Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nonni tulihan se kovo sitten vaihettua kun monet sitä suositteli. ihme kyllä vika jatkui yhä kovon vaihdettua aika pitkään. eli ps3 valitti käynnistäessä "cannot find right hard drive"...mutta nyt taas juuri lähiaikoina vika katosi ihan yhtäkkiä ja olen ollut viikon ilman tuota valitus sanomaa.

Olen tässä jo ehtinyt reklamaatiot sun muut jo lähetellä että saisin ps3 sinne Nordisk Film:lle katsottavaksi. nyt vain mietin että pistänkö tuon postiin vai ei kun se nyt taas yhtäkkiä toimiikin? Tässä parin tunnin sisään jos vien :p
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No niin, 1,75-vuotinen 40 gigan malli sanoi BR-aseman osalta sopimuksensa irti. Levyn kuva ilmestyy valikkoon satunnaisesti ja mikäli peli tai leffa lähtee päälle, jumahtaa levy 0-15 minuutin kuluttua. Saapa nähdä, mitä myyjäliike sanoo asiasta.

mulla kävi samalla tavalla n. vuoden vanhalle pleikalle.välillä lykkäsi vielä jotain virhekoodia.en muista oliko vielä takuu voimassa,mutta ainakin lähettivät sen liikkeestä huoltoon josta sitten tuli mulle uus kone ilmaseksi.


tietääkö muuten joku miksei levyt käynnisty mulla enää ton 3.01 päivityksen jälkeen automaattisesti,vaikka se on laitettu sinne asetuksiin?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

tietääkö muuten joku miksei levyt käynnisty mulla enää ton 3.01 päivityksen jälkeen automaattisesti,vaikka se on laitettu sinne asetuksiin?
Lienee ihan silkka bugi, sillä täällä tapahtuu sama ilmiö.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vois laittaa pelit myyntiin ja ostaa boksin prkl. :) ei vaan harmittaa vaan tuo hajoaminen. No, tulipahan kaivettua ps2 ja ratti ja polkimet ja wrc 5 ni pärjää siihen asti että saa sen slimin ostettua
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Olen tässä jo ehtinyt reklamaatiot sun muut jo lähetellä että saisin ps3 sinne Nordisk Film:lle katsottavaksi.
Ei maksa vaivaa. Konsolisi kuitenkin periaatteessa toimii täysin, mitä nyt joskus sekoilee käynnistyessää tuon kiintolevyn kanssa. Se on tietysti hieman kiusallinen vaiva, mutta ei haitanne varsinaista käyttöä mitenkään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Lienee ihan silkka bugi, sillä täällä tapahtuu sama ilmiö.

Kummallista, ettei täällä ole esiintynyt tuota. Automaattinen käynnistys ollut käytössä kuitenkin huhtikuusta -07 eikä kyseistä asetusta ole sen jälkeen koskaan muutettu. Lieneekö syynä asetuksen muuttaminen, jolloin homma bugaa joskus...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kummallista, ettei täällä ole esiintynyt tuota. Automaattinen käynnistys ollut käytössä kuitenkin huhtikuusta -07 eikä kyseistä asetusta ole sen jälkeen koskaan muutettu. Lieneekö syynä asetuksen muuttaminen, jolloin homma bugaa joskus...
Mitään säännönmukaisuutta en ole asiassa huomannut, ja se tekee myös bugin raportoinnista vaikean. Eilen illalla mieleen tosin tuli, että vaikuttaisikohan se What's New -valikko jotain asiaan. Voisi vääntää siihen liittyvän hanikan toiseen asentoon ja katsoa, mitä sitten tapahtuu. (Nyt Pleikkarin käynnistyessä What's New avautuu automaattisesti.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitään säännönmukaisuutta en ole asiassa huomannut, ja se tekee myös bugin raportoinnista vaikean. Eilen illalla mieleen tosin tuli, että vaikuttaisikohan se What's New -valikko jotain asiaan. Voisi vääntää siihen liittyvän hanikan toiseen asentoon ja katsoa, mitä sitten tapahtuu. (Nyt Pleikkarin käynnistyessä What's New avautuu automaattisesti.)

Itsellä tuo What's New on poissa päältä, joten se voi olla syy. Tosin se oli hetkisen päällä uuden päivityksen jälkeen ja silloinkin automaattinen käynnistys toimi, joten täällä ei ainakaan ole huomattu mitän yhteyttä noiden kahden asian välillä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei maksa vaivaa. Konsolisi kuitenkin periaatteessa toimii täysin, mitä nyt joskus sekoilee käynnistyessää tuon kiintolevyn kanssa. Se on tietysti hieman kiusallinen vaiva, mutta ei haitanne varsinaista käyttöä mitenkään.

Njoo no sinneppä tuo jo meni. Toivon että uuden sieltä antaisivat, mutta tuskin näin käy. omphan sentään nyt sitten aikaa tehdä lopputyötä.
Jos antanevat puhtaat paperit niin olen kyllä miettinyt että pitäisiköhän mennä vaihtamaan tuo vanha sitten slimiin :p
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En tiedä liittyykö varsinaisesti ps3-ongelmaan, mutta ps3:sta pelatessa tietyt pelit pätkivät tv:ssä. Eli uskoisin tämän vian johtuvan tv:stä. Esim. Top Spin 3 syötöissä pätkii ja Fifassa rajaheitoissa, maalipotkuissa, vapareissa jne. tai niiden jälkeen. TV on samsung 32" LE32A568 Full HD. Hd-piuhalla on kiinni ps3. Onkohan tv:ssä vikaa (takuuta varmasti on vielä), vai onko kyse "ominaisuudesta"?

Edit: Säädin TV:n asetuksista peli-moodin päälle ja lapsilukon pois, en tiedä mitä nuo tekivät, mutta vaikuttaisi pätkimisen olevan ohi. Toivottavasti...huh
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Säädin TV:n asetuksista peli-moodin päälle ja lapsilukon pois, en tiedä mitä nuo tekivät, mutta vaikuttaisi pätkimisen olevan ohi. Toivottavasti...huh
Oletettavasti juuri noista telkkarin säädöistä johtuu, eli jokin kuvan"parannus"piiri siellä aiheuttaa hetkittäistä lagia. Game Modessa nuo otetaan pois päältä, joten kuva tulee läpi about sellaisenaan (pl. siis paneelin mahdollinen skaalaus).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Oletettavasti juuri noista telkkarin säädöistä johtuu, eli jokin kuvan"parannus"piiri siellä aiheuttaa hetkittäistä lagia. Game Modessa nuo otetaan pois päältä, joten kuva tulee läpi about sellaisenaan (pl. siis paneelin mahdollinen skaalaus).

Eli kuitenkin peli voi olla 1080p (esim. gt5 prologue), vaikka game mode olisikin päällä? Vaikuttaako tuo mode grafiikan "hienouteen"?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eli kuitenkin peli voi olla 1080p (esim. gt5 prologue), vaikka game mode olisikin päällä? Vaikuttaako tuo mode grafiikan "hienouteen"?
Totta kai. Game Mode ei vaikuta grafiikkaan suoranaisesti mitenkään, se on vain pikatie kytkeä telkkareiden lukuisat erilaiset kuvankäsittelyominaisuudet pois päältä. Samaan tulokseen pääsee siis myös käsin ottamalla kaikki "100 hertsin tilat", DNR:t sun muut päältä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Asia kunnossa, hyvä nyt että sai jonkinlaisen tolkun tuohon pätkintään niin ei häiritse enää.
 
Vastaus: Slim-PS3:n hajoamisprosenttiketju

30.9. Tuli slim taloon. Hyvin toimii mutta noin 10 min päästä äänenkorkeus nousee huomattavasti. Sama juttu oli vanhassa 40gb mallissa. Johtuuko se siitä että kun lataan jotain netistä vai onko kenties itse laitteessa vikaa? Pitäisikö vaihtaa?
Jos laite toimii, ei sitä yleensä ole syytä vaihtaa. Erikseen ovat tapaukset, jotka nostavat tuulettimen kierrokset tappiin pienelläkin kuormalla, eivätkä siitä rauhoitu edes tunnin idlaamisen jälkeenkään.

Se on sen sijaan täysin normaalia, että tuuletin hieman nostaa kierroksiaan, kun Pleikkari on ollut jonkin aikaa päällä. Se ei ole vika.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin nyt sitten tuli näköjään yellow light of death eli olin pelaamassa NHL10 ja yhtäkkiä piippaus vaan kuului eikä enään kone lähde käyntiin. Eikai nyt vaan ole niin että tälle ei mitään voi tehdä?? oikeesti ketuttaa ja paljon.

