Finalisoija
New Member
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)
Et edelleenkään älyä miksi tissienkantotelineitä ja sotakoneita on peleissä ja miksi niitä edelleen on tulevaisuudessakin vaikka ehkä itse joskus haluukin jotain muuta silloin kun se juuri itselle sopii ja tissiaihettakin aina välillä silloin kuin se itselle sopii.
Isoin ero mitä tulee naishahmoihin ja mieshahmoihin/stereotypioihin on se että naiset saavat aina suunsa auki jos naista esitetään väärässä valossa kun taas miehet eivät saa suutaan auki kun miestä esitetään väärässä valossa. Naisilta on turha odottaa avautumista siitä kun miehiä esitetään väärässä valossa ja väärin se olisi sitä vaatiakkaan. Se kuuluu miehuuteen että ei valiteta ja taas toisaalta se että naisia tulee aina kunnioittaa, suojella sekä kuunnella. Ilman syytä tätä toimintatapaa miehet eivät toki harjoita.
Kun kerran miehet ovat fyysisesti vahvempia ja joidenkin mielestä omistavat maailman/alistavat naisia koko ajan niin miksi miehet eivät yksinkertaisesti totaalisesti orjuuta naisia omiksi leluikseen. Siksi koska naiset eivät ole avuttomia kun kerran ovat selvinneet jopa paremmin aikojen saatossa nykypäivään kuin miehet. Kehitys näyttäisi olevan se että yhä suurempi osa pojista/miehistä jäävät jälkeen/unohdetaan kuten tilastoista selviää. Tämä ei tarkoita sitä että ihmisillä ei enään olisi empatiakykyä/ymmärryskykyä vaan sitä että sen jakaminen kohdistetaan pääosin muualle kuin poikien/miesten ongelmiin nykyisessä modernissa yhteiskunnassa/sosiaalisessa sopimuksessa.
Minulle on ihan sama, että onko nyt muotia ja kulttuurinen ilmentymä se, että on jees kuvata ihmisiä peleissä yms. miten ne nyt kuvataan. Tai itseasiassa ei ole ihan sama vaan se ärsyttää ja järkyttää.
Minusta se, että miehestä tehdään sotakone, ei ole niin alentavaa kuin se, että naisesta tehdään tyhjä tissienkantoteline. Ja kyllä minä olisin Battlefieldissä halunnut nähdä naishahmon sotimassa. Mutta ei niin ei.
Siksi ehkä pelaan mieluiten MGS sarjan pelejä kun siinä myös naisesta on tehty hahmo jota kunnioitetaan. Tissienvilauttelua on siinäkin pelissä, mutta minä näin esimerkiksi kolmosessa EVAn tissienvilauttelut osana tarinaa ja sitä, että hän yrittää lumota Snaken omien tarkoitusperiensä vuoksi.
Eikä siinä kaikki miehet ole jotain tappajia. Esimerkiksi Otacon on housuihinsa kuseva pelkuri.
Niin ja Olga. Hiukan miesmäinen nainen jolla kainalokarvat rehottaa.
Edelleenkin sanon samaa: vaihtelua ja syvyyttä hahmoihin, kiitos!
Et edelleenkään älyä miksi tissienkantotelineitä ja sotakoneita on peleissä ja miksi niitä edelleen on tulevaisuudessakin vaikka ehkä itse joskus haluukin jotain muuta silloin kun se juuri itselle sopii ja tissiaihettakin aina välillä silloin kuin se itselle sopii.
Isoin ero mitä tulee naishahmoihin ja mieshahmoihin/stereotypioihin on se että naiset saavat aina suunsa auki jos naista esitetään väärässä valossa kun taas miehet eivät saa suutaan auki kun miestä esitetään väärässä valossa. Naisilta on turha odottaa avautumista siitä kun miehiä esitetään väärässä valossa ja väärin se olisi sitä vaatiakkaan. Se kuuluu miehuuteen että ei valiteta ja taas toisaalta se että naisia tulee aina kunnioittaa, suojella sekä kuunnella. Ilman syytä tätä toimintatapaa miehet eivät toki harjoita.
Kun kerran miehet ovat fyysisesti vahvempia ja joidenkin mielestä omistavat maailman/alistavat naisia koko ajan niin miksi miehet eivät yksinkertaisesti totaalisesti orjuuta naisia omiksi leluikseen. Siksi koska naiset eivät ole avuttomia kun kerran ovat selvinneet jopa paremmin aikojen saatossa nykypäivään kuin miehet. Kehitys näyttäisi olevan se että yhä suurempi osa pojista/miehistä jäävät jälkeen/unohdetaan kuten tilastoista selviää. Tämä ei tarkoita sitä että ihmisillä ei enään olisi empatiakykyä/ymmärryskykyä vaan sitä että sen jakaminen kohdistetaan pääosin muualle kuin poikien/miesten ongelmiin nykyisessä modernissa yhteiskunnassa/sosiaalisessa sopimuksessa.