Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
GameIndustry.bizin pomomies Christopher Dring juttelee myyntiprosenteista Xbox Series -mallien välillä. Tämän keskustelun kirvoitti UK myyntidata, joka listaa fyysisten pelien myynnin. Tällä listalla multiplattarit ovat useimmiten myyneet prosentuaalisesti selvästi enemmän PlayStationeilla.

Hänen mukaansa Series S on myynyt ison palasen Xbox Series -mallien myynneistä.


Sen sijaan PS5 Digital Edition kattaa alle 20% myydyistä PS5:sta Briteissä.


Tietysti myös sillä on merkitystä, että PS5 on myynyt ylipäätään enemmän kuin Xbox ja että Game Pass on niin suosittu.

Muoks.
V*tun komponenttipula.



Tykkääminen tulee Series S mallin menestyksestä, vaan voi perkele tuo komponenttipula..
 
vaan voi perkele tuo komponenttipula..
Älä muuta viserrä. Ei ole väliä millä laitteella haluaa pelata, niin ongelmia saatavuudessa on. Oli kyseessä Xbox Series X|S, PlayStation 5, Switch OLED tai PC:n komponentit.

Muistatteko vanhoja hyviä aikoja kun saattoi vain kävellä kauppaan ja ostaa sen laitteen minkä halusi. Oli se vaan aikamoista.
 
Älä muuta viserrä. Ei ole väliä millä laitteella haluaa pelata, niin ongelmia saatavuudessa on. Oli kyseessä Xbox Series X|S, PlayStation 5, Switch OLED tai PC:n komponentit.

Muistatteko vanhoja hyviä aikoja kun saattoi vain kävellä kauppaan ja ostaa sen laitteen minkä halusi. Oli se vaan aikamoista.

Joo voi niitä aikoja, ei auta ku toivoa että tämä kaikki joskus helpottaa.
 
Tämän keskustelun kirvoitti UK myyntidata, joka listaa fyysisten pelien myynnin.

Ei ole tosiaan oikein vuotta 2021 ajatella pelkästään fyysistä myyntiä, kun digitaalisen myynnin osuus on isompi.

vaan voi perkele tuo komponenttipula..

Jep, ei auta jumbojetit, kun komponenttia ei vaan ole. Näkyy omassakin työssä todella selkeästi ja aiheuttaa isoja haasteita.
 
NPD lokakuu 2021.
FD_44rKVUAMXFy7

Mat Piscatella Twitter

US NPD HW - Switch was the best-selling hardware platform of October in both units and dollars, aided by the launch of the Nintendo Switch - OLED Model. PlayStation 5 remains the best-selling hardware platform of 2021 year-to-date in dollars, while Nintendo Switch leads in units.
Mat Piscatella Twitter
 
Back 4 Blood oli toisiksi myydyin peli Pleikkareilla ja Xboxeilla, jonka lisäksi peli on myös ollut Steamin myydyimpiä pelejä, joten ilmeisen hyvin menee kaupaksi, vaikka onkin Game Pass Day One julkaisu.




Ja Metroid Dreadin menestys lämmittää henkilökohtaisesti, olihan 2D Metroidia odotettu ja nyt kun se lunasti odotukset, niin hienoa nähdä, että pelaajat ovat aktivoituneet.
 
Xbox Series X/S on nyt myynyt enemmän kuin Xbox One koskaan Japanissa:



~ 1260 Xbonea / kk
~ 10 000 Sexiä / kk

Melkein 80% nousua kuukausitasolla. Tosin vaikkapa Switchiin verrattuna lukemat ovat samaa tasoa kuin että sanoisin ostaneeni tässä kuussa yhden tikkarin ja ensi kuussa kahdeksan.
 
Toivottavasti Series-sukupolven Xbox-mittakaavalla hieno ensimmäinen vuosi Japanissa on selkeä merkki myös päättäjille siitä, että panostaminen Japaniin kannattaa, koska se tietenkin tarkoittaa samalla sitä, että näiden Octopath Travelerien ja Dragon Questien saapuminen on jatkossakin todennäköistä Game Passiin ja/tai ylipäätään Xbox-alustalle.

