Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - ennakkotunnelmia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zaccheus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Itsekin tahkosin betaa vähän reilut 12 tuntia, harmittaa kyllä vähän, jos noi betassa kerätyt xp:t ja unlockit joutuu hankkimaan uudestaan. Ainakin nyt tietää mitä classeja lähtee alussa kehittämään. Itse tykkäsin myös pelata tolla insinöörillä. Välillä tosin joutui astumaan taktikon rooliin, kun publalla oman puolen talipäät ei mitään saanut aikaan.

Yksinpelidemo tuli vedettyä läpi tossa aamulla. Vähän tylsä kyllä, sama kenttä joka näkyi jo aikaa sitten ekoissa trailereissa. Toki, eihän aikaa ole pelin julkaisuun kuin vajaa viikko, joten turha Guerrillan on alkaa peliä tuon enempää "spoilimaan".
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Joo kyllä alusta alottaminen varmaan on vähän nihkeetä. On niin jo tottunu tiettyihin asioihin joita ei enää olekkaan, mutta nyt on kyllä aika hyvä käsitys siitä mistä luokista on lähteä liikkeelle. Itse en taktikkoa pelannut, mutta joissain Warzone peleissä jouduin sillä ilman mitään kykyjä pelaamaan kun omat olivat täysin kädettömiä. Tuon takia siihen panostaminen houkuttalisi, mutta oma toivomus kyllä on pelata hyvässä seurassa, jossa tuo ei olisi ongelma.

Marksman myös huokuttelisi todella paljon jos yksin pelailee, mutta noita tuntuu olevan roppa kaupalla jo nyt joten varmaan joku medicin rooli on joukkueen kannalta kannattavampi ratkaisu. Tuossa ajassa minkä pelasin ehti jos saada kolme hyvinkin käyttökelpoista luokkaa kun ei kaikkia aseita avannut, joten siitä kyllä riittää moneen tilanteeseen. Itselleni vakiintui pelitapa jossa aloiti aina insinöörinä ja korjasin kaiken mahdollisuuden ja sitten aloin vaihtelemaan tehtävästä riippuen insinöörin ja medicin välillä.

Kolmas luokka jonka avasin oli infiltrator ja tuolla pyöriminen joskin ihan hauskaa ei mielestäni osoittautunut kovinkaan hyödylliseksi. Enemmän varmaan tosin omasta kyvyttömyydestä kiinni sillä olen ollut peleissä joissa infiltratorit ovat ollaat todella tärkeitä. Enimmäkseen operations pelimuodossa.

Tärkein rooli pelissä on ehdottomasti taktikko, sillä ilman hyviä spawneja pelistä ei tule yhtään mitään. Sen lisäksi erinomainen tulivoima, "wallhack" ja sentry ovat tärkeitä joukkueelle. Jos spawnit pidetään hallussa vähenee taktikon tärkeys huomattavasti ja samoin käy insinöörin kun ammuslaatikot ym. on korjattu. Tosin hyvät pelaajat kyllä ymmärtää niiden tärkeyden ja hajottaa ne aina tilaisuuden tullen. Medicin tulivoima jättää toivomisen varaa, mutta luokkana se on aina ja joka tilanteessa tarpeellinen. Pelin tullessa varmaan aloitan insinöörinä koska sillä XP:tä kertyy kuitenkin nopeammin ja saan sitten toisena luokkana medicin helposti avattua. Sitten täytyy varmaan heittää lanttia taktikon ja marksmanin välillä.

Kylläpäs tuli taas kirjoitettua... Olen selvästi pelistä innoissani ja nyt harmittaa taas, että beta on ohi. Enää alle viikko!
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Satuin Killzone sivuille kun niin himottais pelata ja huomasin betan loppu raportin joka vaikuttaa todella, todella hyvältä. Pistän sen tähän niin kaikki näkee mitä muutoksia on tulossa. Boldasin joitain jotka erityisesti itseäni miellytti.

