Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KFIN F1 2016 Sprintti Cup Season 2 [PS4]

Kirai

KonsoliFIN Alumni
KFIN F1 2016 Sprintti Cup

Hyvästä pelistä ja suuresta ajajaporukasta johtuen kehitellään lisää ajettavaa meille. Pääsarjan kylkeen voitaisiin värkätä vähän rennompi sprintti-sarja, jos porukkaa saadaan mukaan. Ilmoittautuminen on auki, ilmoittele tiimi missä haluasit ajaa. Ilmoita PSN-tunnuksesi, jos et ole aiemmin KFIN-sarjoissa ajellut. Minun PSN: Kiraih

Tallipaikat. Perässä suluissa jos varattu IRL kuski.
Mercedes Salmingi (Rosberg)
Ferrari jrantala1, Skitso999
Red Bull Storkki
Williams fiskemannn, Simo911 (Bottas)
Force India Kiraih
Sauber Sontalaja
Mclaren Vil_tzu, Zeizei84
Toro Rosso
Renault Junddu
Haas The_Senator46, Kossu94
Manor Suomi-Rampa, jatumatunen

Kisaajat:
Rikuvee
Thuto
Zetor
singularity2416





Miten ajetaan?
- Ajetaan peräkkäin 5x 5 kierroksen sprinttiä
- 1 Shot Qualifying jokaiseen starttiin
- Radat arvotaan Random Number Generator - systeemillä 30 min ennen session starttia (arvon radat n. klo 18.30)
- Jokaisesta startista saa sijoituspisteitä oikean maailman pistelaskun mukaisesti (peli laskee sessioiden välissä).
- Neljän kisan jälkeen eniten pisteitä saanut saa lopullisia mestaruuspisteitä myöskin oikean laskukaavan mukaisesti
- Ajetaan 4 "osakilpailua" eli yhteensä 20 starttia.

Radoista:
- Sen verran pyöritän randomia, että samaa rataa ei ajeta samassa "osakilpailussa". Arvon siis numeroita niin että tulee 5 eri numeroa
- Jos rata arvotaan kahdesti, niin se poistetaan arvonnasta tuleville viikoille. Eli ajetaan max 2x sama rata "kaudessa".

Säännöt:
- Herrasmies-säännöt (jätetään tilaa tarvittaessa, ei syöksypommiteta jarruihin yms)
- Strict-oikaisu
- Full Damage
- 1 pakollinen pitstop kierrosten 1-4 aikana. Pistopin tekemättä jättäminen --> DSQ
- Pitstoppia ei saa tehdä viimeisellä kierroksella, näin ei saa siis tulla maaliin varikon kautta --> DSQ
- Läpiajorankkua ei lasketa pitstopiksi
- Ei lämmittelykierrosta
- Ajoavut sallittu (ei pit assist)
- Pelin omat säännöt ja rangaistukset
- Omia setupeja saa käyttää vapaasti
- Tämä on sprintti. joten meno voi olla hektistä. Asenne siis sen mukaiseksi että sattuu ja tapahtuu. Sikailut tutkitaan erikseen ja rangaistaan tarvittaessa.

Kisapäivä
Tiistai, klo 19
- Kutsut lähtevät n. klo 18.45 (kaverilistan kautta pääsee myös joinimaan)
- Seuraava osakilpailu 8.11.2016

Pistetaulukko SEASON1 (Tilanne 4/4):
Simo911 93p
Storkki 60p
Zetor 55p
Suomi-Rampa 41p
Salmingi 36p
Vil_tzu 24p
Thuto 23p
Junddu 21p
Kossu94 13p
Skitso999 11p
hakla1990 9p
singularity2416 6p
rikuvee 4p
jrantala1 4p
Zeizei84 4p

All-time sijoituspisteet:
Simo911 413p
Storkki 284p
Zetor 188p
Suomi-Rampa 164p
Salmingi 144p
Vil_tzu 126p
Thuto 117p
Kossu94 93p
Junddu 89p
hakla1990 77p
Skitso999 62p
jatumatunen 51p
Singularity2416 47p
jrantala1 40p
Zeizei84 38p
Kiraih 32p
rikuvee 22p
Sontalaja 16p
Fiskemannn 1p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Kyllähän tuo kiinnostais, harmi vaan kun ei mulle sunnuntait käy. Mutta jos viikolla ajetaan ni sitte mukana.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Kyllähän tuo kiinnostais, harmi vaan kun ei mulle sunnuntait käy. Mutta jos viikolla ajetaan ni sitte mukana.

Joo, TI ja KE käy myös mulle, mutta kakkosliigan äänestyksistä bongasin että sunnuntai oli suosituin. Jos 2. liiga lähtee joskus oikeasti käyntiin niin sitten sunnuntaille ei tehdä toista sarjaa. Katellaan miten porukka pääsee paikalle.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Kiinnostaa ehdottomasti. Päivällä ei niin väliä, koska itsellä kuviot joka puolelle niin paljon auki, että jollain viikolla voi sopia kaikki päivät ja seuraavalla ei välttämättä yksikään. Talliksi mulle voi laittaa vaikka Mersun, mutta jos osallistujia on reilusti niin olen valmis pudottautumaan myös varakuskiksi noiden omien, mahdollisesti hieman satunnaisten osallistumisaikojen takia.

