Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

QQ sanoi:
Yritetty on, mutta tikussa oleva ohjelmisto palautuu kun tikun työtää seuraavan kerran koneeseen. Olisiko vinkkejä, miten tuon saisi aivan tyhjäksi.
Formatoinnin sijaan poistat jollain partitioeditorilla kaikki osiot tikulta ja luot sitten uuden osion tilalle. Tuon jälkeen on takuulla ainakin tikku tyhjänä. (Tietysti jos tikun mukana asensit koneellesi jotain ohjelmaa niin nekin kannataa poistaa samalla).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Lynari sanoi:
Samanlaisella Penalla tykitän (PT-AE 700) muistaakseni pelejä käynnistäessä tulee myös sadetta
mutta pelien aikana en moista ole huomannut.

Ilmiötä en myöskään ole huomannut PC:n, DVD:n enkä Digilaatikon kanssa,
jotka toki on kytketty Composiitilla.

Minä tykitän Sanyo PLV-Z5:llä ja peliä käynnistettäessä minullakin näkyy lyhyen hetken lumisadetta, mutta ei pelien aikana. Olisiko häiriöitä HDMI:n tiedonsiirrossa, auttaisikohan lyhyempi tai parempilaatuisempi kaapeli ?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Yöllä sain PS3:sen kaatumaan/jumiin nettiselaimella kun aikani katselin Livevideo.com sivuston videoita, ei vastannut mihinkään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mul on toi sama sandiskin muistitikku ja mulla se toimi ilman ongelmia. Oletko kokeillut eri usb portteja?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Voihan laulun loilanta... :D

Vaihdosta tuli uusi kone, jossa uusi kiintolevy -> F1 uratallennukset sekä Oblivion seikkailut alusta uusiksi... Kuin myös Motorstormit ja Resistancet... Eipä tullut mieleenkään konetta lähettäessä, että kiintolevy jää samalle tielle... Pöh :D Eipähän lopu tekeminen taas neljään kuukauteen...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Baron sanoi:
Voihan laulun loilanta... :D

Vaihdosta tuli uusi kone, jossa uusi kiintolevy -> F1 uratallennukset sekä Oblivion seikkailut alusta uusiksi... Kuin myös Motorstormit ja Resistancet... Eipä tullut mieleenkään konetta lähettäessä, että kiintolevy jää samalle tielle... Pöh :D Eipähän lopu tekeminen taas neljään kuukauteen...

Itse vedin juuri eilen ulkoiselle kovalevylle varmuuskopion. Tallennuksia varmuuskopioinut useammin.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Baron sanoi:
Voihan laulun loilanta... :D

Vaihdosta tuli uusi kone, jossa uusi kiintolevy -> F1 uratallennukset sekä Oblivion seikkailut alusta uusiksi... Kuin myös Motorstormit ja Resistancet... Eipä tullut mieleenkään konetta lähettäessä, että kiintolevy jää samalle tielle... Pöh :D Eipähän lopu tekeminen taas neljään kuukauteen...

Ois kannattanut tosiaan siirtää ne talteen :(
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Baron sanoi:
Voihan laulun loilanta... :D

Vaihdosta tuli uusi kone, jossa uusi kiintolevy -> F1 uratallennukset sekä Oblivion seikkailut alusta uusiksi... Kuin myös Motorstormit ja Resistancet... Eipä tullut mieleenkään konetta lähettäessä, että kiintolevy jää samalle tielle... Pöh :D Eipähän lopu tekeminen taas neljään kuukauteen...
Itse oisin pyytäny että laittavat vanhan kovon mukaan ja oisivat pitäny uuden kovon itellä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

J2 sanoi:
Itse oisin pyytäny että laittavat vanhan kovon mukaan ja oisivat pitäny uuden kovon itellä.
Elikkä miten saada paska takaisin hevoseen ?

No oma moka... :rolleyes: Mitäs menin odottamaan, että aivojen käyttö sallittua kun en itse osannut käyttää...

Notinki taisi sanoa sen sodan puolella: "suurin osa ihmisistä on tyhmiä"... Ikävä tunnustaa, mutta oikeassa oli :D
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Baron sanoi:
Voihan laulun loilanta... :D

Vaihdosta tuli uusi kone, jossa uusi kiintolevy -> F1 uratallennukset sekä Oblivion seikkailut alusta uusiksi... Kuin myös Motorstormit ja Resistancet... Eipä tullut mieleenkään konetta lähettäessä, että kiintolevy jää samalle tielle... Pöh :D Eipähän lopu tekeminen taas neljään kuukauteen...
Muistaakseni tuosta joskus jonkun edustajan kanssa keskustelin ja käsittääkseni käytännön pitäsi olla sellainen, että kone toimitetaan huoltoon _ilman_ kiintolevyä.
Voi tietysti taas olla, että muistelen ihan höpöjä. :eek:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Jep, mutta tässä väännettiinkin kättä muistikortinlukijan toimivuudesta ja eihän minua olisi kukaan ensi alkuun uskonut, ellei kiintolevyllä olisi ollut toista sataa tuhoutunutta valokuvaa todisteena siitä, että paska mikä paska...