Ja mistä sitä tietää, ehkäpä joskus se Lost Odyssey 2 sieltä vielä saataisiin...
 
Tässä vähän lisää aiheesta:


Suomeksi: UK:n fyysisten pelien myyntidata on hyvin pieni mittari yhtään mistään. :)

Näkee vaan Twitterissä tuota käytettävän jonkin sortin ammuksena sille, että Xbox pelaajat ei osta pelejä tai että Game Pass = bad. No, siinä se tulee suoraan data analystin suusta, että ihan niin paljon ei kannata nojata pelkästään UK:n fyysisten pelien myyntiin.
 


Voiko pitää paikkaansa, että ero on venähtänyt jo näin suureksi PS5 ja Series-konsoleiden välillä? Toisaalta aika paljon taitaa niitä Series S-konsoleita löytyvän kauppiken hyllyiltä ja jossain maissa jopa alessa, joten jos rajallisia komponentteja on käytetty Series S valmistukseen joka ei ole niin haluttua tavaraa kuin "emokonsolit", niin kenties tässä on iso syy käytännössä kaksinkertaisiin pleikkarin myynteihin.
 


Voiko pitää paikkaansa, että ero on venähtänyt jo näin suureksi PS5 ja Series-konsoleiden välillä? Toisaalta aika paljon taitaa niitä Series S-konsoleita löytyvän kauppiken hyllyiltä ja jossain maissa jopa alessa, joten jos rajallisia komponentteja on käytetty Series S valmistukseen joka ei ole niin haluttua tavaraa kuin "emokonsolit", niin kenties tässä on iso syy käytännössä kaksinkertaisiin pleikkarin myynteihin.

Olen nähnyt jotain 8 miljoonan lukujakin pyöriteltävän Xbox Series -konsolien osalta, mutta PlayStation 4:n suosion huomioon ottaen, niin eihän tuo suhdeluku mikään ihme ole. "Mulla oli pleikkari, ostan uuden pleikkarin". Siinä on yksi mantra mikä Microsoftin pitäisi tavalla tai toisella rikkoa, jos haluaisivat tuon suhdeluvun muuttaa. Toisaalta kun käyttäjäkunta on laajentunut PC:n puolelle, niin konsolimyynnit eivät ehkä ole niin tärkeitä. Ne ovat vain yksi osa. Eikös Xbox Series -konsolien julkaisussa kuitenkin myyty eniten Xbox konsoleita kuin koskaan aikaisemmin? Joten sillä mittapuulla myynnit ovat olleet ihan jees.
 
Olen nähnyt jotain 8 miljoonan lukujakin pyöriteltävän Xbox Series -konsolien osalta, mutta PlayStation 4:n suosion huomioon ottaen, niin eihän tuo suhdeluku mikään ihme ole. "Mulla oli pleikkari, ostan uuden pleikkarin". Siinä on yksi mantra mikä Microsoftin pitäisi tavalla tai toisella rikkoa, jos haluaisivat tuon suhdeluvun muuttaa. Toisaalta kun käyttäjäkunta on laajentunut PC:n puolelle, niin konsolimyynnit eivät ehkä ole niin tärkeitä. Ne ovat vain yksi osa. Eikös Xbox Series -konsolien julkaisussa kuitenkin myyty eniten Xbox konsoleita kuin koskaan aikaisemmin? Joten sillä mittapuulla myynnit ovat olleet ihan jees.
Sen sijaan että tässä etsii syitä Xboxin toiminnasta niin pikemminkin tässä täytyy pleikkarin suuntaan nostaa hattua, että ovat saaneet luotua itselleen yhtä vahvan brändin kuin mitä PlayStation tänä päivänä ihmisille on.

Pieniä imagollisia PR-tappioita on silloin tällöin tullut sukupolven vaihdoksen kynnyksellä, mutta kun se perustekeminen on ollut vuosikausia sillä tasolla mitä kuluttaja odottaa niin ihmisten on helppo luottaa tuttuun ja turvalliseen pleikkariin jatkossakin.

