Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Killzone 3

Kehittäjä: Guerrilla Games
Julkaisija: Sony
Julkaisu: 22.2.2011
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, co-op-kampanja, moninpeli 2-24 pelaajaa
Ikäluokitus: PEGI: 18+, ESRB: M
Alusta: PlayStation 3
Tallennusväline: BD-50
Pelin kotisivut: Killzone 3
Pelin kehittäjän kotisivut: Guerrilla Games
Virallinen yhteisöportaali: Killzone
KonsoliFINin Killzone-yhteisö: Täällä näin! // Huom! Vaatii liittymisen!
Move-tuki: Kyllä (ei co-opissa, tukee myös Navi-ohjainta)
3D-tuki: Kyllä (ei co-opissa)
Yhteispelitila: Kyllä (vain lokaali, ei online-co-opia)
Uusin versio: v1.03
Demo: Kyllä (erikseen 2D- ja 3D-demot)
Muuta huomionarvoista: Peli on lokalisoitu myös suomeksi (vain tekstitykset)

Diipa-daapa

[video=youtube;xWrduBxozT8]http://www.youtube.com/watch?v=xWrduBxozT8[/video]

Yadda-yadda

Eli tämä ketju on Killzone 3 -pelikeskustelua varten. Kaikenlaiset "mistä tää kannattaa ostaa?", "missä mun paketti viipyy?" ja muut vastaavat kysymykset lentävät ilman jetpackiakin suoraan helgaanikoirien ruoaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Kampanjaa on pelailtu jonkusen verran ja sanotaanko näin että meno on ollu tosi lets go. Grafiikka on älyttömän nättiä eikä valittamisen aihetta pahemmin löydy mistään. Kaksinkin pelaaminen sujuu hienosti ja hauskempaahan se on yhteisvoimin tykittää. Ohjattavuuskin on parantunut huimasti edellisestä!

Online puolella meininki on vielä melkosen sekavaa, kun ei niitä mappeja tunne yhtää ja porukka on siellä pelaillu jo aika paljon. Fiilikset on huimat ja vielä on varmasti hienoja hetkiä luvassa tarinan puolella sekä onlinemätöissä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Online on pirun hauskaa kavereiden kanssa, kun tuntee mapit suunnilleen ja jokainen osaa hommansa. STA3'llekin menee ihan just 400 tapon raja rikki :)


Onko kukaan muuten vielä saanut tuota elite-tasoa auki ja kokeillut sitä? Aattelin, että viittisikö sitä kamppanjaa enää uudelleen sillä aloittaa, kun veteraanikin antaa jo aika paljon haastetta.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tarinassa ollaan jo siellä lähellä lopputekstejä. Näin ihan vain päättelyn kautta, mitä tulee pelissä annettuihin takautumiin. Huomennapa se nähdään miten on. Tähän asti ollut kuitenkin paikoin upeita hetkiä. Menoa löytynyt äärimmäisen kiivastahtisesta tetsaamisesta, hiljaiseen hiippailuun äänenvaimennetun konepistoolin tukemana. Ylittänyt sikäli myös odotukset, ettei henkilöhahmot ole jättäneet kylmäksi. Haluaa nähdä miten heidän tarinassa lopulta kävi.

Move-ohjaukselle täydet 10 pistettä, yksinpelissä. Verkkopeli vaatii vielä lisää yhteisiä pelitunteja: tänään heilui tähtäin hullunlailla ja ohjaukseen ei saanut minkäänlaista otetta. Eroa kokemuksilla oli kuin yöllä ja päivällä. Ehkä siinä kampanjan->verkon välissä tehty uudelleen kalibrointi sotki kuviot. Tutkimukset jatkuvat siltäosin.

Omat Move-säädöt: katvealue (deadzone) x/y 0% ja kääntymisnopeus (turn speed) -> 50% sekä tähtäysavustajat pois päältä. Muuten mennään oletuksilla. Liikkuminen tapahtuu vapaasti; käytävien kulmat voit katsoa selkä seinää vasten ja tähtäimellä haet vihuja koko ruudun leveydeltä. Tetsatessa tuntuma tulee parhaiten esille; ohjaus ei hyppää silmille vaan palvelee tarkoitustaan huomaamattomasti.

Näissä pätkissä tätä move-pelaamista:

[MEDIA]3193[/MEDIA]

[MEDIA]3150[/MEDIA]


Lisää: KonsoliFIN - Media - KZ3 -
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Rapiat kaksi tuntia kamppanjaa takana, ja vielä lisää maistuisi, mutta pakko painua pehkuihin. Vaikutti oikeasti niin hyvältä, että tuskin saan nukutuksikaan.

Ja nyt poijjjaat tarjoillaan sellaista movetusta, että oksat pois. Säädöt on ehkä vähäsen suppeat, mutta toisaalta paremmin hallittavissa ja ymmärrettävissä. Kun sovitus movelle on tehty näin hyvin niin sanoisin, että nyt viimeistään kannattaa edes kokeilla sitä FPS-movetusta. Näiden säätöjen tekemiseen ei tarvita mitään ferrari-insinööriä vaan uskon jokaisen pääsevän jutun juoneen kiinni jo ensi yrittämällä. Kerrassaan mahtava pelattavuus movella. Suoraan sanottuna ei yhtään inspiroi edes kokeilemaan padilla.

