Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kissat vs koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kissat vs koirat

Kyllä ne koiruudet vie
meiltä löytyy Beagle ja Norjanharmaa :) (lisäilen kuvia kunhan muistan)

Kyllä tän ääni menee kisuille! Ei varsinaisesti kyllä ole mitään koiria vastaan, mutta kissat osaa ottaa vaan rennommin (+ olisin laiska käymään kusettamassa koiraa).

Tällä hetkellä taloudessa yksi kohta kolme vuotias kisu. Pakko myöntää, että välillä koettelee hermoja myös tämä otus, johtuen siitä että on niin huomion kipeä.

p6082631.jpg

Tässä vielä pieni videopätkä jonka kuvasin muutama viikko takaperin kun kaverin kissa oli myös hoidossa:)
[video=youtube;TFnZIEJ4_T0]http://www.youtube.com/watch?v=TFnZIEJ4_T0[/video]

Tämä on helppo valinta. Koirat. Koirissa valikoima on huomattavasti laajempi ja rodut ovat todella erilaisia niin luonteeltaan kuin ulkonäöltään. Löytyy kissan kokoista sylikoiraa ja vasikan kokoista möhkälettä. Koirien kanssa voi myös harrastaa montaa erilaista lajia aina metsästyksestä tanssimiseen. Lisäksi isokokoisesta ja hyvin koulutetusta koirasta on myös turvaa.

Koirat osaavat lukea tai "ymmärtää" ihmistä uskomattoman hyvin ja tästäkin syystä koira voittaa mun äänen kissaa vastaan hands down. Voittaa myös muitakin eläimiä vastaan ja samoista syistä.

Ainoa negatiivinen puoli koiran omistuksessa on se että koiraa tarvisi osata kouluttaa. Tämä varsinkin isojen ja luonteeltaan suojelu/vartiovaistoja omaavien koirien kohdalla. Tätä ei valitettavasti kaikki aina ajattele ennen koiran hankkimista. Koira-ajokortti olisi minun mielestäni hyvä ja pakollinen asia. Mutta ongelmallista on se että tarvisiko kaikista pienempiinkin rotuihin ajokortin vai ei. Mun mielestä pieniin koiriin ei tarvisi "ajo-oikeutta".

Rotukoiria (ja miksei kissojakin) aiheena sivuten on pakko linkittää Fingerpori muutaman päivän takaa.

Tällä hetkellä lemmikkisaldo näyttää nollaa ja siellä se oletettavasti tulee hamaan tulevaisuuteen pysymään. Näistä vaihtoehdoista silti koira vie voiton.

Itse pidän molemmista yhtä paljon, koska muutama vuosi sitten meillä oli pari kissaa ja pari koiraa. Valitettavasti toinen kissa jäi auton alle ja toinen koira lopetettiin. Jäljelle jääneet sitten lopetettiin vanhuuden takia eli molemmissa alkoi esiintyä erinnäisiä sairauksia. Kissalla maksa petti ja koiralla kuulo ja lonkat.

Sellaista ihmettelen että miksi lyhytkuonoiset koirat/kissat viehättävät ihmisiä? Näyttävät omasta mielestä hieman... noh, ei niin normaaleilta tai söpöiltä kuin pitkäkuonoiset.

mun elämmässä on ollut niin kissoja kuin koiriakin ja mun mielestä kissat voittaa 6-0.

Kissat!

Kyllä ne koiratkin on ihan kivoja,kuhan ne on koiria,eikä rottia...
Koira on siis tohon polveen asti, jos on sen alle,niin se on rotta(mäyris on poikkeus).

Oisin halunnu tietää että jos koira on polveen asti niin mikä on tuollanen mua yli navan reippaasti oleva karvaturri sitten on?:o Loch Nessin hirviökö?:O

Joo eli koiraihmisiä ollaan, yks pienempi ja pari isompaa on tässä elämän varrella ollut. :) Tanskandoggi ja sekarotuinen koiruus tällähetkellä :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mainittujen maatiaismonnien ystävä olen. Koirien läsnäoloa taas olen joutunut sietämään lähes koko ikäni.

