Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Pelasitko konsolilla? Ja jos, niin puhutko yleisesti pelistä vai alusta, sillä uskon kyllä että tuo levelöinnin myötä helpottuu mutta alussa tuo on mitä on. Eikä itse mekaniikka erityisen hyvä ole muutenkaan. Sen kyllä ymmärtää mutta tiirikka hajoaa niin vähästä ja nopeasti että ymmärrys ei auta kun lukkoa ei ehdi aukaista.

Nyt sain kolme arkkua auki samassa paikassa ja yksi tiirikka meni rikki. Voisi siis sanoa että jollain tasolla jo hallitsen tuon mutta sanon yhä että tuo on ihan paskaa vaikka sen paremmin osaakin. Silti niitä hajoaa. Tärkeintä tuntuu olevan olla nopea ettei tiirikka ota liikaa "damagea" koska sitä ei tunnu voivan mitenkään välttää.


Olen eri mieltä jo alun perusteella. Jos et vaikka halua tapella, niin pitäähän siinä esim. puhumis-taitoa sitten olla. Ja niin edelleen. Karkuun juokseminenkaan ei aina auta.

Tehtävien valintakaan ei auta koska ainakin alun perusteella voi vastaan tulla ihan mitä vain. Mikä on siis ihan hyväkin yleisesti ottaen että ei ole kaikki ilmiselvää mutta kun se yhdistetään siihen, että voi olla liian tumpelo hahmo tehtävään, niin on äkkiä paska tilanne edessä.

Edetessähän sitä voi sitten olla mestari kaikessa tai ainakin tarpeeksi monessa asiassa, joten en yhtään epäile etteikö peli paranisi sen kautta.


Minusta nimenomaan tuntuu että tässä pitää kehittää pakosta taitoja ja soulseissa voi vain pelata, josta taas tulee valuuttaa, jolla voi kehittää hahmoa. Voihan senkin tietysti grindaukseksi kokea mutta minusta se on taas on luonnollista kehittymistä ja etenemistä.


Yritin ajatella lukkoa rikki, ei auttanut. Samoin yritin ajatella taistelussa vihuja maahan mutta kuolin itse. Ei auttanut.

Kirjoittamasi tyyppisissä tehtävissä on se ongelma että voi tulla seinä vastaan kun ei hahmon kyvyt riitä. Vaikea siis ajatella, harkita ja valita kun ei tiedä mitä on luvassa.


Ai väitätkö tosissasi ettei kestävämpi lukko muka auta helpommissakin lukoissa? Minun ongelmani on juuri se että tiirikka ehtii hajota ennen kuin saa pyöritettyä lukon auki.


No tässä on varmasti jo iso syy sille, miksi et ole kokenut asiaa ehkä niin isona ongelmana. Myllärin luonahan saa heti ekan tasonnousun tuossa harjoittelussa. En tiedä paljonko vaikuttaa mutta sain 3 lukkoa auki siellä haudankaivajalla sen jälkeen ja vain yksi tiirikka hajosi. Ja silti tuo on minusta ihan tuskaa vaikka niitä jo useampi tuli avattua. Tuntuu että se on tuuria eikä taitoa. Hommasta ei saa mitään tyydytystä tai tunnetta että osaisi sitä oikeasti vaikka tulokset kertoo että homma jo sujuu paremmin.


Niin mutta jos ongelma on siinä että tiirikkaa hajoaa ennen kuin on vatkannut tarpeeksi, niin minusta se on kiinni tiirikan kestosta.

En kyllä ymmärrä miten tuota pelimekaniikkaa voi kukaan millään lailla puolustaa.
Yritin tarkoittaa tämän ja Soulssien eroa grindaamisella, että tässä tekemällä asioita ja välillä erilaisia lähestymistapoja kehitystä tapahtuu huomaamatta niin ettei tarvitse tehdä samoja asioita uudelleen. Vaikka menisi Elden Ringissä netin perusteella ns. Optimaalisen järjestyksen, tulee siinä välissä grindata samoja vihuja uudelleen jotta saa nostettua leveliä pärjätäkseen. Se ei minusta ole kivaa pelaamista vaan keinotekoista estämistä. Toki en myös ole paras pelaaja tuontyyppisissä peleissä.


