Tuosta digitaaliset pelit / fyysiset pelit -myyntisuhteesta pitäisi saada lisätietoa ennen hirveän syvälle meneviä johtopäätöksiä tai luvuista tyrmistymistä.
Digitaalisena myydään kuitenkin ihan valtava määrä halvempia pienpelejä. Tai pelejä joita edes saa fyysisenä, paitsi ehkä joskus kuukausien päästä jonain kalliimpana keräilyversiona ihmisille, jotka aivan ehdottomasti sellaisen haluaa (rivien välistä voitte lukea, että minä en ole näistä lähtökohtaisesti niin kiinnostunut).
Mutta siis, jos 60e fyysinen myyty pelilevy = 1 myyty peli ja toisaalta joku 8e digilataus = 1 myyty peli, niin vertailu hämärtyy vähän.
Jos vaikkapa God of War: Ragnarökin kohdalla myynneistä 90% on digiä ja vain 10% levyversiota niin yllätyn kovasti.
Ei siinä, ei minun ole vaikea uskoa, että myös isoista peleistä (tai laajemminkin niistä, jotka ovat siis day one saatavilla fyysisenä & diginä) jo hemmetin iso osa myydään diginä. Moderniin pelaamiseen liittyy niin paljon kaikkea typerää, että tähän liittyvät kehityssuunnat eivät kuitenkaan ole oman purnaamisen kärkisijoilla.
Ja joo, voisihan tästä pienellä googlettelulla löytyä jotain lisätietoa, mutta en mä jaksa nyt etsiä