Mulla se osaaminen tulee siitä että sä osaat tehdä ja käyttää local työkaluja ja teet sen täysin "ilmaiseksi" (tainno kun hardware maksaa niin sanotaan Localisti käyttämättä maksullisia työkaluja ja creditsejä) kuka vaan voi ostaa creditsejä ja tehdä niillä vaikka minkälaista sisältöä parhailla mahdollisilla modelilla, jos mulle annetaan 25 000 creditsiä vaikka veo 3.1 niin teen vaikka lyhyt elokuvan. ehkä se huomaa tosiaan että itse olen sieltä Local AI puolelle profiloitunut niin saat tehdä aika pirun kovaa jälkeä niillä ostetuilla creditseillä ja public työkaluilla että itse olisin vakuuttunut.
Hetkinen, ymmärsinkö nyt siis oikein? Olet siis itsekin sitä mieltä että parhailla maksullisilla modeleilla kuten esim. VEO, jonka mainitsit, saisit paljon nopeammin laadukasta matskua ulos ilman teknisiä rajoitteita?
Eli toisin sanoen sut saa vakuuttuneemmaksi huonommalla jäljellä joka on tehty lokaalisti kuin paremmalla matskulla mihin on joutunut käyttämään maksullista modelia.
Se, että sulla on nyt joku pinttymä siihen, että kun osaat tehdä "ilmaiseksi" olisi se jonkun näköinen etulyöntiasema, niin mönkään menee.
Otetaan esimerkki:
Herra X nostaa kuokalla perunat hehtaarin kokoiselta pellolta kolmessa viikossa. Arvostettava urakka, mutta X joutuu pyytämään perunoista 20e/kg saadakseen asian mukaisen korvauksen. Samalla herra Y nostelee perunat puimurilla muutamassa tunnissa ja myy 1,5e/kg. Kumpikohan myy enemmän?
Työelämässä aika ja ajankäyttö/tehokkuus on se josta maksetaan. Ketään ei kiinnosta millä ja miten se on tehty, vaan lopputulos ja hinta.
Kuulostaa siltä, että sun intohimo on noiden open source -mallien testailu. Eikä siinä ole mitään vikaa. En vain ymmärrä mistä kumpuaa tuo sun uho alkaa takoo massia AI:lla, kun et sen eteen tee mitään loputtoman testailun sijaan.