Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - keskustelua pelistä

Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Oikeampi ratkaisu olisi laittaa siis paljon mappia kyytiin julkkarissa, niin paljon kuin vaan kerkee tekemään. (vaikka sitten osa tulisis DLC muodossa, mutta olisi kuitenkin ilmaista)

Tulevan DLC:n hinnoittelusta ei vielä ole ilmeisesti ollut mitään puhetta. Voi hyvin olla myös ilmaista. Toivotaan järjen voittoa tässä asiassa.

Grafiikka on harmaata, tai vihreetä tai mitä millonkin mutta pääasiassa kuitenkin "tylsän" näköistä betonibunkkerin seinää.

Itse näen harmauden tyylittelynä. Samaan tapaan kuin Star Warsin Imperiumissa on paljon mustaa ja harmaata. Tylyn fasistiseen maailmaan sopii hyvin betoniviidakko ja vain vähän vihreää ja luonnollista. Lähinnä tulee mieleen DDR ja sen epäinhimilliset kolossit.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Itse näen harmauden tyylittelynä. Samaan tapaan kuin Star Warsin Imperiumissa on paljon mustaa ja harmaata. Tylyn fasistiseen maailmaan sopii hyvin betoniviidakko ja vain vähän vihreää ja luonnollista. Lähinnä tulee mieleen DDR ja sen epäinhimilliset kolossit.

Nisu puhuu kyllä asiaa, täysin samaa mieltä!:D
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

En mä nyt ala tässä lätiseen mitään..

Johan sä lätisit kun toit "fanipoika"-henkiset termit keskusteluun. Se on oikeasti se ankein yritys tehdä omista mielipiteistä jotenkin muita parempia (varsinkin kun heitin vähän KZ3 kritiikkiä jokunen viesti sitten - peli oli mun makuun vähän liian "mainstream" - tyyliin Black Ops tms).

Mutta open world Far Cry 2 grafiikaltaan parempi kuin lineaarinen KZ3? Give me a break. Singularity oli ehdottomasti aliarvostettu peli (ei tosin KZ2:n veroinen), mutta grafiikaltaan se oli juuri sitä "harmaata" mistä välillä puhutaan. Itseä harmaus ei kyllä haittaa jos se tukee pelin tunnelmaa..

Omasta mielestä peli on melkein liiankin värikäs ja valoisa. KZ2 näyttää omaan silmään melkein paremmalta juuri sen suppean värimaailman takia.

Vähän samaa mieltä. KZ3:n graffat olivat jotenkin niin "skarppia" ja sellaista kolmiulotteista "poppia" (en kuitenkaan puhu aidosta 3D:stä), että se hieman vei jopa keskittymistä/fokusta pelin muilta osa-alueilta. Graffat olivat tavallaan jo turhankin valoisia ym tähän pelisarjaan. Mutta toisaalta KZ3 tuo varmasti sarjalle uusiakin faneja (ja fanipoikia), koska osalle KZ2 oli liian tumma ja synkkä kokemus.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Laitoin kysymystä spawn grenadesta ja squadiin spawnaamisesta nii tuli tämmöinen vastaus:

Thanks for the feedback, I will pass it onto the Multiplayer team.


Regards,


Seb Downie

Producer - Guerrilla Games

Toivottavasti etenee asia :)
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mutta open world Far Cry 2 grafiikaltaan parempi kuin lineaarinen KZ3? Give me a break. Singularity oli ehdottomasti aliarvostettu peli (ei tosin KZ2:n veroinen), mutta grafiikaltaan se oli juuri sitä "harmaata" mistä välillä puhutaan. Itseä harmaus ei kyllä haittaa jos se tukee pelin tunnelmaa..

En kyllä ymmärrä, miksi niillä grafiikoilla pitäis olla niin väliä. Oon aina sanonut, että mieluummin surkeat graffat ja mahtava pelattavuus kuin toisinpäin. Tai ei mua yksinpelissä haittaa toisinpäin, mutta moninpelin toimivuus on se tärkeä osa, jos kerran moninpeli kuitenkin on pääosassa.