Ja sivuhuomautuksena vielä mainittakoon, että kone tuhosi viimeiset kuvat isoäidistäni, joka on tällä hetkellä Jorvin teho-osastolla.... Arvatkaa vaan, että kyrsii...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Baron sanoi:
Jep, mutta tässä väännettiinkin kättä muistikortinlukijan toimivuudesta ja eihän minua olisi kukaan ensi alkuun uskonut, ellei kiintolevyllä olisi ollut toista sataa tuhoutunutta valokuvaa todisteena siitä, että paska mikä paska...

Ja sivuhuomautuksena vielä mainittakoon, että kone tuhosi viimeiset kuvat isoäidistäni, joka on tällä hetkellä Jorvin teho-osastolla.... Arvatkaa vaan, että kyrsii...
No voi sen kiintolevyn ottaa pois siellä maahantuojallakin.

:( Otan osaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

J2 sanoi:
No voi sen kiintolevyn ottaa pois siellä maahantuojallakin.
No en aio enää kiusata maahatuojaa itselläni: "Minulla oli se ja se, siellä ja silloin..." Itseäni ainakin ärsyttäisi, jos sellaista joutuisin kuuntelemaan... Kone on varmaan matkannut SCEE:lle ihmeteltäväksi ja hyvä niin... Kunhan nyt poistaisivat kaikki kuvat ja kotivideot sieltä koneelta, niin ei tarttis perään huudella... Itselläni kun ainoastaan pelitallennukset olivat varmuuskopioimatta, niin ei niin paljoa harmita... Vähän vain.

Pelit kun voi aina aloittaa alusta :)

Edittiä: Perkule miten hianoa palvelua... Iskin Memory Stickin laitteeseen ja tutkittuani sen sisältö huomasin, että Nordisk Filmsin pojat olivat omatoimisesti siirtäneet pelitallennukset talteen muistikortille... Vau... Olen mykistynyt esimerkillisestä oma-aloitteellisuudesta... Tässähän kävi siis loistavasti..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Hmm onko normaalia ettei PS3 sammu hipaisunapista? Käyntiin se kyllä lähtee mutta sammu ei :)
(Myönnän etten ole lukenut manuaalia kunnolla :( )
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

lare sanoi:
Hmm onko normaalia ettei PS3 sammu hipaisunapista? Käyntiin se kyllä lähtee mutta sammu ei :)
(Myönnän etten ole lukenut manuaalia kunnolla :( )

Pelkkä hipaisu ei riitä, sitä pitää painaa muutama sekunti kunnes päästää piippaus-äänen. Näin ainakin itse sen sammutan. En kyllä enää käytä koko hipaisunappia kun ohjaimella sen saa startattua/sammutettua ilman sormenjälkiä :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

samuel6 sanoi:
Pelkkä hipaisu ei riitä, sitä pitää painaa muutama sekunti kunnes päästää piippaus-äänen. Näin ainakin itse sen sammutan. En kyllä enää käytä koko hipaisunappia kun ohjaimella sen saa startattua/sammutettua ilman sormenjälkiä :)

Kiitos tästä :D
Olen aina sammuttanut koneen ohjaimella mutta nyt yritin hipaisunapilla eikä onnistunut :)

Edit: Tässä tuntee itsensä harvinaisen tyhmäksi nyt :D
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Naukkis sanoi:
Koska se kirjautuu itestään välillä ulos jos on langaton. Johtuu varmaan tuosta NAT Tyypistä. Muutenkin saattaa lataukset katketa jos on langaton.

Neuvoisin jos osaisin, mutta kokemusta löytyy vain buffalon vehkeistä :eek:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Naukkis sanoi:
Voisiko joku kertoa mitä siis pitää kokonaisuudessaan tehdä?:confused:
Tämä on hiukan monimutkaisempi operaatio, mutta sattumoisin itse juuri boottasin samanmerkkisen ADSL-purkin ja tein nämä konffausjuitsut, joten on suht tuoreessa muistissa.