Below you'll find a list of some of the most talked about points during beta, and what we plan to do to address these specific issues.
  • A fix to the "Your Faction Has Won/Lost" issue, along with all oddities that resulted from this occurring
  • An issue that allowed more than two clans to join a clan match will be fixed
  • Increased Accuracy, Bullet Damage and Faster Reload Ribbons will update correctly on personal statistics screens
  • We've simplified the process to invite players into your game (just one button press)
  • The radius of the Marksman's Scramble++ has been lowered
  • Medic's Revive distance increased and cooldown to re-use is decreased
  • No collision on mortally wounded player bodies
  • Increased player stamina
  • An icon will be shown in the menu when you have a Killzone 3 message in your inbox

Shortly after the game's release, you'll also see these changes patched in:

  • Support for color-blind players
  • Implement unranked custom games for players to create private or clan matches
  • Enhanced custom games functionality that will allow players to:
  • Control over games modes and settings
  • Secure games, allowing you to invite the players you want to play with
  • The ability to prevent abilities and weapons from being used
  • Toggling on and off functionality, such as ribbons, skills, explosives, etc.
  • Selecting which careers you want available to players
  • Allow friendly fire to be turned on or off
  • Faction switching enabled or disabled[/INDENT]
  • The Clan Officer role will be added to clans
  • Separate turn speeds for hip-fire and ADS
  • Overly enthusiastic death screams will be toned down
  • Increased the amount of kills required to win a Guerrilla Warfare match
  • Increased Accuracy ribbon will have its effectiveness lowered
  • Likewise, the Bullet Damage ribbon will have its effectiveness lowered as well
  • Matches will end if the other team forfeits (i.e. too few, or no players on the enemy team)
  • Matchmaking enhancements that will close and merge games based on player count, which will keep games more full
  • Balance factions out by moving players to the other team at the end of the match if one team is lopsided
  • The ability to turn off HUD markers for point pop-ups and objectives
  • A menu option to allow squad-only chat
  • The addition of a Mute All button
  • Scoreboard flickering will be fixed
  • Clans will no longer get matched against other clans that have many more players than they do (i.e. 4 vs. 7, 5 vs. 8)
And that list is just the beginning. As we release our patches you'll get a full list of everything we've updated in a patch list, which is much more than what we've listed above.

Värisokea moodi on itselleni todella tärkeä kun vihollisten ja omien erottaminen on välillä hankalaa. Aika hyvin se alkoi sujumaan kun keskityin enimmäkseen ISA:n sinisiin valoihin, mutta on hienoa, että meidät vammaisetkin muistetaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Marksmanilla tai infiltratoriin en betassa tuskin koskenutkaan. En ymmärrä mitä hienoa on istua cloak päällä napsimassa vihuja snipulla tai viilettämässä melee "pohjassa" vihollisten keskellä kenenkään huomaamatta. Mielestäni toi infiltratorin skilli on vedetty ihan överiksi... Publa-servut oli näitä infiltratoreita täynnä ja kyllä itse ainakin opin melko nopeesti erottamaan omista infiltratorin. Taistelun tuoksinnassa ei vaan aina pysty huomioimaan kaikkea ja yleensä nää soluttautujat tulikin sitten melettämään selästä... Ehkä sitten joskus, jos perus pelailuun kyllästyy saatan infiltratorilla höntsätä, mutta muuten aion pelata noilla muilla classeilla.

E: typot
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Aika moinen shokki mennä pelaamaan kun huomaa, että ei yhtään tunne karttoja. Äsken oli melko erinomanen Akmir Snowdrift operations peli jossa hyökätessä tuli voitettua ja kerättyä yli 8500 pistettä. Harmi kun nota operations karttoja on vaan kolme. Todella hyvä tunnelma tossa hyökätessä kun aikaa on 30sek ja viime hetkellä vie viimesen patterin perille. Tuli saatua tuo ennakkotilaus koodi ja tällä hetkellä kaikki luokat avattunu. Aika nopeesti tulee kyllä pisteitä. Kamppanjan kolme ekaa tehtävää yllätti myös positiivisesti. KZ2 yksinpeli oli kyllä itselleni aika tuskaa. Vielä jos sais porukkaa kasaan niin olis kyllä mukavaa.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

itsehhän en osaa vieläkään päättää millä pelaa...joko tactician tai snipu...sanokaapas joku kumpi
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Lapset poissa kotoa hiihtoloman ajan, ja harvinaisena herkkuna pitkään aikaan pystyin pelaamaan pelin läpi yhdellä istumalla. :)

