Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kiroiletko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KALAS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Kiroiletko?

kiroilenko?
no aika **tun usein tulee kyllä käytettyä niitä **tanan kirosanoja, **ttu ku ottaa joku nii **tanasti päähän ettei voi mitään **tun normaalia puhetta suusta enää päästää ***kele.

ja normaalissakin puheessa on noita sanoja yhtä paljon,ei niitä onneksi kukaan enää huomaa.

Normaalisti puhuessa en kiroile juuri ollenkaan, mutta esim. tennistä tai kaverin kanssa pelejä pelatessa tulee kiroiltua. Oikeastaan raivoaminen ja tunteiden purkaminen kiroamalla auttaa usein siihen käsittämättömään vitutukseen mikä syntyy kun häviää (oli laji sitten mikä hyvänsä).

Kiroiluhan kertoo heikosta äidinkielen taidosta ja sanavaraston puutteesta ;)

Kyllä minä kiroilen. Joskus huomaan, että kun alan kertomaan jotain hyvää juttua kavereille niin (erityisesti baarissa) ensimmäinen sana on vittu.

Mikäs kirosana vittu sitten on? Mielestäni aika kaunis asia. Ja mukava!

Usein silti kirosanat säästän siihen oikeaan vitutukseen.

Sanan "vittu" käyttö vituttaa siinä määrin, etten sitä käytä, mutta "PERKELE!" kuuluu sanavarastooni.

Totta kai kiroilen, kun siltä tuntuu ja "on tarvetta". Onneksi kiroilun saralla on muutakin käytettävissä kuin ne kolme tunnetuinta. V-sanaa käytän melko vähän, koska se tuntuu olevan niin "muodikas", mutta samalla niin tehoton. Kyllä kunnolla painotettu ärräpää hoitaa homman kotiin niin ettei kenellekään jää epäselväksi (vaikka ei kieltä ymmärtäisikään).

Kiroileminen menee aika pitkälle tilannekohtaisesti. Eilenkään en kiroillut lippujonossa törkeästi etuilevalle suomenruotsalaiselle mummelille, joka katseli minua niin anelevasti silmiin sinisillä silmillään josko pääsisi luukulle minua ennen. Tiuskaisin vain kuuluvasti paiskaavani mereen mikäli uskaltaa etuilla minuakin.

Hyvin on minut koulutettu tavoille, kuten kävikin varmaan selväksi. :D Ja isukkihan se minut opetti kiroilemaankin itse asiassa, joskin ihan vahingossa.

Siviilissä (siis normaalisti) en juurikaan kiroile. Tai sitten kiroilen sanoja muokaten: Kerpele, helevetti, heviletti, taassana... Nyt olen armeijassa ja kiroilu on huipussaan. Jatkuvasti kiroillaan, minkä keretään. Viimeksi eilen pääsi ärräpäitä kun heitettiin aamupäivällä opitut testausasiat putkeen ja sen päälle konttausta hiekkakentällä ja ryömimistä pururadalla..prkl...

No vanhempien seurassa tosi harvoin, mutta jotain peliä esim. socomia pelatessa jos menee perseelleen ni joka toinen sana on vit per tai saa :p

Joskus teini-iässä siivosin kielenkäyttöäni ihan tietoisesti. Toki edelleen välillä ärräpää tai kaksikin ilmaisuuni eksyy, mutta etenkin sen v-alkuisen välimerkin käyttöä kavahdan. Sitä voi käyttää vain verbinä ilmaistessa erittäin voimakasta harmistuksen olotilaa. Muuten pysyttäydyn lievempien kirosanojen kuten "hemmetti", "helkkari" tai suorastaan "pannahinen" kannalla. :)

Kiroilen kun sapettaa, kiroilen kun olen iloinen, kiroilen kun korostan asioita ja oikeastaan kiroilen ihan muuten vaan. Silti se kuulostaa uskomattoman typerältä. Pienestä asti jäänyt ärsyttäväksi tavaksi, mistä todellakin pitäisi päästä eroon. Kiroilu liiallisena kuulostaa kammottavalta.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom