Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kissat vs koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kissat vs koirat

En ole Darkside mutta vastaan.

Tiedän henkilöitä jotka kirjaimellisesti meinaa paskoa housuihinsa kun näkee meidän 10-kiloiset kissat (no okei toinen painaa 9.3kg ja toinen 10kg).

Kiinnostaa tietää miten aktiivisia kavereita on :D
Makoilevat vain päivät? Illalla sitten nukkuvat.
Tuommoinen kötky olisi kyllä hyvä.
Itsehän olen nähny yli 10kg maatiaiskissankin, näytti vähintäänkin sairaalta tapaukselta...:confused:

Kissathan nukkuvat todella paljon, jotain 15h ilmeisesti päivässä. Nyt tuli kyllä kissakuume, haluan tuommosen rötkön kans. Kiitos vaan Rixa. :D

Kiinnostaa tietää miten aktiivisia kavereita on :D
Makoilevat vain päivät? Illalla sitten nukkuvat.
Tuommoinen kötky olisi kyllä hyvä.
Itsehän olen nähny yli 10kg maatiaiskissankin, näytti vähintäänkin sairaalta tapaukselta...:confused:

Kissat oppii hyvin siihen rytmiin mitä itse noudatat. Eli, päivät ollaan töissä = kissat nukkuvat k.o. ajan. Aamut ennen töihin menoa on villiä sekoilua (kissojen liikuntavartti). Töistä tultua sama toteutuu ja sitten on toki illan 15 min sekoilu. Pitkälti kissat menee nukkumaan samaan aikaan kuin mekin.

Toki poikkeuksiakin on, joskus herää siihen kun kissa tulee nuolemaan naamaa tms. muuta häröilyä. Mutta tuohon tottuu.

Maine Coon ei ole hyperaktiivinen rotu.

Toisinkuin nämä meidän "Itämaan tietäjät" Eepo (punainen) & Kaapo (suklaa), itämaiset pitkäkarvat. Nämä yksilöt kyllä seuraavat hyvin aktiivisesti sun touhuja ja pitävät huolen että varmasti tulevat huomatuiksi. Myös juttua löytyy, sanotaankin että itämaiset kissarodut (Itämainen pitkäkarva, Itämainen lyhytkarva, siamilaiset, scheyshellit) ovat puheliaita. Pitää paikkansa :D.

Kovasti tykkäilen eläimistä ja pikkunassikkana ensin oli kissa ja sitten koira. Enemmän kuitenkin painotun tuonne koirien puolelle. Mitään kissoja vastaan ei minulla ole ja olisinkin varmaan semmosen ottanut, mutta emäntä ei lämmennyt ajatukselle ollenkaan. Nykyään nurkissa pyörii (16kg rotta, joka on 35cm korkee ja reilun metrin pitunen, kun ittensä oikasee kunnolla) Elmo.

Tuo rytmi on tullutkin melkoisen tutuksi :D
Itselläni siis kaksi tavallista pallukka kissaa.

Rytmistä puheen ollen menee juurikin noin miten sanoit, mutta ukko kissa herää joka aamu 05.15 ja rapsuttaa ovea niin kauan että joku tulee kahtomaan :D sitten lopettaa ja klo 6.00 tyttökissa rapsuttaa ovea 20min ja luovuttaa :D Tämä siis joka päivä...

Olen harkinnut että ottaisin ison tyttökissan joka pitäisi tuon pojan tolkuissaan, meinaa nimittäin kiusata tuota pientä tyttöstä koko ajan. :o

Erikoisen näköisiä nuo luikut :D

Olen harkinnut että ottaisin ison tyttökissan joka pitäisi tuon pojan tolkuissaan, meinaa nimittäin kiusata tuota pientä tyttöstä koko ajan. :o

Erikoisen näköisiä nuo luikut :D

Mä väittäisin, että sillä koolla ei ole mitään tekemistä kiusaamisen suhteen.
Meidän 7.2 kiloinen sterilisoitu MCO narttu Iltatähti (kuvassa etummaisena) on välillä kiusaamisen kohteena, jopa tuolta 4 kiloiselta Kaapolta (suklainen luikku ;), 1 vuoden ikäinen). Kyllä se takas murisee ja sähisee ja läpsii, mutta lähtee sitten pois jos kiusaaminen jatkuu. Kiusaaja toki perässä.

Vaikka sterilisoitu kissa onkin niin kaippa siitä näitä estrogeeneja + muita narttuhormoneita vähän erittyy, mistä tuo kiusaaminen saattaa johtua.

Samaten noi meidän pojat (meidän kaikki muut 7 kissaa on uroksia, joista 4 on kastroitu) kyllä matsaa välillä keskenään. Harvemmin tarvitsee väliin mennä, yleensä silloin kun alkaa itseä ärsyttämään se "melu".

