Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Pleikalle latasin jo eilen, joten eiköhän pc:llekin viimeistään puolenyön jälkeen kun maanantai koittaa.

Edit: kuulema tulossa vielä 23gigan day1 pätsi, joten aika lataus vielä tiistaina edessä, jolloin pelin koko on noin 46 gigaa yhteensä.
Tämän paikkaansapitävyydestä takuuseen en mene, kun osui vain fb keskustelussa silmiin..
Siihen ehti tulla eilen vielä n. 5 gigan v1.02-päivityskin. Mutta Storesta tulee aina uusin versio suoraan, joten aika todennäköisesti se on vähintään jo tuota versiota 1.01, ellei ehtinyt jopa tuo viimeisinkin pätsi samaan satsiin.

Epämiellyttävintä tässä kaikessa on silti se, että se n. 23 gigan mälli oli käytännössä koko peli uudelleen paketoituna. Siitä huolimatta sen alkuperäisen v1.00:nkin datat säilytettiin. Kiintolevytilaa tuhlataan siis aivan surutta. Muun muassa The Inpatient teki saman likaisen tempun.
 
Hmm, mulla on 23 gigan peli ladattuna ja se on versiollaan juurikin 1.01, joten ei kai se nyt ole se day1 patchi silti vielä? Tuollaista 5gigan pätsiä ei ainakaan äsken lähtenyt lataamaan.

Edit:
Warhorsen foorumeita lukiessa jäin nyt tälläiseen käsitykseen:

Fyysinen peli on vanhaa buildia, koska painettu monta viikkoa sitten. Day1 pätsi lataa koko pelin uusiksi, jotta siihen voidaan lisätä myöhemmin dlc:t jne, koska siellä on ydin tasolla muutettu jotain..

Digiversio sisältää suoraan tuon uuden buildin ja latautuu automaattisesti 23gigaisena 1.01 versiona, kuten mulla.
Tulee vielä se 5gigan 1.02 päivitys, eli kokonaiskoko noin 29gigaa.

Tämänvuoksi olisi outoa, jos fyysinen pitäisi levypelin datan koneella tuon pätsin lisäksi, jolloin levypeli olisi 50gigaa ja diginä alle 30..
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, mulla on 23 gigan peli ladattuna ja se on versiollaan juurikin 1.01, joten ei kai se nyt ole se day1 patchi silti vielä? Tuollaista 5gigan pätsiä ei ainakaan äsken lähtenyt lataamaan.
Joskus näissä päivitysten jakeluissa on alueellisia eroja, eli se v1.02 on ilmeisesti julkaistu vasta US-versioon. Ja hyvä homma, jos EU-puolella v1.01 todella korvaa alkuperäiset tiedostot. Minusta on aivan sikamaista, että tuhlataan 20+ gigaa tilaa. Inpatientin 10+ gigaakin ottaa pannuun, samoin Seasons After Fallin vajaat 5 gigaa. Vaikka levytila onkin toki suhteellisen halpaa, ei sitä nyt silti ihan mihin tahansa kannata tuhlailla.

Update! Tuo "Game Total Size" näyttää siis kaikkien päivityksien kokonaiskoon.

US-version tiedot:

Title: Kingdom Come: Deliverance Version: 01.02
  • Mandatory Patch: Yes
  • Minimum System Firmware: 5.05
  • Content ID: UP2047-CUSA07238_00-KCDGAME010000000
  • Game Total Size: 24687.6 MB

EU-version tiedot:

Title: Kingdom Come: Deliverance Version: 01.01
  • Mandatory Patch: Yes
  • Minimum System Firmware: 5.05
  • Content ID: EP4062-CUSA07180_00-KCDGAME010000000
  • Game Total Size: 22010.6 MB
 
Viimeksi muokattu:
Minkälainen taistelusysteemi on?
Siis tiedän ”minkälainen” se on, mutta miltä ne tuntuu?

Onko ne kömpelöitä? (Siis taistelut noilla on oikeasti kömpelöitä, mut onko pelaaminen kömpelöä)
Onko niissä tarpeeksi tunnetta, että jotain tapahtuu, vai onko se lähes vuoropohjaista hidasta mätkintää, kuten videoissa näyttää.

Sanoisin, että taistelu on hyvällä tavalla kömpelöä. Välillä se on tosiaan vuorotellen lyömistä, mutta oman osaamisen ja hahmon kykyjen karttuessa hommaan tulee eloa. Torjunnat ja kombot tuo kivasti vaihtelua. Taistelun luonteeseen vaikuttaa myös vastustajan taidot ja hyvän vastuksen kanssa hosuminen kostautuu välittömästi. Ja kyllä niissä tuntee, että jotain tapahtuu. Varsinkin kun haavat ja vammat voi olla kohtalokkaita.
 
