Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Aika yllättävää, ettei edes Gears pystynyt nostamaan X1:tä PS4:n ohitse! Ehkä se tosiaan on sitten niin, että jopa jenkkilässä Sony vie tämän sukupolven...Tai no onhan se ollut jo aika pitkään selvää, että Sony vie, mutta noinkin selvästi, ettei edes Gearsin tasoinen julkaisu riitä nostamaan X1:tä kuin tasoihin...

Loppuvuoden kannalta tässä ei taida olla jännitettävänä kuin yksi asia: kuinka paljon enemmän X1 myy silloin, kun Halosta tulee uusi osa ulos. Forza tässä kuussa voi siivittää X1:n taas noin tasoihin, mutta tuskin ohi, ainakaan merkittävästi. Halo-kuukauden lukuja odotan kyllä itsekin mielenkiinnolla, vaikkei itse peli eikä X1 kiinnosta yhtään, koska se on se, joka näyttää sen lopullisen suunnan. Ellei X1 vie Halo-kuukauden konsolimyyntejä selvästi, niin aika synkkää on Microsoftin Xbox-osastolla...
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sen verran tarkentaisin, että Gears ei ole kokoelma eikä todellakaan uusi luku sarjaan, vaan pelkästään ekan osan (kieltämättä erittäin onnistunut) remasterointi. Eli en laskisi sitä vielä jessen toiseksi tulemiseksi. Halo 5 taitaa vasta olla moinen mittari. Forza 6 räjäyttää laadullisesti potin tässä kuussa, mutta autopelit eivät liene enää kuuminta hottia konsolimyyntejä ajatellen, kuten Fabrekin aprikoi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ai kiva, foorumi on taas ylhäällä. Tämä uutinen tuli aamulla.

Konsolisodassa vain yksi voittaja - Microsoft sähläsi mahdollisuutensa -mtv

Pelikauppias Juho Korkeaoja Kampin Kauppakeskuksen Konsolinetistä sanoo, että PS4 jyrää hänen liikkeessään selvästi verrattuna Xbox Oneen.
- PS4-konsoleita myydään meillä noin 10 kertaa enemmän kuin Xbox Onea, pelejä menee samassa suhteessa. Tosin meidän asiakaskunnassa PlayStation- ja Nintendo-porukka on hieman yliedustettuna.

Nordisk Filmin kaupallinen johtaja Antero Paljakka vahvistaa, että PS4 on myynyt Suomessa hyvin. Hänen mukaansa PS4-konsoleja on myyty Suomessa tähän mennessä yli 100 000 kappaletta. Xbox Onen osalta Suomen tarkkoja myyntilukuja ei ole saatavilla, sanoo Microsoftin Xbox-liiketoimintajohtaja Jussi Luoto.​
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ai kiva, foorumi on taas ylhäällä. Tämä uutinen tuli aamulla.

Konsolisodassa vain yksi voittaja - Microsoft sähläsi mahdollisuutensa -mtv

Pelikauppias Juho Korkeaoja Kampin Kauppakeskuksen Konsolinetistä sanoo, että PS4 jyrää hänen liikkeessään selvästi verrattuna Xbox Oneen.
- PS4-konsoleita myydään meillä noin 10 kertaa enemmän kuin Xbox Onea, pelejä menee samassa suhteessa. Tosin meidän asiakaskunnassa PlayStation- ja Nintendo-porukka on hieman yliedustettuna.

Nordisk Filmin kaupallinen johtaja Antero Paljakka vahvistaa, että PS4 on myynyt Suomessa hyvin. Hänen mukaansa PS4-konsoleja on myyty Suomessa tähän mennessä yli 100 000 kappaletta. Xbox Onen osalta Suomen tarkkoja myyntilukuja ei ole saatavilla, sanoo Microsoftin Xbox-liiketoimintajohtaja Jussi Luoto.​

Näkee täällä foorumillakin, että Xbonen omistajat ovat vähissä. Microsoft tosiaan mokasi jo alussa mahdollisuutensa, eikä teknisesti heikompi konsoli auta yhtään asiaa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Konsolisota-artikkelissa silmiin pisti otsikko "Pelkkä uusi ”rauta” ei enää riitä". Mielestäni tämä taisi kuitenkin olla se suurin syy, miksi ihmiset valitsivat ps4-konsolin xboxin sijaan. Muutenhan laitteet ovat lähes identtisiä muutamia yksinoikeuspelejä lukuunottamatta.

En siis tarkoita, että ps4 voitti pelkän raudan avulla, vaan nimenomaan se oli se merkitsevä ero näiden kahden ison konsolin kohdalla.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

En siis tarkoita, että ps4 voitti pelkän raudan avulla, vaan nimenomaan se oli se merkitsevä ero näiden kahden ison konsolin kohdalla.