Kuinkas muuten tuo yksinpelin ihme cheatti tähtäys (ei se jonka päälle laittaessa valikossa lukee, että "tämä ei sitten toimi moninpelistä", vaan se seuraava siitä), joka seuraa tähtäimessä olevaa vihua, toimii multiplayerissä? Eikai siellä tollaista helpotusta ole?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nyt on kampanja tahkottu veteraani-vaikeustasolla ja yleisfiilis on helvetin hyvä! Toisin kuin Black Opsissa, joka rupesi jo ennen lopputekstejä hieman ramaisemaan, tämän pelin kampanjaa olisi jaksanut pitempäänkin. Nähtävää riitti loppumetreille asti. Ainoat miinuspisteet tulevat dialogista, jonka sisältöön olisi pitänyt panostaa enemmän. Se vain yksinkertaisesti jätti kylmäksi silloinkin kun se selvästi yritti saada pelaajan puolelleen. Semmoiset tuotantovoimat tämä peli on saanut taakseen, että ihmettelen miten kyseinen osa-alue on jätetty huomiotta.

Ääninäyttely toimi kaikesta huolimatta hyvin ja keinoälyn ohjaamien tovereiden rinnalle taisteli fiilikset korkealla. Useampaan otteeseen huomasin kuolevani vain koska olin juossut pois suojasta elvyttämään sotajoukon kaatunutta jäsentä. Vihollisten tekoäly oli myös tavallista parempaa. Erittäin onnistunut räiskintäpeli, jolle tulen omistamaan vielä lukemattoman määrän tunteja elämästäni. Huomenissa alkaa armoton pelaaminen verkossa!​
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Osaako joku vastata kysymykseen, että kun latasi sen retro map pack setin, jonka mukana tuli pari karttaa + aseet auki, niin onko ne aseet nyt auki 24h vai 24 ensimmäistä multiplayer pelituntia eli käytännössä semi pitkään... meinaan alkaa puuduttamaan kyllä tuo nopsaan jossei saa mitään unlockattavaa äkkiä :p
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Lopputekstit pyörii tossa ruudulla ja melkonen seikkailu oli. Kaunis peli, ohjaus toimii ja fiilis on korkealla. Veteran-vaikeustasolla pelasin ja haastetta riitti, en kyllä osaa sanoa lähdenkö tota edes elitellä pelaamaan. Parissa kohtaa alko palaa käämi jo tolla vaikeustasolla sen verran pahasti, että oksat pois.

Tästä päästäänkin sitten pelin huonoihin puoliin. Ensimmäisenä omien tekoäly, itkin tästä jo tuonne toiseen aiheeseen, mutta laitanpa tähänkin. Siis ihan oikeasti, miten tollaset taliaivot säästy tuolla Helghan-planeetalla ylipäänsä hengissä? Rico pyörii kuin puolukka sanonko missä.
Mm. korston ilmestyttyä Rico paineli suoraan vihollisten syliin ja haavoittui sinne. Lopulta hirveän säädön jälkeen selvisin hengissä, kersantti Velasquez nousee omin voimin ylös ja huutaa "That showed em'!" :confused:
Ei reagoi, huomaa viholliset vasta kun on itse ottanut aikansa lämää jne. Ja apuja vihollisten tuhoamiseen ei omilta saanut käytännössä lainkaan. Kapteeni Narvillekin käänsi pelin loppuvaiheilla monen monta kertaa selkänsä vihollisen suuntaan, arvatkaapa sainko käydä kyseistä upseeria vähän väliä nostamassa pystyyn...

Toiseksi itseäni vaivasi nämä ajo/lentely-kohtaukset. Olisivat saaneet Guerrillan pojat pysyä perusräiskinnässä, minkä hyvin osaavat. Toistin näitä saakelin ärsyttäviä kohtauksia moneen, moneen kertaan. Opettelin ulkoa mistä seuraava vihu tulee ja mihin tähdätä ja lopulta sain puskettua itseni hengissä seuraavaan checkpointiin. Näitä vaivasi vielä ajokkien umpisurkeat aseet. Eikös se perkuleen konekivääri ylikuumene juuri silloin, kun iso setti ohjuksia on tulossa naamalle. Kauemmas on turha ampua, et osu kuitenkaan, päästä ne lähelle ja sitten annat laulaa ja toivot parasta. Tältä nää lentelykohdat omalla kohdallani useimmiten tuntui... Ei hyvä. Aseiden katvealueet oli muutenkin melko pienet ja eiköhän se AI ohjannut sitä alusta juuri niin, ettet pysty ampumaan kauempana olevia kohteita.

