Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kitara

KALAS

New Member
Sanokaas mistä vois tilata kitaran..
ihan halvan kun tekis mieli alkaa soittamaan.
Onnistuuko se ilman opetusta vai voiko ite harjotella?
 
Vastaus: Kitara

Eipä niitä ihan halvalla saa, sähkökitaroita ainakaan. Pakettimallit lievät oivo ratkaisu aloittelijoille. Tietenkin voit alkaa itse harjoittelemaan, mutta jos et ole ikinä soittanut mitään instrumenttia ja et ole superlahjakas virtuoosi, niin harjoittelu kannattaa ja niin päin pois. . . if you know what I mean... tosiaan kannattaa aloittaa hankkimalla hyvä akustinen (landola :rolleyes: ), paljon kieliä ja plektroja.

Yli satasen ei pärjää. ;)
 
Vastaus: Kitara

Mieluummin vähän laadukkaampi kitara käytettynä kuin joku halpisromu uutena. Mikään ei vituta enempää kuin jollain rimpulikitaralla soitella joka ei pysy pätkääkään vireessä ja tuntuma on ku halolla soittasi jnejne. Tämä siis jos tosissaan huomaa/tietää että aikoo jatkaa soittelua.
 
Vastaus: Kitara

Jos tosiaan haluat tilata niin ainakin Thomannilta tuo onnistuu. Ihan kelpo nettikauppa tuo on, vaikka kyllä sitä edullisempiakin löytyy.

Kitaran alkeiden opettelu onnistuu ilman opettajaakin, jos halua ja kiinnostusta löytyy. Kirjastosta löytyy luultavasti useampikin opus, joka aihetta käsittelee. Itse kylläkin opettelin kitaran alkeet koulukurssilla, mutta aika pitkälti opin kaiken monisteista, että kuvittelisin kirjojenkin avulla pärjäävän melko pitkälle.
 
Vastaus: Kitara

www.guitaralchemist.com

En osaa yhtään sanoa millaista apua tuollainen ohjelma antaa, kun en kitaraa osaa yhtään soittaa. Mutta jos soitonopettajasoftasta on oikeasti jotain hyötyä, niin hyvä. Pisti tänään vain silmään kun selailin MiksoBitin nettijatkoja.
 
Vastaus: Kitara

KALAS sanoi:
Sanokaas mistä vois tilata kitaran..
ihan halvan kun tekis mieli alkaa soittamaan.
Onnistuuko se ilman opetusta vai voiko ite harjotella?

Paljonko sinulla on varaa sijoittaa kitaraan? noin parilla sadalla saat ibanezin Grx mallisen kitaran, joka on oikeasti hyvä kitara aloittelijalle. Kitara on sähkökitara, vai meinasitko agustista? Itse en soita enää kitaraa kovinkaan paljoa, parituntia viikossa. Mutta sen sanon myös että elä vain sorru ostamaan mitään anttilan kitaroita. Niistä ei ole kuin verkonpainoksi. ja voit aloittaa kitaransoiton itseksesi tottakai, hommaa vaikka joku kitaran alkeet kirja, joita varmaan saat paikallisesta musiikkiliikkeestäsi, ja myyjät avustavat varmaan mielellään "oikean" kirjan etsimisessä. Metroni on kanssa todella tärkeä heti alussa, jotta opit soittamaan tietyllä temmolla. Varmaan aika sekavaa tekstiä kun väsyneenä kirjoitan. mutta jos haluat jotain tarkemmin tietää, autan mielelläni.
 
Vastaus: Kitara

Zos kia cultus sanoi:
Paljonko sinulla on varaa sijoittaa kitaraan? noin parilla sadalla saat ibanezin Grx mallisen kitaran, joka on oikeasti hyvä kitara aloittelijalle. Kitara on sähkökitara, vai meinasitko agustista? Itse en soita enää kitaraa kovinkaan paljoa, parituntia viikossa. Mutta sen sanon myös että elä vain sorru ostamaan mitään anttilan kitaroita. Niistä ei ole kuin verkonpainoksi. ja voit aloittaa kitaransoiton itseksesi tottakai, hommaa vaikka joku kitaran alkeet kirja, joita varmaan saat paikallisesta musiikkiliikkeestäsi, ja myyjät avustavat varmaan mielellään "oikean" kirjan etsimisessä. Metroni on kanssa todella tärkeä heti alussa, jotta opit soittamaan tietyllä temmolla. Varmaan aika sekavaa tekstiä kun väsyneenä kirjoitan. mutta jos haluat jotain tarkemmin tietää, autan mielelläni.