Tässäkin pelissä on tehty juuri se, että grafiikat on olleet se ensisijainen kehityskohde. En väitä, että moninpeli olisi huono, mutta huomattavasti parempi se olisi, kun ei tarttis kattoa lähes diashowta, kun ruudulla tapahtuu hiukankin enemmän. Tai tattiohjaus olisi paljon keveämpi, tuppaa olemaan ongelma näissä 30fps peleissä, että tattiohjaus on raskas ja isot deadzonet.

Call of dutyt, vaikka en peleinä tykkää, on toimivuudeltaan aivan huippuluokkaa. Tähtäin liikkuu miten tahdot, fps pysyy muutamaa ikävää poikkeusta lukuunottamatta hyvänä (tosin poikkeuksissakin peli on vielä täysin pelattavissa) ja kaikki on paljon sujuvampaa. Codin toimivuus + killzonen moninpeli olisi peli, jota jaksaisi pelata pitkään. Ettei tässä nyt ihan lytättäisi kz3:n moninpelin toimivuutta, niin nettikoodi on parhaimpia, mitä peleissä on pitkään aikaan nähty.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

En kyllä ymmärrä, miksi niillä grafiikoilla pitäis olla niin väliä. Oon aina sanonut, että mieluummin surkeat graffat ja mahtava pelattavuus kuin toisinpäin.

Oma pointtini ei ainakaan ollut, että grafiikat olisivat jotenkin se tärkein asia pelien kokonaiskuvassa. Koska näin ei tosiaankaan ole. Mutta tiettyjen PS3-pelien kohdalla tuntuu siltä, ettei niistä poikkeuksellisen hyvistä graffoista saisi jotenkin puhua tms.. Tai että se "hehkuttaminen" olisi jotenkin fanien liioittelua. Eihän näistä grafiikoista puhuminen välttämättä mitään absoluuttisia totuuksia sisällä. Osa esim. pitää jotain KZ2:n "synkkyyttä" kauniimpana kuin KZ3:n "valoisuutta". Tai jotain.

Se kuitenkin vain menee niin, että PS3:lla on joitakin pelejä, joissa yhdistyy tämän sukupolven paras graafinen anti (konsoleilla) ja hiottu pelattavuus/toimivuus/tarina. KZ3 tosin ei nyt ihan tähän "jackpottiin" mielestäni yltänyt..
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Killzone 3:ssahan on jo täydelliset kontrollit. Ei tarvita mitään CoDien muoviase -keveyttä pilaamaan tunnelmaa. Killzonen juttu on se hieman raskaampi ohjaus joka tekee ampumisesta nautinnolisempaa ja aseista voimakkaamman tuntuisempia.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Haha... Tää soluttautuja on juuri niin hyvä kuin muisti edellisestä osasta sabotöörin olleen. Nopsajalkainen valeasun mestari kipittää vaikka selvällä miesalivoimalla voittoon ja vastustajan pelaajat ampuvat kauhuissaan jo toisiaan. Kolmesta pelatusta hahmoluokasta on tämä selkeesti hauskin tapaus. Onnistuu hyvin sotkemaan sekalaisen publapelin asetelmat jyvän ollessa kohdallaan. Nautinnollisimmat hetket on yllättää vihun puolinäkymättömät snipuveikat lähitaisteluottein.

Tukivarusteista herätemiinalla saa myös mukavasti tällä vahinkoa. Sinne vaan ruuhkan keskelle, sori :D
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Kyllä se taistelutanner näyttää aivan erilaiselta soluttautujan silmin. Välillä ihan hulvattomia tilanteita vastassa tuolla classilla. Varsin siinä murhaus pelimuodossa ilmenee pahoja vainoharhaisuuden merkkejä vastapuolen pelaajissa ja ihan syystä.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Noni nyt sain vihdoinkin kultamitalin STA3'lle. (1000 tappoa)

Nyt kai vois alkaa sillä M82 kaataa vastustajia. :)
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Pelaaja-lehden päätoimittajalta Thomas Puhalta arvostelu tuoreimmassa numerossa (maaliskuu 2011).

