Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miklu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miklu

Active Member
Movetus toimii hienosti. Jopa loistavasti!
Yksinpelissä näkyy olevan autoaimia ainaki movella vaikka tähtäysavut onki pois päältä. Kun tähtäimen vie vihollisen päälle ja ristikon väri vaihtuu punaiseksi niin silloin jos painaa zoom/rautatähtäysnappia niin sepäs keskittääkin kivasti vihulaisen rintakehän kohalle tähtäimen. Ei paha mutta kuitenki. Tätä ei näyttäis tekevän jos siirtää zoomattua tähtäinnäkymää vihun ylite. Moninpelissä en kerinny tuota huomata. Pitää vielä testiä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Omat Move-säädöt: katvealue (deadzone) x/y 0% ja kääntymisnopeus (turn speed) -> 50% sekä tähtäysavustajat pois päältä. Muuten mennään oletuksilla. Liikkuminen tapahtuu vapaasti; käytävien kulmat voit katsoa selkä seinää vasten ja tähtäimellä haet vihuja koko ruudun leveydeltä. Tetsatessa tuntuma tulee parhaiten esille; ohjaus ei hyppää silmille vaan palvelee tarkoitustaan huomaamattomasti.

Minä lähdin ihan toisen ääripään asetuksilla. Kääntyminen 100% X/Y=40%/20%. Muuten natsaa tosi hyvin, mutta tähtäilytilassa tähtäin lähtee reunalle vietäessä pyörittämään ukkoa liian kärkkäästi. Liikkuminen on aivan täydellistä. Normitähtäilyssä on tarpeeksi vapaata tähtäysaluetta ja jos tähtäimellä joutuu seurata ulos tähtäysalueelta, niin kääntymistä ei meinaa edes huomata. Myös nopeat käännökset menevät nappiin.

Hyvä esimerkki on se, että jos näet ylhäällä jossain parvekkeella ukon, joka on vapaan tähtäyksen rajojen ulkopuolella, riittää että viet tähtäimen ukon päälle ja ruutu kääntyy itsestään juuri sopivan määrän ilman tunnetta, että ruutu pitäisi ensin kääntää ja vasta sitten tähdätä. Sama homma sivusuuntais käännöksissä.

Pitää vielä koittaa noita sinun asetuksiasikin. Ne voisivat olla paremmat tähtäilytilassa. Periaatteessa noi mun asetukset toimii sillä semi-seuranta asetuksella myös tähtäilytilassa, mutta se tuntuu vähän huijaamiselta.

EDIT:Niin ja se tähtäimen herkkyys on asetettu niin, että tähtäin on aina siellä mihin move osoittaa.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Jep, vaikutti tosissaan siltä, että pleikkari rupesi latamaan, päivittämään ja asentamaan jotain samalla kun piti sotia. Tuloksena oli aika härski jäätyminen.




Itselläni on Move: Kääntyminen 100% katvealue X/Y = 0%/0% ja herkkyys 30%.
Parhautta olisi jos tuon tähtäimen saisi lukittua keskelle. Sitten en pelaisi tietokoneella mitään FPS-pelejä enää :)


Itsekkin olen miettinyt että miksi tähtäintä ei voi lukita keskelle niin kuin normaalistikkin on. Vai heiluisiko ruutu silloin liikaa koko ajan? Kait siinä jokin ongelma on ollut kun sellaista ei ole tehty. Pitäisi olla varmaan tähtäimessä jokin tärinän vaimennin :rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Itsekkin olen miettinyt että miksi tähtäintä ei voi lukita keskelle niin kuin normaalistikkin on. Vai heiluisiko ruutu silloin liikaa koko ajan? Kait siinä jokin ongelma on ollut kun sellaista ei ole tehty. Pitäisi olla varmaan tähtäimessä jokin tärinän vaimennin :rolleyes:

Tuollainen systeemi on MAG-pelissä, kun ampuu singolla, snipulla tai tykkitornilla. Siinä on myös tärinänvaimennus(pienimmät tärähtelyt eivät välity ohjaimesta ruudulle). Se on aika hankala tapa tähdätä, joskin pienen opettelun jälkeen sitä alkoi osata. Siltikin tuntuma oli se, että siinä ei ihan moven parhaat ominaisuudet tule esille. Vapaa tähtäystila tuntui huomattavasti paremmalta. Harmi vain, että tässä tappozonessa ei saa erisäätöjä normitilalle ja tähtäintilalle.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuota Moven kalibrointia mietin verkkopeliin. Miten tulkitsisitte tämän vihjeen?

