Rektor Hermelin
New Member
Minkälaisia tuntemuksia tämä ominaisuus herättää ihmisissä?
Olen joskus kokeillut kaverilla joitakin Wiin pelejä, jotka ovat erikseen suunniteltu liikkeentunnistavaa ohjainta varten ja tuollaisissa sovellutuksista homma varmaan toimii hienosti. Ihmetyttää tosin mitä iloa kyseiselläkin konsolilla on monissa perinteisemmissä peleissä on moisesta ominaisuudesta, kun ennen joku perushomma on toiminut kätevästi nappia painamalla.
Varsin tuoreena PS3-omistajana/pelaajana olen saanut kauhukseni havaita, että tämä optio on luikerrellut (ainakin allekirjoittaneesta) mainioihin perinteisiin PS-ohjaimiinkin. Oikeastaan tässä ei ole mitään vikaa niin kauan kuin tuo säilyisi valittavana optiona peleissä eikä pakollisena ominaisuutena.
Muutamia käytännön kokemuksia:
Folklore - tässä homma oli periaatteessa hoidettu aika hyvin ja liikkeentunnistuksella oli järkevä paikkansa pelissä. Ja silti... hyvin pian ohjaimen kanssa riehuminen rupesi tympimään armotta ja muuten hyvässä pelissä liikkeentunnistuskohdat herättivät "eikai perhana taas..." -fiiliksen. Pelikokemus olisi ollut parempi ja jättänyt miellyttävämmän fiiliksen, jos toimintoa ei olisi ollut pakko käyttää.
Call of Duty 3 - aargh. Reipas sotatoiminta katkeaa aina toisinaan, kun pitää ruveta runkkaamaan ohjainta painissa Wehrmachtin edustajan kanssa. Tai räjähteen sytyttimen ruuvaamisessa. Armoton vispaaminen ja sitten (onneksi!) episodi on ohi. Onko tarkoituksena tuoda v*tutuskokemus myös mukaan uuden sukupolven peleihin?
Itse toivon, että kysessä on hetken trendi ja pelintekijät huomioivat (kuten usein nyt ovatkin), että tuon omainaisuuden käyttäminen on pelaajalle ainakin vaihtoehtoista.
Olen joskus kokeillut kaverilla joitakin Wiin pelejä, jotka ovat erikseen suunniteltu liikkeentunnistavaa ohjainta varten ja tuollaisissa sovellutuksista homma varmaan toimii hienosti. Ihmetyttää tosin mitä iloa kyseiselläkin konsolilla on monissa perinteisemmissä peleissä on moisesta ominaisuudesta, kun ennen joku perushomma on toiminut kätevästi nappia painamalla.
Varsin tuoreena PS3-omistajana/pelaajana olen saanut kauhukseni havaita, että tämä optio on luikerrellut (ainakin allekirjoittaneesta) mainioihin perinteisiin PS-ohjaimiinkin. Oikeastaan tässä ei ole mitään vikaa niin kauan kuin tuo säilyisi valittavana optiona peleissä eikä pakollisena ominaisuutena.
Muutamia käytännön kokemuksia:
Folklore - tässä homma oli periaatteessa hoidettu aika hyvin ja liikkeentunnistuksella oli järkevä paikkansa pelissä. Ja silti... hyvin pian ohjaimen kanssa riehuminen rupesi tympimään armotta ja muuten hyvässä pelissä liikkeentunnistuskohdat herättivät "eikai perhana taas..." -fiiliksen. Pelikokemus olisi ollut parempi ja jättänyt miellyttävämmän fiiliksen, jos toimintoa ei olisi ollut pakko käyttää.
Call of Duty 3 - aargh. Reipas sotatoiminta katkeaa aina toisinaan, kun pitää ruveta runkkaamaan ohjainta painissa Wehrmachtin edustajan kanssa. Tai räjähteen sytyttimen ruuvaamisessa. Armoton vispaaminen ja sitten (onneksi!) episodi on ohi. Onko tarkoituksena tuoda v*tutuskokemus myös mukaan uuden sukupolven peleihin?
Itse toivon, että kysessä on hetken trendi ja pelintekijät huomioivat (kuten usein nyt ovatkin), että tuon omainaisuuden käyttäminen on pelaajalle ainakin vaihtoehtoista.