Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Floppien äiti. Edes vannoutuneimmat fanit eivät suosittele täyteen hintaan. Veikkaan keskinkertaisille suorituksille jatkoa näissä kk-hinnoitelluissa palveluissa. Miksi panostaa kun rahat on jo taskussa?

Tsekkasin trueachievements.comista, että Crackdown 3 on saanut samoihin aikoihin julkaistun Apex Legendsin kanssa lähes samoja pelaajamääriä. Molemmat lienee sitten emäfloppeja...

Se tosin on myönnettävä, että Microsoftille tuli pelistä varmasti runsaasti persnettoa. Vaikka GamePassin kautta saatiinkin pelaajia ja ns. varmaa kuukausirahaa, Crackdownin venähtäneeseen kehitykseen on palanut nappulaa ihan tarpeeksi.
 
Tsekkasin trueachievements.comista, että Crackdown 3 on saanut samoihin aikoihin julkaistun Apex Legendsin kanssa lähes samoja pelaajamääriä. Molemmat lienee sitten emäfloppeja...
Juuri näin, kyllä Crackdownin kaltainen peli pelaajia kerää.

Se tosin on myönnettävä, että Microsoftille tuli pelistä varmasti runsaasti persnettoa. Vaikka GamePassin kautta saatiinkin pelaajia ja ns. varmaa kuukausirahaa, Crackdownin venähtäneeseen kehitykseen on palanut nappulaa ihan tarpeeksi.
Tästä myös samaa mieltä. Crackdown 3 on hyvä lisä Xbox Game Passiin, mutta malliesimerkki paisuneesta ja venähtäneestä kehitysprojektista. Ei mennyt putkeen, mutta viihdyttävä peli sieltä onneksi saatiin ulos.

Juuri Crackdown 3:n ja vielä enemmän esim. viime vuonna julkaistun Forza Horizon 4:n kaltaiset pelit tuovat ihmisiä tällaisten palveluiden pariin. Vuoden alku on näyttänyt, että isoja ja laadukkaita pelejä sinne isketään.

Pelkästään maaliskuussa:
Just Cause 4
LEGO Batman 2
paluumuuttaja Fallout 4
F1 2018

Tammikuussa tuli:
We Happy Few
The Lego Movie Videogame
Middle-earth: Shadow of Mordor
Saints Row: The Third

ja Helmikuussa tuli:
Shadow of the Tomb Raider
Pumped BMX Pro
The Walking Dead: The Complete First Season
The Walking Dead: Season Two
Headlander
de Blob
Batman: Return to Arkham
Alien: Isolation
Disney Epic Mickey 2: The Power of Two

Toivottavasti tahti jatkuu samanlaisena.
 
Viime viikon myynnit Japanista:

  1. Switch – 56,954
  2. PS4 – 25,015
  3. PS4 Pro – 7,206
  4. New 2DS LL – 4,040
  5. New 3DS LL – 892
  6. Vita – 870
  7. 2DS – 793
  8. Xbox One X – 91
  9. Xbox One – 45

Pelit:
  1. [PS4] The Division 2 – 63,817 / NEW
  2. [PS4] One Piece: World Seeker – 51,039 / NEW
  3. [PS4] Devil May Cry 5 – 33,149 / 149,350
  4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 20,706 / 2,953,145
  5. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 16,997 / 516,540
  6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 11,288 / 2,178,288
  7. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 10,112 / 1,536,216
  8. [PS4] LoveR – 9,985 / NEW
  9. [PS4] Judgment – 8,677 / 263,407
  10. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 8,479 / 1,325,825
Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-3-11-19-3-17-19/
 
Pelit:
  1. [PS4] The Division 2 – 63,817 / NEW
  2. [PS4] One Piece: World Seeker – 51,039 / NEW
  3. [PS4] Devil May Cry 5 – 33,149 / 149,350
  4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 20,706 / 2,953,145
  5. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 16,997 / 516,540
  6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 11,288 / 2,178,288
  7. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 10,112 / 1,536,216
  8. [PS4] LoveR – 9,985 / NEW
  9. [PS4] Judgment – 8,677 / 263,407
  10. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 8,479 / 1,325,825
Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-3-11-19-3-17-19/

Zelda se vaan jaksaa. Ollut jo yli kaksi vuotta top20-listalla. Zeldat eivät edes niin kauhean suosittuja Japanissa.
 
Zelda se vaan jaksaa. Ollut jo yli kaksi vuotta top20-listalla. Zeldat eivät edes niin kauhean suosittuja Japanissa.

Sitkeä se on tuo Mario Kart myös ollut. Toinen kestosuosikki Splatoon 2 jo lipsunut välillä Top-10 ulkopuolelle. Nintendon kannattaisi tuoda jatkoa maalisodalle.

Maailman arvioidut myynnit helmikuun toiselta viikolta.

 

Kolme päivää sitten (jutun otsikkoon jäänyt väärä pvm) Crackdown oli 30. pelatuin peli:


Mutta joo, suunta on nopeasti alaspäin julkaisun jälkeen, kuten kaikilla yksinpeleillä. RDR2 ja Forza Horizon 4 sinnittelevät listoilla, mutta niissäkin on moninpelielementit vahvana mukana.
 
Perustuu kyselyyn 2000 pelaajalle. Tuosta ei tiedetä kuinka satunnaisesta otannasta on kysymys. Mikäli online-kysely, johon kuka tahansa voi vastata, on siinä virhemarginaali varmasti korkea. Altis manipulaatiolle.
 
Perustuu kyselyyn 2000 pelaajalle. Tuosta ei tiedetä kuinka satunnaisesta otannasta on kysymys. Mikäli online-kysely, johon kuka tahansa voi vastata, on siinä virhemarginaali varmasti korkea. Altis manipulaatiolle.
On toki, eikä tuota minään faktana varmaan kukaan pidäkään. Mutta mielenkiintoinen osviittaa antava kaavio silti ja haluaisin nähdä vastaavan Euroopasta.
Euroopasta ne olisi helppo tehdä myyntilukujen perusteella, kun niitä aika hyvin on saatavilla.
Vai onko ps4 peittämässä koko Euroopan?
 
Niin nopeiten myynyt, mutta pelaajamäärällisesti kokonaismyynnit.
Tässä tapauksessa todennäköisesti PS4, koska Sonyn kotikonsoli on ollut huomattavasti kauemmin markkinoilla kuin Switch.

Se on mainittava, että PC Gamerin kartta ei koskenut kokonaismyyntejä. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa mikä on pelaajien ensisijainen pelialusta.
 
Viime viikon Japanin myynnit.

  1. Switch – 56,099
  2. PS4 – 27,061
  3. PS4 Pro – 7,834
  4. New 2DS LL – 4,731
  5. 2DS – 2,300
  6. New 3DS LL – 912
  7. Vita – 376
  8. Xbox One X – 63
  9. Xbox One – 28


Pelit
  1. [PS4] Sekiro: Shadows Die Twice – 157,548 / NEW
  2. [PS4] Super Robot Wars T – 88,093 / NEW
  3. [NSW] Super Robot Wars T – 44,051 / NEW
  4. [NSW] Chocobo’s Mystery Dungeon Every buddy – 28,509 / NEW
  5. [PS4] Atelier Lulua – 27,734 / NEW
  6. [PS4] Chocobo’s Mystery Dungeon Every Buddy – 21,041 / NEW
  7. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 21,008 / 2,974,153
  8. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 17,827 / 534,367
  9. [PS4] Devil May Cry 5 – 15,353 / 164,703
  10. [PS4] The Division 2 – 15,186 / 79,003
Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-3-18-19-3-24-19/
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikon myynnit Japanista:

  1. Switch – 49,852
  2. New 2DS LL – 4,291
  3. PS4 – 17,286
  4. PS4 Pro – 6,577
  5. New 3DS LL – 765
  6. PS Vita – 717
  7. Xbox One X – 64
  8. Xbox One S – 28

Pelit:

  1. [NSW] Yoshi’s Crafted World – 50,007 / NEW
  2. [PS4] Sekiro: Shadows Die Twice – 44,139 / 194,860
  3. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 19,349 / 2,992,376
  4. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 15,238 / 547,987
  5. [NSW] Minecraft – 13,667 / 707,567
  6. [PS4] Winning Post 9 – 12,130 / NEW
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 10,889 / 2,236,865
  8. [PS4] Super Robot Wars T – 9,750 / 90,978
  9. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 9,227 / 1,479,158
  10. [NSW] Splatoon 2 – 8,706 / 3,020,833

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-3-25-19-3-31-19/
 
Upea esitys konsoleiden myynneistä viimeisten 40 vuoden ajalta.


Ihan siisti video mutta mulla hämäsi kun seurattiin vuotuisia myyntejä niin sieltä tippui sitten pois vanhemmat konsolit pikkuhiljaa, havainnollisempaa olisi ollut seurata totaalimyyntejä niin olisi näkynyt paremmin eri laitteiden keskinäinen nokkimisjärjestys eikä vain vuoden 2017 tilanne jäänyt loppuun.
 
Ylös Bottom