Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kevään suuri PSN-katko (Status 9.6. Elämä normaalissa kuosissa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Ja sinä uskot suomalaisen median antamaan tietoon tässä tapauksessa enemmän kuin playstation omaan tiedotteeseen? :D

No oikeassa olet, että kannattais ensin lukea huolella viralliset tiedotteet, mutta en tuota niin tarkasti lukenut, pahoitteluni. :)
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

PSN US-tunnukseni sähköpostiin oli jo tullut tuo blogeissakin näkynyt tiedonanto, muille tunnuksille erillistä sähköpostia ei ollut ainakaan toistaiseksi tullut.

SCEA on lähettänyt meiliä jo omille asiakkailleen, eli oleellisesti jenkki-PSN-tunnuksiin liitettyihin sähköpostiosoitteisiin. SCEE (jonka alaisuuteen suomalaisetkin PSN-tunnukset kuuluvat) on hitaampi liikkeissään oletettavasti johtuen siitä, että sähköposti pitää lokalisoida kymmenille eri kielille.


Ainakin joillekin on tullut postia kirjoituksista päätellen. Tosin saattaa kestää myös lähettää kaikkiin SCEA accountin maileihin postia kun kuitenkin puhutaan miljoonista käyttäjistä SCEA alueella, tai ainakin uskoisin näin :P
Vaikea ottaa kantaa enempää koska itse en omista kun SCEE alueen accountin.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Ei kyllä ole ainakaan omaan sähköpostiin tullut yhtään mitään.
Ei myöskään omaan jenkki-accoon ei ole tullut ilmoitusta. Mutta odotellaan, odotellaan. ^^
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Nyt kun täällä on viikon päivät ollut itkua ja hammasten kiristystä niin pitäähän sitten itsekkin avautua ;). Itse poistin luottokortin tiedot jo jailbreak kohun alkaessa. Eniten harmittaa noiden henkilötietojen vuotaminen. Täällä on vuoroin syytelty Sonya ja hakkereita,mutta itse pidän suurimpana syyllisenä sitä sonyn huoltoyksikköä josta tuo jig card vai mikä se nyt olikaan kloonattiin eli kenen käyttöön se oli annettu. Kai siinä jotkin tunnisteet käyttäjältä vaadittiin (Nämä ovat aivan maallikkon ajatuksia,ettei minua syytetä tyhmyydestä).
Tv.stä on tullut muutama dokumentti joku aika sitten (yle) noista hakkereista,kauppatavaraahan nuo korttitiedot olivat. Suurimmat toimijat olivat idässä,maathan jokainen arvaa. Tuli tunne,että siellä toi hakkerointi oli ammattimaisesti johdettua.
Moderaattori voisi tehdä noille luottokortti asioista kyselijöille jonkun koosteen,että samoja kysymyksiä ja kommentteja ei esitä uudelleen. Jahas! OLIVER teki sen jo. Saa nähdä miten sony saa uudelleen PSN-verkon pystyyn. Itse olen jo kyynikkona ajatellut jopa uutta käyttäjää.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

SCEE;ltä tulee sähköpostiin ilmoitus tästä tietomurrosta. Mutta siinä saattaa kestää tovi koska sonyn pitää kirjoittaa viesti monelle eri kielelle koska kyseessä on euroopan alue jolle viesti lähtee.

Ja ne joilla on US PSN tili niin ovat saaneet jo SCEA:lta kirjeen sähköpostiin.


PlayStation_Network@playstation.innovyx.net
Important Notice: New Terms of Service and User Agreement

Tuollasesta sähköpostista kaivellaan tunnuksien vahvistamista jenkkipuolella. Tullut jo 25.4. En tiedä koitetaanko kalastella jotain?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

PlayStation_Network@playstation.innovyx.net
Important Notice: New Terms of Service and User Agreement

Tuollasesta sähköpostista kaivellaan tunnuksien vahvistamista jenkkipuolella. Tullut jo 25.4. En tiedä koitetaanko kalastella jotain?

