Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kirjoitukset ja jatko-opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakkerton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Työpaikan saannin vaikeutta hieman ihmettelen kun esim. HKKK:lla on rekrytointimessut joka syksy ja koulun sivuilla on myös listattu osa-aika ja kesätöitä. Esittelytilaisuuksissakin mainostettu työllistymisprosentti on muistaakseni ollut yli 90 ainakin LTKK:lla ja HKKK:lla. "Töitä saa, jos niitä hakee", sanoivat.
Rekrytointimessuja kutsutaan myös kynä- ja karkkimessuiksi. ;) Kesätöitä sieltä ei löydä kukaan, mutta valmistuville ja valmistuneille niistä on jotain hyötyäkin.

Duunin puolesta olen perehtynyt vastavalmistuneiden KTM:ien työllistymiseen. En rupea prosentteja muistista heittämään, mutta hyvin työllistytään ja hyvällä palkalla. Pääainekohtaisia eroja kuitenkin on ja esim. aikaisemmin mainitusta markkinoinnista on välillä vastavalmistuneelle vaikea löytää koulutusta vastaavaa työtä.

Kesätyötilanne on ekonomiopiskelijoilla hyvä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Rekrytointimessuja kutsutaan myös kynä- ja karkkimessuiksi. ;) Kesätöitä sieltä ei löydä kukaan, mutta valmistuville ja valmistuneille niistä on jotain hyötyäkin.

Duunin puolesta olen perehtynyt vastavalmistuneiden KTM:ien työllistymiseen. En rupea prosentteja muistista heittämään, mutta hyvin työllistytään ja hyvällä palkalla. Pääainekohtaisia eroja kuitenkin on ja esim. aikaisemmin mainitusta markkinoinnista on välillä vastavalmistuneelle vaikea löytää koulutusta vastaavaa työtä.

Kesätyötilanne on ekonomiopiskelijoilla hyvä.

Ei siis ollut tarkoituskaan sanoa, että sieltä messuilta niitä kesätöitä saisi, vaan sieltä koululta. Tai ainakin siellä on sellainen palvelu. En tarkemmin tiedä, kun sinne pääsee vaan koulun koneilta. Oli vähän epäselvästi sanottu kylläkin.

No humpuukia eli ei, sellaiselle olen menossa. Ajatus oli vanhempien, mutta kyllä se nyt vaikuttaa hyvältä idealta. Minä ainakin kaipaan opetusta, kun asia on suht uutta. Eräskin pääsykoekirja on tarkoitettu kauppakorkean syventäville kursseille ja sisältää "jonkin verran" minulle tuiki tuntemattomia käsitteitä. Onneksi itseopiskelu materiaaliin kuulu sanasto ja kirjatiivistelmät. Ei se hintakaan aivan järkyttävä ole - alle 1Ke. Tohon hintana tulee vielä takuu, että jos en tänä vuonna pääse sisään, niin saan käydä saman kurssin ensi vuonna tai sitä seuraavana uudestaan. Viime vuonna takuuvalmennuksen kursseilta n. puolet oli päässyt ensimmäisellä yrittämällä sisään, jos oikein muistan.

Varmaan helpottaa asioiden sisaistamista. Yllattavan suuri prosentti kurssin suorittaneista paasee sisaan. Varmaan tuonne valmennus kurssille tulee kaikista motivoituneimmat hakijat. Toisaalta ainahan voi menna avoimeen yliopistoon suorittamaan kursseja ja hankkimaan jo ennalta opintoviikkoja. Voi itseasiassa olla jopa parempi idea, kuin tuollainen valmennuskurssi. Kylla se niin on, etta toisella yrittamalla pitaa sisaan paasta. Tuhlaa vain omaa aikaansa yrittamalla jatkuvasti samaan paikkaa uudelleen. Kannattaa siina tapauksessa harkita alan vaihtoa. Toisaalta eraskin tyyppi paasi vasta kuudennella yrittamalla sisaan.

