Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Sniperina olo toimii joissain mapeissa niin perkuleen hyvin tappoja voi tulla yli 50 helposti esin Hautuumaalla kun vetää siitä keskisuoralla snipulla tippuu hyvin tyyppejä =) tänään sain siitä 29 tappoo putkeen
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Saatiinpa Kojon ja Zaccen kanssa tuta, mitä spawn-rapea noilla jetpackeilla saa aikaan, ainakin tuossa Concourse mapissa. Mitäköhän karttasuunnittelijat on kelannu, tehdessään muurin, jonka päälle pääsee jetpackilla ja josta on käytännössä suora näkyvyys suoraan spawniin... Juuri helghastien puolella tuo oli täyttä tuskaa. Ja sitten kun saatiin muurin päältä ne viheliäiset pörrääjät ammuttua, tuli jo seuraavasta aallosta uudet...
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mitäköhän karttasuunnittelijat on kelannu, tehdessään muurin, jonka päälle pääsee jetpackilla ja josta on käytännössä suora näkyvyys suoraan spawniin... Juuri helghastien puolella tuo oli täyttä tuskaa.
Mietin ihan samaa. Tällaiset kokemukset lyhentävät pelin elinkaarta huomattavasti jos niille ei tehdä mitään fixiä.
Yritin Taktikkona päästä tekemään uutta spawnia, mutta ei sieltä päässyt 10 metriä pidemmälle kun pörriäinen oli jo kimpussa.:( En tiedä onko mulla käynyt vain huono tuuri mappien kanssa kun olen pelannut pelkästään niitä sokkeloisia "öljytankkerimappeja" eikä yhtään avoimempaa karttaa ole tullut eteen?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Täs aamul pelasin tuon yksinpelin loppuun veteraanil ja oli kyl pirun hieno tuo loppu. Harmi, että tuo on kuitenkin loppui noin lyhyeen, olisin halunnut ja jaksanut pelaa paljon pidemmällekin. :(
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

@Kojo
Huonoa tuuria sanoisin, eiköhän noissa jokin sykli kuitenkin ole. Pistä sinne map selection-kohtaan preferred map vaikka Corinth Highway, siinä on ihan kelpo avoin kartta (tosin melkonen snipuparatiisi :D).
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Äläkä unohda niitä WASP'eja ja EXO'ja. Todella tuskaa jos niiden ohjaimissa on sellainen, joka osaa käyttää niitä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

En tiedä onko mulla käynyt vain huono tuuri mappien kanssa kun olen pelannut pelkästään niitä sokkeloisia "öljytankkerimappeja" eikä yhtään avoimempaa karttaa ole tullut eteen?

Siirry Warzone-pelimuotoon ja alkaa tulla aakeeta laakeeta niiden sokkeloiden sijaan. Meillä oli toissapäivänä samanlainen ikävä kokemus Concourse mapissa. Ei päästy omaa spawnia juuri pidemmälle, kun nämä vastapuolen siipiveikot kylmäs meidät spawnin välittömään läheisyyteen.

Ehkä rivien tiivistämisen paikka. KFIN-klaanille löytyy rekryketju Killzone-yhteisön puolelta. Itse laitoin sinne juuri hakemuksen vetämään. Yhteisöön voi liittyä tämän sivun kautta: http://www.konsolifin.net/bbs/profile.php?do=editusergroups
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Siirry Warzone-pelimuotoon ja alkaa tulla aakeeta laakeeta niiden sokkeloiden sijaan. Meillä oli toissapäivänä samanlainen ikävä kokemus Concourse mapissa. Ei päästy omaa spawnia juuri pidemmälle, kun nämä vastapuolen siipiveikot kylmäs meidät spawnin välittömään läheisyyteen.

