Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Liberation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone: Liberation

Mulla vihdoin tämä(kin) peli työn alla ja täytyy sanoa, että todella hyvä käsikonsoli-räiskintä (vaikka jo muutaman vuoden vanhempi). Näissä (toiminta, räiskintä...) kyllä PSP hoitaa homman kotiin tyylikkäästi, ei voi muuta sanoa.

Hieman alussa kesti, että pääsin pelin fiilikseen ja "pelityyliin" sisään (lähes aina sama juttu uuden pelin kanssa), mutta nopeastihan se alkoi koukuttaa. Aika toimivaksi pelaaminen on tehty käsikonsolille.

Mutta - aika haastava paikoin ja tosiaan välillä hankalaa kun ei voi savettaa chaptereiden välissä (hankalaa varsinkin jos haluaa vähän pelailla matkalla tms pienissä pätkissä).

Nyt kolmos osio alkoi ja pelottaa jo etuketään kentän loppu (kai aika kinkkinen). Toivottavasti tuo "chapter 5" tms on vielä ladattavissa, en ole ehtinyt perehtyä asiaan.

Mua voi nyt virallisesti kutsua KZ-faniksi. :)

...pakko jatkaa vielä. Nyt olen sitten viimeisessä osiossa (eli ladattava "chapter 5") - eli vastassa on lopulta
General Stratson
- ja täytyy sanoa, että en tiedä miten tuon pääsee läpi. Huvittavinta tavallaan on, etten meinaa päästä tuota edes "easyllä" (forumeita ja muita lukemalla kyllä selvisi, etten ole ainoa). Itseasiassa en tiedä onko ko. vastus yhtään helpompi "easyllä" vs "normal"? Epäilyttää.. Pariin kertaan aiemmin vaihdoin jo "easyyn" (lähinnä bossien takia) ja se kyllä helpotti silloin. Vaan ei chapter 5:n lopussa (siis silloin kun
General Stratson hyppää siihen "mecha-pukuun" - aika pirun vaikea pysyä hengissä
.

Aloin sitten pelaamaan "challenge"-minipelejä, että saisin "unlimited ammot" ja vielä pitää hakea parit salkut (2-3 jäi matkalle) että saisi avattua rocket launcherin. Jos sitten unlimited ammo + RL (tai räjähtävät nuolet ehkä) auttaisi chapter 5:sen loppuun.. Mutta nyt on vielä 2 challenge-minipeliä avaamatta ("gold" siis) kun ei meinaa mennä läpi. ;)

Huhhuijaa. Ehkä pelintekijöiden olisi pitänyt laittaa joku "easiest"-pelimuoto myös, kuten jossain SF4:ssa. Mun mielestä tässä (ainakin bosseissa) "easy" => "normal" ja "normal" => hard.. Tosin ei nuo peruskentät "normalilla" niin kauhean vaikeita muuten ole, kun poistaa bossit yhtälöstä.

Mutta toisaalta ei se KZ2:sen loppukaan kauhean helppo ollut. Joten vaikeat kohdat ovat "perinne" jo tässä pelisarjassa. :)

Vähän liian vaikea peli omaan makuuni, tai tallennuspisteitä voisi olla enemmän. Ärsyttää kun läpäisee vaikean kohdan, mutta ei onnistu pääsemään seuraavalle tallennuspisteelle. Ei tuo silti vielä mahdottomalta tunnu en vain jaksa yrittää uudelleen kun joudun aloittamaan kentän taas alusta. Niin ja olen vasta kakkos chapterissa. :o

Mites peli sujuu JPP91?

Itse läpäisin (vihdoin!) pelin joitakin viikkoja sitten ja olihan se astetta tiukempi peli vaikeustasoltaan (jos siis ei pelaa "easyllä" koko ajan tms). Toisaalta fiilis oli aika hyvä kun lopulta sain pelin läpi.

Kypsyin ensin loppuvastukseen niin paljon (olipa sitten "normal" tai "easy"), että päätin hoitaa itselle rocket launcherin ja "unlimited ammo". Eli piti pelata käytännössä kaikki ne "challenge"-pelit kultaan asti chapter 1-4 (JA sitä ennen kaikki salkut kerätty - eli ehdottamasti kannattaa etsiä ja kerätä kaikki salkut JO pelin aikana - vaikka toki voi sitten heittää "easyn" päälle ja käydä etsimässä jälkeen jääneet salkut myös myöhemmin). Vaikka osa oli aika iisiä kamaa, niin osa challenge-peleistä olivat aika haastavia (mulle ongelmia tuotti lähinnä muutamat "Target Practice Runit"), mutta kyllä ne pienellä treenillä menee.

Sitten tosiaan valitsin rocket launcher & "unlimited ammo" ja eikun aloitin "chapter 5:n" viimeisen osion uusiksi. RL on sinänsä aika raskas ase, eli sillä ei ole aina helppoa taistella nopeita sotilaita vastaan (kuitenkin kärhämiä on muutama ennen kuin loppuvastus saapuu), mutta pienellä toistolla strategia kyllä löytyy.