Ja loppujen lopuksi ne pelithän ovat niitä jotka konsolimyyntejä ajavat eniten eteenpäin. Pelien kautta se luottamus ja kiinnostus on saatu luotua kuluttajiin. Kyllä sitä nykyään tietää jos Sonyn studio työstää kallista AAA-peliä niin sen on pakko olla laadukaskin. Ja kun näistä peleistä usein niitä jatko-osiakin tulee niin sinänsä hölmöähän se olisi jättää konsoli ostamatta tulevaisuudessakin. Onhan tämä sinänsä aika simppeliä puuhaa. :)
 
Sen sijaan että tässä etsii syitä Xboxin toiminnasta niin pikemminkin tässä täytyy pleikkarin suuntaan nostaa hattua, että ovat saaneet luotua itselleen yhtä vahvan brändin kuin mitä PlayStation tänä päivänä ihmisille on.
Tässä on vähän molempia. Microsoftin toiminta ja päätökset Xbox Onen julkaisun kynnyksellä oli omiaan auttamaan pleikkaria. Sukupolven loppupuolella isot yksinoikeudet tottakai jatkoivat tätä suosiota.

Xboxilla on selvästi isompi työ saada ihmiset takaisin omalle alustalleen kuin pleikkarilla vain pitää ihmiset siellä missä jo ovat. Tosin esim. Forza Horizon 5:n suosio nyt osoittaa, ettei ihmiset varsinaisesti karta Xboxin pelejä. Konsolimyynnit kertovat tästä vain osan totuutta, kun PC on nykyään niin vahvasti mukana.
 
Ja loppujen lopuksi ne pelithän ovat niitä jotka konsolimyyntejä ajavat eniten eteenpäin.

Näinhän se on ja tästä syystä Microsoftin strategia Game Passin ja laajan inhousen ympärillä onkin niin päivänselvän looginen. Kuluttajia kiinnostavat pelit tuovat kyllä asiakkaat konsolin luokse pitkässä juoksussa, joten MS:n keskittyminen on selvästi oikeissa asioissa.

Olen nähnyt jotain 8 miljoonan lukujakin pyöriteltävän Xbox Series -konsolien

Tuo oli tilanne syyskuun 30. päivä, joten voihan molemmat olla totta.

Eikös Xbox Series -konsolien julkaisussa kuitenkin myyty eniten Xbox konsoleita kuin koskaan aikaisemmin? Joten sillä mittapuulla myynnit ovat olleet ihan jees.

Xboxilla taitaa myös tosiaan mennä omassa mittakaavassaan erittäin hyvin ja ilmeisesti Series-konsolit ovat myyneet paremmin kuin mikään firman konsoli aikaisemmin tässä vaiheessa.

Ja jos Series-sukupolven aikana MS myy näitä edes lähelle saman määrän kuin Xbox 360 myi (jotain reilu 85 miljoonaa yksikköä), niin eiköhän siellä olla ihan tyytyväisiä. Xbox One oli tosiaan melkoinen harharetki kokonaisuudessaan, jollaiseksi Series-sukupolvi ei vaikuta päätyvän.

Ja niin, Switch tullee myös rikkomaan maagisen 100 miljoonan myydyn konsolin rajan, joten myös siellä menee erinomaisesti. Joten näin objektiivisesti asiaa katsellen kaikilla vaikuttaa menevän oikein hyvin. Ja sehän on ihan mahdollista sekin.
 
Xboxin 20v juhlan kunniaksi oli kaivettu dataa miltä jokaisella boksilla näyttää myydyimpien pelien lista maassa nimeltä Japani:

 
Viime viikon Steamin myydyimmät pelit.
Bäfän ja Forza Horizon 5:n eri versiot näyttää kelpaavan. Halo Infinite ennakotilaukset myöskin top kympissä. Voisin kuvitella että kokemukset moninpelin parissa ovat auttaneet tässä.
 
Ylös Bottom