Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta katsoin että tämä on suht aktiivinen ketju jotta saisin nopeasti vastauksen.
http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Life-Box-Blu-ray/dp/B002KSA4GA/ref=cm_cr_pr_pb_t Tollainen tekisi mieli hankkia, mutta kommenteissa lukee että kaikkia levyjä ei pysty toistamaan jenkki PS3:lla. Johtuen ilmeisesti resoluution ja ruudunpäivitysnopeuden synkkauksesta(?). Itsellä on normaali 60GB fätti euroPS3. Jos joku tietää enemmän voisi kertoa toimiiko kaikki levyt ongelmitta siis eouropleikkareilla?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jos joku tietää enemmän voisi kertoa toimiiko kaikki levyt ongelmitta siis eouropleikkareilla?
Tuo on ihan normaali Region B -julkaisu, joten Euro-PS3:lla ei pitäisi olla tuon kanssa mitään ongelmia.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta katsoin että tämä on suht aktiivinen ketju jotta saisin nopeasti vastauksen.
http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Life-Box-Blu-ray/dp/B002KSA4GA/ref=cm_cr_pr_pb_t Tollainen tekisi mieli hankkia, mutta kommenteissa lukee että kaikkia levyjä ei pysty toistamaan jenkki PS3:lla. Johtuen ilmeisesti resoluution ja ruudunpäivitysnopeuden synkkauksesta(?). Itsellä on normaali 60GB fätti euroPS3. Jos joku tietää enemmän voisi kertoa toimiiko kaikki levyt ongelmitta siis eouropleikkareilla?

On joitakin eurooppalaisia Blu-ray-julkaisuja (ei kovin yleistä kuitenkaan), joissa joko elokuva ja/tai sen extrat ovat 1080/50i-muodossa (yleensä Blu-ray-leffat ovat 1080p-muodossa - ja osa extroista 1080/60i). Jenkki PS3/Blu-ray-soitin ei tue 50i/50Hz-matskua, joten vaikka leffa olisi 1080-resolla, niin 50i ei toimi Jenkki-soittimissa.

Eurooppalaiset PS3/Blu-ray-soittimet tukevat MOLEMPIA 50i/60i-muotoja, ja DVD-puoli tukee MOLEMPIA PAL/NTSC-järjestelmiä. Eli tuossa mielessä Euro-soitin on aina varma valinta.

Käytännössä ainut syy miksi ostaisi Jenkki-soittimen Euro-mallin sijaan on sitten mahdolliset leffojen aluekoodit, jotka Blu-ray-puolella ovat vielä osassa levyistä ja DVD-leffoissa tietty aika yleisestikin. Vaikka DVD-soittimien aluekoodit on jo vuosia ollut aika helppoa ohittaa, niin ilmeisesti Blu-rayhin tarvitsee jonkinlaisen hardismuutoksen, ts. jotain kolvausta laitteen sisällä tms (eli softamuutos ei riitä/onnistu) ja homma ei ole vieläkään kovin yleistä.

(Mitä Planet Earth -settiin tulee Blu-rayllä, niin käsittääkseni ne ovat ihan 1080p/24fps niin kuin suurin osa leffoistakin. Jotain sekaannusta/väittelyä kyllä muistan, että onko sarja kuvattu alunperin 1080i vai 1080p... Ja UK-julkaisu on käsittääkseni "R0", ei "Region B"...

JA senkin muistan, että osassa bokseista saattaa lukea "1080i" takakannessa, mutta ne ovat kuitenkin "1080p" => Tämän voi tsekata yleensä playerin kautta sitten kun itse matsku pyörii.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mikä vikana?

Avasin konsolin aivan normaaliin tapaan ja äänet eivät yhtäkkiä enää kuulu. Minulla on liitettynä konsoli tv:seen HDMI piuhalla ja äänten pitäisi tulla televisiosta. Koitin myös toisella HDMI-piuhalla mutta ei toiminut. Mutta SCARTilla koittaessa äänet toimivat. Vika ei ole televiosssakaan luultavasti, koska tv:ssä on kaksi HDMI paikkaa ja olen koittanut molemmat. Playstation ääniasetuksista on myös valittuna HDMI. Tämä tapahtui siis aivan yhtäkkiä, ettei äänet enää toimineet.

Vastauksia odotellessa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tarkista audioulostulon asetukset ja anna PS3:n itse tunnistaa tuetut ulostuloformaatit. Voi olla, että sieltä HDMI:stä tulee jotain sellaista audioformaattia, jota televisiosi ei tue.