I'm using Move and really enjoying it. I've got my dead zone set to 50x70, sensitivity 40 and turn speed 60. When calibrating, use your wrist. If the angle of the Move doesn't change betwenn the center and the corners, the cursor will be really jumpy.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuota Moven kalibrointia mietin verkkopeliin. Miten tulkitsisitte tämän vihjeen?

Eikös tuo vain tarkoita sitä, että kapulaa pidetään yhdessä kohdassa ja ranteella käännetään kun pitää näyttää kulmiin? Ettei siirrä kättä ja osoita suoraan kohti kulmaa.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Eikös tuo vain tarkoita sitä, että kapulaa pidetään yhdessä kohdassa ja ranteella käännetään kun pitää näyttää kulmiin? Ettei siirrä kättä ja osoita suoraan kohti kulmaa.

Juuri näin mäkin ymmärsin tuon. Jossain pelissä oli vielä maininta kalibroinnista, että "ota rento asento, joka on mahdollisimman lähellä peliasentoasi". En muista tarkalleen miten tuo meni ja missä pelissä oli (RUSE ehkä?).

Eli kalibrointi pitää tehdä juuri siitä asennosta jossa movea pitää pelatessa. Tämän tärkeyden huomaa jos vertaa sitä esim. "käsi suorana"-kalibroinnin tulokseen.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Huomenna meinasin KZ3 hakea & samalla Move starter packin, onko tuossa Starter packissa siis kaikki mitä siihen movella pelailuun vaaditaan? vai tarvitseeko vielä muutakin ostella? Toiseksi, minkälaista se on pelata niillä kepeillä kyseistä peliä? Meinaan youtubesta ei meinaa oikein hyvin löytyä videota.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Huomenna meinasin KZ3 hakea & samalla Move starter packin, onko tuossa Starter packissa siis kaikki mitä siihen movella pelailuun vaaditaan?
Periaatteessa kyllä, mutta esim. tässä Killzone 3:ssa hahmon ohjaamiseen tarvitaan vielä Navi-ohjain tai Sixaxis/Dualshock 3.
 
Ihan hyvin pääsee padi/move combolla alkuun, mutta eilen kun tuli itsellekin navi niin on se huomattavasti mukavampi.

Itse tulee vedeltyä 0/10 dz ja turning speed 50. Kalibroinnissa tähtään aika reilusti telkkarista yli.

Joku tumblen tyylinen "pikakeskitys" olisi kyllä mainio saada fps-peleihinkin.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

0/0 DZ asetuksilla mennään täälläkin päin. Kääntönopeus 80%, vaikka tuo ei niinkään kerro muille paljoa koska sehän riippuu vähän television koosta ja kuinka kaukaa kepittää yms.

Veteraanilla tuli pelattua läpi eikä missään vaiheessa tarvinnut repiä pelihousuja eli saatan jopa uskaltaa kokeilla elitellä läpipeluuta moven kanssa =) .... Nyt kun muistelen niin pelissä olikin yksi kohta jossa oli pakko vaihtaa padiin. Tietyssä kohtaa peliä joutui hyppäämään rakettirepulla yläällä olevalle tasolle ja takana oli heti odottamassa kaksi jantteria. Movella on tuo kamerakontrolli vähän hankalaa niin muutaman kuolon jälkeen vaihdoin jo padiin tuota kohtaa varten.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Pelasi kamppanjan melkein loppuun asetuksilla 40x/20y turning speed 100. Lopussa sitten laitoin 0/0 ja turning speed 100 ja se toimi vieläkin paremmin.

Itseasiassa noilla 40/20 asetuksilla se lento härveli oli aika nannaa (en tiedä sitten edes vaikuttaako nuo asetukset siihen. En ehtinyt testaamaan lentovärkillä muita asetuksia). Todella kiikkerä värkki, mutta rauhallisesti ohjattuna sillä tuli suolattua helgasteja ihan käsittämättömillä tavoilla juostessa ja pomppiessa.