[/quote][/b]
Työpaikan saannin vaikeutta hieman ihmettelen kun esim. HKKK:lla on rekrytointimessut joka syksy ja koulun sivuilla on myös listattu osa-aika ja kesätöitä. Esittelytilaisuuksissakin mainostettu työllistymisprosentti on muistaakseni ollut yli 90 ainakin LTKK:lla ja HKKK:lla. "Töitä saa, jos niitä hakee", sanoivat. [/B][/QUOTE]

Osa-aika ja kesatyo on aivan eri asia, kuin vakituinen oman alan tyopaikka. Toiseksi tyonsaanti mahdollisuuksiin vaikuttaa aika paljon se minka aineen ottaa paaaaineeksi. Markkinointi ei todellakaan ole paras vaihtoehto. Ei kannata ikina uskoa mita esittelytilaisuudessa sanotaan. Pelkkaa kusetusta. Nim. kokemusta on. Tosin ei yliopistomaailmasta, mutta kuitenkin. Vuosia sitten eraan ammtikoulun tekstiliipuolen linjavastaava kehui kovasti linjaansa ja tyonsaanti mahdollisuuksia alalla esittelytilaisuudessa. Todellisuudessa ala oli menossa kokoajan alaspain ja toita oli lahes mahdoton loytaa. Toinen tapaus sattui vuosia sitten myos. Eraan ammattikoulun linjavastaava kovasti mainosti, kuinka koulun paatyttya tullaan suorastaan hakemaan koululta toihin. Todellisuus oli kuitenkin aivan toinen. Aika moni taisi jaada tyottomaksi tai joutua aivan muihin toihin. Itse sentaan fiksuna ihmisena paatin jatkaa opiskeluita eteenpain. Ei kannata aina uskoa mita koulut mainostavat. HKK on erittain hyva maineinen opinahjo. Toisaalta niin on myos Tampereen yliopiston kaupallinen alua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Osa-aika ja kesatyo on aivan eri asia, kuin vakituinen oman alan tyopaikka.

No siitähän saa sitä kokemusta ja suhteita, joilla avittaa työnsaantiaan tulevaisuudessa. Oletan tässä siis, että koulu tarjoaa osa-aika töitä nimenomaan omalta alalta, töitähän saa muuten vaikka työkkäristä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Varmaan helpottaa asioiden sisaistamista. Yllattavan suuri prosentti kurssin suorittaneista paasee sisaan. Varmaan tuonne valmennus kurssille tulee kaikista motivoituneimmat hakijat.
[/B]

Minulla kyllä riittää motivaatiota, ja menisin kyllä kurssille, mutta kun ei ole tonnia taskunpohjalla niin yritän omatoimisella opiskelulla päästä sisään. Jos joku haluaa sponsoroida niin voin kyllä antaa tilinumeroni. :)
Joidenkin asioiden sisäistäminen on varmasti vaikeaa, mutta voin kyllä kysyä velipojalta neuvoa jos on joku asia mikä ei todellakaan mene päähän. Kaipa se jotain siellä Tutassa on oppinut talousasioistakin... not. :p
Muisti kyllä pelaa, motivaatiota on ja yo-arvosanat auttavat, niin kyllä minulla mahdollisuudet on päästä sisään. Pitää saada luultavasti n. 30/40 kysymystä oikein, jos olen oikein laskenut ja viime vuoden taso on pysyy samana tänäkin vuonna.

Muistelisin, että sisäänpääsevien määrää on karsittu... Ei ole oppaita nyt niin en voi antaa lukuja.

Ja kaikille Yo-kokelaille pitäisi antaa bannit BBS:ään ja IRCciin kokeiden ajaksi, jotta lukisitte niihin ettekä notkuisi täällä :D

Aluksi luulin, että EdHunter aikoi liittyä Ku Klux Klaaniin, mutta se olikin HKKK. Vaikka ei niillä loppujen lopuksi kovin paljon eroa ole, kun kumpaankin taidetaan valita vain valkoista "eliittiä"..

