Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Xbox 360:n näyttöasioista (HD vs. SD, kaapelit, jne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mr.Hasitute
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Vääntäkääpäs rautalangasta, mitkä kaapelit ja adapterit pc-näytön ja 360:n väliin, että kuvan lisäksi myös ääni saadaan kuulumaan. Hankin dvi letkun, mutta sitten sytytti, ettei siinä olekaan mitään audioulosottoja. Nuija, kun olen. Kuva oli kyllä ens luokkainen.

JuhaR sanoi:
Vääntäkääpäs rautalangasta, mitkä kaapelit ja adapterit pc-näytön ja 360:n väliin, että kuvan lisäksi myös ääni saadaan kuulumaan. Hankin dvi letkun, mutta sitten sytytti, ettei siinä olekaan mitään audioulosottoja. Nuija, kun olen. Kuva oli kyllä ens luokkainen.

Sulla on siis HDMI-boksi ja DVI-HDMI-kaapeli, vai?

Siinä tapauksessa tarvitsee modata boksin mukana tullutta komponenttikaapelia niin, että se mahtuu HDMI:n lisäksi kiinni (siitä saat siis äänet ulos). Toinen keino on ostaa kalliilla MS:n HDMI-kaapeli, jossa tulee mukana kapea sovitin tuohon tarkoitukseen. Loppu riippuu siitä, onko kaiuttimissasi optinen tulo. Jos on, niin sitten vaan optinen kaapeli kehiin. Jos ei ole, niin homma on sama kuin tuossa pari viestiä ylempänä VGA-kaapelin kanssa (tarvitset siis 2xRCA naaras->3,5mm uros -adapterin sekä tuon Verkkokaupan linkistä löytyvän adapterin).

Eli VGA hommiks menee. Onko nyt puhe boxin mukana tulleesta piuhasta, jossa on rc:aat toisessa päässä? Mites hitossa se sitten kytketään töllöön, jossa ei ole mitään RCA tökkeleitä? Olen aika ummikko konsolien kanssa, mut ku poika pomppii vieressä ja vaatii isiltä vaikka mitä. Sanoin kyllä sille, ettei Sergei Bubkakaan hypänny aina 6:tta metriä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

hmm, nyt olisi hakusessa 360:lle näyttö. Sen verta olen noita foorumeja selaillut, että olen tullut suorastaan vainoharhaiseksi noiden kuvasuhteiden yms. asioiden kanssa. Eli siis ne kenellä näyttö jo on, niin mitä (20-24") näyttöä uskaltaisitte suositella, ilman että tulee niitä mustia palkkeja.

En tahtoisi heittää rahojani hukkaan että ostan näytön, ja sitten sieltä paljastuukin ne palkit kun se ei osaa niitä resoja skaalata oikein. Apuja, kiitos. :)

Noniin. hdmi-vga kaapeli on plakkarissa ja toimii. Jostain syystä tietsikka<->näyttö ei lähe toimimaan hdmi-div kaapelin kanssa. kone on tuore ja siinä sekä näytössä on paikat tökkeleille. Hermo loppuu. Vinkki kelpaisi.

hmm, nyt olisi hakusessa 360:lle näyttö. Sen verta olen noita foorumeja selaillut, että olen tullut suorastaan vainoharhaiseksi noiden kuvasuhteiden yms. asioiden kanssa. Eli siis ne kenellä näyttö jo on, niin mitä (20-24") näyttöä uskaltaisitte suositella, ilman että tulee niitä mustia palkkeja.

En tahtoisi heittää rahojani hukkaan että ostan näytön, ja sitten sieltä paljastuukin ne palkit kun se ei osaa niitä resoja skaalata oikein. Apuja, kiitos. :)

Itselläni on käytössä Samsungin syncmaster 2032 BW, joka osaa ainakin skaalata noi resot tarpeeksi lähelle ettei palkkeja näy. Tyylikäs ulkomuoto on sitten vain plussaa.

Eli hyviä näyttömerkkejä on Samsung, Benq, Acer ja jotkut ovat suositelleet Pixmanialla myynnissä olevaa tätä näyttöä:
http://www.pixmania.com/fi/fi/628192/art/pixmania/tft-naytto-24-wide-mb24w.html#fichetechnique

-tossa versiossa ei vain ole sitä HDMI-sisääntuloa. Edellisessä erässä oli ollut myös HDMI-sisääntulo

Sainpa nyt itsekin ongelmia näiden näyttöjen kanssa. Elikä oma Komponentti AV-kaapeli hajosi, joten ostin tällä kertaa VGA-kaapelin kun 22 tuuman näyttö löytyi ja olin aikaisemmin pelannut 21 tuuman kuvaputkella. Noh, kuva oli aluksi koko ajan pimeänä ja kuulin vain äänet kotiteatterista. Veli sitten sokkona löysi tiensä Intial Setup kohtaan, josta kuva sitten taisi tulla näkyviin. Kun alettiin resuluutioita muuttamaan, kuva katosi uudestaan! nyt sitten ei olla saatu kuvaa uudestaan näkyviin, enkä tosiaan tiedä mistä on kysymys. Osaisiko viisaampi auttaa?

//EDIT//
Elikä kyseessä on LG:n L22WS-näyttö. Oikea resoluutio olisi 1680x1050. Näytön asentaminen tietokoneeseen tuotti aikoinaan tuskaa. Voisiko kuvan saada näkyviin ihan vaan löytämällä Boxin asetuksista oikean resoluution? Jos se on mahdollista, olisi hienoa jos joku viitsisi antaa ohjeet 'sokealle'. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jaksaako joku vääntää rautalangasta tyhmälle.

Jos ostan allaolevassa linkissä näkyvän jutskan niin saan laitteesta kuvan normaaliin TFT-näyttöön (22", natiivireso 1680x1050) ja äänet ohjattua äänikortin line in-reikään.

http://www.konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=5/25/1625

Resoksi saa sitten valittua tässä ketjussa mainitut resot eikä ainoat vaihtoehdot ole nuo "480p, 720p tai 1080i", mitä tuossa linkissä sanotaan. Kuvasuhteeksi ei saa mitenkään 16:10, joten resosta riippuen kuva joko litistyy tai venyy hieman.

Menikö kaikki kohdat oikein?

Boksi ei taida tunnistaa 1680x1050 resoa, joudut valitsemaan lähimmän reson eli 1280x768, 16:10. Ei palkkia pitäisi tulla. Mitä ääneen tulee, kytket vga kaapelin äänipiuhat 3,5mm (tulee mukana) adapterilla suoraan kaiuttimeen tai rca:lla suoraan vahvistimeen.

Itse pelasin reilun vuoden Samsungin 226bw- näytöllä. Hyvin toimi, ei ollut mitään ongelmia itselläni kuvan kanssa. Vga-liitin kiinni näyttöön ja virrat päälle eiku pelaamaan. Kannattaa vain foorumeilta etsiä kunnon asetukset omaan näyttöön(kontrasti, valoisuus jne.)

Näytön kanssa kun pelaa, niin kannattaa muistaa ettei se itse näyttö voi olla hirveän kaukana. Itse en suosittele hirveästi yli metrin etäisyyttä näyttöön. Sen jälkeen aika vaikea erottaa pieniä muutoksia kuvassa(lähinnä fps-moninpeleissä:D)

Lainaan vähän topiccia. Olisin hankkimassa boxia ja mulla on siis näyttönä BenQ FP241VW, 1920 x 1200 resolla. Näyttö ei tietääkseni tue tuota 1:1 pixel mappingia (?), joten luultavasti venytää kuvan koko ruudulle. Onko kuva kuinka surkea?

Ja olen joskus jostain lukenut että jotkut pelit eivät toimi ollenkaan PC monitoreissa (johtui muistaakseni jostain hertseistä tms.), että onkohan vika jo korjattu?

Jos jollain on kys. näytön ja 360 yhdistämisestä kokemuksia niin kertokaa toki.

Itelläni on BenQ G2400W (1920x1200) näyttö joka myöskää ei tue 1:1 pixel mappingia, mutta sitä venytystä ei huomaa mitenkään peleistä (joistain teksteistä saattaa huomata hiukan, mutta se ei oo häiritsevää). Ja kuvanlaatu on erittäin hyvä.
Tähän mennessä mikään peli ei ole valittanu hertseistä eikä näytöstä mitään.

Hieno homma jos noin todella on. Muistaakseni sun näytössä pitäisi olla tuo 1:1 mutta aivan varma en asiasta ole.

Jos oikein muistan niin se toimimattomuus liittyi johonkin PAL-60 tai 50?

Tässä mun näytössä kenties VGA ei tue 1:1 pixel mappingia, kun siinä on tällä hetkellä kiinni.
Mutta minusta LCD-näytöillä ei pitäisi olla ongelmia hertsien kanssa, koska eihän siinä kuvaa päivitetä samalla tavalla kun putkessa.

Tässä mun näytössä kenties VGA ei tue 1:1 pixel mappingia, kun siinä on tällä hetkellä kiinni.
Mutta minusta LCD-näytöillä ei pitäisi olla ongelmia hertsien kanssa, koska eihän siinä kuvaa päivitetä samalla tavalla kun putkessa.

no joo ei, mutta ihan mitä tahansa signaalia ei LCD kelpuuta. Yleensä 60-75Hz ja natiiviresoluutiot tai sitä pienempi tarkkuus on ok.

Joo, mulla on siis HP:n w2007v - näyttö.. Eli jos ostan arcade-version, niin mitä lisäkaapeleita tarvitsen että saan tuon näytön takaisen vga:n kiinni xboxiin, haluaisin myös tietää miten saan tuollaisen normi 2.1 - kajarisetin siihin :)

Kiitos jos vastailette ;)

Joo, mulla on siis HP:n w2007v - näyttö.. Eli jos ostan arcade-version, niin mitä lisäkaapeleita tarvitsen että saan tuon näytön takaisen vga:n kiinni xboxiin, haluaisin myös tietää miten saan tuollaisen normi 2.1 - kajarisetin siihin :)

Osta Mikkisoftan vga-kaapeli, hintaa varmaan jotain 20-30 euroa. Varma valinta ainakin laadun puolesta. Tuosta kaiuttimien liittämisestä en ole niin varma, kun itselläni äänet menevät optisen liitännän kautta, mutta ilmeisesti jonkinlaisen adapterin siihen väliin tarvitset liittääksesi 2.1 kaiutisetin kaapelin äänituloihin. Muut valaiskoon asiasta enemmän.

Microsoftin omassa VGA-piuhassa on semmoinen välipala, jolla sen saa liitettyä suoraan kaiuttimiin, jos niissä on ylimääräinen minijack-paikka tai sitten tietokoneen kuulokeliittimen kautta.

Ylös Bottom