Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Takuu on voimassa ja vien sen liikeeseen josta sen ostin.
Saavat huoltaa vehkeen on siitä kuitenkin 400 maksettu.
Nyt vituttaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Takuu ei muuten enää ole voimassa, joten voipi tulla kivat laskut kotiin.

Missähän nämä kovalevyn viat korjataan?

Kaupassa josta ostin ei ole huoltoa, joten sieltä se ilmeisesti lähetetään maahantuojalle.

Korjaako maahantuoja vian vai lähetetäänkö kone jonnekin Japaniin tai Yhdysvaltoihin?

Rahti nimittäin maksaa maltaita ja sitten saa jo uuden vehkeen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Takuu ei muuten enää ole voimassa, joten voipi tulla kivat laskut kotiin.

Missähän nämä kovalevyn viat korjataan?
Kiintolevyjä ei korjata, vaan ne vaihdetaan uuteen. Tuolla ongelma-FAQissa on kerrottu toimenpiteet takuupalautukselle, vaikka takuu olisikin jo päättynyt.

Nopein tapa on ostaa itse uusi kiintolevy, mutta se tietysti maksaa jonkin verran. Toisaalta siinä saa sitten kerralla Pleikkariin lisää kiintolevytilaa ja reippaasti. Esim. 320 gigan rieskan saa vähän reilulla 50 eurolla.

Koko konsolin kiikutus takuuvaihtokierrokselle ottaa sen muutaman viikon, mutta ei maksa sen enempää kuin matka konsolin ostopaikkaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiintolevyjä ei korjata, vaan ne vaihdetaan uuteen. Tuolla ongelma-FAQissa on kerrottu toimenpiteet takuupalautukselle, vaikka takuu olisikin jo päättynyt.

Nopein tapa on ostaa itse uusi kiintolevy, mutta se tietysti maksaa jonkin verran. Toisaalta siinä saa sitten kerralla Pleikkariin lisää kiintolevytilaa ja reippaasti. Esim. 320 gigan rieskan saa vähän reilulla 50 eurolla.

Koko konsolin kiikutus takuuvaihtokierrokselle ottaa sen muutaman viikon, mutta ei maksa sen enempää kuin matka konsolin ostopaikkaan.

Löysin netistä tietoa, että maahantuojan ei ole pakko ottaa vastaan alle kaksi vuotta toimineita koneita, joissa takuu on päättynyt. Kaupan ei ole siis pakko lähettää konetta maahantuojalle, koska maahantuoja on näin käskenyt. Tästä asiasta voi joutua tekemään reklamaation ja ilmoittamaan vielä kuluttaja-asiamiehelle. Eli aika pitkältä väännöltä kuulostaa.
Mikäli liike ei ota vastaan konsolia, niin on varmaan parempi itse vaihtaa kovalevy, koska en halua vääntää kuukausia hesalaisen maahantuojan kanssa, kun Helsingissä muutenkin kaikki luulevat olevansa niin hyviä ja rikkaita.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Löysin netistä tietoa, että maahantuojan ei ole pakko ottaa vastaan alle kaksi vuotta toimineita koneita, joissa takuu on päättynyt. Kaupan ei ole siis pakko lähettää konetta maahantuojalle, koska maahantuoja on näin käskenyt. Tästä asiasta voi joutua tekemään reklamaation ja ilmoittamaan vielä kuluttaja-asiamiehelle. Eli aika pitkältä väännöltä kuulostaa.
Mikäli liike ei ota vastaan konsolia, niin on varmaan parempi itse vaihtaa kovalevy, koska en halua vääntää kuukausia hesalaisen maahantuojan kanssa, kun Helsingissä muutenkin kaikki luulevat olevansa niin hyviä ja rikkaita.

Tähänhän se maahantuoja toiminnallaan pyrkiikin. Tekemään asian niin vaikeaksi asiakkaalle, että tämä mielummin luopuu asiansa ajamisesta ja hankkii uuden kovalevyn, konsolin tai jonkun muun rikki menneen komponentin. Toivottavasti tämä ei yleisty ja sinällään aja osaltaan alas maamme mainiota kuluttajasuojaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tähänhän se maahantuoja toiminnallaan pyrkiikin. Tekemään asian niin vaikeaksi asiakkaalle, että tämä mielummin luopuu asiansa ajamisesta ja hankkii uuden kovalevyn, konsolin tai jonkun muun rikki menneen komponentin. Toivottavasti tämä ei yleisty ja sinällään aja osaltaan alas maamme mainiota kuluttajasuojaa.