Kiitoksia tiedoista. En itse ole nyt ostamassa kitaraa! Mutta mun pikku veljellä on joku sellanen anttilan paska kitara. Ajattelin sillä alkaa rämpyttämään aluksi, koska sai sen ilmaiseksi. Mutta kyselen myöhemmin lisää jos tulee ongelmia!
 
Vastaus: Kitara

www.muusikoiden.net sieltä löydät kattavaa selvitystä kitaran hankkimisesta. Kannattaa ehdottamasti hommata kitara jos soittaminen kiinnostaa ja mieluiten heti alussa vähän parempi.
 
Vastaus: Kitara

Minä ostin syksyllä siskoni kanssa puoliksi Ibanez GRG 270 -hevikepin. Kitaraan olen ollut erittäin tyytyväinen, varsinkin kun se on alkanut viime aikoina pysymään aika hyvin vireessä (johtuukohan käyttäjästä vai kielten venymisestä vai mistä?). Köyhinä kitaristin alkuina sorruimme varoituksista huolimatta kuitenkin ostamaan ehkä markkinoiden halvimman vahvistimen eli Crate GX15R :n. Ilman säröä kuulostaa ihan ookoolta, mutta särön kanssa se on aika onneton vehje. Eteenkin hirveä kohina häiritsee. Paketti maksoi n. 400, pelkän kitaran saa luultavasti alle kolmensadan. Ja kannattaa suosiolla hommata viritysmittari heti. Käytetyistä soittimista voi tehdä löytöjä, mutta yksityiseltä ostettaessa on vaarana tulla kusetetuksi, varsinkin kun ei tiedä välineistä mitään.

Olen opiskellut soittoa lähinnä siskoni, joka käy tunneilla, monisteista, sekä netistä tulostetuista tabulatuureista. Soittelu on tosin ollut melko epäsäännöllistä ja kehittyminen hidasta, mutta epävarmaa...

Täältä löytyy iso läjä laitetestejä: http://www.harmony-central.com
 
Vastaus: Kitara

Henri sanoi:
Minä ostin syksyllä siskoni kanssa puoliksi Ibanez GRG 270 -hevikepin. Kitaraan olen ollut erittäin tyytyväinen, varsinkin kun se on alkanut viime aikoina pysymään aika hyvin vireessä (johtuukohan käyttäjästä vai kielten venymisestä vai mistä?). Köyhinä kitaristin alkuina sorruimme varoituksista huolimatta kuitenkin ostamaan ehkä markkinoiden halvimman vahvistimen eli Crate GX15R :n. Ilman säröä kuulostaa ihan ookoolta, mutta särön kanssa se on aika onneton vehje. Eteenkin hirveä kohina häiritsee. Paketti maksoi n. 400, pelkän kitaran saa luultavasti alle kolmensadan. Ja kannattaa suosiolla hommata viritysmittari heti. Käytetyistä soittimista voi tehdä löytöjä, mutta yksityiseltä ostettaessa on vaarana tulla kusetetuksi, varsinkin kun ei tiedä välineistä mitään.

Olen opiskellut soittoa lähinnä siskoni, joka käy tunneilla, monisteista, sekä netistä tulostetuista tabulatuureista. Soittelu on tosin ollut melko epäsäännöllistä ja kehittyminen hidasta, mutta epävarmaa...