Ehkä rivien tiivistämisen paikka. KFIN-klaanille löytyy rekryketju Killzone-yhteisön puolelta. Itse laitoin sinne juuri hakemuksen vetämään. Yhteisöön voi liittyä tämän sivun kautta: http://www.konsolifin.net/bbs/profile.php?do=editusergroups

Minkähän takia mulla näkyy pelkästään killzone 2 yhteisö?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Niin, ajatella että joku joka osaa antaa muille turpiin sata nolla reilusti pelaamalla EXOa käyttäen on tuskaista. Jos ei tule spawnille telttailemaan niin mikäs siinä.

Mutta pistänpä omat mietteeni yksinpelistä seuraavaksi. Kaverin kanssa vedettiin eilen putkeen koko peli läpi Co-opilla ilman että tiedettiin mitään etukäteen (no demon kenttä poislukien) vaikeimmalla vaikeusasteella minkä sai heti alkuun.
Pelin alun oletin olevan vähän enemmän ISAn pyörittämistä mutta tämäkin osuus hoidettiin enemmän välivideoilla kuin että se näkyisi itse pelaamisen aikana.

Sitten heti muutamat alku ihmettelyt. No miksi nämä lisäjoukot tulivat vasta nyt paikan päälle eivätkä, about 3h pelin aikaa aikaisemmin. Miksi nämä superaseet ilmaantuivat sillä hetkellä kun niitä vähiten tarvittiin. Miksi äänimaailma on kuraa? Miksi se on surkeaa? Alun ensimmäinen "räjähdys" ei päästänyt mitään merkittävän tuntuista ääntä, ajoneuvot lenteli sinne sun tänne ilman minkäänlaista melua. Miten ne Helghastin APC:t vetelee tuhatta ja sataa km/h kun olivat aikaisemmin hirveän kömpelöitä.

Ensimmäinen raidekohtaus oli aivan mielettömän sekava. Ei ole mitään kunnon merkkiä mistä suunnasta vihut tulee jonka vuoksi kuolet useita kertoja koska pelaajan oletetaan tietävän heti kättelyssä mistä ne tulevat, ei olisi tutka yhtään pahitteksi varsinkin kun kyseinen kohtaus menee tyyliin "ellet ammu kohdetta 5 s itse kuolet".
Kontrollit olivat tuskallisen hitaita minkä vuoksi kuolemia tuli sen vuoksi koska et ehtinyt vastata tuleen takaisin ajoissa.

Sitten viidakosta. Mikä ihmeen LED maailma sekin on? Kaikki hehkuu tai pikemminkin on värjätty punaiseksi. Siis en usko että millään planeetalla olisi tällaisia Avatarin tyylisiä ihmekasveja ja varsinkin sellaisessa planeetassa mikä on myrkyllinen ilmastoltaan. Ai niin joo, planeettahan on myrkyllinen ilmastoltaan ja sen vuoksi Helghastitkin käyttävät hengitysmaskeja. Entäs normi ihmiset? Noh, ne näemmä kuuluvat arjalaiseen superrotuun jonka ei tarvitse välittää myrkkyistä. Eikö planeetta olekkaan myrkyllinen mutta maskit sittenkin antavat tujauksen myrkkyä joka estää tavallisia helghasteja ajattelemasta omilla aivoillaan. Olisi ollut uskottavampaa että ihmisillä olisi ollut helghstien hengityssuojaimet käytössä mitkä olisi saatu ryöväämällä tai ottamalla kuolleilta helghasteilta.
Ensimmäinen kohtaus missä esiintyy tuo "kaappaus" sotilas jättää ihmettelemmään. Se vain hölkkää sen yhden äijän perässä joka ei edes viitsi ampua takaisin eikä kaappaaja suorita minkäänlaisia nopeita liikkeitä tai pomppuja joista voisi vaikka ajatella että nyt olisi paha vastus vastassa.