Loistavaa viihdettä ja vaihtelevuutta kentissä. Vaikeusaste on mielestäni paljon helpompi kuin edellisessä osassa. Seuraavaksi elite-vaikeustason kimppuun.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

itsehhän en osaa vieläkään päättää millä pelaa...joko tactician tai snipu...sanokaapas joku kumpi

Tactician pelin tärkein classi, joten ehdottomasti sillä. Snipulla ehtii höntsäämään muutenkin, eikä vaadi sen suurempaa panosta, cloak päälle ja kyttäämään. Tosin jos k/d-ratio on sulle tärkee, niin sitten tactician ei ole sun classi. Etenkin publa-peleissä vaatii paljon uhrauksia niitten spawn pointien eteen, jos omat ei tajua antaa tukea. Tää on vain oma näkökulmani asiaan, itse pelaan moninpeliä aina voitto mielessä.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Tactician pelin tärkein classi, joten ehdottomasti sillä. Snipulla ehtii höntsäämään muutenkin, eikä vaadi sen suurempaa panosta, cloak päälle ja kyttäämään. Tosin jos k/d-ratio on sulle tärkee, niin sitten tactician ei ole sun classi. Etenkin publa-peleissä vaatii paljon uhrauksia niitten spawn pointien eteen, jos omat ei tajua antaa tukea. Tää on vain oma näkökulmani asiaan, itse pelaan moninpeliä aina voitto mielessä.

Ehdottomasti samaa mieltä. Snipu on muutenkin huono tapa alottaa, koska jos haluaa olla yhtään hyödyllinen on karttojen tunteminen ehdottoman tärkeää. Parhaiten ne oppii pelaamalla muita luokkia ja Tactician on tosiaan pelin tärkein classi ja jos alkaa joukkueen puolesta uhrautuminen tuskastuttaa niin aina voi mennä Guarrilla Warfaren pelaamaan "wallhackin" ja pelin kenties parhaan aseen eli M82 kanssa.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Eilen tuli putkeen pelattua yksinpeli läpi ja muikeaa meininkiä oli. Pitää kyllä sanoa että Guerrilla hallitsee noiden avaruusnatsien teon. Univormuista aina partoihin asti kaikki on vain niin tyylikästä.

Moninpeli oli kyllä eilen hieman tuskasta. Tuntu että vahvempi joukkue vei ihan 7-0 warzonessa ja hyvä että basesta pääsi ulos kun koko paikka on piiritetty vihollisten toimesta. Ei mitään jakoja ollut jos oli heikommassa joukkueessa. Tähän vielä kun lisätään se että todella harva käyttää tacticiania ja yksinään vihollisten keskellä valtaaminen ei ole kamalan helppoa. Noh eiköhän se siitä kun saa taas nippelit ja kikkelit käyttöön ja hieman karttatuntemusta. Betassa oli aika samanlaisia viiliksiä mutta ne kyllä katosi useamman pelatun tunnin jälkeen.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Jahas eipä päässy warzoneen pelaa, kun tuli ilmoitus world is full :D

On muuten se moninpeli ihan hemmetin hyvä, vaikka tuossa hype threadissa valitin kuinka sekavaa jne se on. Mapit kun oppii niin meno on ihan mielettömän hyvää!!

Nyt täytynee kokeilla movella pelailla tarinaa, jos se move ohjauskin tulisi onlineen mukaan jossain vaiheessa. Minkälaisilla settingseillä porukka movella pelailee?
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Kävin tuolla PS Homessa suorittamassa KZ3 minipelin ja sain koodin sieltä, mutta koodin asetettuani ja ladattuani se ei näy downloads listalla eikä pelissä ole kolmea avauspistettä tullut vaikka niin luvattiin.. Uudelleenhan tuota koodia psn ei hyväksyny.:mad:
Onko muilla kokemuksia moisesta?
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Kävin tuolla PS Homessa suorittamassa KZ3 minipelin ja sain koodin sieltä, mutta koodin asetettuani ja ladattuani se ei näy downloads listalla eikä pelissä ole kolmea avauspistettä tullut vaikka niin luvattiin.. Uudelleenhan tuota koodia psn ei hyväksyny.:mad:
Onko muilla kokemuksia moisesta?

