Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Kannattaa tarkistaa ne audioulostulon asetukset. Ehkä siellä on valittuna jotain lähtömuotoja, jota telkkari/vahvistin ei ymmärrä.
joo noita on kyl koitettu...siis esim sillain ettei ruksi siel mitään. Seuraava etappi varmaan on kiikutta pleikka johonki toisee telsuun kii ja testata siel ja eri piuhalla kotonaan...
Että onko piuhassa vai telkkarin liittimessä...
Kuulemma ennen toimi äänet, mut oli jotain pientä sirinää taustalla..
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Sattui pieni kömmähdys mun kohdalla nyt:o
Eli kun olin laittamassa ohjainta lataukseen niin vahinkossa koskin siellä takana olevaan virtakatkaisimeen ja painoin sitä. Oli eri kanava kuin PS3, mutta luulisin että se oli kirjautumisvaiheessa...
Joten käynnistin uudelleen ohjaimen kautta niin alku sujui hyvin teksti tuli, mutta se jumittui siihe alltoviivaan. Viiva liikkui mutta mitään ei tapahtunu.... sammutin konsolin taas ja koitin käynnistää pleikkarin "hipaisu"-näppäimestä. Odotin siinä aikanai niin kyllä se siihen kirjautumis vaiheeseen meni ja pääsin käyttäjälleni.
Pelit toimii moiteetta ja nettikin pelaa. Kävin myös mikki asetuksissa ja testasin mikkiä. Se toimi, mutta en enää päässyt liikkumaan minnekään joten sammutin taas... käynnistin napista, odotin, ei tapahtunut mitään. Sammutin ja käynnistin taas niin pelasi taas.
Eli onko ongelmaa ratkaisua.
En oikein ole mikään nero tän kanssa siis jos joku voisi selittää selvästi miten sen voisi poistaa olisin hyvin kiitollinen:o
Pitäiskö sitä "käynnistys" nappia painaa niin eikö se laittanu perusasetukset vai pitikö mun yhdistää se PC:een? Vai vaihtaa kovalevy vai hankkia uusi?:(

Kiitoksia jo etukäteen jos pystytte auttamaan minua:cool:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Riippuu hieman vian laadusta, mutta virhevastuu säilyy vielä takuun jälkeenkin.

Olisi hienoa jos tähän saataisiin jotain vahvistuksia esim hinnan puolesta Ps3:n kanssa.
Vainoharhaiseksi tässä ihan tulee kun noita tapauksia lueskelee varsinkin kun takuu meni jo maaliskuussa(?)

Eli seuraava joka koneensa vie virhevastuu huoltoon tai mikä nyt sitten onkaan niin voisi ilmoitella sitä hintaa ellei sitten joku jaksa tuota selvittää. Itsekkin kyselin muttei myyjä osannut siitä suoraan hintaa sanoa.

Sattui pieni kömmähdys mun kohdalla nyt:o
Eli kun olin laittamassa ohjainta lataukseen niin vahinkossa koskin siellä takana olevaan virtakatkaisimeen ja painoin sitä. Oli eri kanava kuin PS3, mutta luulisin että se oli kirjautumisvaiheessa...
Joten käynnistin uudelleen ohjaimen kautta niin alku sujui hyvin teksti tuli, mutta se jumittui siihe alltoviivaan. Viiva liikkui mutta mitään ei tapahtunu.... sammutin konsolin taas ja koitin käynnistää pleikkarin "hipaisu"-näppäimestä. Odotin siinä aikanai niin kyllä se siihen kirjautumis vaiheeseen meni ja pääsin käyttäjälleni.
Pelit toimii moiteetta ja nettikin pelaa. Kävin myös mikki asetuksissa ja testasin mikkiä. Se toimi, mutta en enää päässyt liikkumaan minnekään joten sammutin taas... käynnistin napista, odotin, ei tapahtunut mitään. Sammutin ja käynnistin taas niin pelasi taas.
Eli onko ongelmaa ratkaisua.
En oikein ole mikään nero tän kanssa siis jos joku voisi selittää selvästi miten sen voisi poistaa olisin hyvin kiitollinen:o
Pitäiskö sitä "käynnistys" nappia painaa niin eikö se laittanu perusasetukset vai pitikö mun yhdistää se PC:een? Vai vaihtaa kovalevy vai hankkia uusi?:(

Kiitoksia jo etukäteen jos pystytte auttamaan minua:cool:

En ole vastaavaa kokenut, mutta 2.40:n kanssa oli joillain vastaavaa ongelmaa ettei tuota XMB:tä näkynyt lainkaan. Osa sai homman korjattua ottamalla kovalevyn pois ja laittamalla sen takaisin. Kannattaa tätä ennen kuitenkin varmuuskopiot pelitallennuksista ottaa mikäli haluaa yrittää.

tuolla myös kehotetaan kovalevyn uudelleen asettamista, mutta mitään takeita ei minulla ole toiminnasta
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3&message.id=2432019
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Ei vissiin oo normaalia että pleikkari pitää sellasta lonksuttavaa naputusta koko ajan. Ennen ei ole kuulunut mutta nyt kuuluu ja selvästi. Onko tuo ny hajoamas?:( Jos näin on niin toimiiko backupit silleen että otan vain ne johonkin muistitikulle ettei niitä sitten tarvii siirtää siitä muualle vai?? Ja kauankohan tässä saa odottaa uutta sitten?? Ja että vienkö sen Stockalle mistä se ostettiin vai suoraan maahantuojalle?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Ei vissiin oo normaalia että pleikkari pitää sellasta lonksuttavaa naputusta koko ajan. Ennen ei ole kuulunut mutta nyt kuuluu ja selvästi. Onko tuo ny hajoamas?:(
Harvemmin useamman sadan euron laitteen on tarkoitus alkaa naksuttaa yhtäkkiä. Eli jotain siellä on aika todennäköisesti särkynyt tai vähintään särkymässä.

Jos näin on niin toimiiko backupit silleen että otan vain ne johonkin muistitikulle ettei niitä sitten tarvii siirtää siitä muualle vai?? Ja kauankohan tässä saa odottaa uutta sitten?? Ja että vienkö sen Stockalle mistä se ostettiin vai suoraan maahantuojalle?
Pelkät pelitallennukset mahtuvat ihan hyvin muistitikulle. Jos sen sijaan haluat talteen kaikki demot, yms. joudut tekemään täyden backupin ulkoiselle kiintolevylle. Palauta konsoli kuitin kanssa ostopaikkaan. Uutta joudut odottamaan alle vuoden.
 
Vastaus: Hajosiko Playstation?

Kysymys tähän väliin: oma, julkaisupäivänä hankittu Playstation3 60Gb -malli lahosi balttia rallaa vuosi sitten. Perus liirumlaarumit Nordisk Filmisin kanssa ja kone sinne -> vaihdossa tuli toinen takaisin.

Mitenkäs tämän uuden takuu? Mitään kuittia tai muutakaan todistusta en silloin saanut, joten milläs minä pystyn todistamaan sen, että kone on vielä (kuukauden ajan) takuun alainen?

Kone tosin toimii kuin sika pienenä, mutta tulipa muuten vain mieleen esim takuuajan jälkeisiä korjauksia silmällä pitäen...
PERKELE :mad::mad::mad:

Tässä sitä ollaan, HDMI antaa, ei anna, antaa, ei anna kuvaa ulos. AV-ulostulo toimii moitteetta ja HDMI kaapelikin toimii siihen saakka, kunnes maapallon vetovoima liikuttaa liitintä 0,001mm ja kuva lähtee eikä ihan helpolla takaisin tule (=5 minuuttia liittintä painelemassa eri asentoihin, kunnes se vihdoin ja viimein nappaa signaalista kiinni). Eli HDMI-liitin on ilmeisesti entinen.

Uskomaton mäihä tuon perkeleen kanssa. No nyt pääsenkin katsomaan, että miten vaihtokoneen takuuasiat onnistuvat ilman kuittia... Parhaimmillaan sinne menee 60Gb:n versio ja tilalle tulee kämänen 40Gb:n versio ilman PS2 yhteensopivuutta. Voihan hevosen vi**n *** **** **** *%&#%¤¤#%"#!!!"... Vielä kun sieltä on se 80Gb:n malli tulossa, niin tää on niin täydellinen loose-loose -tilanne......

*Sähköpostin kirjoitukseen...

EDIT: kokeiltu on, ei vaikutusta toimitaan... Aattelin kokeilla kotona vielä liittimien sprii-pesua, jos siellä olisi hapettumia tullut, mutta epäilen... Persiist.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hajosiko Playstation?

Tässä sitä ollaan, HDMI antaa, ei anna, antaa, ei anna kuvaa ulos. AV-ulostulo toimii moitteetta ja HDMI kaapelikin toimii siihen saakka, kunnes maapallon vetovoima liikuttaa liitintä 0,001mm ja kuva lähtee eikä ihan helpolla takaisin tule (=5 minuuttia liittintä painelemassa eri asentoihin, kunnes se vihdoin ja viimein nappaa signaalista kiinni). Eli HDMI-liitin on ilmeisesti entinen.
Oletko kokeillut toisella HDMI-johdolla ja toisella HDMI:tä tukevalla näyttölaitteella?
 
Vastaus: Hajosiko Playstation?

Toimiiko komponentilla? Ja tietty toimiiko komposiitilla (tosin eihän sitä käytetä).
Nyt kannattaa tosiaan raahata plege jonnekkin missä on mahdollista testiä toisella hdmipiuhalla ja toisella telkulla.

Edit: Jooh, lukuhäiriö mun päässä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hajosiko Playstation?

Tässä sitä ollaan, HDMI antaa, ei anna, antaa, ei anna kuvaa ulos. AV-ulostulo toimii moitteetta ja HDMI kaapelikin toimii siihen saakka, kunnes maapallon vetovoima liikuttaa liitintä 0,001mm ja kuva lähtee eikä ihan helpolla takaisin tule (=5 minuuttia liittintä painelemassa eri asentoihin, kunnes se vihdoin ja viimein nappaa signaalista kiinni). Eli HDMI-liitin on ilmeisesti entinen.

Itsellä oli sama homma 60gb -> hdmi, vika katosi kun tein video boottauksen eli käynnistin konsolin pitämällä muistaakseni 10s standby/virtanappulaa pohjassa.
 
Vastaus: Hajosiko Playstation?

Itsellä oli sama homma 60gb -> hdmi, vika katosi kun tein video boottauksen eli käynnistin konsolin pitämällä muistaakseni 10s standby/virtanappulaa pohjassa.
Tuon tekemällä sain tarkastettua, että AV-liitin ja konsoli muuten toimivat, vaihto sieltä takaisin HDMI:lle ja kuva pätkii ruudussa...

Eli periaatteessa konsoli on ehjä, Cellit, verkot, näyttikset ja käyttikset toimivat, mutta se 5 hintainen liitin on entinen liitin. HD-kuvaa tuosta ei saa ulos kuin tuurilla... Ei näin (Julkaisussa paska maksoi sen 800)

Edit: sähköpostin syöävereistä löytyi edellinen kirjeenvaihto Nordisk-Filmsin kanssa. 3.8. lähti uusi kone sieltä eli aika tarkalleen vuoden kesti. Alkaisikohan kohta olemaan parempi tuuri näiden kanssa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Terve,

Minulla on Amerikasta osettu PS3 ja olen liittänyt sen PC:n näyttöön komponenttikaapelilla. Kaapeli on G-Dogin halvin kaapeli. Heti kaapelin käyttöönotosta kuitenkin ilmeni ongelma. Nimittäin jotkin tekstit ja pienet kuvat (Esim. GTA:n kartan ikonit) ovat sekä oikeassa paikassa että violettina "varjona" sentin pari siinä oikealla.:mad: Postailen kyllä kuvia jos on tarvis.

Mikä siis on vikana Onko se se että säästin muutaman euron kaapelissa?

En voi käyttää HDMI liitäntää.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Terve,

Minulla on Amerikasta osettu PS3 ja olen liittänyt sen PC:n näyttöön komponenttikaapelilla. Kaapeli on G-Dogin halvin kaapeli. Heti kaapelin käyttöönotosta kuitenkin ilmeni ongelma. Nimittäin jotkin tekstit ja pienet kuvat (Esim. GTA:n kartan ikonit) ovat sekä oikeassa paikassa että violettina "varjona" sentin pari siinä oikealla.:mad: Postailen kyllä kuvia jos on tarvis.

Mikä siis on vikana Onko se se että säästin muutaman euron kaapelissa?

En voi käyttää HDMI liitäntää.

Kaapelin tai näytön tilttailulta kuulostaa. Onko kaikissa peleissä ongelmia vai vain GTA:ssa?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mulla ei enää 2.41 päivityksen jälkeen ole äänet toimineet pleikakrissa, eli pelkkää kuvaa näkyy vaan. Malli 60gb ja komponenttikaapelilla kiinni telkkarissa..
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mulla ei enää 2.41 päivityksen jälkeen ole äänet toimineet pleikakrissa, eli pelkkää kuvaa näkyy vaan. Malli 60gb ja komponenttikaapelilla kiinni telkkarissa..
Ootko valinnu että pleikka antaa äänen ulos komponentista eikä esim HDMI:stä tai optisesta?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Hetkinen. Mä rullasin tos muutaman sivun taaksepäin ja koitin löytää, oisko jollakin ollu sama ongelma kun allekirjoittaneella. Eli siis minkä takia tää ps-nappi heittää esim CODia pelatessa nykyään tonne ps-päävalikkoon? Ihan kiva uudistus, ei siinä mitään, mut mä en kaikessa yksinkertaisuudessani nyt hiffaa, et mistä mä vaihdan esim. ohjaimen 2 ohjaimeksi 1.

Todennäköinen vaihtoehto et oon totaalijäässä ja ratkasu on suht yksinkertanen, mut nyt ei oikeen aukee.
 
Ylös Bottom