Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kevään suuri PSN-katko (Status 9.6. Elämä normaalissa kuosissa)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Siksikään en ymmärrä, miksi niin moni vaikuttaa olevan kovin vahingoniloinen.
Ainoa syy, miksi PS3 on talossa on vain ja ainoastaan, että Sony laittaa niin paljon rahaa peliyksinoikeuksiin. Ei se silti saa heille mitään sädekehää minun silmiin, ei tosiaan, päinvastoin, yrityksen toiminta on suorastaan ollut rikollista. Rootkit, epämääräisiä lakijuttuja vasten normaalia oikeustajua yms. yms. Siksikään en ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään puolustelee ko.lafkaa, paitsi silloin kun he maksavat myös palkkasi. Onko näin TT-2K?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Oliko PSN kirjautumiseen joku vähimmäismerkkimäärä salasanaan?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Siksikään en ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään puolustelee ko.lafkaa, paitsi silloin kun he maksavat myös palkkasi. Onko näin TT-2K?
Ei. Sony, SCEE/SCEA/SCEJ/SCEI/SCE, Nordisk Film tai mikään muukaan edes etäisesti PlayStationiin tai Sonyn tuotteisiin suoraan tai epäsuoraan liittyvä taho ei ole minulle maksanut koskaan yhtään mitään, enkä ole myöskään ollut yhdessäkään em. yrityksistä töissä päivääkään. Nordisk Filmiltä olen muutamia PS3-pelien promoversioita saanut, mutta toisaalta olen saanut niitä ja X360-promoja myös mm. Microsoftilta, EA:lta, Activisionilta, 2K Gamesilta ja SEGAlta. Ja kaikki nuo ihan silkan KFIN-harrastuneisuuden ansiosta, en palkaksi tai palkkioksi tehdystä työstä.

En ole tässä siis puolustamassa Sonya vaan järkeä ja maltillisuutta.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Ainoa syy, miksi PS3 on talossa on vain ja ainoastaan, että Sony laittaa niin paljon rahaa peliyksinoikeuksiin.

Nimesit juuri sen pääsyyn, miksi minulla ylipäänsä on Xbox 360. Sillä erotuksella, ettei exclusive-pelejä ole tullut viime vuosina ihan Sonyn tahtiin. Ilman MS:n exclusive-pelejä ei minulla olisi MS:n konsolia.

Mutta se iso ero meillä on, ettei mulla kuitenkaan ole mitään vihaa tai halveksuntaa Microsoftia tai 360-konsolia kohtaan. Eikä varsinkaan niitä pelaajia kohtaan, jotka ilman Sony propagandaa tai fanaattista vihaa pyrkivät nostamaan omaa konsoliaan (360) esille esim. pelikeskusteluissa.

On ihan normaalia hurrata omalle konsolille pieni pilke silmäkulmassa. Mutta on aika hälyttävää jos pitää toisen konsolin valmistajaa rikollisena tai lähes vihaa jotain toista konsolia. Siinä katseet kyllä kohdistuvat vain muutamaan tyyppiin tällä forumilla.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Itse olen pankissa töissä ja meille annettiin ohjeet, että rauhoitelkaa asiakkaita ja lopettakaa kortti jos asiakas niin toivoo. Itse kuoletin electronini heti aamusta ja vaihdoin kaikkien muiden verkkopalveluideni salasanat. Hätiköityä ehkä, mutta haluan olla varma ettei mitään vahinkoa pääse tämän takia tapahtumaan. :)

Voipi olla etten enää vastaisuudessa ostele suoraan kortilla PSN:sta mitään, ellei Sony turvaa korttikäyttöä paremmin.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Onneksi ulkomaiset mediat pitävät huolen siitä että Sony joutuu vastaamaan erittäin vaikeisiin kysymyksiin. Kotimainen media on erittäin vaikeassa tilanteessa.. Shills gonna shill.

Kun tietomurto tapahtuu tarkoittaa se sitä että joku ei ole hoitanut tehtäviään. Kuluttajat ovat luottaneet tietonsa Sonyn käsiin ja Sonyn kädettömyyden hyssyttely ei johda mihinkään.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

PSN/Qriocity Network Outage FAQs

1. When did the PSN/Qriocity become unavailable?
PSN/Qriocity services have not been available since April 20 (US time) in all regions.

