Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Hei! Nyt tuli ongelma.. PS4:n ohjain ei jostain syystä enää suostu latautumaan, ei ole tippunut tai saanut kipeää tms muutakaan. Epäilin jo laturia vialliseksi mutta paskat, se lataa hyvin esim Sonyn 2.0-kuulokkeita.

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa ja mistä on voinut kiikastaa? Onkohan tuo usb-liitin sykähtänyt, vaiko kenties akku? Mitään valoa ei ohjaimeen syty kun sitä lataa. Usb-liitin tuntuisi olevan kyllä ihan paikoillaan, ei murtunut tms.

Eli: kuinka edetä?! :)

Edit. Jahas, oli se pe*keleen vika sittenkin laturissa, selvittiin säikähdyksellä. Suoraan pleikasta johdolla suostuu lataamaan. Kylläpä helpotti oloa joten problem solved! :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Saikois näitä ohjaimia mitenkään takuuseen? Julkkari ohjaimesta ja pari vuotta sen jälkeen ostetusta on molemmista lähteny kumit tateista. Nyt myös molemmissa vasemman tatin ylöspäin rekisteröinti pätkii/hiastelee elikkä niillä ei voi pelata ollenkaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Saikois näitä ohjaimia mitenkään takuuseen? Julkkari ohjaimesta ja pari vuotta sen jälkeen ostetusta on molemmista lähteny kumit tateista. Nyt myös molemmissa vasemman tatin ylöspäin rekisteröinti pätkii/hiastelee elikkä niillä ei voi pelata ollenkaan.
Ensimmäisenä kannattaa käydä kokeilemassa virallista huoltosivustoa. Se osaa ohjaimen sarjanumeron perusteella kertoa, onko takuu voimassa. Jos ei, sitten voi lähteä kirjallisesti reklamoimaan ohjaimen jälleenmyyjän kautta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Täällä konsolin julkaisusta asti suht kovassa käytössä ollut ohjain taitaa vedellä viimeisiä. Vasen tatti ei oikein meinaa ottaa alaspäin, tai ottaa kyllä mutta saa "kääntää" aika reippaasti verrattuna muihin suuntiin, tai aiempaan. Häiritsee todella paljon Fifa/nhl peleissä, diablossa ei niin paljoa.
Ei taida olla tälläiseen mitään korjausehdotuksia, vai auttaisikohan puhditus tai vastaava toimenpide?

Ohjain ei siis ole putoillut tai saanut kolhuja, ja muuten rokkaa hyvin.
Toki alkuperäiset tattien kumisuojat lähti jo aikoja sitten.
 
Vastaus: PlayStation 4

Moro. Pleikan optical output lopetti yhtäkkiä toimintansa. Eli siis tähän asti mulla mennyt ohjaimesta piuhalla äänikorttiin ja äänet sieltä ulos kaiuttimiin. Nyt ei kuulu mitään, mitään en oo muuttanut. Kun yritän valita pleikan valikosta Volume Control (headphones) niin on harmaana eli ei oo kytkettynä. Nyt en tiedä että onko ohjain rikki (tai sen output) vai onko ongelma itse pleikassa.

Mites tällainen huoltojuttu menee kun oon Netanttilasta tilannut konsolin? Mihin voi kiikuttaa tarvittaessa huoltoon? Oliko tässä vuoden takuu?
 
Vastaus: PlayStation 4

flimplay: Jos nyt oikein ymmärsin, ei tuo optinen ulostulo liity asiaan mitenkään, kun äänet kerran otetaan ohjaimen kuulokeliitännästä. Ohjaimeen äänet kulkevat Bluetoothin kautta, mutta jos BT-lähetin olisi vioittunut, todennäköisesti ei se ohjainkaan enää toimisi, koska samaa Bluetoothia sekin käyttää.

Ensin kannattaa sammuttaa PS4 ihan kunnolla, eli valita Power Optionseista Turn Off. Sen jälkeen kannattaa kokeilla varmuuden vuoksi vielä toisella ohjaimella, jos mahdollista.
 
Vastaus: PlayStation 4

Joo sori siis sekoilin ite. Eli siis juurikin kuulokeliitäntä ei toimi. Olen kokeillut buutata konsolin useamman kerran mutta ei auta. Samoin kokeilin myös laittaa luurit suoraan siihen ulostuloon eikä nekään toimi. Toista ohjainta ei ikävä kyllä ole tässä nyt saatavilla. Eli todennäköisesti tuo kuulokeliitäntä ohjaimessa on mennyt rikki.

EDIT: kokeilin liittää konsolin olohuoneen telkkariin HDMI:llä ja äänet toimii sitä kautta normaalisti. On vaan kun tuolla työhuoneessa on vain näyttö niin ei onnistu HDMI:n kautta äänet.
 
PlayStation 4

flimplay: Jos et jo kokeillut, resetoi myös itse ohjain. Siellä pohjassa on pieni reset-nappi. Laita konsoli ja ohjain päälle ja paina ohjaimesta resetiä, kunnes ohjaimen valo sammuu. Sen jälkeen paina PS-nappia uudestaan, niin ohjain parittaa PS4:n kanssa uusiksi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kokeilin äsken tuota mutta ei auttanut...
Sitten lienee todellakin kyse siitä, että se ohjaimen kuulokeliitäntä on sanonut poks. Voit tietysti olla vielä viralliseen tekniseen tukeen yhteydessä ja kysellä, oisko niillä jotain niksejä takataskussaan, tai olisiko mitään mahdollisuutta saada ohjainta vaihdettua toimivaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ok kiitti neuvoista. Täytyy olla yhteydessä tuonne tukeen. Koitanpa lainata kaverilta ohjainta niin vois sen vielä kokeilla niin tietää varmasti....
 
Vastaus: PlayStation 4

Nyt tuli testattua oma ohjain sekä myös kaverin ohjain kaverin konsolilla ja näinhän se on että tuo minun ohjaimen kuulokeulostulo on rikki. Kaverin ohjaimella toimi normaalisti. Minne tuon ohjaimen nyt sit voi kiikuttaa mahdollista korjausta/vaihtoa varten? Ei oo näköjään kovin kovaa tekoa kun alle vuodessa menee rikki...Tietty suht kovassa käytössä ollut mut silti.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja jos on yli vuoden, niin myyjäliikkeelle kautta virhevastuun piikkiin uusi. Itse kolme ohjainta virhevastuulla vaihdoin, kun ei tatin kumit kestäneet. Eipä ne kestäny sen jälkeenkään, mutta en kehdannut enempää vaihdella. :D

Myyjäliike sattuu olemaan netanttila joten se siitä virhevastuusta...
 
Vastaus: PlayStation 4

No anyway takuu on voimassa ja ohjain lähtee huoltoon. Ja siinä menee se 3-4 viikkoa!:eek: Noh, onneksi voi pitää kaverin ohjaimen lainassa sen aikaa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Mitenkäs on jos olen ostanut ohjaimen 24.9.2014, eikös minun pitäisi saada se vielä vaihdettua EU-lain mukaan (2v takuu kaikella elektroniikalla) vaikka kuitissa lukee 12kk?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Mikä näiden ps4 ohjainten latauslogiikka oikein on? Ostin 4 porttisen usb laturin ja piuhat ds4 ja kahta move ohjainta varten ja eihän näistä mikään lataa. Piuhat ok kun lataavat kun laitan kiinni ps4:een mutta missään usb laturissa ei tunnu lataavan.
Laturin toki toimii kun laitan esim puhelimen lataukseen.

Onko nämä ohjaimet niin idiootteja että lataavat data linjojen kautta ja noissa yleisimmissä latureissa ei näitä piuhoja ole kytketty? (Kokeilin 4 laturia)

Mikä sitten ratkaisuksi? Usb hubi ps4:een kiinni? Mutta riittääkö sitten ps4 1 portin virta 3 ohjaimeen yhtäaikaa?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kaikilla latureilla lataus ei toimi, mulla suurinosa on toiminut joilla olen ohjainta lataillut.
Samsungin 2A ja 0.7A, sekä Nokian 1.2A kännykkä latureilla, Sandbergin 4-porttisella USB 3.0 hubilla jossa erillinen virtalähde kytkettynä tietokoneeseen, tai PS4:n ja SSK merkkisen powerbankin 1A ulostulosta lataa DS4:sta.
3gen Ipadin laturilla ja powerbankin 2.1A ulostulon kautta ei lataa.
 
Ylös Bottom