Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelun taso & nörtti indeksi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Nyt boardilla on liikaa yhden rivin heittoja ja hymiöitä. Katsotaan, auttaako nörtti-indeksin poisto asiaan.
Mun mielestä on kohtalaisen ilkeetä (sairasta) ruveta sensuroimaan ihmisten viestejä vaikka ne olisivatkin kuinka lyhyitä sillä jokainen tavallaan... onkohan tähän mitään järkevää syytä...? Ei mua ainakaan haittaa jos on joku :) jossain. Haittaa enemmän, että on joku moderaattori, joka omasta päähänpistostaan poistaa muiden viestejä. Jos boardejen pitäisi olla paikka jossa ihmiset saavat ilmaista mielipiteensä, niin mikä antaa "moderaattorille" oikeuden (siis moraalisesti) poistaa muiden mielipiteitä? Siis kyllä ymmärrän, että jotain viestejä olisi aina välillä mukava poistaa, mutta mihin se raja sitten vedetään... saako "moderaattori" vapaasti poistaa omasta mielestään sopimattomat viestit?
 
Onkos tuo nörtti-indeksi poistettu nyt lopullisesti? No, eihän se täällä tarkoituksena ole! Tarkoituksenahan täällä on keskustella peleistä,ps2:sta ja myydä niitä taikka ostaa!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

...niin mikä antaa "moderaattorille" oikeuden (siis moraalisesti) poistaa muiden mielipiteitä?..... ... saako "moderaattori" vapaasti poistaa omasta mielestään sopimattomat viestit?

Jossainhan nää sanottiin:

1) Moderaattorit ja adminit ovat aina oikeassa
2) Jos jokin on epäselvää, mene kohtaan 1
 
Niin onkos tuo indeksi sitten lopullisesti poissa? Jos on, niin näyttää kieltämättä tyhmältä että nörtti-indeksi kohdalla lukee "Nörtti-indeksi poissa käytöstä".
 
On se nyt huomattavasti parempi että on nörtti indeksi poissa. Toivottavasti lopullisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever


Jossainhan nää sanottiin:

1) Moderaattorit ja adminit ovat aina oikeassa
2) Jos jokin on epäselvää, mene kohtaan 1
En väittänytkään, että ei olis tommosia sääntöjä, "pohdin" vaan että onko kyseiset säännöt järkevät? Sensuuri ei yleensä palvele oikein ketään vaan se yleensä vaan tuhoaa enemmän kuin luo, mutta toisaalta ei oo mun boardit.

ps. ei tartte aina ottaa hirveen tosissaan mua, eli totuushan on täysin subjektiivista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Niin onkos tuo indeksi sitten lopullisesti poissa? Jos on, niin näyttää kieltämättä tyhmältä että nörtti-indeksi kohdalla lukee "Nörtti-indeksi poissa käytöstä".

Tuon voisi kyllä korjata, sen verran tyhmältä se näyttää.

Jore taisi jossain viestissä lupailla joitain custom-titteleitä, kuulostaa ihan kivalta idealta. Muutenkin olisi kiva, jos profiilista tulisi entistä näyttävämpi jos käyttäytyy kunnolla (silti 400*400 kokoiset signu-bannerit voi jättää pois, niin kuin on tehtykin).
Miten olisi vaikkapa hieman suurempi avatar (vaikka 75*75 kokoinen) erittäin hyvin käyttäytyville?
Tuskin tuo niin hurjasti hidastaisi modeemi-käyttäjien tuskaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Jos boardejen pitäisi olla paikka jossa ihmiset saavat ilmaista mielipiteensä, niin mikä antaa "moderaattorille" oikeuden (siis moraalisesti) poistaa muiden mielipiteitä?

Nyt sekoitat jotenkin demokratian ja PS2FINin BBS:n keskenään. Meidän boardi = meidän oikeus. Jokaisella on oikeus äänestää hiirellään eli mennä muualle, jos ei kelpaa.


saako "moderaattori" vapaasti poistaa omasta mielestään sopimattomat viestit?

