Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Osaako joku kertoa niistä erikoispaikoista?

Eli kun kartalle tulee niitä interesting site tms. nimisiä kuvakkeita.

Tasan eka mikä tuli vastaan oli raunio, minkä sisällä oli arkku ja siellä pirun kalliit varusteet ja koruja.


Nyt aloin niitä etsimään, niin tuli vastaan esim sellainen kivikasa, kun ihmiset ohikulkiessaan nostaa kiven aina päälle ja vuosien saatossa tulee kasa.

Sit oli palanutta taloa jne.


Eikö niissä kaikissa olekaan arkkua, vai olisiko kivikasa täytynyt jollain kirveellä hajottaa?


Entäs sitten esim onnettomuuspaikat, mitä niistä löytyy? En ole löytänyt mitään.


Entä mikä merkitys on shrineillä, joissa ilmeisesti kickstarteriin osallistuneiden nimiä, saako niistä joskus jotain?


Toinen juttu on aseet, kun en tajua..pistän varmuudeksi spoilereihin

Miten ihmeessä saan kirveen tai lapion tai vaikkapa tikarin käyttöön?


Kirveellekin on pelaajan statseissa oma kohta, joten kai sen saa jotenkin aseeksi? Vai käytetäänkö sitä oikeasti puun hakkaukseen jossain? Sama kävi vasaralla.

Lapiolle ainakin on paikkoja mistä kaivaa, en ole itse tosin nähnyt vielä, sitä ei varmaan aseeksi edes saa?


Mut sit ne tikarit tms, ne menee kans sinne other välilehdelle, enkä saa valittua aseeksi ollenkaan.


Entä onko isoissa kaupungeissa aseet, vaatteet jne kalliimpia ostaa tai korjata, kuin vaikkapa pikkukylän sepällä? En oo tullu vertailleeksi hintoja. Ja vaikuttaako myös pukeutuminen hintoihin, eikä vain keskusteluihin? Eli kannattaako pistää kaupunkiin mennessä ns. parempaa Seppälää päälle ja pitää sotavaatteet erillään?



Löytyykö jostain listattuna kaikkia kuvakkeita mitä tulee? Mulle on tullut varmaan kymmenen erilaista kuvaketta ruudulle eri tilanteissa, eikä niitä selitetä siellä ohjeissa. Siellä on vain ne tavallisimmat kerrottu.


PS, kaupankäynnistä vinkki:

Ei kannata aina tinkiä joka paikassa. Mulla alko yhden kaupungin kauppiaat vihaamaan jo hiukan ja mietin miksi. Sit tajusin et tingin aina.

Rahoissani kun hetken olin, niin keksinkin että tinkaus vaiheessa tarjoan tippiä, enkä tinki. Alkoi kauppiaiden arvostus nousemaan silmissä.
 
Yhteen kysymykseen voin tässä vaiheessa vastata. Kannattaa vaihtaa sotavaatteet pois kaupungille mennessä. Vaikuttavat siihen charismaan aika rankasti. Onnistuu tinkimiset ja keskustelut paljon paremmin.
 
Se ei oo tossa vaiheessa oppinut vielä taistelua käytännössä laisinkaan. Toki jos ihan puhtaasti läpi menee ni varmaan bugi, mutta kyllä tuossa vaiheessa vielä karkuun juoksu/antautuminen on oikein hyvä vaihtoehto.
Vielä sen jälkeenkin kun äijä oppii myöhemmässä vaiheessa taistelemaan, niin varusteet on niin huonoja ettei pärjää.
Mulla nyt 38h takana ja vasta nyt alkaa uskaltaa banditeja vastaan taistella, mutta tiellä kaksintaistelua haluavat skippaan suosiolla ja menen karkuun, tai puhun ne ympäri ettei tarvitse taistella, vaikka palkinto on hyvä. Niiden suojat kestää mitä vaan.

Oli ihan puhdas bugi, miekka tosiaan suhahti rosmon läpi aina lyödessä. Sammutin pelin, käynnistin uudelleen ja ongelma korjaantu, rosmo tippu kahdesta iskusta ongelmitta.
 
Ompas ilkeä tuo muropaketin arvio. Minusta peli on tarjonnut parhaan pelikokemuksen pitkään aikaan. siis tässä olen tähän asti kuollut enempi kuin mitä saanut porukkaa matalaksi :D
Mutta jostain syystä ei edes harmita, itseä voi vaan syyttää.

Isommista bugeista tähän asti yksi questin rikkova bugi ja yksi kaatuminen, pc versiota pelailen.
20+ pelitunnin jälkeen arvio 9/10.
 