Täältä löytyy iso läjä laitetestejä: http://www.harmony-central.com

No sitä viritysmittaria ei kyllä kannata opetella käyttämään pääasiallisesti, kannattaa todellakin opetella virittämään se kitara heti alusta asti. Tosin kannattaa opetella käyttämään sitä viritintä, joka on suurimmassa osassa multiefekti laitteita (kitaran) esim keikoilla et välttämättä kuule virittää kitaraasi, kun on hirveä möly esimerkiksi jollain klubikeikalla. Tai siis tottakai tarkistetaan soittimet ennen keikkaa, mutta siinä ennen alkua kannattaa tehdä viimehetken tarkistukset, ja siinä on miltei korvaamaton apu tämä digitaalinen viritysmittaristo.
 
Vastaus: Kitara

Mun pikkuveli on tilannut Anttilasta semmoisen Williams-merkkisen sähkö- ja akustisen kitaran johonkin 60 euron hintaa...kyllä se mun kokemattomille korville kuulostaa ihan toimivalta ratkaisulta, jos ei hae mitään aivan huippumallia.
Samaan tilaukseen meni myös ihan hyödylliseltä vaikuttava viritysmittari.
 
Vastaus: Kitara

Phantom sanoi:
Mun pikkuveli on tilannut Anttilasta semmoisen Williams-merkkisen sähkö- ja akustisen kitaran johonkin 60 euron hintaa...kyllä se mun kokemattomille korville kuulostaa ihan toimivalta ratkaisulta, jos ei hae mitään aivan huippumallia.
Samaan tilaukseen meni myös ihan hyödylliseltä vaikuttava viritysmittari.
No sille viritysmittarilla ON käyttöä tuon kitaran kans. ;)
 
Vastaus: Kitara

Kyllä ne williamsit on aivan kauheita kitaroita, mutta jos jollakin se toimii. niin sehän on hyvä. itse lähden tästä testailemaan veljen ostamaa Deathmetal säröpurkkia. :rolleyes:
 
Vastaus: Kitara

Zos kia cultus sanoi:
No sitä viritysmittaria ei kyllä kannata opetella käyttämään pääasiallisesti, kannattaa todellakin opetella virittämään se kitara heti alusta asti. Tosin kannattaa opetella käyttämään sitä viritintä, joka on suurimmassa osassa multiefekti laitteita (kitaran) esim keikoilla et välttämättä kuule virittää kitaraasi, kun on hirveä möly esimerkiksi jollain klubikeikalla. Tai siis tottakai tarkistetaan soittimet ennen keikkaa, mutta siinä ennen alkua kannattaa tehdä viimehetken tarkistukset, ja siinä on miltei korvaamaton apu tämä digitaalinen viritysmittaristo.

Totta, mutta aloittelija, joka ei ole koskaan mitään soittanut, tuskin saa ihan heti kitaraa vireeseen ilman mittaria. Minä jätin aluksi viritysmittarin ostamatta, mutta viikon päästä oli pakko poiketa musiikkiliikkeessä uudestaan. Mielestäni viritysmittari on hyvä apu amatöörille, varsinkin jos kitarassa on floyd rose -kopio, kuten mulla.
 
Vastaus: Kitara

no niin sai tuo guitar hero minut innostumaan oikean skitan hommaamisesta.
ikinä en ole kitaraa soittanut mitä nyt kaverilla jotain akustista pari minsaa ennen kun muija käski lopettaa:D
nyt tosin olisi haussa sähkökitara, saa vaikka keskellä yötä renkuttaa kuulokkeet päässä niin paljon kun haluaa ja onhan se äijempi vehje metalli fanille.
ei vaan mitään hajua mikä on ihan jees tällaiselle nyypälle ja mikä täyttä paskaa ja mikä jo liian hyvää.

olen netanttilassa (yllätys yllätys) katsellut paria vaihtoehtoa.

iiiso linkki

eli joko erikseen tuo williamsin w-400 plus tuo vahvari n 200e hintaan tai sitten tuo yamaha paketti 299e jossa tulee kaikki samassa paketissa.

kai noista menee ihan kumpi vaan hyvin tällaisella aloittelijalla, ei kuitenkaan mitään kovin kallista viitsi ostaa jos homma ei lähde luonaamaan.
tuo about 100e aika maksimi mitä olen valmis pelkästä kitarasta maksamaan.

kaverilla pitäisi joku softa olla pc:lle joka näyttää kaikki sormien paikat ja muut eli sillä pitäisi voida opetella aika hyvin jos vaan innostusta piisaisi.