Rixa, kuinkas arvokkaita nuo isot kisut on? Pelottaa kysyä, mutta pakko. Siis Maine Coonit? :confused:

No meillä on koira, joten vastasin koirat. Ei kissoissakaan tosin mitään vikaa ole, mutta taidan olla niille allerginen (huomaa jos olen serkulla ollut vähän pidempään).
Saa nähdä miten maalissa toi hömelö on, kun maalarit tuli maalaamaan uudelleen rakennetut seinät (tää remppa on yhtä helvettiä, varsinkin kun en käsitä miksi tämä edes tehdään).

Piti kaatua "molemmat yhtä ihania" -valintaan, sillä se on totta. Molemmat voisi kyllä ottaa hoitoonsa. Molemmissa toki on omat huonot puolet kaiken hyvän vastapainoksi. Koirassa lähinnä ongelmana, että itse on niin laiska, mutta ehkä jossai vaiheessa koiran ottaisi tallustamaan.

Tällä hetkellä kotona riehuu vuoden ikäinen Ragdoll, joka kyllä koettelee hermoja ihan kiitettävästi. :D Vaikka todella ihana karvapallero onkin, niin osaa se ärsyttää. Esim. hyppelee paikkoihin. Tässä ei olisi mitään ongelmaa, ellei kissa omaisi pakottaavaa tarvetta viskellä heti kaikkia tavaroita lattialle. Tai hepulissaan viedä PS3'sta mukanaan. Eli jos joku sanoo, että Ragdoll on rauhallinen, niin voin sanoa ettei ne kaikki ole. :D

Tällä hetkellä kotona riehuu vuoden ikäinen Ragdoll, joka kyllä koettelee hermoja ihan kiitettävästi. :D Vaikka todella ihana karvapallero onkin, niin osaa se ärsyttää. Esim. hyppelee paikkoihin. Tässä ei olisi mitään ongelmaa, ellei kissa omaisi pakottaavaa tarvetta viskellä heti kaikkia tavaroita lattialle. Tai hepulissaan viedä PS3'sta mukanaan. Eli jos joku sanoo, että Ragdoll on rauhallinen, niin voin sanoa ettei ne kaikki ole. :D

Meidän ragdoll (tuttavallisesti räkkäri) 4½ vuotias Jörgen sekoilee kyllä aivan urakalla ja näkee seinissä & katossa pieniä vihreitä miehiä tms. Sen verran pölvästi ilme sillä on välillä.

Rotukissojen hinnat vaihtelevat. Keskimäärin hinta on välillä 700-1300 euroa.

Turun Rotukissayhdistyksellä on Pdf ohjeita kissanpennun ostajalle muistilista, mitä kannattaa huomioida kun on kissaa (etenkin rotukissaa, jotka maksavat) hankkimassa.

Turok.fi kirjoitti sanoi:
Kissanpennun hinta ei takaa laatua. Mutta kissanpennun hoito sairastumistapauksissa voi helpostikin aiheuttaa pennun hintaa suuremmat kustannukset osalta, joten halvalla saatu voi tulla yllättävän kalliiksi. Jos pentu on rotunsa yleiseen hintatasoon nähden huomattavan halpa tai kallis, kannattaa selvittää miksi.

Toisin sanoen, ei ole vain yhtä hintaa.

Mä olen aina ollut koiraihminen, mutta kissoihin en ole oikein saanut kosketusta. Ehkä se on vain se koirien uskollisuus ja oppivaisuus jotka vetoavat. Omaa koiraa ei ole tullut kuitenkaan hankittua, koska lapsuuden cockerspanielin poismenosta jäi niin syvät arvet. Joku Jack Russell voisi silti olla ihan täydellinen ulkoilukaveri. Ja sitten voisi ruveta agilityakin harrastamaan.

Mutta se täytyy sanoa, että Lakun Elmo on ihan ylilutunen. Juuri tollaista tekisi heti mieli mennä rapsuttamaan korvan takaa.

Molemmat on yhtä ihania :) Molemmat löytyy kotoa.

Oon aina ollut vähän enemmän kissaihmisiä.

Kotona asusteleva on jo noin 15-vuotias ja osaa ottaa elämän melko rennosti.

kissa.jpg

Kaveriksi on saanut sinne nyt jo 9kk ikäisen koiran...

koira.jpg

Ja kyllä meillä kotona lystiä piisaa näiden elukoiden kanssa... :D

Molemmat on aivan käsittämättömän suloisia otuksia, mutta kyllä toi Kissa on mun suosikki. (Joo isolla K-kirjaimella kun tottelee nimeä Kissa) :D

Ketju näyttää toteuttavan salaista tarkoitusperäänsä mitä mainioimmin. Kiitokset kaikille kuvista, söpöyttä ja lutuisuutta ei voi olla koskaan liikaa.