Juuri näin. Edelliseen viestiin viitaten: netti on täynnä boardeja, joille saa kirjoittaa mitä tahansa. Tämä ei ole yksi niistä.

"Nörtti-indeksi poissa käytöstä" lukee tuossa hetken, jotta välttyisin n. sadalta "MIssä nörtti-indeksi on" -viestiltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore


Meidän boardi = meidän oikeus. Jokaisella on oikeus äänestää hiirellään eli mennä muualle, jos ei kelpaa.
Niin tätä juuri tarkoitinkin, eli yritin antaa "teille" vinkkiä, että sensuuri ei ole mun mielestä ratkaisu tähän jos "te" yritätte pitää boardia yllä jonne ihmiset haluavat kirjoittaa niin mun mielestä ei kannata ruveta sensuroimaan ihmisten mielipiteitä. Eli kärjistettynähän "teidän" sensuuri on juuri sitä, että täällä "teidän" boardeilla on vain teidän mielipiteitä ja onko keskustelun taso silloin korkea? Silloinhan "te" voisitte kirjoitella itsellenne viestejä ja lukea niitä.... get it? Rakentavaa palautettahan minä tässä vain yritän antaa enkä "hyökätä" "teitä" vastaan..:)
 
petteri:

Ihmisten "mielipiteitä" ei sensuroida. Edelleenkin poistamme piraatteja/backupeja koskevat viestit ja henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset(näitä tosin on aika vähän). Lisäksi kielioppi pitäisi olla edes jotenkin hallussa ettei tule viestejä "sis t0ta niiku siis mix mu pleigax pitä semmmostäänt ku se o pääl kumu tv pidä".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
petteri:

Ihmisten "mielipiteitä" ei sensuroida. Edelleenkin poistamme piraatteja/backupeja koskevat viestit ja henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset(näitä tosin on aika vähän). Lisäksi kielioppi pitäisi olla edes jotenkin hallussa ettei tule viestejä "sis t0ta niiku siis mix mu pleigax pitä semmmostäänt ku se o pääl kumu tv pidä".

Hmm... Ehkä mulla on hieman liikaa angstia takataskussa. Eli joo kyllähän mä ymmärrän. Alkoi mennä hieman jo ohi aiheesta, mutta kaikki on nyt kirkasta kuin vesi. Hyvää työtähän moderaattorit täällä tekevät...:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
petteri:

Ihmisten "mielipiteitä" ei sensuroida. Edelleenkin poistamme piraatteja/backupeja koskevat viestit ja henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset(näitä tosin on aika vähän). Lisäksi kielioppi pitäisi olla edes jotenkin hallussa ettei tule viestejä "sis t0ta niiku siis mix mu pleigax pitä semmmostäänt ku se o pääl kumu tv pidä".

Tämä oli hyvä vastaus, kiitos Shaban!
 
Postailen paljon eri foorumeilla ja varsinkin piirtämiseen liittyvillä näkee todella usein uskomattoman ylimielistä porukkaa. Näillä art-foorumeilla kun käytetän usein postaus määrällä kasvatettavaa titteliä tai muuta vastaavaa. Usein touhu menee siihen, kun joku guruksi itseään luuleva postaa uuden "upean" teoksensa ja joku alemmalla tittelillä varustettu henkilö sitten sattuu antamaan kuvasta vähän kritiikkiä niin sieltä sitten tulee "Hmph paljon kiinnostaa mitä joku nyypa mun kuvasta ajattelee".

Nämä custom-tittelit eivät ainakaan varmaan huonontaisi keskustelun tasoa, koska jos joku haluaisi kilpailla, täytyisi hänen ihan oikeasti kirjoittaa "asiaa". Mitä PS2FINn keskustelun tasoon tulee, on se mielestäni silti ihan kelpo tasoa. Tietenkin ihmiset postailee turhia "joo/ei" viestejä, joihin itsekkin aina välillä syyllistyn. Ehkä meidän kaikkien kannattaisi miettiä, että onko jotain järkevää sanottavaa aiheesta, vai jääkö viesti "Juu ei kande ostaa, ihan kakki peli" - tasolle.
 
Ylös Bottom