Sitten seuraavaksi huomataan että Rico pystyy helposti kuuntelemaan ja paikantamaan helghastien viestien avulla mistä se tuli mutta eivät sitten viitsineet yrittää ottaa yhteyttä muihin ISA:n joukkoihin. Tässä talvipaikassa nousee esille vahvasti se että ei GG ole ajatellut asioita ollenkaan loppuun asti. Miksi piti lentää niin hitaasti niiden AA tykkien ympärillä? Miksi ei Intruderit voinneet mennä koko ajan matalalla tai tuhota niitä tukipylväitä se sijaan että pelkkä IT tuhottaisiin. Miksi heidän piti laskeutua puolustus tykkien eteen eikä vaikka sivulle tai niiden jäävuorien reunoilla tai jonnekin muualle järkeenvään paikkaan mitä edeltäisi tiedustelu lento tai skannaus.
Tämän tapahtuman loppun taas totean että miksi helghastit lähettivät 2 sotilasta varmistamaan paikan eivätkä muutaamaa kymmentä ellei sataa? Ja ovatko H:t unohtaneet turvakamerat joidenka avulla voisi valvoa useita paikkoja yhtä aikaa.

Seuraava kenttä oli kyllä aika tyhmästi toteutettu koska se poikkesi niin paljon siitä alusta että oikein itketti. Syö pikkaisen sitä pelikokemusta ja tarinankerrontaa jos tehdään tällaisia muutoksia.
Kukaan ei ihmettele miksi toisella on ISA:n ase kädessä ja sitten yksi joka ihmetteli että keitäs nuo on jätettiin kokonaan lopusta pois.
Olisin kentän loppunäytössä ajatellut Narvillen sanovan jotain ovelaa Ricon alaisista kuten esim. "Huomaan karismaattisen puolesi vaikutuksen heistä" tai "Milloin sinä olet hankkinut lapsia?". Tässä tilanteessa olisivat kyllä voineet antaa Narvillelle sen moraalibuustin sen sijaan että sitä pitkitettaisiin loppuun asti vain pelaajaa ärsyttäen ylimääräisillä välivideoilla. Narvillehan kuitenkin näkee Ricon 6kk sitten tehdyt teot tekoina mitkä tapahtuivat eilen eikä ota huomioon kuinka hän oli saanut kasaan tehokkaan iskujoukon (joka menetti paljon porukkaa ääliömäisestä hyökkäyksestä).
Tämä lumikiituri kohtaukseen siirtyminen oli tehty erittäin huonosti sillä tilanne hoidetaan sanomalla että tarvitaan jokin kulkuneuvo mutta nappaavat pelaajalle näyttämättä jonkin ihan ihmeellisen kulkuneuvon minkä näkee vain kyseisen kohtauksen lopussa. Ei sinänsä iso juttu mutta siirtyminen ärsytti paljon koska sitä ei näytetty tai selitetty. Tämäkin kohtaus sisältää niitä "tapa 5s sisällä tai kuolet" tilanteita.

Seuraava kenttä eteni ihan hyvin paria juttua lukuun ottamatta. Mistä ISA tietää että siellä on jokin hissijuttu ja mikä sen liikkuvan hökötyksen idea oli?
Tästä paikasta olisi voitu selittää paljon paremmin kuin mitä pelaajalle annettiin. ( Ei jaksa enää kirjoittaa :p).

Sitten tämä avaruus osuus. Mistä tämä avaruusasema oikein tuli? Mikä sen idea oli? Miksi painottomuus koskee kuolleita eikä eläviä?
Miksi punaiset valo muuttuvat sinisiksi?
Taas tylsä raidekohtaus. Mistäs tuo poimuajo oli tullut, eihän sekään ollut aikaisemmissa osissa tai koko universumissa vaan matkat hoidettiin nukuttamalla porukka matkan ajaksi.
Miksi koko planeetta joutui sen säteiletetyn petrusiitin alaiseksi vaikka yhdessä paikkaa posahti. Miksi loppu oli noin huono, se vain päättyi ilman kunnon lopetusta. Jos vertaa esim. StarCraft 2 tyylisen episodi lopetukseen niin se ei ollut lähellekään samanlainen kunnon lopetus. Jopa KZ2 lopetus oli parempi vaikka sekin jäi selvään cliffhangeriin.

