Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ok, selvensi asiaa. Mutta silti on sanottava, että tässä asiassa olemme sitten eri mieltä. Vaikea sanoa sen enempään, koska ihmiset ovat erilaisia - varsinkin pelimaailmassa.

En itse huomannut mitään "surkea ohjaustuntumaa" (mutta varmaan "erilaista" verrattuna johinkin muihin peleihin), mutta toisaalta itsestä tuntuu lähes jokaisen uuden pelin kohdalla, että enemmän tai vähemmän pitää "opetella" hommaa uudestaan (ampuminen, aseet, tähtäys, suojaan, liikkuminen, taktiikka yms). Kun pelit ja niiden ohjaus-systeemit ovat kaikissa tavallaan erilaiset (noh ok, osassa voi olla hyvinkin samanlaiset tietty). En koe koskaan "uuden opettelua" negatiivisena asiana, vaan enemmänkin "business as usual". Mun mielestä ei ole pelin huonoutta (nyt puhun yleisesti), jos ohjaus ei heti ensimmäisen tunnin aikan istu kuin nenä naamaan. Ei se aina istu, mutta aika nopeasti niihin tottuu.


Vielä hypettäessä näitä kirjoitteluita lukiessa tuli semmoinen tuntu, että kyllä tässä pelissä on huono ohjaus. Nyt kun lukee tämän uuden threadin läpi niin alkaa jo tulemaan sellainen fiilis, että toiset tykkää ja toiset ei. Itse epäilen, että varmuutta asiaan ei täysin ole vielä tullut. Ei edes henkilökohtaisesti kellekkään, niin lyhyt historia pelillä vielä on. Mutta nyt kun peli on kokonaisuudessaan pelattavissa, niin suosittelen hiljentämään sen äänen joka kuiskii pelatessa korvaan, että "tämä ohjaus on huono". Nimittäin tämän äänen soidessa päässä tuskin muuta käsitystä tulee asiasta saamaankaan. En kuitenkaan sano, että tässä pelissä olisi hyvä (tai huono) ohjaus. Aion vain itse välttää turhautumisen myöntämällä tarpeeni oppia tämä uusi ohjaus. Ja jos se sitten kärsivällisen opettelun jälkeenkin on kuraa, niin eihän sille mitään voi. Jos pelissä sitten on hyvä ohjaus, niin eipä jää tämä turhautumisen takia huomaamatta.


Ja sitten muutakin,
Jotkut ovat maininneet, että yksinpelissä ja moninpelissä on erillainen ohjaus. Meneekö jopa niin erillaiseksi, että yksinpeli ei käy yleis treeniksi verkkopeliä varten? Itselläni on niin kiire aikataulu juuri julkaisun alla, että pääsen vasta myöhemmin pelaamaan. Pohdinkin tässä, että päästänkö itseni heti suoraan nettipeliin, vai pelaanko yksinpelin treeniksi läpi. Hinku päästä onlineen on niin suuri, että tuo yksinpelikamppanja jää myöhemmälle jos ei siitä ole verkkopeliä pohjustavaksi treeniksi.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ja sitten muutakin, Jotkut ovat maininneet, että yksinpelissä ja moninpelissä on erillainen ohjaus. Meneekö jopa niin erillaiseksi, että yksinpeli ei käy yleis treeniksi verkkopeliä varten?
Verkossa pelatessa ohjattavuus on hieman nopeampi ja hahmo on ketterämpi liikkeissään kuin yksinpelissä. Netissä pelatessa ei voi myöskään käyttää suojautumis-nappia, jonka vuoksi täytyy ottaa hieman erilainen lähestymistapa pelaamiseen.

Mitä tulee siihen että onko yksinpeli hyvää harjoitusta niin moninpeliä varten niin, sanon että on. Hahmo on hieman "kömpelömpi" kuin moninpelissä mutta ei kuitenkaan niin paljoa ettei opettelusta olisi mitään hyötyä. Henkilökohtaisesti koen että hitaammasta ohjauksesta nopeampaan siirtyminen on helpomaa kuin päin vastoin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ja sitten muutakin,
Jotkut ovat maininneet, että yksinpelissä ja moninpelissä on erillainen ohjaus. Meneekö jopa niin erillaiseksi, että yksinpeli ei käy yleis treeniksi verkkopeliä varten?

