Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Kovia lukuja Switchin osalta. Ennen Switchin kolmatta vuotta Animal Crossingin myötä kolmen ensimmäisen vuoden myynnit tulevat olemaan siellä 55-60 miljoonan välissä. Aika hyvin konsolilta, joka piti olla Nintendon osalta viimeinen koska hybridi pienillä tehoilla on perseestä. Tämä kertoo ehkä siittä, että negatiiviset äänet saavat äänensä kuuluviin parhaiten. Sama Pokemonin kohdalla. Toki toivon, että GameFreak ottaa opiksi ja huikeasta kassastaan panostaa seuraavaan Pokemonin huomattavasti enemmän ja vie sarjan 3DS:sän tasosta paljon eteenpäin.
 
Lasketaanko tuohon 64 milj. aktiiviseen Xbox Live käyttäjään myös PC sekä Xbox360 käyttäjät vai pelkästään XOne käyttäjät?
 
Lasketaanko tuohon 64 milj. aktiiviseen Xbox Live käyttäjään myös PC sekä Xbox360 käyttäjät vai pelkästään XOne käyttäjät?
En osaa varmaksi sanoa, mutta uskoisin että kaikki. Silti, suurin osa näistä käyttäjistä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä Xbox One käyttäjiä, vaikka eihän sillä toki Microsoftille suurta merkitystä ole. Rahaa tulee jotain kautta kuitenkin.
 
En osaa varmaksi sanoa, mutta uskoisin että kaikki. Silti, suurin osa näistä käyttäjistä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä Xbox One käyttäjiä, vaikka eihän sillä toki Microsoftille suurta merkitystä ole. Rahaa tulee jotain kautta kuitenkin.
Suurin osa varmasti XOnella ja vain todella pieni osa muilla alustoilla. Vaikka toki itsekin käyttänyt viimeksi viimeksi Liveä muilla alustoilla. PC:llä varsinkin Game Passin yhteydessä voi tulla Live käyttäjiä jonkun verran.

Siinä tapauksessa, jos nuo muutkin alustat on mukana niin välttämättä nuo arviot konsolimyynneistä ei ole ristiriidassa suhteessa Live käyttäjiin.
 
Microsoft ei myöskään ilmoita virallisia lukuja, joten on vähän paha sanoa montako konsolia siellä on myyty. Se on aika hauskaa, että näissä arvioissa muiden luvut kasvaa, mutta ei välttämättä Xboxin. Ja sitten niitä lukuja verrataan. Luvut voivat toki olla lähellä totuutta, mutta silti arvailua.

Ylipäätään konsolibisnes on ymmärrettävästi laskussa, sillä uusi sukupolvi jo kolkuttelee ovella, mutta siltikin Xbox Game Passin tilaajamäärät ovat enemmän kuin tuplaantuneet viime neljänneksellä. Aktiivisten Xbox Live käyttäjien määräkin oli yli 64 miljoonaa, joka on sinällään aika hyvin ja jopa vähän ristiriidassa arvailtujen Xbox Onen konsolien myyntilukujen kanssa.


Oikeestaan jos miettii aktiivista 64 miljoonaa Xbox live käyttäjää niin siihen taitaa lukeutua myös vielä Xbox 360 käyttäjät mutta sitä ei tiedä miten se sitten jakautuu konsoleiden suhteen. Moniko vielä pelaa "vanhalla" sukupolvella.
 
Oikeestaan jos miettii aktiivista 64 miljoonaa Xbox live käyttäjää niin siihen taitaa lukeutua myös vielä Xbox 360 käyttäjät mutta sitä ei tiedä miten se sitten jakautuu konsoleiden suhteen. Moniko vielä pelaa "vanhalla" sukupolvella.
Voisin kuvitella että kokonaismäärästä aika harva pelaa enää säännöllisesti Xbox 360:llä. Toisaalta ehkä Game Pass for PC on tuonut PC:n puolelle jonkin verran lisää käyttäjiä.
 
Voisin kuvitella että kokonaismäärästä aika harva pelaa enää säännöllisesti Xbox 360:llä. Toisaalta ehkä Game Pass for PC on tuonut PC:n puolelle jonkin verran lisää käyttäjiä.

Noin se voi kyllä olla.
 
Ei mulla mitään Japanin myyntilukuja vastaan ole. Ne on sentään aitoja myyntilukuja toisin kuin Vgchartz luvut ja myyntilukutietoa tulee muuten niin tipoittain.
 