Ensinnäkin, sinun täytyy puhkoa reikä reitittimen firewalliin. Nyt kun istut siinä koneen ääressä, niin avaa Command Prompt (tai komentokehoite, jos käytät suomenkielistä Windowsia). Kirjoita siihen

ipconfig

Katso numerosarja tekstin Default gateway (ehkä jotain tyyliin "oletusyhdyskäytävä" suomeksi) jälkeen. Se on ehkä "192.168.1.1" tjsp. (Jos kaksi ensimmäistä numeroa ovat eri kuin tuossa mainitut, niin modeemisi on siltaavassa moodissa, enkä pysty auttamaan tämän pidemmälle. Kaiken järjen mukaan tuolloin pleikkarin NAT-tilan pitäisi olla 1, eli paras mahdollinen).

Kirjoita selaimen osoitekenttään tuo yllämainittu numerosarja, ja saat näkyviin ADSL-purkin konffaustyökalun. Oletussalasana on muistaakseni "1234", mutta jos tuo ei toimi, lue manuskasta tai etsi Googlella.

Avaa "Advanced Setup" -sarakkeesta (siinä ruudun keskellä) kohta "Firewall", sieltä "Rule Summary" ja pudotusvalikosta Packet Directioniksi "WAN to LAN". Paina (todennäköisesti tyhjän) taulukon alla olevaa painiketta, jossa lukee "Append", jolloin pääset säätämään palomuurin asetuksia.

Koska Zyxel ei tunne pleikkarin oletusporttia, joudut luomaan custom-servicen. Paina linkkiä "Edit customized services", jolloin pääset määrittämään PS3:n voice chat -portin. Valitse jokin riveistä painamalla sen numeroa, jolloin sinun pitäisi olla ruudussa, jonka otsikkona lukee
"Firewall - Customized Services - Config"

Service name voi olla mitä tahansa, itselläni siinä lukee "PS3 voice chat".
Service type on UDP (vaikka myös TCP/UDP kelpaa, pelkkä TCP ei riitä).
Radio-buttoni kohtaan Single, ja ensimmäiseen Port number -kohtaan luku 3658

(Tuo numero löytyy mm. tältä sivulta.)

Paina Apply, sitten Back.

Nyt sinun pitäisi olla ruudussa, jonka otsikko on
"Firewall - Edit Rule X"

Varmista, että ruudussa Active on rasti, ja että Actioniksi on valittu Forward. Source ja Destination Addressit ovat molemmat "Any address", poista "Selected services" listasta kaikki, mitä siinä on tähän asti ollut, ja lisää siihen tuo äsken määritelty PS3 voice chat.

Paina Apply, ja ensimmäinen vaihe on valmis. Palomuuri päästää liikenteen läpi. Mutta tämä ei vielä riitä.

Seuraavaksi täytyy määrätä pleikkarille kiinteästi määräytyvä IP-numero. Käy PS3:n luona, etsi sieltä Asetukset -> Verkkoasetukset -> Asetukset ja yhteystilalista. Esiin pongahtavasti listasta kirjoita ylös kaksi kohtaa: IP-osoite ja MAC-osoite. Tarkista, että ne tulivat muistiin oikein.

Palaa takasin konffaussivulle, valitse ylälaidasta "Site Map" ja sitten LAN -> Static DHCP. Kirjoita johonkin ilmestyvän listan riveistä (jollekin, missä lukee 00:00:00... ja 0.0.0.0) ensin tuo MAC ja sitten IP-osoite. Näin varmistat, että jatkossakin pleikkarilla on aina sama osoite. Paina Apply.

Valitse vasemman laidan linkeistä "NAT". Olet "NAT - mode" -ruudussa. Valitse täältä "SUA only", paina Apply ja sitten napauta linkkiä "edit details".

Tämä kohta ei jostain syystä toimi Firefoxilla, joten toivottavasti olet IE:llä liikenteessä. Valitse rivi 2 (tai jos se näyttää olevan jotain muuta kuin nollaa täynnä, niin ensimmäinen, jolla on pelkkiä nollia). Kirjoita Start port ja End port -kenttiin 3658, ja IP address -kenttään se pleikkarista löytynyt IP-osoite.

Paina Save.

Käy testaamassa yhteys. Pitäisi olla NAT-type 2.

Jos jaksoit lukea tänne asti, palkitse itsesi kahdella kierroksella Resistance - Fall of Mania.


Nokkelampi veikko osaa sitten tulkita näitä ja tehdä temput muillekin ADSL-vehkeille.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Onko kellään käynyt näin? Toisellakin RR7 pelaajalla oli noin mutta kolmannella ei. Miks tossa ei ole ohjaimen kuvaa?

Ps. Kaverilista ei ole minun.
 
Ylös Bottom