Vinkkinä abeille: Tulkaa lukemaan tuotantotaloutta! Täältä pääsee hyvin töihin heti ensimmäisestä vuodesta lähtien. Jep jep..

Vihdoinkin ohi! Vajaan viikon tässä voisi lomailla ja sitten pitää aloitttaa armoton lukeminen. Sellainen 30 h viikossa on tavoite ainakin näin alussa, saa nähdä kuinka paljon (enemmän) pää kestää ennenkuin kosahtaa...
Kirjoitusten perusteella pitäisi tulla HKKK:ta varten sellaiset 35 lähtöpistettä (sinne pyrkivät tietävät onko vähän vai paljon), että mahdollisuudet päästä ensimmäisellä kerralla ja vieläpä ilman kalliita valmennuskursseja ovat olemassa. Kyllä sitten on suu virneessä, jos pääsen sisään ensimmäisellä kerralla ja yli tuhat kurssiin käyttänyt kaveri ei pääse... ;)
Samahan se periaatteessa on pääseekö sinne heti vai ensi vuonna, kun opiskelu alkaa armeijan takia molemmissa tapauksissa samaan aikaan.

Meinaatko kirjottaa pelkkiä L:iä vai onko pisteytys muuttunut?

En todellakaan. Matikasta on todennäköisesti tulossa M, reaalista ja äikästä E ja englannista ja ruotsista on jo ällät taskussa. Tässä on 29 pistettä, johon lisätään 2 pistettä uuden ylioppilaan etua ja 4 pistettä siitä, että valitsen vain ja ainoastaan Helsingin Kauppakorkeakoulun, en Turkua. Eli kasassa on 35 pongoa.

Jos jotakuta vielä kiinnostaa, valintakokeessa on 40 kysymystä, vähintään 34:ään pitää vastata, oikeasta vastauksesta saa 1 p, väärästä -0,5 p ja vastaamatta jättäminen on 0 p. Viime vuonna sisäänpääsyn pisteraja oli 54,5 pistettä.

Esimerkkinä, jos vastaan 25 kysymykseen oikein, 9 väärin ja jätän loput tyhjäksi, saan 55,5 pistettä. Luulisin, että pystyn vähintäänkin tähän. Muistiahan siihen vain tarvitaan... :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Jos jotakuta vielä kiinnostaa, valintakokeessa on 40 kysymystä, vähintään 34:ään pitää vastata, oikeasta vastauksesta saa 1 p, väärästä -0,5 p ja vastaamatta jättäminen on 0 p. Viime vuonna sisäänpääsyn pisteraja oli 54,5 pistettä.

Sitten on vielä se, että vastaamatta saa jättää korkeintaan 2 kysymystä/kirja. Harmittaa muuten kun pitkästä kielestä saa niin säälittävän vähän pisteitä. Tosin jos ois kirjottanut pitkästä matikasta ja vieraasta kielestä L:n niin sais 8 pistettä lisää ja jokaisesta L:stä +1 pistettä. Miksei lyhyt kelpaa? Pöh.
:D

Sitten on vielä se, että vastaamatta saa jättää korkeintaan 2 kysymystä/kirja. Harmittaa muuten kun pitkästä kielestä saa niin säälittävän vähän pisteitä. Tosin jos ois kirjottanut pitkästä matikasta ja vieraasta kielestä L:n niin sais 8 pistettä lisää ja jokaisesta L:stä +1 pistettä. Miksei lyhyt kelpaa? Pöh.
:D

Niinpä, tiesin kyllä että eipä ole mahdollisuuksia kirjoittaa matikasta ällää, mutta harmittaahan tuo silti. Kiinnostaisi tietää, miksi pitkän matikan L auttaa niin paljon, kun ainakin pääsykoekirjojen matikka on pitkän matikan näkökulmasta katsottuna melko palikkaa, mitä nyt muutamia termejä pitää opetella...