Yleensäkään IMO koskaan yksinpelistä ei ole hyötyä nettipeliä ajatellen. Vastustajat käyttäytyvät kuitenkin niin eri tavalla verkossa ja yksinpelissä. Lisäki Killzonen yksinpelin suojautumismekanismi puuttuu kokonaan nettipelistä. Ja se on singlessä aika tärkeässä osassa. Suoraan nettiin vaan ;)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Yleensäkään IMO koskaan yksinpelistä ei ole hyötyä nettipeliä ajatellen. Vastustajat käyttäytyvät kuitenkin niin eri tavalla verkossa ja yksinpelissä. Lisäki Killzonen yksinpelin suojautumismekanismi puuttuu kokonaan nettipelistä. Ja se on singlessä aika tärkeässä osassa. Suoraan nettiin vaan ;)

Eiköhän tässä nyt ollut kyse ihan liikkumisen ja tähtäämisen reenaamisesta? :P Tuli tänään itsellekkin peli, pari tuntia singleplayeria pelasin ja jonkun vajaan tunnin multia (oli pakko lopettaa ku iski hirviä nälkä). Ja tuo multiplayeri on kyllä jotain niin ihanaa. Huomasin singlessä muutes semmosen jutun ku helghasti tappo meikän niin sehän tuli eteen puimaan nyrkkiä :confused: Onneksi joku sen lahtasi siihen paikkaan. Pitää myöhemmin kirjottaa lisää tuntemuksia, nyt on vielä aika sekava olo. Jos nyt tuosta pleikkarin äärestä joskus pois pääsen :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )

KFP nimen voi sitten ihan suosiolla jättää pois näistä kommenteista, vaikkakin viestiin laittaisi tusinan hymiöitä ja koittaisi olla muka nokkela. Vaikkakin näyttää siltä että moni KFP:n jäsen ei ohjauksesta tykkää ei se tarkoita sitä että me tarkoituksella yritämme mustamaalata tätä peliä. Ehkä jotkut vaan uskaltaa sanoa ääneen sen mitä moni ajattelee.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Nyt kun lukee tämän uuden threadin läpi niin alkaa jo tulemaan sellainen fiilis, että toiset tykkää ja toiset ei. Itse epäilen, että varmuutta asiaan ei täysin ole vielä tullut.

Niin, en tiedä tuleeko näihin koskaan täyttä "varmuutta", koska raja "faktojen" ja "mielipiteiden" välillä on joskus aika häilyvä (sitten ovat nämä konsolisodan hörhöt joillain forumeilla), mutta olen rehellisesti ihmeissäni jos KZ2:n ohjaus arvioidaan sanalla "p***a". Vaikea tuota on allekirjoittaa, näin pelin kokonaan läpi pelanneena (se kohtuullisen kinkkinen loppurytistyskin selvittiin sillä ko. ohjauksella eli "Alternate 2" mun tapauksessa). Mutta en toki voi puhua kaikkien puolesta (ei kai kukaan voi) ja jos joku ei tykkää niin se ei sitten varmaan tykkää. Muita pelejä on tietenkin markkinoilla. EDIT: Kuten sanoin, puhun nyt yksinpelistä, nettipuolta en ole vielä kokeillut.

Pitäisi varmaan alkaa kysymään kuinka pitkään peliä on pelannut, missä peleissä hänen mielestään on sitten huippuohjaus, millä tyylillä pelaaja on yleensä tottunut pelaamaan, yms. Ja onko pelaaja ottanut huomioon KZ2:n yleisen tyyliin noin niinkuin ylipäänsä (vaikka pelissä on mm. hemmetin jees ja asteen rauhallisempi/odottavampi "aavikko"-osio yms, niin suurimman osan ajastahan mennään kyyryssä kohti nopeaa ja runsaslukuista vihollista, raskailla aseilla ja ei-niin ketterällä sotilaalla - välillä paniikki ja nopeat refleksit hallitsee, ei pelaajan huippuunsa hiotut pelitaidot tai super-tarkka tähtääminen - joskus joutuu käyttämään aseenperää viimeisenä vaihtoehtona).

Itseasiassa mulla kävi sinänsä vähän tuuri pelin loppuosiossa (haen tällä sitä, että tuurillakin on oma merkitys välillä). Satuin olemaan portaikon luona kranaatinheittimen kanssa, kun yksi uusi "aalto" lähti tulemaan yläkertaan. Lapoin kranua portaikkoon ja sain suurimman osan äijistä sillä tapaa hengiltä. Kävin aivan kuoleman rajamailla, mutta vikan äijän sain aseen perällä hengiltä. Se oli sarjassa "lähellä". Jouduin kuitenkin pelaamaan osion ennen tätä yritystä varmaan 10 kertaa tms (sekosin jo laskuista).

Tavallaan tuon tyylistä pelaamista mulle on KZ2. Ei ole välttämättä mitään hienoa kikkaa tai strategiaa (tai yhtä asetta) jolla koko ajan onnistuu (mikä voi ärsyttää joitain pelaajia?), vaan painetaan niska limassa ja metri metriltä - usein hitaasti, eteenpäin. Välillä on henki lähdössä tai aseesta patit loppumassa (noh aina on tietty pistooli), mutta silti pitää painaa eteenpäin, koska vihollinen ei anna armoa/ei kuole helposti/tulee lisää "aaltoja".

