Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onnistuu kyllä, mutta HDCP-suojausta vaativat pelit ja käytännössä kai kaikki Blu-ray-leffat jäävät komponenttikaapelilla näkemättä täydessä tarkkuudessaan.

Selvä, mistä tiedän vaatiiko peli HDCP-suojausta vai ei? Näkyykö esim. pelikotelossa?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Yritinpä tänään lisätä rahaa store-tilille...
Yritin siis tehdä tuon Handelsbankenin Visa electronilla. Kaikki nuo kohdat täytin kuten ne kuuluukin, mutta tuossa missä valitaan korttityyppi niin siinä ei ollut tuota Visa electronia. Kuuluko valita tuo Visa, vaikka visa electronin tietoja syöttääkin. Pääsin noihin osoitetietoihin kuitenkin, kun pistin korttityypiksi visan. Osoitetiedoista, kun yritti päästä eteenpäin niin tuli tuo: ''information incorrect...''. Mikä voisi olla ongelma? Siitä en kyllä tiedä onko kortissa päällä tuo verified by visa-juttua.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mikä voisi olla ongelma? Siitä en kyllä tiedä onko kortissa päällä tuo verified by visa-juttua.
Se kiikastaa joko tuosta VbV:stä tai alaikäisyydestäsi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tänään on illalla taas vaihteeksi huoltokatko PlayStation Networkissa klo 18-22. Ei siis tarvitse ihmetellä ja kirjoitella "mixei mun codi toimi" -viestejä. :)

Lisätietoja voi lukea lähdelinkin takaa.

Lähde: KonsoliFIN
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla on tää sonyn virallinen headset, mutta nyt ilmeni tällainen ongelma, että mikkiin ei tule mikkien ääniä vaan ne tulee televisiosta eikä headsetista. Mitään asetuksia en ole muokannut. Ennen tullut ihan normaalisti. Tässä tosin on ulostulo kohdassa ei pala sininen valo (asetuksissa siis) toisin kuin sisääntulo kohdassa, joten miten tämän saisi korjattua?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tässä tosin on ulostulo kohdassa ei pala sininen valo (asetuksissa siis) toisin kuin sisääntulo kohdassa, joten miten tämän saisi korjattua?
Vaihda audiolaitteiden asetuksista ulostulolaitteeksi se headset (eli paina kolmiota, niin pääset määrittelemään käytettävän ulostulolaitteen).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Se on jo niin, mutta siinä ei vain ole sitä sinistä palloa, kuten sisääntulossa -.-
En ymmärrä, mitä mahdat tarkoittaa "sinisellä pallolla". Voitko ottaa kuvan tilanteesta?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hmm, tuo saattaa olla jokin uusi juttu, koska Googlen kuvahaulla en löytänyt vastaavaa sinistä palloa audiolaitteiden asetuksia esittävistä kuvista.

Enivei, teepäs tällaiset toimenpiteet:

1) Poista sen headsetin paritus kokonaan Hallinnoi Bluetooth®-laitteita -valikosta.
2) Sammuta headset ja yhdistä se USB-kaapelilla suoraan PS3:een. (Siinä headsetissä on pieni luukku, jonka alla on mini-USB-portti.)
3) Käynnistä headset (PS3:n ollessa) päällä. (Ruutuun pitäisi tulla ilmoitus headsetin kytkemisestä.)
4) Tarkista nuo audioulostulon asetukset.

Tuo tekee parituksen uudestaan, eli jos siellä on jokin asetus ollut hassusti keturallaan, tuon pitäisi korjata tilanne.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En tiennyt mihin olisin laittanut tämän kysymyksen, koska kyse ei ole varsinaisesta ongelma tapauksesta.

Tuli tuossa nettiä selattaessa mieleen sellainen juttu, että miksei sony ole laittanut tonne storeen tai johonkin muuhun paikkaan sellaista vaihtoehtoa, että vois vaihtaa omaa PSN nimimerkkiä ja se maksais esim jonkun pari euroa se nimimerkin vaihtaminen.
Voi kyllä olla, että kyseistä asiaa on hankala toteuttaa ja porukka menis vaan sekaisin jos jatkuvasti vaihtelis omaa nimimerkkiä.

Olikos Xboxilla tälläinen systeemi voimassa, että nimimerkkiä pystyi vaihtamaan jos maksoi siitä jonkun verran. Vai onko kokonaan jo kuollut ja kuopattu koko systeemi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Voi kyllä olla, että kyseistä asiaa on hankala toteuttaa ja porukka menis vaan sekaisin jos jatkuvasti vaihtelis omaa nimimerkkiä.

Niin, trophyt ja muut ovat kuitenkin aika tiukasti sidottu omaan nimimerkkiin, joten ehkä se juuri toisi sekaannusta ja jopa mahd. huijausyrityksiä (?) kun porukka niitä vaihtelisi..