Millä alustalla pelaat? Onko sulla jo 1.02 pätsi, vai se 1.01 pätsi sisässä?

Ja onko nää konsoleilla 30fps, vai jotain enempi?
 
Millä alustalla pelaat? Onko sulla jo 1.02 pätsi, vai se 1.01 pätsi sisässä?

Ja onko nää konsoleilla 30fps, vai jotain enempi?
PC-versio on mulla, mutta pelaan pädillä. Toi on 1.1. Konsolien frameista en tiiä. Ainakin bonelle oli tulossa X-ehostus, niin voihan se olla 60fps.
 
Kaikki konsoliversiot 30 FPS

Xbox one ja ps4 900p
Ps4 pro 1080p
Xbox one x 1440p

Saa nähdä onko tästä mihinkään, mielenkiintoinen idea ainakin.
 
https://justpaste.it/1gxi8
Tuon perusteella odotukset pysyy samana. Taistelusysteemistä monet sanoneet, että se on kyllä hyvä, mutta isot massat on sen kanssa pulassa, kun ei riitä mielenkiinto opetella..
Sanoisin samaa. Jää varmasti monella kesken tai kokonaan pelaamatta. Tuo haastavuus ei päde pelkästään taisteluissa, vaan koko pelikokemus on kauttaaltaan melko armoton.
 
Ei kaduta ennakkotilaus. 2h jälkeen erittäin hyvät fiilikset, vaikka striimauksen vuoksi puolet jutuista meni ohi ku en keskittynyt..

Olen erittöin positiivisesti yllättynyt ja vakuuttunut pelistä.
Lähes kaikki mikä itseä ennakkoon epäilytti videoilla (kontrollit ja grafiikat) olikin paljo parempia kuin odotin ja peli vie kyllä mennessään upeasti.

Ei oikein isoja valituksen aiheita löydy. Kääntymisen herkkyys ja juoksunapin sijainti oikeastaan ainoat miinukset..

Taistelu systeemi olikin erilainen kuin luulin, mutta positiivisella tavalla. Törkeän vaikea, mutta kiva ja virkistävä.

Ei taatusti ole jokaisen pala kakkua, mutta mulle uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

+ Grafiikat, joo tekstuurit epätarkkoja ja resoluutio huono ja näyttää PS3 peliltä..jäkä jäkä. Mulle grafiikat edustaa jotain muuta. Peli näyttää siltä mitä se yrittää olla, keskiajalta. Se tuo fiiliksen siellä olosta, arkkitehtuuriset valinnat kopioida oikeita linnoja jne on loistava. Kaikki näyttää aidolta. Lisäksi esim metsät jne näyttää metsältä, kylät kylältä yms. Piirtoetäisyys pitkä, upea yltaivas, iltavalaistus jne. Erittäin iso plussa tästä.
+ Kaikki linnat, kylät, paikat jne. perustuu oikeisiin paikkoihin ja se tuo kyllä huikean fiiliksen, vaikka itse maailma onkin keksitty. Lisäksi aseet, taistelumekaniikat jne on oikeasta elämästä. Se tekijöiden intohimo huokuu pelin joka sekunnilla! Näin sen kuuluu ollakin!
+ Välivideot, niitä on paljon ja ne on ääninäytelty, myös oman hahmon puheet/valinnat
+ Taistelusysteemi, erittäin virkistävä ja haastava, mutta tuntuu miekkailulta. Tuli oikeasti vähän sama fiilis kuin move kapuloilla, vaikka kädessä oli pädi.
+ Monipuolisuus, joku 15 slottia pelkästään ukon suojille, voit tinkiä kaupankäynnissä hinnasta, voit olla mulkku, tai hyvis, voit olla tekemättä tyhmyyksiä, tai olla pahapoika. Tämä sisältää melkein kaiken sen, mitä tän tyyppisistä peleistä aina odotetaan.
+ Realistisuus, eli syöminen, nukkuminen jne. Ja se, että yksi äijä ei ole supersankari. Pelin alussa et voita edes yhtä suojattua vihollista, kun itsellä ei suojaa ole. Toki osumaa ottaa enemmän kuin oikeasti kestäisi, mutta iso realistisuus pelimukavuus säilyttäen.
+ Tarinankerronta, ainaki alussa välivideot on pitkiä ja rauhallisia. Niissä kerrotaan yksityiskohtaisesti asiat ja ehti jo pienessä ajassa tulla tunneside muihin hahmoihin.
+ Peli on armoton, eikä ohjaa kädestä. Kuolin useamman kerran jo alkumetreillä ja ensifiilis oli vain ”wau”, ei tää olekaan superman.
+ Bugittomuus, kaikkihan kuvitteli tätä kastuilevaksi bugikaskaksi. Peli rullasi nätisti kokoajan, paria todella pientä bugia lukuunottamatta kaikki toimi erittäin hyvin ja mukavasti. Perus isossa AAA-julkaisussa olisi tuon 2h aikana ollut vähintään yksi iso bugi, täss jäin hetkeksi aitaan kiinni ja yks nainen käveli erään hahmon läpi, ei mitään muuta.