Kyllä kyseessä on niin kallis tuote, että en varmasti luovuta.
Tuo laki kiinnostaa, niin sitten vaan aletaan lakikirjaa lukemaan ja etsimään oikeita kohtia ratkaisuun. Kuluttaja-asiamiehelle tehdään ilmoitus ja vaikka sata reklamaatiota maahantuojalle.
Tästähän asiasta voidaan taistella vaikka kuinka kauan. En tajua miksi yhden kiintolevyn vaihtaminen voidaan tehdä niin vaikeaksi, kun kyseessä on kuitenkin vaan kuljetus Helsinkiin,kiintolevyn vaihto ja kuljetus takaisin. Minä vaikka maksaisin siitä, koska itse en osaa tuollaisten kanssa pelata. Tosin onneksi tuttuja löytyy, jotka osaavat, jos asia pyörii paikoillaan, niin sitten varmaan pakko antaa jonkun muun vaihtaa kiintolevy, koska ei se kuitenkaan mikään ihmeellinen operaatio ole. Tässähän on kysymys periaatteesta, koska jos näitä huoltoja on, niin silloin niiden on myös tehtävä työnsä. Monta huoltoa on jouduttu tekemään monillakin eri firmoilla, mutta aina on joutunut itse luovuttamaan. Maahantuojat keksivät aina niin hyviä selityksiä, vaikka ne olisivat täysin käsittämättömiä. En jaksa vääntää minkään maahantuojan kanssa jostain 50e tuotteesta, mutta kun kyse on 500e, niin kävelen vaikka maahantuojalle.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En tajua miksi yhden kiintolevyn vaihtaminen voidaan tehdä niin vaikeaksi, kun kyseessä on kuitenkin vaan kuljetus Helsinkiin,kiintolevyn vaihto ja kuljetus takaisin.
Ei se maahantuoja niitä konsoleita korjaa tai niihin kiintolevyjä vaihda. Kyllä ne lähtevät eteenpäin SCEE:lle jonnekin tuonne Keski-Euroopan tienoille.

Ja sen verran mitä muut ovat omista kokemuksistaan tällä foorumilla kertoneet, ei takuuvaihto takuuajan päättymisen jälkeen ole vaatinut mitään "kuukausien vääntöä", vaan yhdellä yksinkertaisella reklamaatiolapulla (valmis dokumenttipohja FAQissa) homma on hoitunut. Eroa normaaliin takuuvaihtoon on siis vain sen verran, että joutuu parisenkymmentä minuuttia omaa aikaa käyttämään reklamaatiolapun täyttämiseen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei se maahantuoja niitä konsoleita korjaa tai niihin kiintolevyjä vaihda. Kyllä ne lähtevät eteenpäin SCEE:lle jonnekin tuonne Keski-Euroopan tienoille.

Ja sen verran mitä muut ovat omista kokemuksistaan tällä foorumilla kertoneet, ei takuuvaihto takuuajan päättymisen jälkeen ole vaatinut mitään "kuukausien vääntöä", vaan yhdellä yksinkertaisella reklamaatiolapulla (valmis dokumenttipohja FAQissa) homma on hoitunut. Eroa normaaliin takuuvaihtoon on siis vain sen verran, että joutuu parisenkymmentä minuuttia omaa aikaa käyttämään reklamaatiolapun täyttämiseen.

Asia selvä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo, mikäköhä mahtaa olla vikana ku käynnistää pelin nii joku 10-15 min sitä voi pelata, mut sitte ps3 alkaa pitää ihme ääntä. Esim ku pelasin mw2 nii ku peli loppu nii sit jäi jumii. Otin levyn pois ja se oli erittäin kuuma, en tiä mis vika mut tiätääks teist joku? : )
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo, mikäköhä mahtaa olla vikana ku käynnistää pelin nii joku 10-15 min sitä voi pelata, mut sitte ps3 alkaa pitää ihme ääntä. Esim ku pelasin mw2 nii ku peli loppu nii sit jäi jumii. Otin levyn pois ja se oli erittäin kuuma, en tiä mis vika mut tiätääks teist joku? : )

En ole mikään ammattilainen, mutta jos levy ja kone ovat kovin kuumia, niin olisikohan silloin vikaa jäähdytyksessä? Kone kerää lämpöä ja ei jaksa enää pyörittää ja sitten se tyssää siihen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt ku oon kokeillu konetta nii ei se hirveen kuumalt tunnu, mut toi ihme ääni joka tulee nii sen haluisin selvittää. Ihan ku se kuuluis tuolt minne laitetaa levy
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Viikossa tuli tehdaskorjattu tilalle ilman kustannuksia joka tosin lähti samantien takaisin kun oli tosi meluisa. Kolme viikkoa nyt odoteltu uutta yritystä mutta ei ole näkynyt. Sähköpostitse olen ollut yhteydessä NF:ään ja ilmoittivat että konsolit lopussa mutta pikapuoliin pitäisi tulla uusi erä tehdaskorjattuja konsoleita. Luulen etteivät täysin uusia anna rikkoutuneen tilalle paitsi jos nyt on täysin uusi lähes käyttämätön konsoli. Kyllä nuo takuuasiat muuten on mennyt sujuvasti NF:n kanssa vaikka konsolini oli Briteistä tilattu.