Mielenkiintoinen tapaus tämä Kingdom Come: Deliverance. Peliä ollut sinänsä ihan mukava pelailla, mutta bugit pyrkivät ajoittain kiusaamaan melkoisesti, ainakin pc-versiota. Pahin bugi tähän mennessä ollut se, että jostain syystä ohjaimella pelatessa hyppy/kiipeily ei toimi ollenkaan. Toiminto pitäisi olla sidottuna X-nappiin (Xbox Onen ohjain), mutta siitä vetää vain miekan esille. Olisi todellakin hyvä, että ohjaimen toiminnot saisi määrittää itse - saattaa olla, että täytyy kahlata pelin tiedostoja ja katsoa pystyykö asialle tekemään itse mitään.

Yhden config-tiedoston olen peliin jo tehnytkin, jotta sain lukittua v-syncin ja frame raten haluamakseni. (Peli on optimoitu pc:lle todella huonosti ja cryengine tuntuu natisevan liitoksistoon kaiken aikaa.) Tiedoston pitäisi vielä lisätä tähtäin jousella ampumiseen (en ole vielä varma sen toimivuudesta, kun en ole jousta ehtinyt saamaan) sekä poistaa motion blur käytöstä (tämän tosin saa poistettua pelin asetuksistakin).

Lisäksi yritin tuolla tiedostolla poistaa Depth of Fieldinkin, mutta se ei onnistunut (ei toimi edes pelin sisäisillä konsolikomennoilla). Onneksi lopulta löytyi keino, joka vaatikin sitten itse pelitiedoston muokkausta, mutta nytpä ei tarvitse katsella suttuisia taustoja edes keskusteluissa.

Olisin odottanut korkeampaa vaikeustasoa arvostelujen ja foorumien perusteella, mutta ainoa suurempi haaste on tullut tiirikoinnista, mikä ei ole kovin hyvin toteutettu, sekä ohjattavuuden kankeudesta, mikä välillä vaikeuttaa liikkumista. Voi tieten olla, että viime päivinä pelaamani ensimmäinen Wing Commander on nostanut vaikeudensietokykyäni taas reilusti, joten tämä peli tuntuu lähinnä piknikiltä puistossa. Eräänä ärsyttävänä bugina hahmo myös välillä ottaa humalaisen liikkeitä muistuttavia sivuaskelia, vaikka ei ohjaimen tatteihin koskisikaan.

Ehdottomasti mielenkiintoisen ja immersiivisen oloinen peli, mutta valitettavasti vain hieman keskeneräinen. Kehittäjillä on selvästi enemmän visiota ja intoa kuin teknistä osaamista, joten en tiedä oliko esim. cryenginen valinta heille kaikkein järkevin ratkaisu, kun tarjolla olisi varmasti ollut yksinkertaisempaakin pelimoottoria. Pelissä on valtavasti potentiaali ja nautin sen pelaamisesta jo nyt, mutta kunhan noita särmiä hiotaan, niin tulen nauttimaan siitä vielä enemmän. Heittämällä kiinnostavin pelijulkaisu vähään aikaan.
 
Mun mielestä hyvä ja rehellinen arvostelu, sillä peli on juurikin kuvatun kaltainen. Itseäni häiritsee älyttömästi nuo samaiset ongelmat, pelistä olisi mukava naittia mutta tönkköys ja aivan tolkuton bugimäärä pilaa kokemusta liikaa.

Tänäänkin aiemmin mainitsin että edes heikkoa rosvoa ei saanut hengiltä alussa koska ilmeisesti peli hävitti tämän hitboxin jonnekin ja ainoastaa uudelleen käynnistys auttoi. Sen jälkee peliä jaksoi pelata sen puol tuntia ja sitte riitti taas loppupäiväks kun noi ongelmat alko käydä hermoille. Ei vaa jaksa ku peli lataa -aivan- kokoajan, keskusteluun mennessä ja siel poistuttaessa.

Tää on valitettavasti aika alelaarikamaa
 
Mulla ei oikeastaan oo bugannut kuin tikkaat, mitään muuta häiritsevää bugia ei ole tullut. En itse edes pidä mitenkään bugisena.

Toiminut todella hyvin kokoajan, enkä sitten Zeldan ole mitään pelannut näin paljoa. Tällä hetkellä 9+/10 arvosana itsellä. Parhaimpia pelejä vuosiin.
 
Peliä pelattu arvostelua varten: yli 5 tuntia

Voiko tällä peliajalla tehdä mistään pelistä arviota?
Ei, kun peli alkaa siellä 7-8h paikkeilla..
Metscriticistä huomaa että jakaa mielipiteitä..40:stä sinne 98:iin, keskiarvon ollessa selkeästi plussalla. Myös joka alustalla pelaajat tykkää hyvin. Sama vaikutelma tullut foorumeilta, YouTubesta, fb:stä jne.