Se mitä normiohjauksessa jäinkin kaipaamaan on hivenen nopeampi kääntyminen. Tässä pelissä kääntymisnopeus kyllä kasvaa melko paljon, kunhan kapulaa jaksaa kääntää, mutta vähän liian isoa liikerataa vaatii, jotta kääntymisiin saa tarpeeksi vauhtia.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Täällä taas toimii x0/y40 turning 60-80% ja sensitivity 10%. Padiin en koskekkaan muutakuin coopissa :P
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Ferrari-insinöörin videot on kyllä parasta Move mainosta mitä voi olla.
Hienosti näkyy tuo kuinka helppoa kohteen seuraaminen on ja mitenkä nopeasti tähätimen saa kohdistettua viholliseen yllättävissäkin tilanteissa.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Ferrari-insinöörin videot on kyllä parasta Move mainosta mitä voi olla.
Hienosti näkyy tuo kuinka helppoa kohteen seuraaminen on ja mitenkä nopeasti tähätimen saa kohdistettua viholliseen yllättävissäkin tilanteissa.
Meni tilaukseen tuon perusteella. En kyllä usko, että se kovin helppoa tulee olemaan.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Oman aikansa se ottaa harjoittelussa mutta sitte eräänä päivänä kaikki vain kliksahtaa kohilleen.
MAGissa on muuten hyvä Move-ohjaus mutta kiikareita ei voi käyttää. Lonkalta ammuttuna ja rautatähtäimillä/refleksillä todella hyvä.
Modern Combat: Dominationissa oli perusteellisemmin mietitty ohjausta mutta siitä puuttui pari juttua jotka tekee ohjaamisesta tietyissä tilanteissa vähän sellaista huopaamista.
Killzonessa nuo pikkujututkin on korjattu ja ohjaus on sekä tarkka&herkkä. Tuota KZ:nen ohjausta ku sais testittyä 60 fps pyörivässä räiskinnässä niin voes olla melekosta herkkuva!
Enivei, nyt ollaan niin lähellä että vastoin ennakko-odotuksia tätä KZ:a tulee ehkä sittenki pelattua enemmän kuin vuorokausi.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Tuota KZ:nen ohjausta ku sais testittyä 60 fps pyörivässä räiskinnässä niin voes olla melekosta herkkuva!

Mietin ihan samaa. Ilmeisesti yksinpelissä on parempi fps, kun tuntui siltä, että moninpeliin siirtyessä e ihan yhtä hyvin handlannut movea.
Jouduin laskemaan asutukset takaisin tasolle:
40x/20x turnspeed 100%
ja tuo herkkyys perustuu etäisyyteen telkusta. Ellei sitten halua osoittimen osoittavan muualle kuin mihin move osoittaa. Minulla etäisyys telkusta on noin 2,5m ja herkkyys 30.

Mutta taisi tässä käydä niin, että KZ3 muuttaa ajattelua konsoli-fps ohjauksesta enemmän kuin uskalsi odottaa. Vieläkin näen jotain parannettavaa, mutta hemmetti niin tuo ohjaus on hyvä. Sinänsä olisin toivonut pari lisäsäätöä esim. kääntymis nopeuden kiihtyvyyteen ja erillinen tähtäys tilan säätö(kuten magissa), mutta tällaisenä nämä säädöt ovat ehkä vähän aloittelija ystävällisemmät. Periaatteessa lähes millä säädöillä tahansa homma toimii ja pelaajalle jää enää valittavaksi pelityyliinsä sopivimmat asetukset.

Vielä pari näin hyvää move-fps:sää ja pian fps-pelit ilman move tukea jäävät "mystisesti" kaupan hyllyille. Nytkin on sellainen fiilis, että ei kertakaikkiaan jaksa edes kokeilla padia tässä pelissä.
 
Vastaus: Killzone 3 - Keskustelua Move-ohjauksesta ja säädöistä

Moninpelissä nyt säätöinä:
0%/10%
Herkkyys 30 tai 40% (en muista kumman nyt sitten jätin testien perusteella)
Kääntymisnopeus 90%

Etäisyys telsusta n. 1,5m.

Kääntyy sutjakasti sopivan pienillä eleillä.
 
Ylös Bottom