Hinta, tekniikka ja Microsoftin tapa julkistaa konsoli, siinä ne pääsyyt sille, että Sony ja PS4 tulee voittamaan tämän sukupolven. Kun laitteet olivat uusia ja tulivat markkinoille, Sony tarjosi tehokkaamman vaihtoehdon halvemmalla hinnalla. Siihen lisäksi Microsoftin sekoileva julkistusepisodi, missä itse firman edustajatkaan eivät tuntuneet oikein tietävän, kuinka monet asiat lopulta tulisivat alkuperäisen suunnitelman mukaan toimimaan, niin tuossa oli ja on 3/3 asiaa, jotka satoivat suoraan Sonyn laariin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ostin aikoinaan xbox360:n julkkarissa, ps3:sen ostin puolisen vuotta julkistuksen jälkeen, odottelun syynä lähinnä posketon lähtöhinta. Onlinepuolella plussa tosin vei mulla livestä voiton, lähinnä "ilmais"pelien vuoksi.

Noiden fabren mainitsemien asioiden lisäksi minulla ainakin ärsytti microsoftin päätös jättää Suomi second class maaksi, arvasin että aikaa menee ennenkuin kone Suomeen tulee ja niinhän siinä sitten kävikin. Olin alunperin ostamassa xboxonea mutta kun aikaa on kulunut alkaa näyttää siltä että tämä sukupolvi voisi mennä yhdelläkin konsolilla.

Ei xboxonen tilanne silti mitenkään toivoton ole, tukeva kakkossija on ok tasoa sekin, ja ehkäpä Microsoft otti jotain opiksi sähläilystään ja tekee come backkia seuraavassa. On tietysti selvä että kun myydään tehottomampaa konsolia samaan hintaan, niin jotain muuta erityistä pitäisi olla sitten, nyt se erityinen ei ainakaan kuluttajien ostokäytökseen asti ole näkynyt vaikka hinta onkin vähän halvempi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Näkee täällä foorumillakin, että Xbonen omistajat ovat vähissä. Microsoft tosiaan mokasi jo alussa mahdollisuutensa, eikä teknisesti heikompi konsoli auta yhtään asiaa.

Myynneissä WiiU + Xbox One = PS4 myynnit. Microsoftilla oli tuhannen taalan paikka uuden sukupolven kynnyksellä, mutta lähtivät tavoittelemaan yleisöjä joita ei sitten kuitenkaan löytynytkään. Siitä on tultu pomon vaihdoksen myötä kuitenkin jo oikeaan suuntaan.

worldwide_totals.png


Lähde: http://www.vgchartz.com/
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Boxilla selvästi sokaistuttiin ensimmäisen Kinectin kohtuullisesta menestyksestä. Lisäksi Sony selvästi yllätti julkistuksellaan ja MS toi markkinoille raakileen konsolin, jossa kehittymättömät kehitystyökalut, Kinect jota ei osattu hyödyntää kunnolla sekä heikompi tekniikka kokonaisuudessaan.



Olisi hauska nähdä vaihtoehtoinen todellisuus, jossa MS olisi tuonut lähes identtisen koneen markkinoille. Koneen, joka olisi jatkanut siitä hyvästä suunnasta jolla 360:n elämän ensimmäinen puolisko oli ennen Kinectiä.

Edit. Nisu, mihin nuo vgchartzin luvut perustuvat? Epäilen että "Numbers from ass", kuten voisi moni NeoGaffillakin sanoa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Boxilla selvästi sokaistuttiin ensimmäisen Kinectin kohtuullisesta menestyksestä. Lisäksi Sony selvästi yllätti julkistuksellaan ja MS toi markkinoille raakileen konsolin, jossa kehittymättömät kehitystyökalut, Kinect jota ei osattu hyödyntää kunnolla sekä heikompi tekniikka kokonaisuudessaan.

Olisi hauska nähdä vaihtoehtoinen todellisuus, jossa MS olisi tuonut lähes identtisen koneen markkinoille. Koneen, joka olisi jatkanut siitä hyvästä suunnasta jolla 360:n elämän ensimmäinen puolisko oli ennen Kinectiä.

Liiketunnistus on kyllä täysin unohdettu, kuten on myös pelien 3D-tuki. Itsellä oli PS3:lle movekapulat, joiden "yksinkertaisuudelle" naureskelin aikoinani. Tästä syystä Sony tahkoo miljoonia, enkä minä. Liiketunnistus taidettiin nähdä jo etukäteen lyhyen aikakauden trendiksi, eikä siihen panostettu sen enempää.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Liiketunnistus on kyllä täysin unohdettu, kuten on myös pelien 3D-tuki. Itsellä oli PS3:lle movekapulat, joiden "yksinkertaisuudelle" naureskelin aikoinani.
Sekä 3D että Move ovat kulmakiviä PlayStation VR:n kannalta; kunnon stereoskooppista 3D:tä tarvitaan immersion luomiseen, ja Move-kapulat toimivat käden jatkeina VR-peleissä/sovelluksissa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sekä 3D että Move ovat kulmakiviä PlayStation VR:n kannalta; kunnon stereoskooppista 3D:tä tarvitaan immersion luomiseen, ja Move-kapulat toimivat käden jatkeina VR-peleissä/sovelluksissa.