Konsoli tunnisti itse tuetut ulostuloformaatit Linear PCM 2 kan. 44,1 kHz, Linear PCM 2 kan. 48 kHz, mutta ei näillä kuitenkaan toimi.
Pitäisiköhän manuaalisesti koittaa muita ulostuloformaatteja?
 
Timppe: Ei tarvitse. Nuo ovat juuri sellaiset muodot, joita televisio varmasti tukee. Se automaattinen tunnistus toimii sen verran hyvin, että lisävalintoja on syytä tehdä vain siinä tapauksessa, että tietää laitteen ihan varmasti tukevan jotain, mitä PS3 ei jostain syystä automaattisesti tunnistanut.

Ja koska videosignaali kulkee kummiskin, ei PS3:n HDMI-ulostulossa taikka kaapelissa ole vikaa. Syyn pitää löytyä siis jostain muualta.

Ihan varmuuden vuoksi kannattaa resetoida myös videoulostulon asetukset. Ohjeet löydät ketjun otsikossa mainitusta ongelma-FAQista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

TT-2k: Äänet rupesivat toimimaan kun vedin television virtapiuhan irti ja laitoin takaisin. Hieman vaikuttaa omituiselta mutta pääasia, että pelittää! Kiitos.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kaverilla on muutes kans ongelmia PS3:lla ja Sony Bravia telkulla että HDMI:llä katoo äänet monesti kun rupeaa elokuvaa kahtoon.
Ongelma ratkeaa kun ajaa tehdas asetukset telkkariin. Mikä sen vetää solmuun että äänet kaikkoo?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tosiaan minulla edellämainittu vika, monesti kun ei vaihda HDMI kanavaa ennen kun konsolin laittaa päälle niin äänet katoaa, ja myös usein kun elokuvaa katsoo konsolilla, äänet katoaa saman tien. Oon nyt scartin ottanut käyttöön aina kun elokuvaa katsoo, sitten elokuvan jälkeen vaihtanu takasin HDMI:lle, olen myös sonylle ottanut yhteyttä keseisen ongelman takia ja nekään ei osannut sanoa juuta eikä jaata asiasta. Odottelen edelleen sieltä vastausta joka korjais vian, kehottivat vain päivittämään viimeisimmät television päivitykset ja kokeilemaan katoaako äänet pelkästään PS3:lla vai muilla HDMI laitteilla myös.

Että Timppe, jos sulla vain löytyy toinen HDMI laite niin kokeile tuleeko samaa vikaa sillä :D
.
Olen tässä nyt jo 9 kuukautta tapellu sen kanssa ja joka kerta (pahimmillaan 5 kertaa viikossa) hakenu telkkariin tehdasasetukset että äänet tulee takasin
Pitääpä ens kerralla kokeilla vetää piuha irti seinästä... ei tosiaan äänet palaudu ennen ku tehdasasetukset on haettu tai jos buuttaa television kylmänä.

Niin joo, Timppe. On se televisiossa se vika, sony itse sen myönsi koska omassa katoaa äänet jopa komponentti johdoilla X360:ssä, Ainoa joka varmana toimii on scart...

TT-2k: Äänet rupesivat toimimaan kun vedin television virtapiuhan irti ja laitoin takaisin. Hieman vaikuttaa omituiselta mutta pääasia, että pelittää! Kiitos.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onkos nää slimit yleisesti ottaen vikaherkempiä kuin nuo edeltäjänsä eli paksut mallit? 3 vuotta pelailin aktiivisesti 60gb paksulla joka ei tainnut kaatua kertaakaan ja nyt parin kk aikana tämä Slim(160gb) on jumahtanut fifa12 aikana useamman kerran sekä muutaman kerran yksityisviestejä poistaessa..Myöskin Unchadrted3:sen kanssa kävi joku ihme jumitus eikä peli löytänyt enää tallennuskohtaa.

Eli Fifassa käy yleensä niin että peli jumahtaa totaalisesti johon ei auta kuin sammuttaa ps3 virtanapista. Muutenkin konsoli rutisee aika sikana ja on paljon äänekkäämpi kuin edeltäjänsä, oiskohan aika viedä takuuhuoltoon?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onkos nää slimit yleisesti ottaen vikaherkempiä kuin nuo edeltäjänsä eli paksut mallit?
Mitkään faktat tai tilastot eivät tuollaista näkemystä tue, eli sanoisin, etteivät ole.

