Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Pelaajan uutisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Newbia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Newbia

New Member
En tällaista ketjua nopealla haeskelulla löytänyt, joten tehdäänpä nyt sellainen. Tarkoituksena on, että tässä ketjussa keskustellaan Pelaaja-lehden eeppisistä uutisista ja niiden herättämistä ajatuksista. Konsolisota on kielletty. Kyseisiä uutisia meillä KonsoliFINin käyttäjillä on mahdollisuus lukea K-finin etusivun kautta RSS-feedin muodossa, joten täälläkin kai aiheesta voidaan keskustella.

Aloitan itse juhlapäivän kunniaksi jo eilisen myyntipäivänsä takia puoleen hintaan myytävällä MGS4-uutisella:

Vuoden tärkeimpiin lukeutuva PS3-peli julkaistaan huomenna

Huomenna 12.kesäkuuta julkaistaan Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots, joka päättää ainakin yhden taipaleen Metal Gear -saagassa. Uusin peli julkaistaan Konamin toimesta vain PlayStation 3:lle.
Peli myös arvostellaan uusimmassa Pelaaja-lehdessä.

Pelin julkaisun kunniaksi keräsimme yhteen, joitakin aiheeseen liittyviä-uutisointejamme:

Famitsu antoi 40/40 MGS4:lle
MGS4 vaatii yli 4 gigatavun asennuksen
Lisää yksityiskohtia MGS4:stä
Tältä näyttää Metal Gear Solid 4
MGS4:n kansi
Hideo Kojiman poika: Metal Gearit sux0rs!
Blu-ray ei riitä MGS4:lle

http://pelaajalehti.com/2008/06/11/vuoden-tarkeimpiin-lukeutuva-ps3-peli-julkaistaan-huomenna/

Mitäs mieltä murot... eiku KonsoliFINin käyttäjäkunta on uutisoinnin laadusta, hypettääkö Pelaaja joskus vähän liikaa? Entä luetteko itse Pelaajaa ja pidättekö lehteä hyvänä?

Oma rivini: kyllä; en nykyään, paitsi nettiuutisia; en. Myös ylläpidon mielipiteitä aiheesta olisi kiva kuulla - te kuitenkin kirjoitatte peleistä enemmänkin.

Vastaus: Keskustelua Pelaajan uutisista

Pelaaja on loistava pelilehti. Olen ostanut tähän hetkeen tultaessa noin kahden ja puolen vuoden ajalta kaikki irtonumerot. Itsekin ihmettelen miksen ole tilaaja.

Mielestäni Pelaaja antaa hyvin objektiivisen arvostelun pelistä kuin pelistä, vaikka ensikatselulla täydet kympit esim. GTAIV:lle ja MGS4:lle saattavat tuntua hypehuuruiselta. Lukemalla kuitenkin läpi arvostelut, saat huomata että kaikki on otettu huomioon, eikä selviä virheitä jätetä mainitsematta, oli peli sitten kuinka mones GTA tahansa.

Mutta, joskus Pelaajakin ylittää itsensä. Muistan, kuinka luin innoissani Blackin ennakkoa ja kuinka Thomas Puha kertoi kaiken tuhoutuvan, aseiden laulavan ja tekoälyn loistavan. Hän myös kysyi itseltään: "Onko tämä tuhraa hypeä?" ja vastasi: "En usko." Kaikki päättyi suureen pettymyksen pelin ilmestyessä, vaikka olihan se hetken kivaa. Kaikki ei todellakaan tuhoutunut, aseet lauloivat, mutta vain hetken uskottavasti ja viholliset jäivät hyvin älykkään näköisesti jumiin maaston.

Itse uutiset eivät niinkään hypetä turhanpäiväisiä. Ne pitävät yleensä sisällään juuri sen tarvittavan asian ja kertovat hyvin pelimaailman kuulumisista. Ainoastaan juuri ennakot saattavat elätellä turhaa toivoa oikeasta "uudesta sukupolvesta". Mikä se on? Joku ruumiinosako?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pelaaja on loistava pelilehti. Olen ostanut tähän hetkeen tultaessa noin kahden ja puolen vuoden ajalta kaikki irtonumerot. Itsekin ihmettelen miksen ole tilaaja.

Mielestäni Pelaaja antaa hyvin objektiivisen arvostelun pelistä kuin pelistä, vaikka ensikatselulla täydet kympit esim. GTAIV:lle ja MGS4:lle saattavat tuntua hypehuuruiselta. Lukemalla kuitenkin läpi arvostelut, saat huomata että kaikki on otettu huomioon, eikä selviä virheitä jätetä mainitsematta, oli peli sitten kuinka mones GTA tahansa.