Tässä peräänkuuluttaisin enemmän sitä, että porukka vähän tarkemmin miettisi minkä nimimerkin valitsee (osa tietenkin varattu muutenkin), koska sillä potentiaalisesti pelataan vuosia verkossa ja muualla. Varsinkin nuorempi porukka voi laittaa nimimerkin jonkin hetken mielijohteen tai vitsin innoittamana, vaikka vitsi ei välttämättä ole kovinkaan monen mielestä hauska.. Itsellä on sellainen nimimerkki (mitä en paljasta kuin kavereille), joka on ollut käytössä aikoinaan tietyillä forumeilla yms. Eli se on mulle omalla tavallaan "tärkeä" nimi - vaikka nimimerkki onkin.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

PSN-nimimerkkiä voi "muuttaa" mutta se on tällä hetkellä vain mahdollista Japani-tunnuksilla. Johtuu lähinnä siitä että siellä käytetään nimimerkeissä natiivifontteja ja toiminnon avulla voi halutessaan kirjoittaa nimimerkkinsä meille tutuilla, latinalaisilla aakkosilla. Pysyvän muutoksen voi saada myös aikaan jos herjaavasta/häiritsevästä nimimerkistä joku tekee valituksen ja nimimerkki pakkovaihdatetaan.

Kyseisestä muutostoiminnosta monet olisivat valmiita maksamaankin per vaihto, mutta vielä ei Sony ole sitä saanut aikaan tuoda muualle maailmaan.
 
PS3 Ongelma!

PS3:sta käynnistäessä tulee punaisella pohjalla valkoista tekstiä n. 20 eri kielellä: Vakava virhe on tapahtunut, ota yhteyttä tekniseen tukeen.

Kun pitää PS-näppäintä pohjassa, voi normaalisti sammuttaa järjestelmän/ohjaimen.

Apua!
 
Vastaus: PS3 Ongelma!

PS3:sta käynnistäessä tulee punaisella pohjalla valkoista tekstiä n. 20 eri kielellä: Vakava virhe on tapahtunut, ota yhteyttä tekniseen tukeen.
Tuossa tilanteessa on parasta vain totella virheilmoituksen kehotusta.

Q: Miten voin ottaa yhteyttä Nordisk Filmiin?
A: Lähetä sähköpostia osoitteeseen fi-hotline <ät> nordiskfilm.com. Asiakastuen numero on 0600 - 411 911 (arkisin klo 12-18). Puhelu maksaa 0,79 /min + pvm.

Lisää takuuvaihdosta voi lukea ongelma-FAQista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

FAQ on luettu, ja toivottavasti tulin nyt puhumaan oikeaan paikkaan.

Eli siis muutaman vuoden palvelleeseen pleikkariin ilmestyi tänään tuo YellowLightofDead. Takuuta eí ole enää jäljellä. Kannattaisiko nyt tässä vaiheessa vaihtaa Slimiin? Paljonko tämän asian korjaaminen maksaisi?

Ja jos tota konetta ei enää takuuvaihtoon huolita, niin onko siis ainoa jäljellä oleva vaihtoehto saada sisällä oleva levy ulos yrittää sitä itse sieltä onkia?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kannattaisiko nyt tässä vaiheessa vaihtaa Slimiin?
Todennäköisesti uusi Slim kestää paljon pidempään, joten siinä mielessä kyllä. Tosin jos YLOD vei mukanaan arvokasta dataa... No, se on jokaisen henkilökohtainen päätös..

Paljonko tämän asian korjaaminen maksaisi?
FAQissahan ei suinkaan mainittu Gamehousea ja sen YLOD-korjaushintaa... Eiku top tykkänään, sarkasmini petti!

Ainoa tapa on yrittää tuota yllä mainittua YLOD-korjausta joko itse tai esimerkiksi tamperelaisessa Gamehousessa 99 euron hintaan.

Ja jos tota konetta ei enää takuuvaihtoon huolita, niin onko siis ainoa jäljellä oleva vaihtoehto saada sisällä oleva levy ulos yrittää sitä itse sieltä onkia?
Tai voi turvautua Gamehousen palveluihin.
 
Vastaus: Playstation Network -huoltokatkokset (ja yleiset PSN-häiriöt)

Vielä muistutettakoon täälläkin, että tänään on PSN-huoltokatko klo 1800-0230 ja se vaikuttaa vähintään seuraavilla tavoilla:

During the maintenance, you will be unable to access the following services:

* PlayStation Store on PS3, PSP and PC.
* PlayStation Network Account Management.
* PlayStation Network Account Registration.

In addition, you will not be able to sign in to PlayStation Network from eu.playstation.com. If you wish to play online during the maintenance, please ensure you sign in to PSN before 16:00 on Thursday 28 October 2010.

During this maintenance, you can continue to collect in-game trophies and these will be updated on your profile once PlayStation Network is back up and running.

Tarpeeksi monesta huoltokatkosta viisastuneina kaikkihan me tiedämme, että kannattaa varautua kaikenlaisiin verkko-ongelmiin. Eli älkää ihmetelkö, jos nettipeli ei toimi tai katkeilee jatkuvasti. Se johtuu huoltokatkosta.

Lähde: PS.Blog (EU)
 
PS3 rikki?

Elikkäs olis sellasta kysyttävää ku sattu tossa yks ilta ps3 leviimään, nyt ku yrittää laittaa päälle nii vilauttaa keltasta valoo ja sen jälkee punaista, onks kellää tullu vastaavaa etee? :mad:
 
Ylös Bottom