Mitenkäs luvut sujuu kauppikseen pyrkijöiltä? Itse olen saanut luettua kirjat 4 kertaa läpi, vielä tässä viikon aikana pitää kerrata ja tehdä laskentatoimen ja matematiikan laskuja...

Kuulinpa tuossa että johtamisen kirjan valinnassa oli tapahtunut virhe, eivätkä kauppiksen pomot enää ehtineet vaihtaa kirjaa kun avasivat sen ensimmäisen kerran vasta kun kirjat olivat olleet pari päivää myynnissä... :) Että noin harkitusti meille niitä lukemisia annetaan!

Mitenkäs luvut sujuu kauppikseen pyrkijöiltä? Itse olen saanut luettua kirjat 4 kertaa läpi, vielä tässä viikon aikana pitää kerrata ja tehdä laskentatoimen ja matematiikan laskuja...

Kuulinpa tuossa että johtamisen kirjan valinnassa oli tapahtunut virhe, eivätkä kauppiksen pomot enää ehtineet vaihtaa kirjaa kun avasivat sen ensimmäisen kerran vasta kun kirjat olivat olleet pari päivää myynnissä... :) Että noin harkitusti meille niitä lukemisia annetaan!

No itse olen lukenut pari kolme kertaa kirjat ja nyt kertaan lyhennelmiä ja teen tehtäviä. Motivaatio on tosin kadonnut kun heinäkuussa menen inttiin, joten on melko sama pääsenkö nyt sisään...:p Tietty jos nyt pääsis niin ei ens vuonna tarvis pakertaa, mutta enhän mä tätä jaksa käsittää. Ja mitä vikaa strategisen osaamisen johtamisessa on? Mukavaa iltalukemista. Varsinkin sellaiset loputtomat virkkeet ovat innostavia.

No itse olen lukenut pari kolme kertaa kirjat ja nyt kertaan lyhennelmiä ja teen tehtäviä. Motivaatio on tosin kadonnut kun heinäkuussa menen inttiin, joten on melko sama pääsenkö nyt sisään...:p Tietty jos nyt pääsis niin ei ens vuonna tarvis pakertaa, mutta enhän mä tätä jaksa käsittää. Ja mitä vikaa strategisen osaamisen johtamisessa on? Mukavaa iltalukemista. Varsinkin sellaiset loputtomat virkkeet ovat innostavia.

Jep, intti mullakin edessä, ja pienoisia motivaatio-ongelmia. Silti olen yrittänyt lukea niin paljon kuin jaksan, jos vaikka sattuisi sisään pääsemään... Voisi vaikka käydä intin jälkeen duunissa puolisen vuotta "opiskelu- ja kirjanostorahoja" tienaamassa.
Saas nähdä, palaillaan asiaan ensi tiistaina, omat pisteethän voi laskea heti kokeen jälkeen jos uskaltaa... ;)

Ei saatana, jos sinne kauppakorkeaseen pitää noin paljon lukea niin antaa olla, ei musta oo semmoseen. Mut tänä talvena pitäs sinne hakea. Tavan kauppiksessa on rentoa, ei siellä tarvi kun näppäillä kiveksiä, tosin onpa hyötyä käyä pelkkä kauppis.

Jep, intti mullakin edessä, ja pienoisia motivaatio-ongelmia. Silti olen yrittänyt lukea niin paljon kuin jaksan, jos vaikka sattuisi sisään pääsemään... Voisi vaikka käydä intin jälkeen duunissa puolisen vuotta "opiskelu- ja kirjanostorahoja" tienaamassa.
Saas nähdä, palaillaan asiaan ensi tiistaina, omat pisteethän voi laskea heti kokeen jälkeen jos uskaltaa... ;)

Minä en ainakaan uskalla. :)

Ylös Bottom