Toiseen kommenttiin:
Jos tulee seinä vastaan From softwaren pelissä. Pitää mennä muualle pääasiassa. Asiaa harvoin voi ratkaista muulla tavalla ellei ole superpelaaja. Tässä voi ilmeisesti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. En tosin ole niitä kohdannut, joten en osaa sanoa. Ainoa tällainen oli taistelu jos ei ollut harjoitellut saadakseen master strikea. Teki asiasta huomattavasti vaikeampaa. Se oli musta erikoinen ja heikko suunnitteluratkaisu. Peli vaatii kyllä välillä erinomaisesta keskittymiskykyä, sillä hahmot antavat usein sellaisia vinkkejä, mite et voi lukea enää jälkeen. Sikäli armoton

Isonkin leirin saa kyllä tyhjäksi kun ei kävele sekaan päivällä.

Mutta kuten molemmat totesimme. Eri tyypeille on eri pelejä.
 
Tämä peli taas alkaa kuulostamaan kokoajan huonommalta. Itse en jaksaisi taistella pelimekanikkoja vastaan pelin alussa, ja lopussa sitten tyyliin yhdellä combolla lahdata jokaisen ja tiirikoida jokaisen lukon.

Toki, tässä taitaa olla pääasia larppata tuolla keskiajalla. Ja ei kaikkien pelien tarvitse olla jokaiselle, ja tämä ei taida olla ihan minun peli.
Ostin julkkarissa tän Xboxille, ja melko pian totesin ettei oo mulle (+ et oli julkasussa aika rikki) ja myin sen. Annoin vajaa vuosi sitten uuden mahdollisuuden neljällä eurolla ja 10h pelattuna oli oman mielenterveyden takia pakko lopettaa pelin pelaaminen kokonaan. Voin sanoo ettei jatko-osakaan oikeen napannut, mutta jaksoin sitä edes vähän pidemmälle, vaikka ittensä kiusaamista sekin oli. Nyt pelaan Avowedia, joka on todella hauskaa pelattavaa.
 
Pelasitko konsolilla? Ja jos, niin puhutko yleisesti pelistä vai alusta, sillä uskon kyllä että tuo levelöinnin myötä helpottuu mutta alussa tuo on mitä on. Eikä itse mekaniikka erityisen hyvä ole muutenkaan. Sen kyllä ymmärtää mutta tiirikka hajoaa niin vähästä ja nopeasti että ymmärrys ei auta kun lukkoa ei ehdi aukaista.

Nyt sain kolme arkkua auki samassa paikassa ja yksi tiirikka meni rikki. Voisi siis sanoa että jollain tasolla jo hallitsen tuon mutta sanon yhä että tuo on ihan paskaa vaikka sen paremmin osaakin. Silti niitä hajoaa. Tärkeintä tuntuu olevan olla nopea ettei tiirikka ota liikaa "damagea" koska sitä ei tunnu voivan mitenkään välttää.


Olen eri mieltä jo alun perusteella. Jos et vaikka halua tapella, niin pitäähän siinä esim. puhumis-taitoa sitten olla. Ja niin edelleen. Karkuun juokseminenkaan ei aina auta.

Tehtävien valintakaan ei auta koska ainakin alun perusteella voi vastaan tulla ihan mitä vain. Mikä on siis ihan hyväkin yleisesti ottaen että ei ole kaikki ilmiselvää mutta kun se yhdistetään siihen, että voi olla liian tumpelo hahmo tehtävään, niin on äkkiä paska tilanne edessä.

Edetessähän sitä voi sitten olla mestari kaikessa tai ainakin tarpeeksi monessa asiassa, joten en yhtään epäile etteikö peli paranisi sen kautta.


Minusta nimenomaan tuntuu että tässä pitää kehittää pakosta taitoja ja soulseissa voi vain pelata, josta taas tulee valuuttaa, jolla voi kehittää hahmoa. Voihan senkin tietysti grindaukseksi kokea mutta minusta se on taas on luonnollista kehittymistä ja etenemistä.


Yritin ajatella lukkoa rikki, ei auttanut. Samoin yritin ajatella taistelussa vihuja maahan mutta kuolin itse. Ei auttanut.

Kirjoittamasi tyyppisissä tehtävissä on se ongelma että voi tulla seinä vastaan kun ei hahmon kyvyt riitä. Vaikea siis ajatella, harkita ja valita kun ei tiedä mitä on luvassa.


Ai väitätkö tosissasi ettei kestävämpi lukko muka auta helpommissakin lukoissa? Minun ongelmani on juuri se että tiirikka ehtii hajota ennen kuin saa pyöritettyä lukon auki.


No tässä on varmasti jo iso syy sille, miksi et ole kokenut asiaa ehkä niin isona ongelmana. Myllärin luonahan saa heti ekan tasonnousun tuossa harjoittelussa. En tiedä paljonko vaikuttaa mutta sain 3 lukkoa auki siellä haudankaivajalla sen jälkeen ja vain yksi tiirikka hajosi. Ja silti tuo on minusta ihan tuskaa vaikka niitä jo useampi tuli avattua. Tuntuu että se on tuuria eikä taitoa. Hommasta ei saa mitään tyydytystä tai tunnetta että osaisi sitä oikeasti vaikka tulokset kertoo että homma jo sujuu paremmin.


Niin mutta jos ongelma on siinä että tiirikkaa hajoaa ennen kuin on vatkannut tarpeeksi, niin minusta se on kiinni tiirikan kestosta.

En kyllä ymmärrä miten tuota pelimekaniikkaa voi kukaan millään lailla puolustaa.
No voi taivahan talikynttilät, pelaa jollain muulla tapaa sitte ja unohda se tiirikointi, mitä sä siihen oikeesti fokusoit kun on niin paskaa? Toi mikään tiirikkasimulaattori ole. Sen verran pitkälle peliä pelasin kuitenkin, että tiedän ettei se sun pelis stoppaa siihen jos et nyt jotain arkkua tai lukkoa saa auki just sillä hetkellä.

Et saa tiirikoitua ovea auki jonka toisella puolella olisi jotain, no käy vaikka vartijan yms. taskulla. Jos siinä on lukko, jollain on avain, aina. Sen takia tuolla kcd2:ssa menin pöllimään avaimet talon väeltä kun en mä mitää very hard arkkuja ala koitteleen.

Pelasin konsolilla ja ei en kokenut ongelmaksi tiirikointia, harjoittelin, ainut mikä oli itelle ongelma oli taistelu ja onneksi tässä jatko-osassa se on paljon parempaa. Heti kun saat niin ota perkki jolla tiirikan kestoa saa paremmaksi, se helpottaa, perkkejä saa ottaa. (joo tiedän miten niitä perkkejä voi edes ottaa ku leveliä ei saa ku ei onnistu perkeleen perkele havuja!!!!!)

Ja sitä tiirikkaa ei vatkata ku tattia 'no nut novemberin' jälkeen. Lukkoa ei käännetä yhtään ennen kuin se löydetty kohta pallolle on niin suuri kuin voi olla, sitten sitä palloa liikutetaan hitaaaaaaaaaasti mukana kun lukkoa käännetään omaan rauhalliseen tahtiin niin että se pallo pysyy isona. Pienin liikkein, ihan rauhassa.

Kyllä, tässä pitää nyt vaan rauhassa pelailla ja kehittää Henrystä sen näköinen tyyppi mitä haluat. Mikään kiire sulla ei ole, saat ihan rauhassa tehdä mitä haluat. Ota rennosti, mestarivarkaaks ei tulla parissa yössä :) Jos haluaa niin voi tosiaan vaan tyhjätä porukan taskut avaimista ja mennä niillä tyhjää kaikki.
 
Ylös Bottom