Tottakai nyt hieman väritän tätä kirjoitusta (lopultahan se on "vain peli" - ja lopulta tulee aina seuraava ja sitä seuraava peli ja pelihype), mutta mulle KZ2 oli hieno pelikokemus. Ehkä auttoi, etten mielessäni sinänsä "vertaillut" sitä (tai ohjausta) muihin peleihin, vaikka kaikki vimeisimmät räiskinnät onkin tullut pelattua. Painoin vain menemään tavalla - tai toisella. Usein sillä "toisella". :)

Itse pidin myös pelin lopusta, vaikka kaikille se ei ole maistunut (ymmärrän tietysti syitä siihen, ei siinä mitään). Jotenkin se kuului asiaan mun mielestä.

Ehkä jotkut vaan uskaltaa sanoa ääneen sen mitä moni ajattelee.

Tämä luonnollisesti toimii molempiin suuntiin. "Moni" ei ajattele aina kuin itse ajattelee (tai kuten 5 kaveria ajattelee).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )


KFP:hen pääsyn edellytyksenä on että et ajattele omilla aivoillas vaan nielet kaiken mitä sulle syötetään. Isot herrat ei tykkää killzonesta ni pakko kyykkii perässä ja toistaa niitten sanomaa.

Mut tosiasiassa killzonessa on vaan niin susi pelattavuus omasta mielestäni. Ja pelattavuus on mulle se mikä pitää sitä peli-intoa yllä. Kauniit maisemat ei riitä.

Mut hyvä jos jotkut sai rahalleen vastinetta.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )
Lukisitpa meidän oman foorumin :eek: "Ei toi nyt ihan CoDin veroinen ole mutta kaikkeen tottuu!" ...tuolla siteerasin itseäni
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

KFP nimen voi sitten ihan suosiolla jättää pois näistä kommenteista, vaikkakin viestiin laittaisi tusinan hymiöitä ja koittaisi olla muka nokkela. Vaikkakin näyttää siltä että moni KFP:n jäsen ei ohjauksesta tykkää ei se tarkoita sitä että me tarkoituksella yritämme mustamaalata tätä peliä. Ehkä jotkut vaan uskaltaa sanoa ääneen sen mitä moni ajattelee.

"Ehkä jotkut vaan uskaltaa sanoa ääneen sen mitä moni ajattelee."

Tämän kommentin pointtia en edes yritä alkaa arvailemaan. Vaikkei itse tykkää, niin ei se nyt sitä tarkota että muidenkin tykkääminen on vain jotain teeskentelyä..

Mutta enivei, olen pahoillani, ei ole tarkoitus mitenkään mustamaalata klaanianne. Pisti vaan silmään. Monet kommenteista ollet jotenkin niin äärimmäisen kärkkäitä, etten ihan ymmärrä, mistä moinen muutosvastarinta. Esimerkkinä nyt vaikka tuo kommenti jota lainasin. Mutta mielipideasioitahan nämä toki ovat ja jokainen pelaa sitä peliä mistä itse tykkää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Höpsistä, tuskin täällä kenelläkään on penniäkään kiinni Guerrilla Gamesissa, voi aika objektiivisesti näitä asioita tarkastella.

sekin voi olla että jos ei muilla konsooleilla/pcllä fps peliä pelaa niin tämä voi tosiaan tuntua eeppiseltä kokemukselta
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

sekin voi olla että jos ei muilla konsooleilla/pcllä fps peliä pelaa niin tämä voi tosiaan tuntua eeppiseltä kokemukselta

Mun mielestä KZ2:n tarkoitus ei ole alunperinkään ollut tuoda "eeppinen kokemus" pelimarkkinoille. Eikä se sellainen oikeastaan olekaan (paria poikkeusta lukuunottamatta).
"Eeppinen" ainakin mulle tarkoittaa "kertovaa" eli peliä jossa tarinalla on vahva merkitys (ja tarinankerronnalla ja tietyllä "draamalla" pelin edetessä).
KZ2:n pääpaino on sodassa. Jos tuo pääpaino ei maistu, niin se toki on toinen asia. Mutta "eeppisesta" pelistä tuskin on kukaan puhunut. Kokemus peli toki on ehdottomasti.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Noniin, en nyt tiedä onko tämä oikea paikka tälle?

Eli klaania hakisin.
Killzone 2 on tullut hakattua jo siihen pisteseen, että klaani olisi poikaa.
Kokonaisrankissa olen about 1000:s ja Kill/Death Ratio on n. 1.80. Mapit alkaa olemaan jo hallussa jne.

Klaani saisi olla melko aktiivinen ja ei se taitoakin saisi löytyä.

