Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kirjoitukset ja jatko-opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakkerton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Ei saatana, jos sinne kauppakorkeaseen pitää noin paljon lukea niin antaa olla, ei musta oo semmoseen. Mut tänä talvena pitäs sinne hakea. Tavan kauppiksessa on rentoa, ei siellä tarvi kun näppäillä kiveksiä, tosin onpa hyötyä käyä pelkkä kauppis.

5 kirjaa ulkoa noin suunnilleen. Yks näistä kirjoista on tarkotettu kauppakorkeen syventäville kursseille. Ihan jees puuhaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

5 kirjaa ulkoa noin suunnilleen. Yks näistä kirjoista on tarkotettu kauppakorkeen syventäville kursseille. Ihan jees puuhaa.

Voi £@#$@! *%£#$@!! Just näin, se on ihan sama mitä käytännössä osaat kuhan pystyt muistamaan kaiken kirjotetun ulkoa. Se ois parempi kun ois pelkkä haastattelu systeemi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Voi £@#$@! *%£#$@!! Just näin, se on ihan sama mitä käytännössä osaat kuhan pystyt muistamaan kaiken kirjotetun ulkoa. Se ois parempi kun ois pelkkä haastattelu systeemi.

Ei oikein olis järkeä pitää pääsykoetta, jossa kaikki pärjää. Ja haastatteluissa voi ulkonäkö vaikuttaa, tai näin väittävät päättäjät, joten ne ei kelpaa. Ahkeruustestihän tuo melkein on. Ja kaikkihan me ahkeria ollaan, eikö vaan?:p

Ei oikein olis järkeä pitää pääsykoetta, jossa kaikki pärjää. Ahkeruustestihän tuo melkein on. Ja kaikkihan me ahkeria ollaan, eikö vaan?:p

No niin, niinhän se on. Toi tarkottaa sitä että minä en pärjää, ahkera olen mutta lukea en jaksa :)

Itse kuuluin peruskoulussa ja lukiossa luokkaan "ei lue koskaan läksyjä" ja inhosin ulkoa pänttäämistä, kokeisiin ja kirjoituksiin luin sitten vähän. Pääsykokeisiin luin ihan helvetisti, vaikka periaatteessa pidän joidenkin kirjojen ulkoa opettelua täysin turhana ja taitoja mittaamattomana toimintana.

Näin 10 vuotta hikisen pänttäämisen jälkeen pitää sanoa, että kannatti tinkiä periaatteista. Pääsin sisään, opiskeluaika yliopistossa oli hauskaa ja mukava duunikin irtosi. Niin joo ja pääsykokeiden jälkeen ei ole taaskaan tarvinnut päntätä, eli yhdellä pänttäämiskerralla selvisi :D

Itse en ollut tasan kerran paasykokeissa. Silloin tein niin, etta ensin menin menin baariin oluelle ja siten tekemaan paasykoetta. Hyvin meni ja sisaan paastiin. Varmasti tekisin toistekin samallalailla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Itse en ollut tasan kerran paasykokeissa. Silloin tein niin, etta ensin menin menin baariin oluelle ja siten tekemaan paasykoetta. Hyvin meni ja sisaan paastiin. Varmasti tekisin toistekin samallalailla.

Ettei ollut kyseessä AMK:n soveltuvuuskoe, eikä pääsykoe?:p

koulussa en tehnyt koskaan läksyjä, kirjoituksiin en lukenut, tuli C:n paperit, pääsykokeisiin tulikin sitten reenattua enemmän.

Ettei ollut kyseessä AMK:n soveltuvuuskoe, eikä pääsykoe?:p

Ihan virallinen paasykoe. Taitaa nykyaan olla ammatikouluihinkin jonkinlaiset testit. Ennen sentaan paasi sinnekin suoraan sisaan, kun oli saanut peruskoulun suoritettua hyvaksytysti lapi. Nain siis 80-luvulla.

Ylös Bottom