Muuta mitä lupailtiin.
Parempi näkökulma Helghstien puolelta: Ei tullut, Helghstit olivat jotain juntteja natsiasenteella, ihan kaikki.
Kuinka Helghstit ajautuvat sisällissodan partaalle: Lopun pieni kahakka ei ole mielestäni sisällissotaa vaan parin älykääpiön vallasta taistelu.

Jetpacki turhake, samoin ne lentävät vastustajat.
Heavyt liian helppoja.
Näkymättömät seinät.
Liikaa osumaa ottavat vihut.
Tehoton haulikko.

Eli lopputulos on se että pelin yksinpeli on aika kuraa ja huonosti tehty.

Siinä oli pikasesti mitä tuli mieleen.
PS: Hyvä ettö otin talteen sillä oli tullut aika katkaisu kirjautumisen suhteen.
EDIT: Niin joo, kesti muuten joku 6-7 tuntia pelata peli läpi meiltä. Lyhyt kuin mikä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

EDIT: Niin joo, kesti muuten joku 6-7 tuntia pelata peli läpi meiltä. Lyhyt kuin mikä.

Eli melko keskiverto tämänpäivän fps-pelin kampanja.
Itse tullut nyt vedeltyä noin 5-tuntia tuota yksinpeliä ja onhan tuo kaikinpuolin aivan mahtavaa viihdettä. Movettelukin toimii kuin ajatus ja melee tappojen yhteydessä pomppaan penkiltä ilmaan lähes joka kerta :D Ei siis sen takia, että move ei rekisteröisi pienempää liikettä, vaan tulee eläydyttyä hieman liikaa.

Pelaisin tälläkin hetkellä, vaan movesta loppu virta prkl :mad:
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Ihan mukavaa mättöä ollut tähän saakka, tosin jotkut kohdat aiheuttavat harmaita hiuksia, kun yksin pitäisi mättää kymmentä punasilmäistä vastaan. Saa nähä mitä vaikeimman tason läpäsystä tulee. Moninpeli vielä korkkaamatta kokonaan.

Millos Konsolifin julkaisee sen 4 tähteä<-arvostelusta
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mahtavaa viihdettä on tämä GG:n viimeisin tuotos! 9½ arvosanaksi. Loppu jätti vähän kylmäksi, mutta tietääpähän että KZ4 tulee. :rolleyes: Jäin kyllä vähän kaipaamaan noita "Boss-taisteluja". Kyllä on mainio rahanvastine tämä! PS. Viidakkohiippailu aivan mahtava! Ympäristö näyttää kertakaikkisen mahtavalta! :)
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Uusin Killzone oli kampanjansa puolesta ehdottomasti parempi kuin edellinen osa, mutta silti itse en kampanjalle vieläkään lämmennyt. Pelissä oli muutama hyvä ja sujuva taistelu/kohtaus mutta muuten peli tuntui pahimmallaan pakkopullalta.

Sinänsä Killzone 3 tekee työnsä oikein, kaunis vaihtuva ympäristö, vaihtelua ja lyhyitä kohtauksia. Mitään ei sinänsä ole mokattu(pieniä bugeja siellä täällä) mutta kun ei maistu niin ei maistu.

Moninpeliä en ole kokeillut muuta kuin Botzonella, mutta kuten aiemmassa versiossa, tulen luultavasti pitämään hahmoluokista ja muuttuvista objektiiveista.