Parit tipsit lopusta (spoiler-tageissa):

Itse heitin boss-kentän alussa parit miinat kentän "yläpäähän" (mistä boss sitten aikanaan tulee) ja sitten menin kyykistelemään kentän "alapäähän" suojan taakse. Sieltä sitten taistelin niin kauan, että boss-taistelun "viimeinen vaihe" käynnistyy. Ammuin pari kertaa sitä ennen myös itse bossia, mutta periaatteessa keskityin sotilas-aaltoihin joita tulee ennen bossin viimeistä vaihetta. Välillä energiaa laatikosta ja on hyvä että energiat ovat täysillä varsinkin kun bossin toinen vaihe alkaa. Aivan lopussa tärkeintä on "tuli&liike" (ja energian seuraaminen), eli kun bossiin osuu launcherilla, niin se ikäänkuin hieman pysyy kauempana (siltä ainakin tuntui) ja sitten kun pysyy liikkeessä niin sen napalm-ase (tms) ei osu. Eli rocket launcher ainakin mulla hoiti lopulta homman aika nätisti. Mutta ei se super-helppoa silläkään ollut.

Mutta lopulta aika hieno PSP-peli ja suosittelen räiskinnän ja haasteiden ystäville. :)

Maanantaina tulee 11 muun pelin mukana, taitaapi olla ensimmäisenä pelivuorossa ;) Vielä kun saisi uuden psp:nkin maanantaina niin pääsis pelaan :rolleyes:

mitään tietoa kellään että kun yrittää kirjautua PSN tuossa pelissä tulee van valkoinen ruutu ja se jää siihen....... kenelläkään mitään neuvoja?

Voiskos joku kertoa kuinka sen nelijalkaaisen robotin 3. luvussa pystyy kukistamaan. oli nimittäin vähän turhauttavaa ampua kaikki ammukset kaikista aseista siihen pelti kasaan ja ainoa miten se muuttui oli että se alkoi ampumaan raketteja ja lopetti käyttämästä minigun:ia.

Voiskos joku kertoa kuinka sen nelijalkaaisen robotin 3. luvussa pystyy kukistamaan. oli nimittäin vähän turhauttavaa ampua kaikki ammukset kaikista aseista siihen pelti kasaan ja ainoa miten se muuttui oli että se alkoi ampumaan raketteja ja lopetti käyttämästä minigun:ia.

Jos oikein muistan niin helpottaa, jos on mukana sinko/raketti ennen kuin nelijalkainen robottiottelu alkaa. Kieltämättä kohtaus on hankala jo helpolla tasolla.

Sunhan pitää siinä bossissa ampua sen masiinan aseisiin painamalla R ja L napit pohjaan niin se ottaa ne sen aseet lukitukseen ja alat vaan tulittaa ja väistellä raketteja ja naatteja. Ittelläki meni ''pieni tovi'' kun tajusin tuon ja ite käytin sellasta tekniikkaa että ensin ammuin sen minin siitä edestä liikkumalla edestakasin juoksemalla aina sen sarjojen valistä ja tuhosin sen sillä ensimmäisellä rynkyllä eikä ollu ees kovin vaikee kuhan vaan oli saanu tuhottuu sen minigunin.::p:D

Pelaako muuten kukaan sitä combat zonea tai siis sitä onlinee koskaan kun ikinä ei löydy peliä ku oon satunnaisesti yrittäny.

Edit: Joo ja vielä sitä että mistäköhän tuon verkkoyhteyskoodin pitäisi tuolta paketista löytyä? Siis onko se jossain niissä lehtiöissä vai onko kokonaan erillinen lappu?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joo ja vielä sitä että mistäköhän tuon verkkoyhteyskoodin pitäisi tuolta paketista löytyä? Siis onko se jossain niissä lehtiöissä vai onko kokonaan erillinen lappu?
Ilmeisesti sitä ei enää tule PSP:n mukana ollenkaan. Sen voi saada Nordisk Filmiltä lähettämällä sähköpostia (fi-hotline <miukumauku> nordiskfilm.com) ja kertomalla PSP:si sarjanumeron. Sarjanumero löytyy akun alta.

Liberationia tuli parisen vuotta sitten väännettyä aika antaumuksella, ja kyseessä on kyllä ehdottomasti yksi PSP:n parhaista räiskintäpeleistä. Täten onkin melko ihme, että vastaanotto oli melko mieto. Tosin moninpeli on myönnettävästi aika kökköä.

Itse en tosin juurikaan huomannut juurikaan mitään sellaista vaikeutta mistä kaikki puhuvat, lähinnä vain mukavaa haastetta. Bossit olivat erittäin haastavia, mutta hyvällä tavalla, ja näihin sopeuduttuaan kaatuivat oikein tyydyttävästi. Koko ajan tietysti pitää ottaa suojaa, eikä Combat Rollin tärkeyttä voi painottaa tarpeeksi, varsinkin rakettien lennellessä. Metracia vastaan tuli tosin pieniä ongelmia.

En ole kuitenkaan tuota viidettä Stratson-episodia kerennyt lataamaan ja pelaamaan, ehkäpä pitäisi joku päivä jos löytyy aikaa.

Kuinka sen 5. episoden voi edes ladata, sillä kun yritän painaa DOWNLOADS PSP alkaa herjaamaan että laita jokin memory asetuksista päälle (en nyt muista mikä niistä) mutta kaikki ovat päällä eikä ole muita sivuja avoinna ja silti jatkaa tuon saman toistamista, enkä voi sitten ladata mitään näistä teemoista/concept arteista/ taustakuvista/5. episodea. Tietääkö joku tähän pulmaan ratkaisun?

Jaa a. En tiiä. Mulla kun painan dowloads niin se yhdistää nettiin ja sitten tulee pelkkä valkonen ruutu.:confused:

Ylös Bottom