edit. selvisi senverran että tuo yamaha vissiin on ihan ok kitara.
sitten tutkein hieman tuota ylempänä mainittua muusikot.net sivustoa enkä tajua oikeastaan mitään kun luin esim.soittotekniikoista.
voisi huomenna tutkailla enemmän.
onko jossain sivustoa missä olisi jotain pieniä video pätkiä joissa näytettäisiin eri tekniikoita, tuosta pelkästä tekstistä kun on aika vaikea tajuta varsinkin jos seassa on ns. ammattitermejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kitara

pelle sanoi:
no niin sai tuo guitar hero minut innostumaan oikean skitan hommaamisesta.
ikinä en ole kitaraa soittanut mitä nyt kaverilla jotain akustista pari minsaa ennen kun muija käski lopettaa:D
nyt tosin olisi haussa sähkökitara, saa vaikka keskellä yötä renkuttaa kuulokkeet päässä niin paljon kun haluaa ja onhan se äijempi vehje metalli fanille.
ei vaan mitään hajua mikä on ihan jees tällaiselle nyypälle ja mikä täyttä paskaa ja mikä jo liian hyvää.

olen netanttilassa (yllätys yllätys) katsellut paria vaihtoehtoa.

iiiso linkki

eli joko erikseen tuo williamsin w-400 plus tuo vahvari n 200e hintaan tai sitten tuo yamaha paketti 299e jossa tulee kaikki samassa paketissa.

kai noista menee ihan kumpi vaan hyvin tällaisella aloittelijalla, ei kuitenkaan mitään kovin kallista viitsi ostaa jos homma ei lähde luonaamaan.
tuo about 100e aika maksimi mitä olen valmis pelkästä kitarasta maksamaan.

kaverilla pitäisi joku softa olla pc:lle joka näyttää kaikki sormien paikat ja muut eli sillä pitäisi voida opetella aika hyvin jos vaan innostusta piisaisi.

edit. selvisi senverran että tuo yamaha vissiin on ihan ok kitara.
sitten tutkein hieman tuota ylempänä mainittua muusikot.net sivustoa enkä tajua oikeastaan mitään kun luin esim.soittotekniikoista.
voisi huomenna tutkailla enemmän.
onko jossain sivustoa missä olisi jotain pieniä video pätkiä joissa näytettäisiin eri tekniikoita, tuosta pelkästä tekstistä kun on aika vaikea tajuta varsinkin jos seassa on ns. ammattitermejä.
Ei mene Williams edes aloittelialta. Ei pysy vireessä ja hajoaa käsiin, älä osta! http://www.thomann.de/fi/index.html tuolta kannattaa skeba hommata. Squierin kitarat ovat todella hyviä aloittelijalle, iteltäni löytyy Squier Bullet Strat, ja on ihan jees, jolla pääsee varmasti hyvin alkuun. :) Löytyy reilu satasella, itse maksoin 115e juuri tuolta thomannilta.

edit: Ja jätä Harley-Bentonit rauhaan, ainakin kitaroiden osalta. Vahvistimet menee vielä ihan ok, mutta kitarat ovat sekundakamaa.
 
Vastaus: Kitara

juuh tutkein lisää tuota muusikoiden.net sivustoa ja siellä tuli aika selväksi mitä kannattaa ostaa ekaksi kitaraksi.
yamahan pacifica sarjan kitara, malli riippuu siitä kuinka paljon on valmis sijoittamaan, itse ajattelin PACIFICA 012BL mallia. hinta 189e
vahvariksi rolandin micro cube hinta 99e
siihen vielä joku viritin ja plektrat ja muut niin hinta sellaiset 350e posteineen.

houkuttaisi tosin aivan hemmetisti tämä warlock, minä kun en aio mitään kovin melodista edes opetella vaan joko kohtuu nopeaa tai sitten hitaampaa ja raskaampaa metallia soittaisin fiiliksestä riippuen ja sitäkin vaan omasta päästä ainakin aluksi.
ja tuo vehje toisi aivan helvetisti lisää fiilistä hommaan.
 
Ylös Bottom