PSN: KorvaRouskuMOI
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Wuhu hyvin toimii taas puskee ties mitä verkon virhekoodeja kun pelaa. Pystyy hetken pelaamaan, mut sitten katkeaa. Tuossa äskenkin tahkosin kivat reilu 30tappoa niin tämä päättää laittaa verkon virhekoodin ja tilastot eivät tietenkään talletu. Hemmetti.

verkon virhekoodi -2147310264
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Moni ei varmaan tykkää siitä miten hahmo liikkuu, hidasta ja kankeeta.

Minulle taas kävi niin että kuin ostin pelin ja menin heti nettiin pelaamaan niin tuntui kyllä siltä että mitäs sontaa tämä onkaan enkä edes jaksanut testata sen enempää.

Eilen taas pistin pelin pyörimään taas ja joka tunnin jälkeen niin tuntui vähän paremmalta pelata, luulen edelleen että kaikki vertaa tätä codiin ja verrattuna codiin niin ohjaus ON kankea ja hidas, sinäänsä kankea ja hidas ei tarkoita huonoa vaan erillaista, samahan pätee esim autopeleihin, ei kaikki autot ole samanlaisia vaan ohjaus tuntuu erillaisesta rippuen siitä mitä autopeliä/autoa pelaat/ajat.

Minulla ei ole montaa kz2 pelituntia takana mutta olen 100% varma että sitä enemmän tätä peliä pelaa niin sen paremmaks se muuttuu mutta tähän on on vaikea päästä sisään alussa koska se ohjaus tosiaan on niin erillainen verrattuna muihin fps peleihin.

Eli kyllä se tästä, meinasin pistää pelin myyntiin heti ensimmäisen testauksen jälkeen mutta onneksi testasin pelata vielä kerran, kyllä se vaan tästä jos vain jaksaa vääntää vähän.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Wuhu hyvin toimii taas puskee ties mitä verkon virhekoodeja kun pelaa. Pystyy hetken pelaamaan, mut sitten katkeaa.
Jenkit ovat saaneet pelinsä tänään, joten palvelimet ovat varmaan kahta kauheamman ryöpytyksen alla. Eiköhän tuo tilanne muutaman päivän jälkeen rauhoitu, alussa näitä piikkejä tulee lähes väistämättä olemaan.

("Miksi ne ei koskaan opi?" Koska infran ja muun rakentaminen pelkästään alun ryntäystä ajatellen on ihan liian kallista.)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

sekin voi olla että jos ei muilla konsooleilla/pcllä fps peliä pelaa niin tämä voi tosiaan tuntua eeppiseltä kokemukselta

Ihme vähättelyä, eli jos SINÄ et pelistä pidä niin eihän siitä kukaan muukaan fps:ien TOSIystävä voi pitää?

t: nimim. XO:lla ja PS3:lla lähes kaikki merkittävimmät fps:t koettu (välillä puuduksiin asti), mutta silti KZ2 iskee ja lujaa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En koe koskaan "uuden opettelua" negatiivisena asiana, vaan enemmänkin "business as usual". Mun mielestä ei ole pelin huonoutta (nyt puhun yleisesti), jos ohjaus ei heti ensimmäisen tunnin aikan istu kuin nenä naamaan. Ei se aina istu, mutta aika nopeasti niihin yleensä tottuu.

Tuosta olen täysin samaa mieltä. Ennen se oli itsestään selvyys, että ohjattavuus erilainen joka pelissä, eikä sitä ajatellut mitenkään huonona asiana. Veikkaan, että monien konsoli-online kokemus rajoittuu CoDiin, ja nyt suututaan, kun ei tähtääminen olekkaan samanlaista. Toisaalta se demon tähtäyksen lagisuus oli ehkä vähän liikaa, mutta ei sitä ainakaan enää onlinessa näkynyt. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

sekin voi olla että jos ei muilla konsooleilla/pcllä fps peliä pelaa niin tämä voi tosiaan tuntua eeppiseltä kokemukselta
Mitä tekemistä tuolla on minkään kanssa? Jos peli on hyvä niin peli on hyvä, sillä siisti. Ei paskasta saa hyvää -tai päinvastoin- pelkästään muihin vertailemalla.

Mikäli minuun tuolla viittasit, niin itse olen pelannut lukemattomilla konsoleilla ja PC:llä jo 80-luvun puolesta välistä lähtien, ja tästäkin generaatiosta omistin kaikki kolme konsolia. Kaikki Halot, GW:t, yms. on tullut nähtyä omakätisesti.

Mielestäni varsin turhaa tulla näihin threadeihin vain huutamaan "peli oli aivan paska, en pelaa". Sen voisi pitää omana tietonaan ja olla kirjoittamatta mitään. Kertoo jo kirjoittajan (henkisestä ?) iästä jotakin. Rakentava palaute on toki sallittua, jopa suotavaa.
 
Ylös Bottom