Mutta, joskus Pelaajakin ylittää itsensä. Muistan, kuinka luin innoissani Blackin ennakkoa ja kuinka Thomas Puha kertoi kaiken tuhoutuvan, aseiden laulavan ja tekoälyn loistavan. Hän myös kysyi itseltään: "Onko tämä tuhraa hypeä?" ja vastasi: "En usko." Kaikki päättyi suureen pettymyksen pelin ilmestyessä, vaikka olihan se hetken kivaa. Kaikki ei todellakaan tuhoutunut, aseet lauloivat, mutta vain hetken uskottavasti ja viholliset jäivät hyvin älykkään näköisesti jumiin maaston.

Itse uutiset eivät niinkään hypetä turhanpäiväisiä. Ne pitävät yleensä sisällään juuri sen tarvittavan asian ja kertovat hyvin pelimaailman kuulumisista. Ainoastaan juuri ennakot saattavat elätellä turhaa toivoa oikeasta "uudesta sukupolvesta". Mikä se on? Joku ruumiinosako?

Jees ei niitä pisteitä kannatakkaan liikaa tuijottaa. :D

hypettääkö Pelaaja joskus vähän liikaa?

Ei minun mielestäni. Varsinkin kun itse odottaa jotain peliä, on kiva olla ihan hypen lumoissa. On sitä jonkin verran oppinut varomaan, ettei tule hypetyttyä ja petyttyä peleihin. Mutta esim. MGS:n kaltaisten "varmojen hittien" ilmestyessä on kiva heittäytyä hypeen mukaan. :)

Entä luetteko itse Pelaajaa ja pidättekö lehteä hyvänä?

Kyllä luen, olen tilaajakin. Pidän lehteä hyvänä, plussaa siitä, että hylkäsivät PC-arvostelut aikanaan ja keskittyivät konsoleihin. Aina ei voi olla samaa mieltä arvioista, enkä ota nokkiini jos arvio ei osu yhteen omani kanssa, niin kuin jotkut tuntuvat tekevän.

Kun Pelaaja tuli oli se freshin oloinen ja taisin ostella lehtiä ensimmäisestä numerosta lähtien vähän yli vuoden verran. Sitten iski puutuminen ja ei ole (muitakaan peli-) lehtiä tullut tilattua/osteltua. Pelit-lehteä luen kuitenkin mieluummin ja Nirvin kolumnia en halua missata. Molemmat lehdet tulee kuitenkin ainakin jossain vaiheessa yleensä luettua.

Kaksi lehteä on ihan hyvä juttu. Pelaajan alku oli lupaava, mutta pikkuhiljaa lipsunut väärään suuntaan. Minun silmissä Pelaaja on omilla toimillaan lapionut sontaa päällensä. Karmea uutisointilinja Seiskan hengessä, hyvin toimivan keskustelufoorumin tuhoaminen, ylihypetys, arvosana-asteikon jatkuva muokkaaminen (käytettiin paljon aikaa todisteluun 5 pallukan eduista ja sitten erinäisten muutosten jälkeen lopuksi käytetäänkin kouluarvosanoja...doh)

Otsikoinnin tarkoitus on vain tuottaa sivulatauksia joita voi esitellä mainostajille.. ampparit.comista voi päätellä että mitä härömpi otsikko sitä enemmän latauksia.

Kun Pelaaja tuli oli se freshin oloinen ja taisin ostella lehtiä ensimmäisestä numerosta lähtien vähän yli vuoden verran. Sitten iski puutuminen ja ei ole (muitakaan peli-) lehtiä tullut tilattua/osteltua. Pelit-lehteä luen kuitenkin mieluummin ja Nirvin kolumnia en halua missata. Molemmat lehdet tulee kuitenkin ainakin jossain vaiheessa yleensä luettua.

Kaksi lehteä on ihan hyvä juttu. Pelaajan alku oli lupaava, mutta pikkuhiljaa lipsunut väärään suuntaan. Minun silmissä Pelaaja on omilla toimillaan lapionut sontaa päällensä. Karmea uutisointilinja Seiskan hengessä, hyvin toimivan keskustelufoorumin tuhoaminen, ylihypetys, arvosana-asteikon jatkuva muokkaaminen (käytettiin paljon aikaa todisteluun 5 pallukan eduista ja sitten erinäisten muutosten jälkeen lopuksi käytetäänkin kouluarvosanoja...doh)

Yhdyn tähän, pelaaja menettelee, mutta mieluummin luen Pelit-lehteä. :) Lisätäkseni tähän, Pelaaja on jotenkin sekava sisällöltään. Ei se sinänsä haittaa, mutta ehkä selkeämpi linja pitäisi valita, että tilaamaan tai ostamaan alkaisin muuten kuin satunnaisesti. :p

Ylös Bottom