SkyPolaris
KonsoliFIN Alumni
Netflix on näköjään päivittänyt hieman käyttöliittymää ainakin PlayStation 4 -version kohdalla.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
About kaikkien laitteiden suhteen. Tästä oli ihan uutisissa jokunen aika sitten, että esim kaikki älytv käyttöliittymät uusittiin ja omaan töllööni tuli viime viikolla muutos.Netflix on näköjään päivittänyt hieman käyttöliittymää ainakin PlayStation 4 -version kohdalla.
Netflix on näköjään päivittänyt hieman käyttöliittymää ainakin PlayStation 4 -version kohdalla.
Ottaako järjestelmä kielestä ps4 vai olettaako muuten?
Tämä on muuten kummallista, koska PS4:n oletuskieli on myös englanti. Eli ainakaan sieltä ei pitäisi tietoa napata. Omista Netflix-tiedoista kenties? Pitää tesmiä tätä lisää, mutta onneksi harvassa ovat ne kiintoisat tuotannot, joita pystyy myös kotimaisella kielellä kuuntelemaan.
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka mulla Appletv on töllössä kiinni, niin smarttv:een siirtymisen jälkeen en ole tainnut kertaakaan avata appletv:tä. Ja fiilis on vähän se, että kun tuki omasta loppuu joskus (tuskin muutamaan vuoteen), niin joko ostan uuden telkkarin, tai olen ilman niitä softia mitkä tippuu pois. Tuntuu jotenkin täysin vajoamiselta menneisyyteen jos nyt alkaisin palailemaan appletv:n pariin.Joulukuun alussa loppuu Netflixin toimiminen vanhemmilla Samsungin Smart telkkareilla.
Itse olen omalla 2015 ostetulla Samsungilla tykännyt käyttää tuota telkkarin Netflix sovellusta ja saas nähdä, että loppuuko tuki omasta telkista ja pitääkö sitä alkaa harkitsemaan vaikka Apple TV:n ostoa.
Netflix to stop supporting older Samsung devices in December - Digital TV Europe
Netflix is dropping support for some Samsung devices in December, including certain smart TVs. Announcing the news on its website, Samsung has warned users that support for some Smart TV apps will end on December 1. The post says that many older TVs are not equipped with the technical capability...www.digitaltveurope.com
Aikaisemmin vannoin erillislaitteiden nimeen suoratoistossa. Netflixit, Viaplayt ja HBOt tuli aina katsottua konsolin kautta. Puolitoista vuotta sitten ostettu LG:n OLED muutti tämän. Nyt toimii telkkarin appit niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta availla konsolia, jos haluaa jotain katsella.Joulukuun alussa loppuu Netflixin toimiminen vanhemmilla Samsungin Smart telkkareilla.
Itse olen omalla 2015 ostetulla Samsungilla tykännyt käyttää tuota telkkarin Netflix sovellusta ja saas nähdä, että loppuuko tuki omasta telkista ja pitääkö sitä alkaa harkitsemaan vaikka Apple TV:n ostoa.
Netflix to stop supporting older Samsung devices in December - Digital TV Europe
Netflix is dropping support for some Samsung devices in December, including certain smart TVs. Announcing the news on its website, Samsung has warned users that support for some Smart TV apps will end on December 1. The post says that many older TVs are not equipped with the technical capability...www.digitaltveurope.com
Itse taas käytin television omia äppejä alkuun, mutta karu tosiasia on se, ettei niitä päivitetä lähellekään samaan tahtiin kuin esim. android tv-boksin tai appletv:n applikaatioita.Aikaisemmin vannoin erillislaitteiden nimeen suoratoistossa. Netflixit, Viaplayt ja HBOt tuli aina katsottua konsolin kautta. Puolitoista vuotta sitten ostettu LG:n OLED muutti tämän. Nyt toimii telkkarin appit niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta availla konsolia, jos haluaa jotain katsella.
Tavallaan aika sääli, että tällaiset ominaisuudet poistuvat. Joku on hyvinkin voinut ostaa Samsungin älyteeveen juuri siitä syystä, että sillä pyörii Netflix. Sitten taas toisaalta tottakai haluaisin, että Netflixin ominaisuudet kehittyvät, mikä ilmeisesti on syy tähän tuen loppumiseen. Hankala paikka.
Täältäkin löytyy Chromecast, mutta telkkarin appit parempia. Ja siis ainakin omassa telkkarissa sinne myös puskee kokoajan päivityksiä. Jopa näin käyttäjän näkökulmasta turhankin usein.Itse taas käytin television omia äppejä alkuun, mutta karu tosiasia on se, ettei niitä päivitetä lähellekään samaan tahtiin kuin esim. android tv-boksin tai appletv:n applikaatioita.
Itsellä nykyään chromecastin virkaa toimittaa nVidia ShieldTV, jossa android. Kännykällä saa helposti heitettyä leffat yms. youtube/twitch/yms. videot pyöriin telkkariin ja kaukosäätimellä voi helposti ohjailla toimintoja. Pidemmät tekstihaut teen sitten kännykän kautta.
Onhan mulla tietenkin PS4 Pro millä voisi katsoa Netflixiä, mutta en tykkää konsolia käynnistellä jos haluan leffaa katsoa. Mulla on aina ollut konsolit pelaamista varten ja leffat katsotaan muilla välineillä.Täytyy kyllä sanoa, että vaikka mulla Appletv on töllössä kiinni, niin smarttv:een siirtymisen jälkeen en ole tainnut kertaakaan avata appletv:tä. Ja fiilis on vähän se, että kun tuki omasta loppuu joskus (tuskin muutamaan vuoteen), niin joko ostan uuden telkkarin, tai olen ilman niitä softia mitkä tippuu pois. Tuntuu jotenkin täysin vajoamiselta menneisyyteen jos nyt alkaisin palailemaan appletv:n pariin.
Ei näiden laitevalmistajien softilla ole keskenään mitään tekemistä. Vuodet joko ovat tai eivät ole Samsungilla samat, mutta Panasonicin mallien softa ei liity niihin mitenkään.Tuli klikattua vihdoin tuota linkkiä niin eihän siinä kerrota mitä malleja tuo koskee. Panasonicin sivulla on tiedote, jossa kerrotaan että 2010 ja 2011 vm. laitteista poistuu Netflix tuki. Ehkä Samsungilla poistuu myös noiden vuosien malleista tuki.
Notice of Netflix termination on some models | Digital AV | Support | Panasonic Global
av.jpn.support.panasonic.com