Mielenkiintoinen yhteensattuma sillä 20.4. julkaistiin 61 kpl japanilaista PSN peliä scenen toimesta eli kyllä tuolta on pelejäkin vuotanut.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Mielenkiintoinen yhteensattuma sillä 20.4. julkaistiin 61 kpl japanilaista PSN peliä scenen toimesta eli kyllä tuolta on pelejäkin vuotanut.
Nuo ovat oletettavasti tapahtuneet sen Rebug-CFW:n ja testiverkkojen luottokorttitietojen tarkistuksen puuttumisen johdosta. Toisaalta nuokin PSN-pelit vaativat vielä aktivoinnin, eli vaikka ne voi sinällään asentaa, niitä ei voi käyttää ilman aktivointia.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Kyllä se Electronkin pyörii luottokunnan kautta samalla tavalla.

Itsellä vuoti Visa electronin tiedot pari kuukautta sitten(ehkä psn:n kautta who knows) ja luottokunnan kautta pankille soitto ja pankilta soitto mulle ja sitä kautta kuoletus ,rahaa ei mennyt tililtä, että en ole menossa kuolettelemaan korttia hätiköidysti nytkään.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Kuluttajat ovat luottaneet tietonsa Sonyn käsiin ja Sonyn kädettömyyden hyssyttely ei johda mihinkään.

Hyssyttely ei johda mihinkään (itsekin kuoletin/vaihdoin Visan ja olen vaihdellut salasanoja nettipalveluissa - joten otan asian vakavasti), mutta sellainen anti-Sony hurmosko auttaa pelaajia?

Miten olisi sellainen vakaampi keskitie, jossa pyritään spekuloimaan perustelluilla argumenteilla ja pysymään faktoissa silloin kuin spekulointi ei onnistu?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

S-Pankin kanta asiaan on seuraava:

Hei.

Luottokunta on julkaissut alla olevan tiedotteen asiaan.

"Sony PlayStation Network on ilmoittanut, että se on joutunut tietomurron kohteeksi 17.-19.4. PlayStation Network kertoo, että tietomurron yhteydessä on päästy käsiksi asiakkaiden yhteystietoihin kuten nimi, osoite sekä sähköpostiosoite.

Toistaiseksi Sonyn tutkimuksissa ei ole käynyt ilmi, että korttitietoja olisi vaarantunut. Mikäli korttitiedot kuitenkin ovat vaarantuneet, kortinmyöntäjät ovat yhteydessä niihin kortinhaltijoihin joiden maksukortti tulee turvallisuussyistä uusia. "

S-Pankki on siis teihin yhteydessä jos aihetta tulee kortin sulkemiselle ja uusimiselle.

Ystävällisin terveisin,

S-Pankki
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Itsellä vuoti Visa electronin tiedot pari kuukautta sitten(ehkä psn:n kautta who knows) ja luottokunnan kautta pankille soitto ja pankilta soitto mulle ja sitä kautta kuoletus ,rahaa ei mennyt tililtä, että en ole menossa kuolettelemaan korttia hätiköidysti nytkään.
Itse kans katon mitä maailmalta kuuluu ennen ku alan kuolettaa.
Jos alkaa kuulua varmaa tietoa et tuhansia tai satojatuhansia luottotietoja on tästä johtuen käytetty väärin niin sit alkasin vakavissani kuolettaa korttia.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

On ihan normaalia hurrata omalle konsolille pieni pilke silmäkulmassa. Mutta on aika hälyttävää jos pitää toisen konsolin valmistajaa rikollisena tai lähes vihaa jotain toista konsolia. Siinä katseet kyllä kohdistuvat vain muutamaan tyyppiin tällä forumilla.
Tuo toki esille asioita, jotka minulta on jäänyt huomaamatta? Minä osaan muokata mielipiteeni ihan tosiasioiden perusteella. Jotenkin tympii, kun Sonya kritisoi, niin silloin automaattisesti on jonkin toisen leirin kannattaja. Kumpikin on rahanahne korporaatio ja kumpainenkin ansaitsee raippaa, jos perseilevät. MS ei vielä ole vuotanut luottokorttitietojani minnekään. Eikä myöskään Amazon, Play, Dealextreme, Play-asia, Zavvi, Hut jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Rootkit, epämääräisiä lakijuttuja vasten normaalia oikeustajua yms. yms. Siksikään en ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään puolustelee ko.lafkaa, paitsi silloin kun he maksavat myös palkkasi.
Epämääräisiä lakijuttuja en muista mutta eikös tuo rootkit-jupakka käyty kuusi vuotta sitten ja siitähän Sony joutui lukuisiin oikeudenkäynteihin, vetämään sillä varustetut tuotteet takaisin, jne. Toisin sanoen oli se osapuoli, joka teki väärin ja joutui siitä kovalla kädellä maksamaan. Reilua, eikö?