- Juoksunäppäin, miksi sen täytyy olla ympyrässä, eikä tatissa. Ja niksi tatista menee kyykkyyn. Aivan älytön ratkaisu, enkä tykkää, vaikka se ei pelissä juuri häiritse.
- Herkkyyssäätö, sitä ei ole. Mun mielestä äijä kääntyy liian kankeasti, eikä sitä voi säätää.

Eli tästä voi nähdä miten vähän miinuksia tässä mulle on. En olisi kyllä uskonut, sillä olik vähän pelonsekaisin tuntein tätä odottamassa, kun videolla niin moni asia näytti kamalalta. Ja kun peli tuo niin freesin tuulahduksen koko pelimaailmaan, niin tämä on jotain mitä olen vuosia odottanut..monet pelaajat tän pelin kohdalla ihan totisesti..onneksi minä vain haaveissani, joista tuli viime perjantaina totta, kun havahduin koko pelin olemassaoloon.

Jos keskiaika kiinnostaa, jos Skyrim kiinnostaa ja on oikeasti valmis ymmärtämään sen, että tämä tulee olemaan vaikea ja armoton peli, niin ei voi kuin antaa äärimmäisen isoa peukkua tälle!
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku saanut tuon 1.02 pätsin? Aamulla katsoin että versio on 1.01 ja mitään muuta päivitystä ei tullut. Alustana on xboksi.
 
Arvostelut pitäisi tulla linjoille klo 10. Itse saatiin koodi vasta pari päivää sitten, joten KonsoliFINin revikka joskus myöhemmin a’la @spydeZ6
 
Arvosteluja tippunut jo metacritic sivullekin ja vastaanotto on ollut hieman ristiriitainen. Nopealla silmäyksellä vaikuttaisi, että tekniset ongelmat ovat tiputtaneet jonkun verran arvosteluja. Itse (toistaiseksi nolla tuntia pelanneena) kuitenkin uskon nauttivani pelistä paljon. Sen verran hyvältä ja vakuuttavalta on pelivideoiden perusteella vaikuttanut ja olen aika anteeksiantavainen bugeille kun pelaan rakastamaani peligenreä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ps4 pro:lla ei teknisiä ongelmia ole osunut eteen. Toimii sulavasti kokoajan, näyttää hyvältä ja peli vie ihan mukanaan. Alkuhuuman arvosana 9-9,5/10, joten Gamereactorin kasi voi olla lähellä totuutta pitkänaikavälin arvosanana. Erittöin loistava peli kyseessä, jonka pelaamista ei haluaisi lopettaa.

Taistelu ei ole vaikea ymmärtää, mutta vaikea hallita. Pelin muu armottomuus tähän lisäksi tarkoittaa sitä, että aivan taatusti jakaa mielipiteet.

PS. Sain ”alkutekstit” ruudulle noin 4h pelin jälkeen. :p

Edit: ja tuo voi juuri olla iso ongelma. 4h jälkeen mulla peli vasta ”alkaa”. Sitä ennen oli pohjustusta, periaatteessa tutoriaalia jne.
 
Arvosteluja tippunut jo metacritic sivullekin ja vastaanotto on ollut hieman ristiriitainen. Nopealla silmäyksellä vaikuttaisi, että tekniset ongelmat ovat tiputtaneet jonkun verran arvosteluja. Itse (toistaiseksi nolla tuntia pelanneena) kuitenkin uskon nauttivania pelistä paljon. Sen verran hyvältä ja vakuuttavalta on pelivideoiden perusteella vaikuttanut ja olen aika anteeksiantavainen bugeille kun pelaan rakastamaani peligenreä. :)

Pari pikkubugia on osunut silmään ja ruudunpäivitys voisi olla sulavampi, mutta mitään peliä rikkovaa ei ole tapahtunut. Näistä pikkuongelmista huolimatta kokemus on toistaiseksi ollut oikein maistuva.
 
Ei ihme jos taistelua tässä on sanottu vaikeaksi, kun se opetetaan noin 5,5h pelin jälkeen kunnolla.

Nyt kun pääsin sinne tutoriaaliin, niin tuo miekkailu on oikeasti todella toimivaa ja hyvää. Sitä ei vain aluksi mitenkään ymmärtänyt, kun ei tuo äijä osannut sitä.

Todella armoton peli kyllä on ja pari kertaa kuollut kun lähdin kaupungista ulos, eikä ole vielä varusteita.

Rahaa on äärimmäisen niukasti, enkä oikein tiedä miten sitä edes saa.
 
Ylös Bottom