Minulla ei muuten ole rotukissoista hirvittävästi kokemusta, lähinnä maatiaisia olen pyyhkinyt. Ihan mielenkiintoista olisi nähdä käytännössä, poikkeavatko nuo käyttäytymiseltään hirvittävästi maatiaismonneista. Toki onhan maatiaistenkin käyttäytymisessä paljon sisäistä vaihtelua.

Kiitokset kaikille kuvista, söpöyttä ja lutuisuutta ei voi olla koskaan liikaa.

Kyrsiikö? Hakkaako kohtalo ja elämä nahkaruoskalla hanuriin? Ei hätää, murheeseen ja epätoivoon on nyt myös lääke:

file.php

Tuskin syö miestä enää.

Laittaisin omasta lihavasta kissastakin kuvan, mutta näköjään ei yhtäkään fotoa koneelta tällä hetkellä löydy. Ehkä toiste.

Tuo uusin koirakuva on kuin suoraan jostain animaatioelokuvasta :P
Itsekkin kallistun koirien puolell. Itselläni ei ole koiria, mutta serkulla on ISO mutta erittäin hyvin koulutettu ja kesy Rottweileri, ja ehdottomasti haluisin yhden samanlaisen....

Kun porukka valitteli että koirien lenkittäminen on työlästä niin meillä ainakin aamutuimaan näyttää enemmänkin tältä:

083.jpg

252.jpg

591.jpg

595.jpg

Ei se niin rankkaa ole, trust me...

Ja jos ei söpöilyähky vielä iskenyt niin heitetään lisää löylyä:

158.jpg

Eivätkä omaa minkäänlaista hajua turkissaan.

Tuota sanoo kaikki, mutta mielestäni se on silkkaa soopaa. Ellei oma kissani oli sekasikiö. Turkissa haisee sellainen jännä... kissan haju. Hankala selittää, mutta joka aamu nappaan kissan kainaloon ja haistelen sen turkkia, yksi parhaista hajuista mitä on nenääni koskaan tullut!

Niin, itsellä oli myös tiibetinspanieli. Kuoli 2008 tammikuussa anaalirauhasen tulehdukseen. Mahtava elukka sekin. Oppi monia temppuja, mm. sanottuani "koira" juoksi haukkuen lähimmälle ikkunalle.

Nykyään on siis yksi bengalirotuinen 2-vuotias uroskissa. Hintaa oli 50€ joka on mielestäni passeli hinta rotukissasta. Tulee kutsusta, istuu pyynnöstä, nukkuu vieressä, hyökkää paljaitten jalkojen kimppuun, syö muovia ja kaikkia pieniä ötököitä (viimeisin uhri oli iso ampiainen, jonka takia paskoin housuihin ja juoksin karkuun), oksentelee lattioille, tekee "trr" -ääniä, maukuu saatanasti, on palliton, hinkkaa kuonoaan jokaiseen mahdolliseen esineeseen, syö muovia lisää, oksentaa heti perään ja joka änkeää nukkumaan vieraiden syliin.

Kissat.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Allergioiden vuoksi - etenkin kissojen kohdalla - en ole koskaan omistanut kissaa tai koiraa, vaikka etenkin veljeni olisi halunnut koiran pienempänä. Haaveissa oli sellainen lyttykuono-bulldoggi, joka kuulemma kaataa minut aina kumoon, jos en ole kiltti hänelle :) Muistan erään lehti-ilmoituksen - veljen koulupöydän yläpuolella oli lehdestä leikattu kuva myynti-ilmoituksesta, siinä luki "räyhäköitä bulldoginpentuja".

Allergiasta huolimatta en malta olla silittelemättä ja rapsuttelematta näitä suloisia otuksia, jos satun kyläilemään kavereideni luona, ovat ne nelijalkaiset aina vaan niin vastustamattomia. Sekin on tullut huomattua, että kissat ja koirat hakeutuvat aina vaistomaisesti lähelle - vaistoavatko ne luonnostaan, jos niistä tykätään? Tuota olen joskus tullut tuumanneeksi.

Kiitos muuten kaikille kuvista, kiva katsella.

Ehdoton ääni koirille.

Omassa perheessä on käytännössä penskasta asti ollut joku haukku heilumassa ja nyt pari viime vuotta sitten ollut ihan oma. Ensimmäinen oma oli sit niin iso ja hieno juttu että piti viime talvena jo ottaa toinenkin.

Joku Final Fantasy pelisarjaa pelannut saattaa huomata viitteitä koirien nimissä pelaamisharrastuksesta,

Vivi:
img20110611110447.jpg

img20110312130910.jpg

&

Lulu:
img20110308132228.jpg

img20110311173516.jpg

Koira ehdottomasti. Ei kyllä kissoja vastaan mitään ole, ihan kivoja nekin. Kotona ja sukulaisilla on ollut kumpiakin, mutta kyllä koirien kanssa on aina tullut paremmin toimeen.

Itellä on tuommonen 1,5 vuotias karvacollie. Kuva on huhtikuulta.
20110408181017.jpg

Ylös Bottom