Tässä tietovuodossa Sony on kuitenkin tekijän sijaan kärsijä, joten on periaatteessa outoa, etteivät ne varsinaiset tekijät - siis ne tietoja nyysineet krakkerit - saa vastaavaa vihaa ja halveksuntaa päällensä.

Käytännössähän se ei toki ole outoa ollenkaan. Pienellä vihaisella nettiajan ihmisellä on yleensä hauskaa vain silloin, kun jollain toisella ei ole. On kuitenkin paljon helpompaa ja muodikkaampaa vihata isoja, kasvottomia monikansallisia yhtiöitä kuin jotain tuntematonta pientä toista ihmistä, joka sen varsinaisen vääryyden tekee.

Toisaalta netti nyt on niin pullollaan vihaa ja katkeruutta kaikkia mahdollisia asioita kohtaan, että kyllä siinä yksi Sonykin menee samalla. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Itse olen pankissa töissä ja meille annettiin ohjeet, että rauhoitelkaa asiakkaita ja lopettakaa kortti jos asiakas niin toivoo. Itse kuoletin electronini heti aamusta ja vaihdoin kaikkien muiden verkkopalveluideni salasanat. Hätiköityä ehkä, mutta haluan olla varma ettei mitään vahinkoa pääse tämän takia tapahtumaan. :)

Sama. Kuolletin myös korttini ihan varmuuden vuoksi. Uusi kortti noudettavissa viikon kuluttua. Tuskin se kenenkään pitkäkyntisen tietoon olisikaan/onkaan päätynyt, mutta nyt sillä ei ainakaan ole mitään väliä. Oikeastaan toivon että mun kuolletetun kortin tiedot on vuotanut, ja vielä niin että joku pelle sillä yrittäisi kauppaa käydä ;D

Voipi olla etten enää vastaisuudessa ostele suoraan kortilla PSN:sta mitään, ellei Sony turvaa korttikäyttöä paremmin.

Olihan se nyttenkin varmaan "tarpeeksi turvattu" kaikkien olemassaolevien säädösten ja vaatimusten mukaisesti ja miten kävi. Mihinkään ei voi luottaa. Sillä informaatiolla että Sony tai joku muu taho takaa tietojesi salassapidon nyt ja tulevaisuudessa voi pyyhkiä perseen.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Jo Luottokunnan ja pankkienkin toimesta on todettu, ettei ole aihetta tässä vaiheessa sulkea luottokorttiaan, vaan ko. tahot ovat yhteydessä jos tarvetta ilmenee.

Sen sijaan kannattaa tehdä muutama asia.

Oleellista tässä vaiheessa on vaihtaa kaikkien muiden palveluiden salasanat, joissa on käyttänyt samaa sähköpostia tunnuksena ja samaa salasanaa kuin PSN:ssä.

Jos PSN-tunnuksena käyttämäsi sähköpostiosoitteen salasana on sama kuin PSN:n salasana, vaihda se välittömästi. Lisäksi erityisesti suuret tunnetut palvelut lienevät rikollisten tähtäimessä: Facebook, iTunes, LinkedIn, Amazon, Ebay, PayPal jne. Kannattaa myös käydä läpi käyttämiensä verkkokauppojen tunnukset ja varmistaa, ettei sama email/salasana kombinaatio toimi niissä. Lisäksi kannattaa varmistaa, ettei PSN-nimimerkki+PSN-salasana kombinaatio toimi mihinkään toiseen palveluun.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Olihan se nyttenkin varmaan "tarpeeksi turvattu" kaikkien olemassaolevien säädösten ja vaatimusten mukaisesti ja miten kävi. Mihinkään ei voi luottaa. Sillä informaatiolla että Sony tai joku muu taho takaa tietojesi salassapidon nyt ja tulevaisuudessa voi pyyhkiä perseen.

No siis tarkoitin Verified by Visa tai MasterCard SecureCode -tyyppisiä palveluita. En sitten tiedä toteutuksesta, kun en asiasta paremmin tiedä. :p
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Salaliittoteoria:
Tietojamme turvaavat samat henkilöt, jotka ovat vastuussa hakkeroinista. :cool:
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Salaliittoteoria:
Tietojamme turvaavat samat henkilöt, jotka ovat vastuussa hakkeroinista. :cool:
Jos nyt kummiskin pidättäydytään näistä höpöhöpöjutuista ja käytetään vain varmistettuja, virallisia tietoja?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom