettyä vanhasta ps3:sta peli tiedot slimiin? Mulla on pieni ongelma vanha ps3 ei lähde käyntiin. Pitääkö mun sit siirtää kovalevy vanhasta ps3:sta slimiin ja sitä kautta tehdä varmuuskopiointi vai mitä pitää tehdä?
Jos vanha konsolisi ei käynnisty, eikä varmuuskopiota ole otettu, ei mitään ole tehtävissä. Kaikki data on siis mennyttä (ellet korjaa/korjauta vanhaa Pleikkariasi).

Vastaus: Pelitietojen siirto PlayStation 3:sta PlayStation 3 Slimiin

Mulla on pieni ongelma vanha ps3 ei lähde käyntiin.

Millä tavalla laite käyttäytyy? On siis aivan "dead", vai yrittää käyntiin mutta nopeasti vilauttaa keltaista valoa ja sitten punainen valo jää palamaan (eli kansankielellä "YLOD")?

JOS kyseessä on jälkimmäinen, niin kovin vähän on varmaan tehtävissä kotikonstein (jos ei sitten halua lähteä lämpöpuhallin yms kikkailuun - lue oma ketju aiheesta).

Herran jestas sentään! Slimillä kuva simahti kuva ensimmäistä kertaa nyt ja ennätys signaalikatko: n. 5 sekuntia, oikein tuli tv:seen se palkki mikä kertoo mikä lähde. Onko se nyt kuitenkin niin että tv on liian hidas käsittelemään HDCP -tietoja vai onko se yksinomaan vain pleikkarin vika?

Onko se nyt kuitenkin niin että tv on liian hidas käsittelemään HDCP -tietoja vai onko se yksinomaan vain pleikkarin vika?
Missä tilanteessa tuo tapahtui? "Syyllistä" näissä tapauksissa on aika vaikeaa, ellei lähes mahdotonta löytää, jos ilmiö toistuu vain kerran jossain sattumanvaraisessa tilanteessa. Jos saat tuon toistumaan joka kerta tietyissä olosuhteissa, helpottuu ongelmanratkontakin.

Missä tilanteessa tuo tapahtui? "Syyllistä" näissä tapauksissa on aika vaikeaa, ellei lähes mahdotonta löytää, jos ilmiö toistuu vain kerran jossain sattumanvaraisessa tilanteessa. Jos saat tuon toistumaan joka kerta tietyissä olosuhteissa, helpottuu ongelmanratkontakin.

Joo, se on niin mysteerinen ongelma kun minun 40gb -malli ei tehnyt tuota kuin vain sekunnin tai puolen heiton, tämä uusi slim tuplasi kolme sekuntia enemmän ja se vasta häiritsikin. Ei oikein huvita katsoa myöskään elokuvia enää tällä koneella koska aivan liian iso heitto. Pitäisi olla toinen Blu-Ray soitin niin näkisi että onko samaa vilkkumista, toisaalta joskus katsoin netistä jostain yhdestä henkilöstä jolla oli tismalleen sama ongelma ja sillä oli kolme laitetta (myös Xbox 360) eikä niillä mitään ongelmaa, PS3 oli ainoa poikkeus joka aiheutti sitä.

Jusava: Edelleen jäi epäselväksi, milloin tuota tapahtuu. Aina kun resoluutio vaihtuu? Vai kesken leffan? DVD vai BD? Mitä resoluutioita valittuna? Onko PS3 kytketty suoraan televisioon vai onko välissä vahvistin? Jos vahvistin, onko siinä jotkin skaalausominaisuuudet päällä?

Jusava: Edelleen jäi epäselväksi, milloin tuota tapahtuu. Aina kun resoluutio vaihtuu? Vai kesken leffan? DVD vai BD? Mitä resoluutioita valittuna? Onko PS3 kytketty suoraan televisioon vai onko välissä vahvistin? Jos vahvistin, onko siinä jotkin skaalausominaisuuudet päällä?

Tapahtui pelin aikana eikä myöskään vahvareita toistaiseksi eli suorakytketty tv:seen sillä PS3:n omalla 3 metrin piuhalla. 720p reso oli tapahtumahetkellä ja pleikkarissa kaikki resot päällä ja automaattisella, 32 tuuman Sonyn tv:ssä Full-hd -tuki jossa myös epäilemättä HDCP -tuki. Se tapahtui joskus myös dvd:n aikana jossa resoluutio oli ainoastaan 576p ja signaali katosi puoleksi sekunniksi tuolla vanhalla 40gb pleikkarilla, myös XMB:ssä. Voi olla että slim tuplaa nekin suunnilleen saman verran eli n. 5 sekuntia. Kyllä meinaa harmittaa oikein syvästi ja kun kovin haluaisin esimerkiksi katsoa elokuviakin ilman että pätkii ja pelata ilman että jokin tehtävä menee pieleen kun en näe mitään. :(

Viimeksi muokannut moderaattori:

Se 5 sekunnin katko tapahtui uudelleen. Siis miten on mahdollista että fatissa oli ainoastaan sekunnin katko kun taas slimissä se nelinkertaistui? Käytetäänköhän slimissä HDCP -tekniikkaa joka vaatii tv:stä enemmän tehoja? Alkaa epäilyttää vaan käytöksestä päätellen.

Käytetäänköhän slimissä HDCP -tekniikkaa joka vaatii tv:stä enemmän tehoja? Alkaa epäilyttää vaan käytöksestä päätellen.
Ei kyse ole mistään tehoista. CECH-2XXX-malleissa on vaan eri HDMI-piirisarja kuin aiemmissa malleissa, mutta ei se ole sen tehokkaampi tai tehottomampi kuin vanhemmissa PS3-malleissa.

Tässä vaiheessa suosittelen kääntymään television valmistajan/maahantuojan puoleen ja kysymään, olisiko heillä tarjota esim. firmware-päivitystä televisiolle tai antaa muuta neuvoa ongelmaan.

PS. Oletko kokeillut eri HDMI-kaapeleilla? Jos et, varmista, että käytössä on HDMI v1.3/v1.4 -sertifioitu, eli ns. High Speed (Category 2) -kaapeli.

Lähde: eDepot

Ei kyse ole mistään tehoista. CECH-2XXX-malleissa on vaan eri HDMI-piirisarja kuin aiemmissa malleissa, mutta ei se ole sen tehokkaampi tai tehottomampi kuin vanhemmissa PS3-malleissa.

Tässä vaiheessa suosittelen kääntymään television valmistajan/maahantuojan puoleen ja kysymään, olisiko heillä tarjota esim. firmware-päivitystä televisiolle tai antaa muuta neuvoa ongelmaan.

PS. Oletko kokeillut eri HDMI-kaapeleilla? Jos et, varmista, että käytössä on HDMI v1.3/v1.4 -sertifioitu, eli ns. High Speed (Category 2) -kaapeli.

Lähde: eDepot

Aha eli ei tehoista kiinni. Tosiaan olen yrittänyt katsoa päivityksiä tuohon tv:seen mutta nyt ei ikäänkuin enää tehdä uusia päivityksiä, sillä viimeisin oli 14.7.2010. Tuota ennen niitä päivityksiä tuli muutamia vuoden aikana. Olen siis kokeillut yhtä Haman 2 metristä letkua ja kun se ei toiminut niin jouduin turvautumaan vähän kalliimpaan Pure-av -letkuun eikä vaikutusta, kummatkin siis 1.3 versioita. Nuokin piuhat tuli ostettua viime vuoden kesällä kun yritin vanhaan fattiin jossa nuo ei auttanut ongelmaan ja tajusin kuitenkin että kalliimmalla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä ainakaan käsitysten mukaan. Sekin vaan sitten että suostuuko ne tekemään mitään asian eteen jos sanon nuo mainitsemani ongelmat ja se että pystyykö ne tekemään mitään korjaavaa softaa jonka voisi ajaa sisään joka korjaisi nämä ongelmat täysin. Varmaan pitäisi jonnekin laittaa emailia kunhan löytäisin osoitteen.

Sekin vaan sitten että suostuuko ne tekemään mitään asian eteen jos sanon nuo mainitsemani ongelmat ja se että pystyykö ne tekemään mitään korjaavaa softaa jonka voisi ajaa sisään joka korjaisi nämä ongelmat täysin.
Sehän selviää vain kysymällä. Jos kyseessä on yleinen televisiomalli, tuskin voit olla ainoa PS3:n omistaja, jolla samanlainen töllö on Pleikkariin HDMI:llä kytkettynä. Hyvällä tuurilla kyseessä on siis tunnettu ongelma, ja siihen saattaa löytyä valmis ratkaisukin.

Sehän selviää vain kysymällä. Jos kyseessä on yleinen televisiomalli, tuskin voit olla ainoa PS3:n omistaja, jolla samanlainen töllö on Pleikkariin HDMI:llä kytkettynä.

Ainakaan nopealla googletuksella en löytänyt ketään joka olisi ratkaissut tätä ongelmaa. Yhteys luultavasti Sonyyn täytyy joka tapauksessa ottaa ja kysyä niiltä sitten. Sehän on nyt kuitenkin vähän yli vuoden vanha vasta kun ostin tämän 2009 Joulukuussa. Toivottavasti ratkaisu siis löytyisi valmistajan puolelta.

Morjens!Minulla on sellainen ongelma tuon ps3:sen kans et kun latasin uutta päivitystä tikulta,meni kone jumiin yhteen kohtaan.Lukee vain jotain järjestelmäpäivitys yms.Mikään muu ei toimi kuin hipaisu virtakytkin.Yritin päästä recovery tilaan mutta ei sekään onnistu.Olen itse ajatellut et auttaisko jos vaihtais kovalevyn ja hakis uusimman päivityksen tikulle.Saisko tällätavoin ajettu käyttiksen uudestaan?Vai mitä tuon kans tekis.Kiitos:)

Yritin päästä recovery tilaan mutta ei sekään onnistu.
Recovery Menuun pitäisi päästä vaikka ilman kiintolevyäkin. Olethan varmasti seurannut oikein ongelma-FAQissa annettuja ohjeita kyseiseen huoltovalikkoon menemisestä?

Nimittäin jos tuonnekaan et pääse, ole yhteydessä viralliseen PlayStation-tukeen ja kysy sieltä ohjeita jatkotoimenpiteistä. Hyvin todennäköisesti edessä on takuuvaihto.

Ylös Bottom