Nykyisen kissani jälkeen tosin en aio enää lemmikkiä hankkia. Kun tahtoo aina unohtua tuo itsensäkin ruokkiminen, niin kissan kupin täyttäminen kävisi jo aivan ylivoimaiseksi pitemmän päälle.

Kyrsiikö? Hakkaako kohtalo ja elämä nahkaruoskalla hanuriin? Ei hätää, murheeseen ja epätoivoon on nyt myös lääke:

file.php

Tuskin syö miestä enää.

Laittaisin omasta lihavasta kissastakin kuvan, mutta näköjään ei yhtäkään fotoa koneelta tällä hetkellä löydy. Ehkä toiste.

Onkos tällä söpöyden ilmentymällä jotain rotutietoja vai onko kaikki vain sattumanvaraista geeniperimää? Tahtoo oman.

Kissat rulettaa!!!

Muksun allergian vuoksi jouduin etsimään kodin kahdelle kissalle. Toinen oli oikea syli kissa joka istui sylissä kehräämässä AINA kun olin pelaamassa. Kissin ropales oli niin ihmisläheinen, että siitä pystyi kietomaan puuhkan hartioille kylminä aamuina ja se vain kehräsi. Toinen kissa oli melkoinen patsastelija kolli. Se kolli käyttäytyi kuin kuningas eikä sitä määrännyt kukaan, eikä se pelännyt mitään. Ja kyllä meinasi itku päästä kun tuosta patsastelijasta ja pelikaverista joutui luopumaan. Onneksi sentään molemmat löysivät uuden kodin ja hyvät sellaiset.

Kissoissa on luonnetta ja eniten ihmettelen sitä, että miten ne jaksavat niin tylsiä lemmikejä kuin me ihmiset ollaan niille. Kai ne pitää meitä jotenkin hauskoina. :confused:

Se on ihan fakta, että koiralle ruokakupin ojentaja on jumala, kissalle palvelija. :D

Onkos tällä söpöyden ilmentymällä jotain rotutietoja vai onko kaikki vain sattumanvaraista geeniperimää? Tahtoo oman.

Taitavat olla japaninpystykorvia. En noista roduista niin tiedä, mutta alkuperäisiä lähdetietoja onkimalla moinen lajikenimi löytyi.

Google-kuvahaku kuitenkin paljasti karun totuuden, eli näyttävät noin söpöiltä vain pentuina. Aikuisina kieltämättä edelleen söpöjä, mutta moiseen bambi-lookkiin ei enää päästä.

Saisihan tuosta toki kerittyä melkoisen villapaidan kauniimmalle puoliskolle jouluisin... :rolleyes:

3 Kissan jälkeen meille tuli koira ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen (Kissa-allergia) Tuo tytsy kyllä käskee tämän laiskimuksen lenkille vaikka ei jaksais. Toisaalta kissat oli itsenäisempiä ja jos ei ois tuota allergiaa niin ei kai niissä ois mitään pahaa ollu

TOISAALTA
Koira jättää johdot suosiolla rauhaan ilman poppaskonsteja :D

Tuossa meidän 10kk Mischa-tyttö. Laitetaan pentukuvaki nii saahaan vähän koiraääniä :D

Näytä liitetiedosto 7225

Näytä liitetiedosto 7226

Google-kuvahaku kuitenkin paljasti karun totuuden, eli näyttävät noin söpöiltä vain pentuina. Aikuisina kieltämättä edelleen söpöjä, mutta moiseen bambi-lookkiin ei enää päästä.

Valitettava tosiasia rodusta tai lajistakaan (ihmisistä puhumattakaan :p) huolimatta.

Koirille ääni meni, kun perheelle koira tulossa rodultaan Englanninbulldoggi. Kissoja inhoan koska, ne pissii ja kakkaa joka paikkaan, pienenä hiekkalaatikoltani löytyi aika paljon kissan kakkaa ja kodin rappusten alta löytyi kissan pissiä. :D
Koirat :)
Kissat :mad:

Ylös Bottom