Ja onko edes tietoa mistä tää johtuu?? Ei kai se vaan voi olla se että NHL jumittelee aika usein?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin nyt sitten tuli näköjään yellow light of death eli olin pelaamassa NHL10 ja yhtäkkiä piippaus vaan kuului eikä enään kone lähde käyntiin. Eikai nyt vaan ole niin että tälle ei mitään voi tehdä?? oikeesti ketuttaa ja paljon.

Ja onko edes tietoa mistä tää johtuu?? Ei kai se vaan voi olla se että NHL jumittelee aika usein?
Kuten ongelma-FAQ kertoo, tuo YLOD-ongelma on merkki tarkemmin määrittelemättömästä rautaviasta. NHL10:stä se ei johtunut, eikä asialle ole oikein mitään tehtävissä. Paitsi jos rohkeutta ja harrastuneisuutta riittää, sitten voi pistää itse Pleikkarin atomeiksi ja yrittää itse ehjätä esim. näiden ohjeiden avulla. Tosin mitään takeita operaation onnistumisesta ei ole, mutta ainakin saat levyn pois konsolin sisältä.

Huom! Pleikkarin avaaminen mitätöi takuun ja virhevastuun välittömästi!
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kuten ongelma-FAQ kertoo, tuo YLOD-ongelma on merkki tarkemmin määrittelemättömästä rautaviasta. NHL10:stä se ei johtunut, eikä asialle ole oikein mitään tehtävissä. Paitsi jos rohkeutta ja harrastuneisuutta riittää, sitten voi pistää itse Pleikkarin atomeiksi ja yrittää itse ehjätä esim. näiden ohjeiden avulla. Tosin mitään takeita operaation onnistumisesta ei ole, mutta ainakin saat levyn pois konsolin sisältä.

Huom! Pleikkarin avaaminen mitätöi takuun ja virhevastuun välittömästi!

Just joo no onneksi virhevastuu sentään on. Mahtaako liittyä tähän se, kun aiemmin tänään pleikkarista kuului pippaus ja sitten noin 10 sek myöhemmin kuului 2 nopeaa piippausta, mutta sen ei tapahtunut yhtään mitään? Vähän olin kyllä jo sillon peloissani.

Ei ollut vasta kun 2 pleikkaa hajonnut 2 vuodessa ja 2 kuukaudessa. Olenko mä vaan jotenkin epäonnisempi?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mahtaako liittyä tähän se, kun aiemmin tänään pleikkarista kuului pippaus ja sitten noin 10 sek myöhemmin kuului 2 nopeaa piippausta, mutta sen ei tapahtunut yhtään mitään?
Se on voinut olla ensimmäinen enne tai sitten ihan sattumanvarainen tapahtuma. YLOD kun ei ole mitenkään tarkkaan rajattu ongelma, vaan se voi tarkoittaa melkein mitä vaan ja johtua melkein mistä tahansa.

Ei ollut vasta kun 2 pleikkaa hajonnut 2 vuodessa ja 2 kuukaudessa. Olenko mä vaan jotenkin epäonnisempi?
Riippuu siitä, uskooko maailmankaikkeudessa olevan onneksi tai epäonneksi kutsuttavia elementtejä. Jotkut kutsuvat sitä sattumaksi, toiset epäonneksi, jotkut vaikka huonoksi karmaksi.
 
Vastaus: Slim-PS3:n hajoamisprosenttiketju

Jos laite toimii, ei sitä yleensä ole syytä vaihtaa. Erikseen ovat tapaukset, jotka nostavat tuulettimen kierrokset tappiin pienelläkin kuormalla, eivätkä siitä rauhoitu edes tunnin idlaamisen jälkeenkään.

Se on sen sijaan täysin normaalia, että tuuletin hieman nostaa kierroksiaan, kun Pleikkari on ollut jonkin aikaa päällä. Se ei ole vika.

No testailin tuossa äskettäin tuota melutasoa antamalla vain olla XMB:ssä. Onko se normaalia että juuri noin siinä kymmenen minuutin paikkeilla alkoi kone hyrräämään kovempaa. Ihan samalla tavalla kuin lataamisessa ja pelaamisessa. En koskenut koko pleikkariin kertaakaan käynnistyksen jälkeen.
 
Ylös Bottom