Joka tapauksessa todella hyvä peli. Tekoälyn AI:tä (omien, helghastit taisteli hienosti) kehitykseen niin hyvä tulee. Olis varmaan pitäny helpommalla tasolla tää ensimmäinen pelikerta alottaa, ei olis varmaan näin räikeää tekstiä syntyny. :D Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa verkon puolella.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nyt on hakattu campaigni läpi. Killzone 4 odotellessa :D Se dynaaminen teema on kyl aika hieno, mutta ne killzone klik-äänet ovat hyvä/huono asia. (Itselle hyvä) Soundtrackin vois laittaa iPodii :)

Yksinpelin loppu on aika jännä kun
se Stahl jää eloon(?) Oli kyllä aika Starwarsin näköstä se avaruustaistelu :P
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Rico pyörii kuin puolukka sanonko missä..

Ricohan nostatti kovan arvosteluryöpyn kakkosessa (osa jauhaa siitä VIELÄKIN), mutta itseä se ei ärsyttänyt vasta kun siellä KZ2:n lopussa, missä heppu (kaipa se oli Rico?) tuupertuu välillä kesken taiston ja sitä piti "elvyttää" Se taas sotki strategiaa jo ennestään vaikeassa kohdassa (eli siellä palatsin yläkerrassa lähinnä)

Mutta laajemmin sanottuna tuo tiimikaverien tekoäly ei ole mikään riemuinen asia räiskinnöissä ylipäänsä. Eivät ne koskaan toimi kuten oikea pelaaja vieressä. Parhaimmillaan ne vähän sitovat vihuja tai ampuvat muutaman siellä täällä. Muuten en jaksa niistä pahemmin peleissä stressata. Tuostakin voidaan olla montaa mieltä, että miksi nämä pelit usein suunnitellaan se "co-op" mielessä.

Olis varmaan pitäny helpommalla tasolla tää ensimmäinen pelikerta alottaa, ei olis varmaan näin räikeää tekstiä syntyny.

Tai sitten sillä ns. normaalilla. Miksi se taso halutaan koko ajan ketjussa unohtaa? Easyllä pelaavat vain tytöt ja trophy-horot. (<=JOUKKI!) :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Itse pelasin eilen kampanjan läpi veteraanilla ja olihan se suhteellisen vaikea..
Nyt kyllä jonkun täytyy tehdä tonne konsolifin klaani niin pääsee pelaileen suomalaisten kanssa!
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuliko teille mieletöntä fps-droppia pelin alkuvaiheilla siinä tehtävässä missä ylitetään se iso silta. FPS laski oikeasti jo häiritsevän alhaalle ja muutenkin peli lagasi. Mietin vaan, että rupesiko mun läski pleikkari vetelemään jo viimesiään vai mistä se pätkiminen johtui. Seuraava tehtävä heti sillan jälkeen kyllä toimi taas normaalisti... Oliko kyseessä vaan huonoa koodaamista.

Movella on kyllä hauska pelata sen jälkeen kun siihen tottui. Ensimmäisillä kerroilla meinasi vähän tähtäin kirjottaa, mutta nyt pysyy hyvin hallussa :) Toivottavasti jatkossa tulee muitakin räiskintöjä missä on move-tuki toteutettuna vähintäänkin yhtä hyvin kuin tässä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuliko teille mieletöntä fps-droppia pelin alkuvaiheilla siinä tehtävässä missä ylitetään se iso silta.
Ei tule mitään siltaa erityisesti mieleen, mutta muistan, että jossain yhdessä kohtaa peliä ruudunpäivitys ihan hetkellisesti selvästi köhäisi.

Oliko kyseessä vaan huonoa koodaamista.
Huonoa ja huonoa. :) Mutta joo, mitä todennäköisimmin ruudulla ja pinnan alla oli sen verran paljon äksöniä, että puhti loppui.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuliko teille mieletöntä fps-droppia pelin alkuvaiheilla siinä tehtävässä missä ylitetään se iso silta.

Kyl. Minusta ne olivat enemmänkin hetkittäisiä jäätymisiä kuin fps-droppeja. Ihan kuin pleikka olisi lataillut jotain. Tosiaan vain tuossa yhdessä kohtaa ollut ongelmia toistaiseksi.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Lataillessa selvästi töksäsee. Esim. ku latauskohta on jonku oven aukasu niin slimi ottaa selvästi sekunnin hikkasun.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Käväisin netissä pelailemassa. Rage-quittia heti.
On se vaikeaa laittaa viel nykyaikanakin peliin ColorBlind mode.
Sinne meni toistaiseksi 70e pelkkään yksinpeliin..
Ohjattavuus vaatii armotonta opiskelua, kun on vääntänyt PC:llä Black Opsia pari kuukautta. Eipä tartte opiskella, kunnes vihut ja omat on jotain muuta kuin vihreät ja punaiset. *huokaus*


edit:
Ainakin KZ3 foorumeilla joku kirjoitteli, että color blind-mode saadaan myöhemmin pätchinä. Saas NÄHNDÄ.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Itseä ihmetyttää todella paljon se, että operations -pelimuodon kenttiä on vain 3 (?). Onko mitään tietoa tullaanko muita moninpelikenttiä lisäämään myöhemmin kyseiseen pelimuotoon?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Jos pelaa kampanjan kaksinpelinä niin skiipataanko jotkut kohdat?
 
Ylös Bottom