Nyt lähti 13gb päivitys 1.03 latautumaan pleikalle.

Hiukan lukuja pelin kehityksen osalta
 
Viimeksi muokattu:
https://www.pcgamer.com/kingdom-com...ockpicking-and-mulling-a-save-on-quit-option/

Peliin tulossa parempi lockpick systeemi ja harkinnassa on save and quit tallennus.

Tuo save and quit-ominaisuus olisi todellakin toivottava. Nyt tuo savetus on hiukan rasittava.

Mutta tuo tiirikointi. Myönnän, alkuun se oli helvetin vaikea, mutta kun sen tajusi ja siinä kehittyi paremmaksi, niin nyt aukeaa melkein lukko kuin lukko (kyvyt eivät riitä vielä vaikeimpiin lukkoihin). Toinen on taskuvarkaudet. Helvetin vaikeaa, mutta kun sitä treenasi nukkuvilla kyläläisillä, niin siinäkin kokemus kasvaa ja näin sekin helpottuu. Omasta mielestäni saisivat jättää ennalleen.

Ja juu, onhan tämä peli buginen, mutta tässä tapauksessa se ei ainakaan mua haittaa. Kokemuksena tämä on ollut aivan omaa luokkaansa. Vai onko tullut vastaan peliä, jossa pitää etsiä joku ihminen opettamaan lukemista, jotta voit lukea kirjan, josta opit jotain uutta? Jep. Tällaisia pelejä kaipaisin lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Peliä pelattu arvostelua varten: yli 5 tuntia

Voiko tällä peliajalla tehdä mistään pelistä arviota?

Mm no näkisin sen tässä tilanteessa niin että niillä pelatuilla tunneilla ei juurikaan ole merkitystä, vai korjautuuko ne tekniset ongelmat siinä 7, 10 taikka 20 tunnin kohdalla? Arvostelijahan piti pelin ideasta ja mekaniikoista, mutta tekniset ongelmat söivät pelifiilistä liikaa ja rikkoivat immersiota. Porukat hehkuttaa tätä peliä ihan liikaa.
 
Onko nää ongelmat/ bugit enemmän pc puolella? Itse pelannut reilut 10h pleikkarilla eikä mitään suurempaa ongelmaa kautta bugia ole tullut vastaan. Ja loistava peli kyllä kyseessä
 
Onko nää ongelmat/ bugit enemmän pc puolella? Itse pelannut reilut 10h pleikkarilla eikä mitään suurempaa ongelmaa kautta bugia ole tullut vastaan. Ja loistava peli kyllä kyseessä

No tää on sitä samaa kun esim fallout pelien kohdalla jengi marisee joka kerta et bugeja on niin perkeleesti, itse en ole ikinä törmännyt yhteenkään isompaan bugiin niiden satojen tuntien aikana jota olen niitä pelannut niin konsoleilla kun PCllä. Eli joskus käy tuuri ettei nää bugeja ikinä joskus ne kerääntyy kaikki samalle ihmiselle.
 
Kovasti tääkin peli kiinnostas mutta sitten ku tiedän etten osaa pelata näitä seikkailupelejä niin taitaa jäädä kauppaan....
Vertailun vuoksi AC Originsia pelannut nyt noin 2 tuntia edelleen oon enemmän tai vähemmän hukassa.... Tää on vielä siitäkin huomattavasti monipuolisempi. Eli on vaan enemmän asioita mitä pitää "ymmärtää" että pystyy jotenkin pelaamaan.
 
Onko nää ongelmat/ bugit enemmän pc puolella? Itse pelannut reilut 10h pleikkarilla eikä mitään suurempaa ongelmaa kautta bugia ole tullut vastaan. Ja loistava peli kyllä kyseessä
Samaa miettinyt..Myöskään Xboxilla pelatessa ei ole tullut yhtään bugia vielä vastaan..Toiminut moitteetta..
 
Samaa miettinyt..Myöskään Xboxilla pelatessa ei ole tullut yhtään bugia vielä vastaan..Toiminut moitteetta..

Jonkin verran ollut tossa pc-versiossa ongelmia. Ruudunpäivitys heittelee rankasti, mutta ei kuitenkaan pelikelvottomaksi. Pari pikkubugia on tullut vastaan, mutta nekään ei maata kaada. Ihan normisettiä nykypeleissä mun mielestä. Mitään julkasta enää valmiina.
 
Ylös Bottom