Eli Fifassa käy yleensä niin että peli jumahtaa totaalisesti johon ei auta kuin sammuttaa ps3 virtanapista. Muutenkin konsoli rutisee aika sikana ja on paljon äänekkäämpi kuin edeltäjänsä, oiskohan aika viedä takuuhuoltoon?
Tuommoiset jumitukset ovat ihan pelin itsensä bugeja. Niin kauan kuin konsoli kuitenkin toimii, ei takuuvaihtoon ole mitään syytä.

Esim. hakurimpsu "FIFA 12 PS3 freeze" tuottaa yli 6 miljoonaa (!) osumaa, joten kyseessä on ihan yleinen ongelma kyseisen pelin kanssa. Vastaavasti "uncharted 3 save game problem|issue -ps3hax -eboot" -haulla tulee yli miljoona osumaa, eli tavanomainen vaiva tuokin. (Poistin hakuehdoista ps3haxin ja ebootin, koska wareversioiden ongelmat mukaan lukien osumia tuli vielä reippaasti enemmän.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moi!!

olis mielenkiintoinen ongelma mihin en löytänyt itse ratkaisua.
Multa hajosi kolmas ps3:nen (julkaisun jälkeen). sain tänään uuden ja epähuomiossa laitoin väärän sähköposti osoitteen jolla kone sitten
käynnistyi tietenkin väärällä nimellä ja ps store kamat eivät näy. Miten saan ps3 sen nollattua/aloitettua alusta tai vaihdettua sen id:n ?
kun yritän niin kone sanoo vain että kyseinen sähköposti on jo käytössä!?. Tottahan tuo kun se on minulla vanhassa pleikassa käytössä, koska
kone kärähti enkä voinet sitä deactivoida. mitä nyt voin tehdä?

apuja kiitos..
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moi!!

olis mielenkiintoinen ongelma mihin en löytänyt itse ratkaisua.
Multa hajosi kolmas ps3:nen (julkaisun jälkeen). sain tänään uuden ja epähuomiossa laitoin väärän sähköposti osoitteen jolla kone sitten
käynnistyi tietenkin väärällä nimellä ja ps store kamat eivät näy. Miten saan ps3 sen nollattua/aloitettua alusta tai vaihdettua sen id:n ?
kun yritän niin kone sanoo vain että kyseinen sähköposti on jo käytössä!?. Tottahan tuo kun se on minulla vanhassa pleikassa käytössä, koska
kone kärähti enkä voinet sitä deactivoida. mitä nyt voin tehdä?

apuja kiitos..

Siis jos haluat sillä vanhalla PSN tunnukksella jatkaa mikä sinulla on ollut edellisissä konsoleissa käytössä niin voithan sen tunnukksen deactivoida tämänkin sivun kautta ja sitten vaan uudella pleikkarilla käyt aktivoimassa sen niin on vanha tunnus taas käytettävissä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitä pitäis tehä, kun pelit (varsinkin FIFA 12) jämähtävät aina tiettyn kohtaan? Ei pysty avaamaan Xmb-menua, ei sammuttamaan ohjainta, eikä järjestelmää muualta, kuin itse pleikan "sammuta"napista.
Usein löytyy uusia kohtia joista ei vaan saa painaa, ettei pleikka jämähdä. :mad: Ostettu pari vuotta sitten, enkä ole sitä tietääkseni seinille heitelly.
 
pallopoika: FIFA12 on tunnetusti buginen jo itsessään. Yleisenä toimenpiteenä voi lukea ongelma-FAQista, kuinka mennään Recovery Menuun ja kuinka ajetaan tietokannan uudelleenrakennus. Se saattaa auttaa, jos tiedostojärjestelmä on päässyt vioittumaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

moromoro.. joopajoo oon siirtämässä vanhast pleikka kolmosesta tiedonsiirron tähän uuteen slimiin.. tein kaikki oikein kyllä kait mut lataus jumahti 90% ja ollu siinä n. puoltoista tuntia ja ei liiku..? mitä mä voin tehdä?
 
nightrider: Odotat vaan ihan kiltisti. Se on ihan yleinen ilmiö, että progress bar näyttää jääneen paikalleen pitkäksikin aikaa. Jossain vaiheessa se siitä kuitenkin nytkyy eteenpäin.

Jos huomenna päivälläkään ei ole edistynyt, sitten keskeytä operaatio hallitusti.
 
Ylös Bottom