Näen jo tässä vaiheessa sieluni silmin, kuinka Kiraih ajelee kisapäivää ennen rataa X, Y ja Z ja sattumalta kaikki osuvat ajettaviin kisoihin mukaan. :D :D
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Näen jo tässä vaiheessa sieluni silmin, kuinka Kiraih ajelee kisapäivää ennen rataa X, Y ja Z ja sattumalta kaikki osuvat ajettaviin kisoihin mukaan. :D :D

Höpö höpö.

Ajan offlinessa niin ette saa koskaan tietää.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mukana. Red Bull.

Ei oo päivällä niin väliä, mut sunnuntai on vähän huono ku irl formuloissa on iltakisat nyt 23.10, 30.10 ja 13.11. En tiiä onko sitä otettu huomioon siinä 2. sarjassa, joka ehkä alkaa joskus.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mukana. Red Bull.

Ei oo päivällä niin väliä, mut sunnuntai on vähän huono ku irl formuloissa on iltakisat nyt 23.10, 30.10 ja 13.11. En tiiä onko sitä otettu huomioon siinä 2. sarjassa, joka ehkä alkaa joskus.

Tässä muuten hyvä pointti. Eli sunnuntai-ilta on "ei jatkoon" ainakin marraskuuhun asti. :D
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Enpä tuota älynnytkään. No sitten on helppo karsia sunnuntai pois vaihtoehdoista. Eli ajetaan joko TI tai KE.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Enpä tuota älynnytkään. No sitten on helppo karsia sunnuntai pois vaihtoehdoista. Eli ajetaan joko TI tai KE.

Parantelet vaan voitto mahdollisuuksias, kun tommosille päiville laitat ;) Ei mutta pitäähän joka kisassa se peränpitäjä olla, joten im in jos toteutuu!
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Voisin ajella Verstappenin Red Bullilla.

Eikö pisteet kannata ottaa ihan normaalisti pelistä, kun sehän kätevästi laskee ne meidän puolesta peräkkäisistä kisoista? Vois jopa sitä online championshipiä kokeilla, jos siinä voi ite valita radat.

Ite oon ma tai ti kannalla. Ke on vähän liian lähellä torstain sarjaa.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Voisin ajella Verstappenin Red Bullilla.

Eikö pisteet kannata ottaa ihan normaalisti pelistä, kun sehän kätevästi laskee ne meidän puolesta peräkkäisistä kisoista? Vois jopa sitä online championshipiä kokeilla, jos siinä voi ite valita radat.

Ite oon ma tai ti kannalla. Ke on vähän liian lähellä torstain sarjaa.

Voi sen noinkin ottaa jos homma toimii. Mutta jos joku putoaa pelien välillä tai muuta nii meneekö se sitten sekaisin? Online Championshippiä vois kokeilla, pitää vaa testata sitä ennakkoon.

Maanantai ei mulle käy kun oon urheilemassa maanantaisin. Jos muille ei niin väliä päivästä, niin voidaan toi tiistai valita alustavasti kisapäiväksi. Tulkoot mukaan ne ketkä pääsee. Aloitellaan sarja heti kun porukkaa on mukana riittävästi. Jos väki aktivoituu, niin jopa ensi viikolla.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Tiistai kuulostaa hyvältä päivältä. Tallina toimikoot vaikka Ferrari, en sitä tajunnut tuossa aikaisemmin ilmoitella.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mukana! Rellua alle, niin ei tunnu niin pahalta ajella joukon hännillä.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Lähetääs tännekin sitten kun pikkuhiljaa taas alkanut ajaminen enemmän kiinnostaa! Force India.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Hyvä hyvä, alkaa 10 olla mukana niin testailen tänään tuota online championshippiä ja jos kaikki on ok niin pyritään huomenna 11.10. aloittamaan tämä sarja. Viilaan säännöt ja muut tänään illalla valmiiksi.

Toivottavasti kaikki on paikalla ja lisääkin porukkaa saadaan. Jos ette paikalle ehdi niin ilmoitelkaa toki. :)
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Voisin ajella McLarenilla tätäkii sarjaa. Toi seittemältä alotus on mulle vähän liian aikasiin, niin en varmaan joka viikko ehi. Jos käy, niin voisin hypätä siinä vaiheessa mukaan ku ehin kottiin. Huomenna tosin ainakii ehin seittemäks.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Päivitin nyt aloitusviestiin säännöt ja ajomallin. Eilen testailtiin että reverse grid ei toimi. Se kääntää pelissä vain niin, että Manorit ja Rellut ym on kärjessä ja Mersut takana. Ajellaan siis 1 shot Q joka kisaa ennen.

Pelin oma pistelasku toimi sen verran hyvin, että käytetään sitä sijoituspisteiden laskuun. Otan kuitenkin varuilta tulokset ylös joka startista. Myös myöhemmin joinaavat pääsevät mukaan, mutta tietysti menettävät ne pisteet mitä oli aiemmin tarjolla. 5 kierroksen kisassa näytti myös siltä, että alkumatkasta keskeyttäneet eivät saaneet sijoitusta ja pisteitä, joten kannattaa madella ainakin lähelle loppua pisteiden takia.

Arvon radat n. klo 18.30 ja julkaisen kalenterin täällä.

Kokeillaan miten lähtee liikkeelle. :)
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Kun arvot ratoja numeroilla miten merkitset esimerkiksi numeron 17? Olisiko hyvä että numerot 1-21 ovat oikean kalenterin mukaisesti. Tässä tapauksessa 17 olisi Suzukan rata.
 
Ylös Bottom