Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kestävä PS2 ohjain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikomail
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mikomail

New Member
Niin onko kenelläkään tietoa mikä olisi kestävä PS2 ohjain saisi muistuttaa aika lailla Sonyn omaa ja hintaakaan ei saisi olla liikaa.
Sonyn ohjaimesta minulla hajosi R ja L namiskat.Esim.Pes2 joutuu käyttämään niitä paljon eivätkä kestä enää ja jäävät pohjaan.

Mäkin luulin että käyttöni on kovaa kunnes ostin Socomin. Kesäkuun jälkeen on hajonnut kolmesta padista R1 tai R2 - sitä ennen vain yhdestä padista löystyi nappi kahden vuoden aikana.

En itsekään täysin ymmärrä miten R2 on hajonnut jo kahdesta ohjaimesta - Socomissa sillä ei ole muuta käyttöä kuin aseiden vaihto - mutta toisaalta: kätevältähän käy mikä vain..

Täytyy myös suositella alkuperäistä.
Itselläni se on ollut koneen julkaisupäivästä lähtien, ja yhä toimii hyvin.

Kerran olen avannut ohjaimen, O-nappi jäi jotenkin välillä päälle. Auttoi kun avasi ja hieman puhalteli ja putsaili sisuksia. Taisi olla myös samaa vikaa olkanapeissa. Kannattaa myös suihkauttaa hieman jotain elektro-puhdistusainetta kontaktipinnoille.

Harkitesen kuitenkin nyt uuden (alkup.) ohjaimen ostoa, koska tattien herkkyys tuntuu hieman heikenneen.

Itsellä 2 vuotta vanha alkuperäinen ja hyvin toimii edelleen, enkä mitään ole ohjaimelle tehnyt. Tatit tosin ovat löysät eli vain "kaksi asentoa" ainoastaan "täysillä & pois" ... :D

Kokeilin serkkupojan uutta pleikkaria ja tatit olivat jopa "jäykät".

Itse pelaan suht paljon auto- ja toimintapelejä ja olkanapeista autopeleissä käpäriä, fps-peleissä ammuntaa ja hyvin toimii.

Vinkki: sitä pelii ei pidä ottaa niin tosissaan että suurin piirtein "raiskaa" sen ohjaimen. Nimittäin, jos puolessa vuodessa hajoaa 3 ohjainta, niin täytyy sanoa että on melkoinen "**ttu ***tana"-mies ja ohjain lentelee suurin piirtein pitkin seiniä... :)

Nimittäin, jos puolessa vuodessa hajoaa 3 ohjainta, niin täytyy sanoa että on melkoinen "**ttu ***tana"-mies ja ohjain lentelee suurin piirtein pitkin seiniä... :) [/B]

Heh, muuten hyvä analyysi mutta meni päin anaalia joten kyseessä oli paremminkin anaalilyysi - otan nimittäin pelaamisen ihan rauhallisesti. Ei ole ohjain lentänyt kertaakaan käsistä, eikä ärräpäitä lentele kuin korkeintaan PESissä, eikä PESin pelaaminen ole hajottanut yhtään ohjainta. Toisilla vain on sormissa voimaa ja tiukassa paikassa ei aina osaa säännellä puristusvoimakkuutta :)
Ja kun handut eivät ole mitkään pikkukätöset niin olkanappeja ei tule painettua aina suoraan vaan välillä alareunoista, ja esim R2:t ovat menneet juuri niin että olen huomannut painaneeni nappia voimalla napin alaosasta. Jos olet Socomia pelannut niin tiedät että jos kranun haluaa heittää niin pitkälle kuin mahdollista, on olkanappi painettava täysin pohjaan koska heitto käyttää napin analogisuutta hyväkseen. Ja meikähän heitteleekin sen verran usein kranuja että olen kuulemma saanut liikanimen Kranu-Karma - tätä tosin ei ole uskallettu kertoa kuin selän takana :D
Olen myös huomannut että ohjainta tulee käsiteltyä kovakouraisemmin kun nettipeli lagaa - kun ohjaus ei tottele yhtä hyvin kuin normaalisti, tulee huomaamattaan väännettyä tikkuja ja painettua nappeja voimakkaammin, ihan kuin se jotain muka auttaisi..
Niin, eihän se R2-aseenvaihto ole analoginen mutta keskisormeni eivät aina muista sitä.. :p

Sonyn oma on ehdottomasti todella kestävä laite. Kestää pelikäytössä mitä tahansa, väärinkäytettynäkin todella paljon.

Omani on ollut aktiivikäytössä PS2:n julkaisusta lähtien, mutta ZoE2 aiheutti hieman vahinkoa:

Kuva
Eli pienen "lattiakosketuksen" jälkeen rungosta hajosi pari kiinnikettä, laadukas sähköteippi oli hyvä korvike.

Enemmän haittasi sähköjohdon katkeaminen moottorin sisälle, siihen taas ratkaisuksi kävi Dual Shock1:n moottori:
kuva

Lopuksi moottori paikalleen kuumaliiman avulla, taas on toiminut monia kuukausia ongelmitta. En silti suosittele tuota operaatiota.

Ylös Bottom