Osuu asian ytimeen, kun kehuu pelin teknistä suoritusta ja "tehtäväsuunnittelua ja dialogia vaivaa mielikuvituksen puute". Pahikset ovat persoonia, kun taas hyvikset ohkaisia kuin suoraan pikkutyttöjen kiiltokuvakansiosta. Käsikirjoituksen heikkoutta mm. dialogin osalta moititaan. Nämä olivat myös omat tuntemukset läpiinpeluun jälkeen, juoni ei yksinkertaisesti antanut juuri yhtään mitään. Tarviiko näissä sellaista edes olla? Kyllä tarvii, se jos mikä nostaa tavanomaisen putkiräiskinnän yläpuolelle. Nyt muuten eeppiset kulissit kumajavat ontouttaan.

Fiilareissa oli menty Helghastien öljynporauslauttojen liepeillä, jossa jylhät aallot hakkaavat jäätikön reunaan ja auringon kajo luo tyystin omat maisemansa. Visuaalisissa puolessa todentotta onnistutaan. Näkymät olivat väliin jopa huimaavan hienot ja kyllä niistäkin saa säväreitä ottaa (puritanisteille tiedoksi!).

Myös Move-ohjauksesta muistetaan mainita; "Move-kapulalla pelaaminen osoittautuu varsin toimivaksi, kunhan siihen tottuu. Tähtääminen on melko tarkkaa Movella ja liikeohjaukseen liittyviä asetuksia on useita, joten tämä on kyllä varteenotettava tapa pelata." - Paljon sanottu ääneen liikeohjaukseen suhteen epäileväksi Tuomaaksi itsensä äänestäneen kädestä.

8/10


Muutama video muille Epäileville Tuomaille:

Verkkopeliä KFIN-riveissä: KonsoliFIN - Media - KZ3 - Operaatio Akmirin Kinokset (PS3) -

Let's Play Killzone 3 - suomeksi: KonsoliFIN - Media - Killzone 3 - Movella Ja Navilla (PS3) -
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nämä olivat myös omat tuntemukset läpiinpeluun jälkeen, juoni ei yksinkertaisesti antanut juuri yhtään mitään.

Tuossa tarinassa/juonessa itselle ongelmana oli yksinkertaisesti ehkä se, että KZ3 jatkui niin täysin suoraan kakkosen lopusta. Vähän kuin tv-sarjan tuplaosa, jonka ensimmäisen lopussa on "to be continued". Tässä ei sinänsä ole mitään vikaa (joku God Of War -trilogia toimi tässä aivan mainiosti), mutta parin vuoden odottelun jälkeen sitä tavallaan ehti jo "siirtyä" KZ-fiiliksissä vähän eteenpäin.. Olisin ehkä itse toivonut sitä, että tarinaa olisi viety taas hieman toiseen suuntaan (ja KZ2:n synkkyys ja fiilis kuitenkin säilytetään) ja KZ2:n ja KZ3:n "välissä" olisi ehtinyt hieman kulua aikaa..

Vertailukohdaksi voi ehkä ottaa esim. Resistance-sarjan, jossa ilmeisesti kolmosta on nyt viety hieman uuteen suuntaan..
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mielestäni pelin tarina oli varsin onnistunut räiskintäpeliksi. Hyvin sopii pelin tyyliin tuommonen "aivot narikkaan" tyylinen hienojen välivideoiden näyttö lataustaukojen peittämiseksi ennen tiukkaa toimintaa. Ei toimintapeleissä mielestäni tarvi tuon kummoisempaa juonta ollakaan, kun sitä ei tule mitenkään tosissaan edes seurattua.

Pisteet pelille loistavasta Move tuesta, hienosta ulkoasusta ja moninpelistä. Yksinpeli oli perussettiä ja meni hyvänä Move harjoituksena. 3D:a en sano mitään, kun en siihen kykenevää telkkaria omista.

Ei pelin tarvitse täydellinen olla ansaitakseen täydet pisteet. Riittää, kun pelin viihdearvo on huipussaan ja sen pariin jaksaa palata moninpelin ja hyvän Move tuen takia.

Omat pisteet, kun en ole niin nirso 5/5
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Resistance 3:sta ei viedä uuten suuntaan vaan Fall of Manin suuntaan, onneksi.