No niin, jos joku asia voi mennä persilleen niin tämä.....:mad:

Alkuperäinen, Bluray-asema meni rikki, tällöin oli ikää n. 9kk.
1. vaihtokonsoli meni takaisin, muutamassa minuutissa alkoi tuuletin huutamaan ja grafiikassa virheitä.
2. vaihtokonsoli, taas muutamassa minuutissa tuuletin alkoi huutamaan ja välillä pelit "töksähti".
3. vaihtokonsoli, ensimmäisen kerran virrat päälle, punainen kuvaruutu jossa teksti monella kielellä "Vakava virhe tapahtunut. Ota yhteyttä tekniseen tukeen".

Nyt loppu sähköpostin kirjoittelu, luuri käteen ja Helpdeskiin avautumaan. Lupasi ystävällinen helppari ottaa konsolin henkilökohtaiseen käsittelyyn ja itse tarkastavan konsolin ja katsovan että nyt tulee varmasti kunnollinen takaisin. No, eikös sieltä aina pitäisi tulla kunnollinen eikä sekundaa :eek::confused:. Joka tapauksessa nyt pitää konsoli lähettää suoraan NF:lle eikä siihen yleiseen palautusosoitteeseen. Katsotaan mikä on seuraava pask.. eikun maailman paras konsoli.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt ku oon kokeillu konetta nii ei se hirveen kuumalt tunnu, mut toi ihme ääni joka tulee nii sen haluisin selvittää. Ihan ku se kuuluis tuolt minne laitetaa levy

Minkähän kuulonen se ihme ääni mahtaa olla? Tietysti siitä jonkin verran ääntä lähtee, kun lukee DVD/BLU-RAY levyjä.
 
ps3 ei lataa tai tallenna tallenuksia

mun pleikka ei tallenna eikä lataa apua:( vähä lisä tietoo yhessä pelissä tulee tallenus pisteessä unable save game session eikä tuu virhe numeroo mut toisessa pelissä kun se tallentaa tulee (virhe 80030001) ja kun menee pelis pää valikkoo tulee tämmöne save data for call of duty: world at war is corrupt and must delete se menee tallenus luotteluu ja kun yrittää poistaa tallennusta tulee virhe ja sama numero sit kun menee ps3: n pääsivulle mis on kaverit ja nää nii täytyy poistaa sitä kautta tallennus tai muute se töppii pelin alku videoon ja tätä täytyy tehä aina jos haluu pelata call of dutyy
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ps3 ei lataa tai tallenna tallenuksia

mun pleikka ei tallenna eikä lataa apua:(
Auta meitä ensin kertomalla, millä tavalla ja missä tilanteessa ongelma tarkalleen ottaen ilmenee. Jos Pleikkari antaa jonkin virheilmoituksen/virhekoodin, kirjoita se sanatarkasti viestiisi. Noin avuttoman ylimalkaisella ongelmakuvauksella on käytännössä täysin mahdotonta antaa hyviä neuvoja.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Minkähän kuulonen se ihme ääni mahtaa olla? Tietysti siitä jonkin verran ääntä lähtee, kun lukee DVD/BLU-RAY levyjä.

Siis se kuulostaa siltä ku levy pyöris tyhjää siel tai sit se ihanku osuis johonki, mut se ei oo semmost perus levyn pyörimis ääntä. Kiitti ketkä o vastannu : )
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Siis se kuulostaa siltä ku levy pyöris tyhjää siel tai sit se ihanku osuis johonki, mut se ei oo semmost perus levyn pyörimis ääntä. Kiitti ketkä o vastannu : )

Hankaavaa ääntä/rahinaa/tärinää... Minulla jotku levyt saattaa aiheuttaa pientä tärinää joka tas johtuu siitä, että levyn reikä ei ole 100% keskellä mikä saa sen sitten hiukan tärisyttää. Vaikuttaako asiaan mitenkään onko se DVD, CD tai BLU-RAY levy?

Ottaa kumminkin levyn sisälle ongelmitta?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hankaavaa ääntä/rahinaa/tärinää... Minulla jotku levyt saattaa aiheuttaa pientä tärinää joka tas johtuu siitä, että levyn reikä ei ole 100% keskellä mikä saa sen sitten hiukan tärisyttää. Vaikuttaako asiaan mitenkään onko se DVD, CD tai BLU-RAY levy?

Ottaa kumminkin levyn sisälle ongelmitta?

Juu kokeilen noit dvd,cd ym. levyjä. Mut jääkö sulla se peli jumii sillo ku se pitää semmost ääntä? Levyn ottaa sisään normaalisti
 
Ylös Bottom