Murdoc
Well-Known Member
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)
Mikä ihmeen pakottava tarve sinulla on julistaa kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat NS-miehiksi? Rupeanko minä käyttämään sinusta nimitystä mobiilimies? Minulla esim on tällä hetkellä Switchin lisäksi, 3DS XL, PS4 Pro, Xbox One ja läjäpäin vanhempia koneita. Aktiivisimmassa käytössä tällä hetkellä on PS4. Jos joku ei ole sinun näkemyksesi kanssa samaa mieltä ei ole automaattisesti sokea NS fanipoika. Mutta sehän ei tunnu sinun päähäsi uppoavan. Kaikilla vain ei ole lähellekään sama näkemys sinun kanssasi Switchin menestyksestä ja tämän hetken myynneistä. Voidaan jopa sanoa uutisten ja tämän hetken tietojen perusteella, että olet pahasti vähemmistöä. Ja kyllä katsomme samoja myyntejä sinun kanssasi ja Switchin tilanne näyttää esimerkkisi omaan silmään erittäin hyvältä ja tulevaisuuden näkymä valoisalta.
NS-miehille on edelleen vähän vaikea ymmärtää, että erilaiset pelit myyvät erilaisia määriä. Trails of Cold Steel 3 on nostanut myyntejä selvästi PS3-versiosta. Kyseisen sarjan sisällä siis PS4:lle siirtyminen toimi erittäin hyvin. NS:n Monster Hunter XX taas näyttää myyvän noin 10 % 2DS- ja 3DS-versioon verrattuna, eli myynnit ovat romahtaneet verrattuna siihen mitä sarjalta yleensä odotetaan Japanissa. Monster Hunterin siirtyminen NS:lle ei ollut millään tasolla menestys. Jopa PS4:n kotikonsoliversiolta (MHW) odotetaan huomattavasti parempia myyntejä.
Jos PS4:n Monster Hunter World myisi ensimmäisellä viikollaan vain reilun 100 tuhatta peliä Japanissa, ja sitten ontuisi hitaasti eteenpäin, niin NS-miehet ottaisivat uutiset riemulla vastaan. Mutta kun kyseessä onkin NS:n oma floppi, niin yhtäkkiä unohtuu se koko pointti, että niin isojen kuin pienienkin pelien menestys on hyvä merkki PS4:lle. Ei kukaan koskaan odottaisi Trails of Cold Steel -sarjalta Monster Hunter -myyntejä, mutta NS-puolustuksissa aletaan vääntämään epätoivoisesti tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjolla.
Mikä ihmeen pakottava tarve sinulla on julistaa kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat NS-miehiksi? Rupeanko minä käyttämään sinusta nimitystä mobiilimies? Minulla esim on tällä hetkellä Switchin lisäksi, 3DS XL, PS4 Pro, Xbox One ja läjäpäin vanhempia koneita. Aktiivisimmassa käytössä tällä hetkellä on PS4. Jos joku ei ole sinun näkemyksesi kanssa samaa mieltä ei ole automaattisesti sokea NS fanipoika. Mutta sehän ei tunnu sinun päähäsi uppoavan. Kaikilla vain ei ole lähellekään sama näkemys sinun kanssasi Switchin menestyksestä ja tämän hetken myynneistä. Voidaan jopa sanoa uutisten ja tämän hetken tietojen perusteella, että olet pahasti vähemmistöä. Ja kyllä katsomme samoja myyntejä sinun kanssasi ja Switchin tilanne näyttää esimerkkisi omaan silmään erittäin hyvältä ja tulevaisuuden näkymä valoisalta.