Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kyllä tuo Pleikkarin tuulettimen möly on ihan naurettava, verratuna Xbox One X:n. Varmasti jotain yksilöllisiä eroja on koneissa, mutta turha tuota on vähätellä.
Hiljaisissa kohtauksissa tarinavetoisissa peleissä on hieman perseestä kun kuuluu sellainen pölynimurin ääni kuulokkeidenkin läpi. Minä en taas ole ikinä ymmärtänyt että miten ihmistä ei voisi haitata tuollainen? Ehkä silloin, jos ei paremmasta tiedä? One on ihan eri laitos ja varsinkin X on todella hiljainen siitä huolimatta että on Pro:ta tehokkaampi.Nillitystä PS4 äänekkyydestä en ole koskaan ymmärtänyt. Onko se teillä korvan juuressa vai missä, että hurinasta häiriintyy? Itse en edes huomaa sen ääntä, ja vehje on ihan avoimessa tilassa muiden laitteiden päällä.
Tässä taas voi onnistua hyvin tai huonosti. Siitä esimerkkinä One X ja PS4 Pro. Toinen on melkein äänetön (huolimatta siitä, että on tehokkaampi) ja toinen suunnilleen pölynimurin tasolla (sellaisen Silencer-imurin, joka on iso ero vanhempiin imureihin muttei missään nimessä hiljainen).Tehokas laitteisto tuottaa paljon lämpöä ja se pitää jäähdytyksellä johtaa pois, mistä aiheutuu aina ääntä.
Toivotaan että oli mitä tahansa, niin olisi hiljainen laite. Vapor chamberista on ollut puhetta(?) ja sellainenhan on One X:n hiljaisuuden takana käsittääkseni.PS5 design vaikuttaisi mahdollistavan sen, että siinä on useita isoja flektejä ja paljon jäähdytyspintoja, joilloin flektien ei tarvitse pyöriä niin kovilla kierroksilla ja laitteen on mahdollista olla kokonaisuutena hiljaisempi.
Eroja on laitteissa, niiden sijoittelussa, vuodenajoissa, huoneen muussa sisustuksessa jne.Joko korvakohtaisissa kokemuksissa on aivan hirvittäviä eroja, tai sitten laitteissa on hirvittäviä eroja.
Oho on kyllä kova ääni. Ei mun ps4 pro sentään ihan noin paljoa huutanutAlla lyhyt tyylinäyte meikun PS4 Pron tuuletinmelusta. Pelinä God Of War.
Hartzun viestin rohkaisemana kirjoitan myös oman vastineeni. Aikoinaan C64:n kasettiasema saattoi hyvällä tuurilla naksahtaa, kun c-kasetti pyöri loppuun asti. Sitten taloon tuli Amiga 500, jonka levyasema piti pahimmillaan sirkkelin sahausääntä muistuttavaa mekkalaa.
Juuri tuollaista ääntä omakin Pro pitää. Tarkoituksena ei tosiaankaan ole mitenkään mollata pleikkaria, vaan tuo ongelma on ihan oikeasti olemassa. Itse olen vieläpä erittäin tarkka siitä että konsolit saavat ilmaa ja ovat pölyistä puhtaana, mutta eipä tuo auta.Alla lyhyt tyylinäyte meikun PS4 Pron tuuletinmelusta. Pelinä God Of War.
Sama täällä. Pirun äänekäs on myös oma yksilöni ja melu ei pienene, vaikka olisi kuinka tilaa hengittää.Juuri tuollaista ääntä omakin Pro pitää. Tarkoituksena ei tosiaankaan ole mitenkään mollata pleikkaria, vaan tuo ongelma on ihan oikeasti olemassa. Itse olen vieläpä erittäin tarkka siitä että konsolit saavat ilmaa ja ovat pölyistä puhtaana, mutta eipä tuo auta.
Onnea hiljaisten pleikkarien omistajille![]()
Joko korvakohtaisissa kokemuksissa on aivan hirvittäviä eroja, tai sitten laitteissa on hirvittäviä eroja. Oma perus-PS4 ei millään muotoa muistuta ääneltään "pölynimuria" tai "möly ole naurettavaa" edes mainittua RDR2ta pelatessa. Itsellä laite on etuoikealla n. parin metrin päässä siitä, missä pelatessa istun, mutta edes vierestä kuunnellessa ei ääni ole mitenkään huomiota herättävän kova. Todella hämmentävää, että kokemuksissa on näin suuria eroja.
Sama täällä. Pirun äänekäs on myös oma yksilöni ja melu ei pienene, vaikka olisi kuinka tilaa hengittää.
Turha tätä on ihmetellä, toisille on sattunut hiljaisempi konsoli kun taas toisille se suihkuturbiini.Jep, itseänikin ihmetyttää. Korvien välissä tuntuisi olevan, jos alle puheäänen tasoinen humina häiritsee.
Niinpä, konsoleissa on todella suuria eroja.Turha tätä on ihmetellä, toisille on sattunut hiljaisempi konsoli kun taas toisille se suihkuturbiini.
Harmi ettei itselläni ole desibelin mittaamiseen laitetta käsillä. Olisi hauska saada lukemia omasta pleikkarista.
Persona 5:ssä ei ole Pro-tukea, joten se ei ota konsolista läheskään kaikkea tehoa irti.Juuri havahduin siihen, että persona 5 ei juuri ääntä päästä.
Aika kovalla saa olla peliäänet että saa peittoon sen metelin mitä sun ps4 pro siinä videolla pitiPersona 5:ssä ei ole Pro-tukea, joten se ei ota konsolista läheskään kaikkea tehoa irti.
Myös tuo oma Proni on erittäin hiljainen, käytännössä liki äänetön*, kun sillä pelaa ei-Pro-tuettuja pelejä (vaikka Boost Mode onkin käytössä).
* Konsolin tuuletinta ei kuule peliäänien alta missään tilanteessa.
Ei se onneksi läheskään koko aikaa tuollaista möykkää pidä, vaan tuuletin nostaa ja laskee kierroksiaan pelistä ja tilanteesta riippuen. Mutta pahimpina hetkinä rupelli viuhuu niin vinhasti, ettei edes Beats Solo Pro -kuulokkeiden vastamelu riitä sitä meteliä kadottamaanAika kovalla saa olla peliäänet että saa peittoon sen metelin mitä sun ps4 pro siinä videolla piti![]()
Joko korvakohtaisissa kokemuksissa on aivan hirvittäviä eroja, tai sitten laitteissa on hirvittäviä eroja. Oma perus-PS4 ei millään muotoa muistuta ääneltään "pölynimuria" tai "möly ole naurettavaa" edes mainittua RDR2ta pelatessa. Itsellä laite on etuoikealla n. parin metrin päässä siitä, missä pelatessa istun, mutta edes vierestä kuunnellessa ei ääni ole mitenkään huomiota herättävän kova. Todella hämmentävää, että kokemuksissa on näin suuria eroja.