Saattaa hyvinkin olla kalasteluviesti. Suosittelen että et vastaa siihen mitään, tosin varmaan tiesitkin sen mutta aina on hyvä muistuttaa ettei häkellyksissä tee mitää peruuttamatonta :D

Ihan virallisenkin viestin pitäisi olla tuloillaan koska osa KFiniläisistäkin (TT-2k ja Hartzu) on ainakin saaneet jotain postia.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

PlayStation_Network@playstation.innovyx.net
Important Notice: New Terms of Service and User Agreement

Tuollasesta sähköpostista kaivellaan tunnuksien vahvistamista jenkkipuolella. Tullut jo 25.4. En tiedä koitetaanko kalastella jotain?

Haiskahtaa vedätykseltä aika pahasti, ainakin osotteen osalta. Saatan olla väärässäkin...?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

PlayStation_Network@playstation.innovyx.net
Important Notice: New Terms of Service and User Agreement

Tuollasesta sähköpostista kaivellaan tunnuksien vahvistamista jenkkipuolella. Tullut jo 25.4. En tiedä koitetaanko kalastella jotain?

Kovasti siltä haisee. Juuri tuollaisiin EI IKINÄ saa vastata ja vahvistaa tunnareita tms. Yksikään laillisesti toimiva yritys ei kysy tunnuslukuja sähköpostin välityksellä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Eihän näitä psn salasanoja pysty vielä vaihtamaan, kun palvelu kerran on maassa?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Eihän näitä psn salasanoja pysty vielä vaihtamaan, kun palvelu kerran on maassa?
Ei, mutta jos muualla esim. nettikaupoissa käyttää samoja tunnuksia ni sinne salasana kannattaa vaihtaa.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Eihän näitä psn salasanoja pysty vielä vaihtamaan, kun palvelu kerran on maassa?

Jos edes vähän kehtaisi selata ketjua niin löytäisi vastauksen tähänkin.

Eli vielä kerran muistutuksena!
PSN salasanoja ei voi vaihtaa kunnes network on taas käytössä. Suositeltava toimenpide on seuraava: Vaihda salasanat kaikista palveluista joissa sinulla on mahdollisesti sama salasana kuin PSN.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Tähän liittyen olen itse miettinyt, että voiko luottokortin tietojen varastanut taho tietää niistä kortin tiedoista, että millaiset luottorajat kortilla on tai mitä muita rajoituksia siinä on tai paljon tilillä on rahaa?

Toinen asia, että, kun puhutaan millä todennäköisyydellä juuri MINUN korttiani käytetään niin eikö tuo tarkoitus ole ylipäätään käyttää/yrittää käyttää kaikkien korttien tietoja. Tietysti tuon 77 miljoonan käyttäjän kortin kestää tovin mennä läpi, mutta varmasti tietoja myydään usealle taholle ja niitä testaajiakin on useampi kuin kymmenen.


Ei voi tietää luottorajoja ilman nettipankin tunnuksia, jotka taas on erillään itse luottokortista. Luottokortilla vain veloitetaan, ei tarkastella kummempia.

Todennäköisyys on yksi 77 miljoonasta(poislukien ne, millä ei ole luottokortteja?), itse en näe vaaraa. Tai jos just multa hankitaan käyttäjä poies, aivan varmana aion lotota ensi viikolla.
Ja tosiaan, jos yhtäkkiä sulta aletaan velottamaan ulkomailta, eiköhän joku ota pikapikaa yhteyttä sen varalta kun kerran tällänen vuoto tapahtunut.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Tuskin tällaisen sattumuksen takana hirveästi suunnitellaan uusia ominaisuuksia. Prioriteetti 1 on saada palvelu takaisin päälle.
Ja miltäköhän foorumilta tuo on napattu? Ei ainakaan virallisilta, ja tuskin Sony vastailee mihinkään random-kyselyihin.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

CVG:n uutisissa; "Sony Online Entertainmentin mukaan asiakastietoja ei ole vuotanut."

Linkki
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Hienosti osaavat laittaa lähteitä uutisilleen, vai onko sekin tieto "vain Sonyn sisältä"?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Hienosti osaavat laittaa lähteitä uutisilleen, vai onko sekin tieto "vain Sonyn sisältä"?

En ole varma mihin viittaat, mutta jos se on tuo SOE-uutinen niin se käsittääkseni viittaa DC Universe Online ja Free Realms MMO-peleihin ja niihin liittyviin tietoihin.

(Ja hyvä homma jos DC Universe Online -porukka saa jotain hyvitystä myöhemmin - sen pitäisi olla lähes selvää koska maksullinen kk-palvelu..)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom