Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Mun pitäisi lähettää Dualshock 4 huoltoon, mutta Sonyn nettisivu kysyy sarjanumeroa ja tästä on sarjanumero kulunut pois. Saako tuon sarjanumeron jotain muuta kautta näkyviin kuin ohjaimessa olevasta tarralapusta? Ohjain on kohta kuusi vuotta vanha.
 
Saako tuon sarjanumeron jotain muuta kautta näkyviin kuin ohjaimessa olevasta tarralapusta?
Sama sarjanumero *saattaa* löytyä myös ohjaimen pakkauksesta, mutta jos se on konsolin mukana tullut kapula, ei tuotakaan mahdollisuutta ole.
 
Eihän noin vanha ohjain mene edes virhevastuun piikkiin enää joten eikös tuossa joudu maksamaan ohjaimen postituksen (molempiin suuntiin?) ja korjauksen kulut siihen päälle.
Saattaa tulla halvemmaksi vaan ostaa se uusi ohjain tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, eli siis se ohjaimen vika oli huono akku. Kattelin niin pääkaupunkiseudulla on esim. Digishop, joka mainostaa vaihtavansa akun 29 eurolla.
Täytyy miettiä jos laittaisi jäitä hattuun, sillä muutaman kuukauden päästä saatan olla ostamassa Dualsense ohjaimia ja PS4 tarvikkeineen menee kierrätykseen, niin turhaan huollan.
 
Joo, eli siis se ohjaimen vika oli huono akku. Kattelin niin pääkaupunkiseudulla on esim. Digishop, joka mainostaa vaihtavansa akun 29 eurolla.

Jos ruuvimeisseli pysyy kädessä niin tilaat uuden akun ja vaihdat itse, eBaysta saa noin 1€ mutta toimitusajat voi venyä pariin kuukauteen.

Törmäsin myös tämmöiseen mutta ei ole mitään tietoa laadusta.
 
Soitin kuitenkin Digishoppiin ja kysyin että onnistuuko PS4 ohjaimeen akun vaihto niin sanottiin että heiltä on akut loppu ja uusia akkuja saadaan 2-4 viikon päästä. Tuo 2-4 viikkoa on vähän tuommoinen en tiedä koska saadaan aikataulu.
 
Nimimerkillä 7 dualshock 4:ta rikki.

Paska tsägä, ei voi muuta sanoa. Itsellä on nyt menossa TOINEN ohjain PS4:n aikakaudella ja laitteen ostin kuitenkin marraskuussa 2013. Nykyinen "ykkösohjain" taitaa olla ostettu vuonna 2016 ja ainoa "vika" siinä on, että akku ei kestä enää kuten uutena, vaan joutuu noin 5 tunnin pelaamisen jälkeen lataamaan. Ei nitise tai natise ja tateissakaan en ole huomannut mitään kanittamisia tai vastaavia. En tosin pelaakaan mitään tattien vemputus-pelejä(NHL, CoD jne.), joten sillä voi kyllä olla vaikutusta asiaan.
 
Moi vaan. Kävin juuri ostamassa uuden Dualshock 4 -ohjaimen. Yritän rekisteröidä sitä PS4-laitteeseen normaalisti usb:n kautta painamalla Ps-näppäintä. Ohjain ei kuitenkaan yhdisty, vaan yhdistämistä yrittäessä vilkkuu vain sininen valo. Mitenhän tästä eteenpäin pitäisi toimia? Yritin myös resetoida ohjainta takaa löytyvästä pienestä napista. Ei auttanut. Minulla ei ole siis muuta ohjainta käytettävävissä.
 
Moi vaan. Kävin juuri ostamassa uuden Dualshock 4 -ohjaimen. Yritän rekisteröidä sitä PS4-laitteeseen normaalisti usb:n kautta painamalla Ps-näppäintä. Ohjain ei kuitenkaan yhdisty, vaan yhdistämistä yrittäessä vilkkuu vain sininen valo. Mitenhän tästä eteenpäin pitäisi toimia? Yritin myös resetoida ohjainta takaa löytyvästä pienestä napista. Ei auttanut. Minulla ei ole siis muuta ohjainta käytettävävissä.

Tästä.
 
Eipä auttanut mikään näistä. Olen katsonut Youtubesta lähestulkoon kaikki videot noista ohjaimen synkronointiongelmista. Sain kyllä ohjaimen yhdistettyä mm. Android-puhelimeeni bluetoothin kautta, eli sitä pystyin kyllä selailemaan ohjaimella. Mutta PS4:een tuo ei ole mennyt millään kikalla. Tiedä sitten pitääkö marssia kauppaan takaisin sen kanssa. Kyllä nyt lähtökohta kuitenkin on se, että usb-johdon kanssa sen pitäisi yhdistää samantien painamalla Ps-näppäintä.
 
Eipä auttanut mikään näistä. Olen katsonut Youtubesta lähestulkoon kaikki videot noista ohjaimen synkronointiongelmista. Sain kyllä ohjaimen yhdistettyä mm. Android-puhelimeeni bluetoothin kautta, eli sitä pystyin kyllä selailemaan ohjaimella. Mutta PS4:een tuo ei ole mennyt millään kikalla. Tiedä sitten pitääkö marssia kauppaan takaisin sen kanssa. Kyllä nyt lähtökohta kuitenkin on se, että usb-johdon kanssa sen pitäisi yhdistää samantien painamalla Ps-näppäintä.
Tästä apua?
 
Kävin vaihtamassa ohjaimen ja eri usb-kaapeleitakin yritetty. Kone ei edelleenkään tunnista yhtään ohjainta. Minun edellinen ohjain oli jo sen verran kulunut, että annoin sen pois kaverilleni. Voiko siis olla, että kone edelleen odottaa sitä ohjainta ja se pitäisi saada jostakin poistettua, ennenkuin rekisteröi uutta? Koska koneen käynnistettyä tulee vain "tervetuloa takaisin Playstation-järjestelmään, käytä ohjainta painamalla PS-näppäintä."

Ja tästä kohdasta en pääse eteenpäin. Kun aiemminhan tuohon tulee koneen käynnistettyä suoraan mahdollisuus kirjautua omalle tilille, mikäli PS4 tunnistaa ohjaimen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin vaihtamassa ohjaimen ja eri usb-kaapeleitakin yritetty. Kone ei edelleenkään tunnista yhtään ohjainta. Minun edellinen ohjain oli jo sen verran kulunut, että annoin sen pois kaverilleni. Voiko siis olla, että kone edelleen odottaa sitä ohjainta ja se pitäisi saada jostakin poistettua, ennenkuin rekisteröi uutta? Koska koneen käynnistettyä tulee vain "tervetuloa takaisin Playstation-järjestelmään, käytä ohjainta painamalla PS-näppäintä."

Ja tästä kohdasta en pääse eteenpäin. Kun aiemminhan tuohon tulee koneen käynnistettyä suoraan mahdollisuus kirjautua omalle tilille, mikäli PS4 tunnistaa ohjaimen.
Kyllä sen uuden ohjaimen pitäisi ihan suoraan "rekisteröityä" konsoliin, kun piuhalla laittaa kiinni.

Tuota vikaa tuntuu olevan liikkeellä, kun taisi jollakin muulla olla samaa ongelmaa täällä foorumilla.
 
Ylös Bottom