Ehkä olen FPS-pelien runsauden kyllästämä sillä nyt jo muutaman vuoden ajan ollut ongelmaa nauttia FPS-yksinpeleistä.
Onneksi pelintekijät ovat pikkuhiljaa huomanneet yleisön tylsistymisen ja aika moneen peliin tulevaisuudessa liitetään ainakin kevyttä statistiikka-rope puolta.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Miten tää peli voi upota meikäläiseen näin hyvin? Kamppanja on ollut mielestäni ihan sikahyvä. Todella vaihtelevia ympäristöjä ja vielä todella hienoja sellaisia. Move ohjaus, joka on niin hyvä, että edes minä en uskaltanut moista odottaa. Mukaansa tempaava juoni täynnä tiukassa palliotteessa pitävää toimintaa ja sopiva ripaus kolossaalista eeppisyyttä kirsikkana kakun päällä.

Bugejakin on. Hylsyt jää ajoittain pyörimään ilmaan, kun ampuu suojan takaa. Lisäksi äänet menevät välillä oudosti. Radio keskustelut saattavat katkeilla ennen aikojaan, tai menevät toistensa päälle katkaisevasti. Joissakin välivideoissa saattaa viereen tipahtaa kasa metallirojua, mutta ääntä ei kuulu. Vähän myöhemmin about sama tilanne ja kauhea BUTUUUMMM!!! :confused: Joissakin kohdissa äänimaailma vain yksinkertaisesti ei ole sama kuin mitä ruudulla näkyy. No, pikkujuttuja. Kunhan tästä pääsee moninpelin puolelle niin...:cool:
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Pelaisin tälläkin hetkellä, vaan movesta loppu virta prkl :mad:

Movellakin voi pelata sen ollessa latingissa. Tietty jos eläydyt peliin 100% ja hypit sohvan taakse piiloon jne, niin sillon ei se ole suositeltavaa pelata moven ollessa yhdistettynä ps3 usb porttiin piuhalla (:

Alkaa muuten tuo move tuntumaan melkosen luonnolliselta kädessä. ainut mistä voi valittaa, on edelleen tuo melee hyökkäys. se saisi olla jonkin painikkeen takana, kun siinä menee ensinnäkin aikaa kun itse heilauttaa, sitten tulee vielä lisäksi moven lag, jossa ajassa sinut on jo fileroitu moneen kertaan.

Tuntuu viellä nettipuolella olevan pientä hienosäätöä, kun squadista muutamalla kaatu ps3 ladatessa mappia, ja muutaman kerran oli hankalaa saada matsia.

Onlinessä tuntuu olevan hieman latency ongelmaa, kun vihuun joutuu välillä ampumaan vyöllisen lmg ammuksia että putoaa, kun vastaavasti botit putoavat muutamast ammuksesta. Ja tarkoitan siis osuneista ammuksista. Onneksi peli on viellä nuori, ja todennäköisesti ei voi muutakuin parempaan suuntaan mennä.

Jos killzone 2 oli vastaava online peli, niin harmittaa nyt näin jälkikäteen ettei tullut sitä ikinä pelattua.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Harkitsen pelin ostamista, mutta mitä olen lukenut killzone.comin foorumilta, niin hirveästi ovat siellä valitelleet moninpelin toimimattomuutta, tai siis ettei toimi kunnolla, mutta varmasti korjaavat sen (jos nyt tälläistä on edes ollut). Eniten kyllä sp kiinnostaa; demossa näytti tosi lupaavalta, että pitää varmaan jo sen takia hankkia. Movekin löytyy, mutta onkohan sillä sharp shooterilla vai mikä olikaan helpompi tähdätä kuin tuolla "tavallisella" move ohjaimella?

Itsellä ei ole oikein kokemusta kz2:senkaan moninpelistä, mutta pelikavereita olisi kiva saada :) Jos tälläinen noob ei siis haittaa.

Edit: Oho huomasin vasta, että täällä on toinen keskustelu tästä pelistä mihin tämä olisi sopinut paremmin, mutta toivottavasti ei haittaa, että tämä meni vahingossa tänne.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuli koitettua ekaakertaa multia. Muutama asia jäi ihmetyttämään. Minkätakia pporukka liikuu kentissä pätkimällä ja kun kuolee niin tulee tulemaan haavoituit kuolettavasti odota 5s ja välillä sai odottaa 30s?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nyt on kampanja menty Elitellä läpi ja hieman petyin helppouteen. Ei tullut vastaan yhtään kohtaa, jossa naamaa saisi irvistää. Killzone 2: sen Veteran oli suurinpiirtein samaa vaikeusluokkaa...joku voi olla muuta mieltä mutta tämä vain mun näkemys :) Yksinpeli oli muutoin ihan kelpo, mutta lopetus oli tavattoman surkea.

No sitten jokunen pointti moninpelistä:

-Squadisysteemi on melko turha. Jos pelit ovat 12vs12 niin miksi vain 8 pelaajaa? Squadin johtajasta spawnaaminen takaisin!

-Sniputtaminen on turhan helppoa ja liiankin usein näkee näitä veijareita. Täyspartyllä ei ole tullut montaa tiukkaa matsia kun vastustajia ei kiinnosta spawnpointtien valtaaminen.

-Spawnsysteemi on mielestäni edelleen huono, mutta taktikkojen merkitys korostuu. Tiimin menestys on lähes yksinomaan taktikoista kiinni.

-Classit on suhteellisen hyvin tasapainossa. Medic on ainoa turhake, haavoittunut pelaaja pääsee kolmessa (?) sekunnissa takaisin tositoimiin.

-Viikoittaiset tilastot nauhoineen poistettu. MIKSI?

-Halusin tähän peliin niin kovasti Battle Replayt, eipä näy =/

-Ajoneuvot tekevät moninpelistä entistä sekalaisemman


Moninpeli ei ole huono, mutta kakkosen veteraanina en pysty nielemään tiettyjen ominaisuuksien poistamista. En kuitenkaan heitä vielä kirvestä kaivoon vaan on parempi antaa pelille hieman aikaa. Toivottavasti klaanisysteemit tuovat jonkinlaisen säväyksen.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Movekin löytyy, mutta onkohan sillä sharp shooterilla vai mikä olikaan helpompi tähdätä kuin tuolla "tavallisella" move ohjaimella?

Moninpeli toimii kyllä. Ainoa onglema ollut se, ettei aina saa porukoita yhdistettyä peliin. Meillä oli eilenkin koko illan 8 hengen party pelkästään suomalaisia ja hyvin toimi. Alkuillasta jotain pientä, mutta vaihtamalla ryhmän vetäjä (hosti) saatii lopulta peliä aikaiseksi 100% toimivuudella.

Ilman muuta Move käyttöön, ei kannata padia edes harkita. Tämä on juuri SE peli, joka avaa silmät meiltä paatuneimmiltakin padi-pelaajilta. Tässä Move pääsee todella oikeuksiinsa ja esittää uuden toimivan tavan kokea FPS-peli. Sharp Shootteri on mielenkiintoinen tuote tässä yhteydessä, mutta kyllä lähtisin nyt ensimmäisellä kierroksella ihan näillä kapuloilla liikkeelle.

Minkätakia porukka liikuu kentissä pätkimällä ja kun kuolee niin tulee tulemaan haavoituit kuolettavasti odota 5s ja välillä sai odottaa 30s?

Pätkimällä? Ehkä siellä pätkii yhteys internettiin tai sitten kyse on näistä snipereistä, jotka voivat olla osin näkymättömiä. Tai valepukujannut, joitka kääntävät takkia lennossa :D Kun haavoitut, painat suoraan vaan X:ää ja olet pian takaisin kentällä, tai sitten jäät odottamaan lääkintämiestä. Itse huutelen mediciä porukassa, ja jos sellainen on - tulee sieltä vastaus "venaa, tulossa ollaan" ja jään odottelemaan.
 
Ylös Bottom