Oletko pelannut moninpelii ennen ku kävit homessa suorittaas sen minipelin? Meinaa en usko et se toimii sit enää sen jälkeen, koska jokaisen seuraavan avauspisteen avaus on vaikeampaa kuin edellisen, ainaki käsittääkseni. Olisi hieman epäreilua, jos sitten voisi 3 avata kun on jo vaikka lvl 30.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Killzone 3 meni läpi justiinsa pari tuntia sitten ja täytyy sanoa että kampanja oli kyllä todella hyvä vaikka välillä tuli epätoivon hetkiä että vihollisia vyöryy päälle kuin viimeistä päivää mutta onneksi Rico ja muut sotilaat osasi ampua vihollisia niin se kyllä auttoi :).

Omanpuolen tekoäly oli kyllä positiivinen yllätys, Rico ja kumppanit osasi ampua vihollisia kun taas jossakin call of duty:ssa toverit ampuu metrin päästä haulikolla ohi :rolleyes:

Nyt moninpeliä joka maistuu todella hyvältä :D Lääkintämies FTW :cool:
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Omanpuolen tekoäly oli kyllä positiivinen yllätys, Rico ja kumppanit osasi ampua vihollisia kun taas jossakin call of duty:ssa toverit ampuu metrin päästä haulikolla ohi :rolleyes:

Tuosta olen kyllä täysin eri mieltä. Pelaan kampanjaa veteranilla, niin ei mun mielestä tuosta Ricosta muuta hyötyä ole ollut kuin revive. Aivan muualle kattelee mistä vihut tulee ja aivan surkea reagointi (higi saa ampua rauhassa useamman kudin Ricoon, kunnes tää tajuaa että jostain ammutaan). Muutamassa kohdassa kuolin vaan sen takia, ettei Rico suojannut selustaa, niinkuin oli tarkoitus.
Kuten tää tehtävä, missä Sev ja Rico menee ohjaamaan nostokurkea hajoittaakseen sen portin. Sain yksin vartioida kaikkia tikkaita siellä ylhäällä, Rico katteli aivan muualle :D

Hieno kokemus toi yksinpeli on kuitenkin ollut. Cooppina pitäs päästä pelailee...
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Vähän samoilla linjoilla Aipoun kanssa tuosta Ricon toiminnasta. Kaveri on kyllä ihan kahveella välillä. Muutamissa kohdissa se lähtee ramboilemaan yksikseen jonnekin vihollisten keskelle ja putoo sit sinne. Mutta kyllä se muutamia vihujakin saattaa joskus tappaa. :D
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Kävin Prismasta katsomassa löytyisikö KZ3, 69,95 hintaan näkyi olevan, onneksi pelin alapuolella oli Collector's edition samaan hintaan ^^ Ja Collectorihan sieltä lähti mukaan.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Voi samperi,

Multi ois muuten ihan jees, mutta tuo baseraiskaus on jotain aivan hirveää. Minkä ihmeen takia näissä moninpeleissä ei rauhoiteta tuota base-aluetta. Saakeli, että menee käämit. Äsken kävin taas 8 kertaa putkeen kuolemassa baseen... Loppu pelit sitten siihen.

No pistin psn-tunnaria tohon klaani ketjuun. Jos porukalla tulisi sitten fiksummat pelit.
 
Vastaus: Killzone 3 - ennakkotunnelmia

Eipä tämä niin hyvä ollutkaan mitä demon perusteella kuvittelin. Yksinpeli oli ainakin omasta mielestä melko tylsä ja co-op kaverin kans vielä huonompi. Moninpelissä "sissisota" on ehkä parasta pelissä mutta sekin tehty huonommaksi kuin voisi, koska ainakin kaikki matsit mitä olen pelannut ovat niin lyhyitä että ei kunnolla ehdi istua niin jo valitaan seuraavaa kenttää ja niitä kenttiäkin on aivan liian vähän. Ne voisi myös olla reilusti isompia. Sitten ne kaksi muuta moninpelimuotoa voisi ehkä olla hyviäkin, mutta jostain syystä tiimit ovat aina niin epätasaiset että peli menee vain siihen että yrittää pysyä hetken hengissä ja etsiä jonkin paikan mistä voisi vähän aikaa selvitä. Kun kuolee niin se aika voisi olla pidempi ja mennä jotenkin aalloissa että enempi porukkaa pääsee yhtäaikaa hyökkäämään niin voisi tiimipeli onnistua paremmin.
 
Ylös Bottom