(OT) Puhuin Resistance 3 -pelin tarinasta. Eli R2 ja R3:n välissä on käsittääkseni edetty 4 vuotta ja päähenkilönä on uusi heppu Joseph Capelli. Eli se ei "palaa" Fall of Manin tarinaan sinänsä, vaikka jotain pelimekaniikkaan perustuvia asioita kolmoseen ekasta pelistä palaakin. Eli kyllä tarinan puolesta R3:sta viedään uuteen suuntaan. (OT)

KZ3:sen tapauksessa olisi ehkä ollut hyvä, että KZ2:n ja KZ3:n "välissä" olisi ehtinyt kulua hieman aikaa ja tarinaa olisi lähestytty ehkä hieman eri kulmasta. Siksi vertaus tulevaan Resistance 3:een, jossa näin on ilmeisesti tehty.

Mutta tottahan Liuhu77 myös puhuu. KZ3 oli juuri sellainen tiivis "aivot narikkaan & maisemat vaihtuu" -tykitys, jossa ei nuohota nurkkia tai pahemmin mietitä "strategioita" (normal-vaikeustaso). Nasta vain lautaan ja menoksi. Siinä peli kyllä onnistuu vallan mainiosti.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Pelaaja-lehden päätoimittajalta Thomas Puhalta arvostelu tuoreimmassa numerossa (maaliskuu 2011).
Maaliskuun Mikrobitistäkin Killzone 3 -arvostelu löytyy.

Plussaa:
- Tunnelma ja tyyli
- Referenssitason grafiikka
- Ei lataustaukoja
- 3D- ja Move-toteutus

Miinusta:
- Loppua kohti puuduttava
- Kerronnallinen toteutus

Kokonaisarvosana: 4,5/5 tähteä

Ja otetaan vielä arvostelun lopusta lyhyt lainaus:

Killzone 3 on hyvä peli, mutta käsikirjoitusta viilaamalla se voisi olla legendaarinen.

Arvostelun on kirjoittanut Valtteri Hyttinen, jota näin ohimennen mainittuna Paavi haastatteli uusimmassa podcastissa. ;)
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Killzone 3:ssahan on jo täydelliset kontrollit. Ei tarvita mitään CoDien muoviase -keveyttä pilaamaan tunnelmaa. Killzonen juttu on se hieman raskaampi ohjaus joka tekee ampumisesta nautinnolisempaa ja aseista voimakkaamman tuntuisempia.

Nooh, voi sen noinkin perustella. Ite vaan haluun vaatia peleiltä, että kaikki toteutetaan täydellisesti enkä selittele itselleni, että näinhän sen kuuluu olla.

Se, että on iso deadzone ja raskas ohjaus, ei todellakaan ole ominaisuus. Se ei kuvasta mitenkään aseiden voimakkuutta eikä myöskään ole nautinnollista. Lähinnä häiritsevää ja ei pääse uppoutumaan peliin tarpeeksi. Mutta muistaakseni kz2:een tuli myös jossain vaiheessa patchi, joka korjasi ongelmaa ainakin hieman, niin ehkäpä sitä voi odottaa myös kz3:een.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Vieläkö tästä ohjauksesta jaksetaan jauhaa? Aidosti, pelatkaa nyt rauhassa sitä CoD:ia jos KZ3 ei maistu. Niin yksinkertaista se on.

Jos nyt ei kuitenkaan. Pelit ovat muilta osin kuitenkin hyvin erilaisia, joten jos kontrollit estävät nauttimasta Killzonesta, on pelaajalla oikeus ilmaista mielipiteensä. Tuo joka yhteydessä räiskintäpelistä riippumatta vedettävä Call of Duty -kortti alkaa käydä pikku hiljaa vanhaksi.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuo joka yhteydessä räiskintäpelistä riippumatta vedettävä Call of Duty -kortti alkaa käydä pikku hiljaa vanhaksi.

Juuri näin. Tuo "miksi tässä-ja-tässä pelissä ei ole yhtä hyvä ohjaus kuin CoDissa" -korttia on kyllä jo käytetty liikaa. Eli tie menee taas molempiin suuntiin.
 
Ylös Bottom