Tai itse asiassa ei tarvitse katsoa edes 10v, jo pandemia on tuonut prosentuaalisesti hyvää lisää "Vain Elämää"-tason nimien keikkalippuihin:
"VIIME VIIKOLLA törmäsin mainokseen: Anssi Kela tekee jälleen niin kutsutun elämäkertakonsertin, jossa muistellaan menneitä oikein lavasteissa. Paikka on sama Bio Rex kuin edellisellä kerralla loppuvuodesta 2019.
Entä se lipun hinta? Joulukuussa 2019 konsertit myivät loppuun 39 eurolla, nyt pyynti on 46,50 euroa. Kahdessa vuodessa konsertin arvo on noussut liki viidenneksen.
Olavi Uusivirta soitti Tavastialla maaliskuussa 2020 juuri ennen kuin Suomi laitettiin kiinni. Sisäänpääsy: 23 euroa. Joulukuussa Uusivirtaa pääsee katsomaan Tavastialle 33 eurolla. Hinnannousua on yli 40 prosenttia."
Itse tuohon "elokuvan vuokraus kotisohvalle vajaa 20e"-keskusteluun ei muuta lisättävää kuin se mikä tulikin, että eiköhän oletuksena studioilla ole se, että merkittävä osa vuokrauksista tapahtuu kaveriporukassa / perheen kesken ja niitä naamoja on ruudun äärellä enemmän kuin yksi.
Itse kävin Bondin katsomassa leffateatterissa 11e hintaan enkä näe itseäni vuokraamassa tällaiseen premium-hintaan uusia leffoja kotisohvalleni jatkossakaan, mutta mistäs sitä tietää. Eihän se vaadi kuin sen, että itseäni kiinnostava uutuuselokuva ei esim. Suomessa yksinkertaisesti tule elokuvateattereihin, jolloin pitää päättää haluaako sen nähdä suht tuoreeltaan vai vasta myöhemmin.