Noi Japanin myynnit on mielestäni kanssa aika turhia, Japani kun on ihan oma maailmansa kuin muu maailma.. Tosin niiden laittaminen ei minua haittaa.. Nintendo osuin switchillä siinä kultasuoneen, että siinä kotikonsoli ja käsikonsoli samassa.. Ilman tuota käsikonsoli mahdollisuutta olisi ollut sama kohtalo kuin Wii u:lla.. Nyt Switchin ovat ostaneet entiset käsikonsolikäyttäjät(joita varsinkin Japanissa paljon), sekä kotikonsoli käyttäjät.. Switch on saanut sekä Wii u, 3DS käyttäjät ostajikseen.. Eli entiset kahden kohderyhmän konsolin ostajien tarvii nyt vain ostaa 1 konsoli.. Se selittää noita myyntilukuja..
 
? Tämän vuoksiko Japanin myyntejä pitäisi postailla?
Ei kun ihan sen vuoksi, että tänne kait myyntilukuja on tarkoitus laittaa ja tuolta mantereelta ne on tuoreina tarjolla. Mielenkiintoista seurata myyntejä ympäri maailmaa.
Noi Japanin myynnit on mielestäni kanssa aika turhia, Japani kun on ihan oma maailmansa kuin muu maailma.. Tosin niiden laittaminen ei minua haittaa.. Nintendo osuin switchillä siinä kultasuoneen, että siinä kotikonsoli ja käsikonsoli samassa.. Ilman tuota käsikonsoli mahdollisuutta olisi ollut sama kohtalo kuin Wii u:lla.. Nyt Switchin ovat ostaneet entiset käsikonsolikäyttäjät(joita varsinkin Japanissa paljon), sekä kotikonsoli käyttäjät.. Switch on saanut sekä Wii u, 3DS käyttäjät ostajikseen.. Eli entiset kahden kohderyhmän konsolin ostajien tarvii nyt vain ostaa 1 konsoli.. Se selittää noita myyntilukuja..
Konsoleita myydän kait kaikilla mantereilla ja miksi yhden mantereen myynnit on turhia?! Jokaisella mantereella on omanlainen pelikulttuuri ja mielenkiintoista on seurata myyntejä kaikkialta. Olisiko nuo Japanin myynnit sitten turhia jos Ps Tai Xbox olisi ykkösinä myynneissä?!
 
Ei kun ihan sen vuoksi, että tänne kait myyntilukuja on tarkoitus laittaa ja tuolta mantereelta ne on tuoreina tarjolla. Mielenkiintoista seurata myyntejä ympäri maailmaa.

Konsoleita myydän kait kaikilla mantereilla ja miksi yhden mantereen myynnit on turhia?! Jokaisella mantereella on omanlainen pelikulttuuri ja mielenkiintoista on seurata myyntejä kaikkialta. Olisiko nuo Japanin myynnit sitten turhia jos Ps Tai Xbox olisi ykkösinä myynneissä?!
Ihan sama onko Xbox, PS4 tai Switch ykkösenä.. Itseäni ei vaan kiinnosta Japanin myynnit, kun ne ovat aivan erilaiset kuin muualla maailmassa.. Toki sanoin, ettei ne minua haittaa, jos joku niitä laittaa.. Itseäni ne ei vaan kiinnosta pätkääkään..

Ehkä tuohon toki vaikuttaa, kun Nintendo siellä myy hyvin.. Itse olen pelannut 80 luvulta asti ja omaan makuun Nintendo ei ole 35 vuoteen tehnyt yhtään peliä, mistä olisin tykännyt..
 
Ehkä tuohon toki vaikuttaa, kun Nintendo siellä myy hyvin.. Itse olen pelannut 80 luvulta asti ja omaan makuun Nintendo ei ole 35 vuoteen tehnyt yhtään peliä, mistä olisin tykännyt..
Minä olen kanssa pelannut 80-luvulta lähtien ja Nintendon pelit on ainoa syy miksi jaksan vieläkin peliharrastustani jatkaa. Onneksi meille jokaiselle löytyy vaihtoehto ja on kolme kilpailevaa alustaa+PC, jotka kirvoittavat yhtiöt tekemään entistä parempia pelejä. Kaikesta huolimatta seuraan mielenkiinnolla jokaisen kolmen mantereen myyntilukuja. Switchi näyttää myyvän kaikialla aikas tasaisen hyvin. Myös muiden konsoleiden myyntejä tulee yhtälailla seurattua vaikken niillä pelaakkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen kanssa pelannut 80-luvulta lähtien ja Nintendon pelit on ainoa syy miksi jaksan vieläkin peliharrastustani jatkaa. Onneksi meille jokaiselle löytyy vaihtoehto ja on kolme kilpailevaa alustaa+PC, jotka kirvoittavat yhtiöt tekemään entistä parempia pelejä. Kaikesta huolimatta seuraan mielenkiinnolla jokaisen kolmen mantereen myyntilukuja. Switchi näyttää myyvän kaikilla aikas tasaisen hyvin. Myös muiden konsoleidden myyntejä tulee yhtälailla seurattua vaikken niillä pelaakkaan.
Kyllä Nintendo on ollut aina huippu laite 8bit saakka pelannut ja parhaat yksinoikeudet.
 
Ylös Bottom