Joo, tarkoitinkin siis _pelkkä_ liiketunnistus ja _pelkkä_ 3d (as in 3d-telkkarien tuki).
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sekä 3D että Move ovat kulmakiviä PlayStation VR:n kannalta; kunnon stereoskooppista 3D:tä tarvitaan immersion luomiseen, ja Move-kapulat toimivat käden jatkeina VR-peleissä/sovelluksissa.

Olin tulossa samaa kirjoittamaan. Liiketunnistus kapuloineen tulee varmasti näkymään olennaisena osana virtuaalitodellisuuslasien aisaparina. Kameralle löytyy täten myös oma tärkeä tehtävänsä. Näiden teknologioiden vähättelijät joutuvat syömään vielä sanansa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nisu, mihin nuo vgchartzin luvut perustuvat? Epäilen että "Numbers from ass", kuten voisi moni NeoGaffillakin sanoa.

Sieltäpä hyvinkin. Kannattaa muistaa, että Sony oli toimittanut kesäkuun loppuun mennessä 25,3 miljoonaa PS4:ää, ja heidän puskurinsa on about puolentoista kuukauden luokkaa. Kohtuullisen turvallinen veikkaus siis olisi, että elokuun lopulla oltiin jo 25,5 miljoonan kuluttajille myydyn konsolin hujakoilla (parin sadan tuhannen tarkkuudella).

Xboxista taas ei kenelläkään Microsoftin ulkopuolella ole varmaa tietoa. Edes toimitettujen Xbonejen määrää ei ole kerrottu enää vuoteen, saati kuluttajille asti myytyjä. VGChartzilla on ollut tapana "pyöristää" sitä lukemaa ylöspäin... (Oma veikkaus: tuossa luvussa on ainakin puoli miljoonaa hyvän miehen lisää.)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Itse veikkaan että molemmat alakanttiin, Sonyn luku jopa enemmän.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sekä 3D että Move ovat kulmakiviä PlayStation VR:n kannalta; kunnon stereoskooppista 3D:tä tarvitaan immersion luomiseen, ja Move-kapulat toimivat käden jatkeina VR-peleissä/sovelluksissa.

Olin tulossa samaa kirjoittamaan. Liiketunnistus kapuloineen tulee varmasti näkymään olennaisena osana virtuaalitodellisuuslasien aisaparina. Kameralle löytyy täten myös oma tärkeä tehtävänsä. Näiden teknologioiden vähättelijät joutuvat syömään vielä sanansa.

Olen pessimisti tai realisti, tulevaisuus todistaa. Oma mielipiteeni on, että koska Move-kapuloiden sovellukset jäivät paitsioon suuressa massassa, jäävät ne myöskin VR:n suhteen. Suurin massa pelaa telkusta 2D telkun kaiuttimilla. Suuri massa ei tule koskaan ostamaan VR:ää. HC-fanien haihattelua?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Olen pessimisti tai realisti, tulevaisuus todistaa. Oma mielipiteeni on, että koska Move-kapuloiden sovellukset jäivät paitsioon suuressa massassa, jäävät ne myöskin VR:n suhteen. Suurin massa pelaa telkusta 2D telkun kaiuttimilla. Suuri massa ei tule koskaan ostamaan VR:ää. HC-fanien haihattelua?

Suuri massa omaksuu uusia käytäntöjä ja tapoja nopeasti, mikäli niiden tuomat hyödyt ovat ilmeiset. Muistellaan kuinka nopeasti kännyköistä tuli itsestään selvyys tai miten tietokoneet saavuttivat joka torpan kovasta alun vastuksesta huolimatta; "Minähän en tietokonetta tarvi!".

Paljon on siis kiinni mitä uutta nämä kiikarit tuon puoleiseen voivat tarjota. Pelit, opetus, elokuvaviihde ym. Evoluution huippuna mobiili vr.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

En tiedä kuuluuko tämä aivan tänne mutta kumminkin, myös Microsoftin Phil Spencer näyttää myöntävän sen tosiasian ettei Xbox One tule enään saamaan PS4:ää kiinni. http://www.videogamer.com/news/spencer_i_dont_know_if_xbox_one_can_beat_ps4.html

Tähän Spencerin kommenttiin tiiviistyy aika hyvin myös omat fiilikset Xbox Onen julkistuksen aikoihin, toukokuussa 2013:

"Whether it's always-on, used games, whatever the feature was, we lost the trust in them that they were at the centre of our decision-making process," he said. "Were we building a product for us, or were we building a product for the gamers?"
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

No nyt kävi näin, mutta eiköhän tämän seurauksena nähdä paljon parempi Xbox seuraavassa konsolisukupolvessa. Sonylla oli omat ongelmansa PS3:n kanssa. Niistä kuitenkin selvittiin ihan hyvin. Nyt oli Microsoftin vuoro tehdä virhe ja ottaa niistä opiksi. PS4 sai kuitenkin niin hyvän lähdön, että eiköhän tämän genin voittaja ole jo selvillä. Ei näytä myynti sakkaavan millään.
 
Ylös Bottom