Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Näemmä Pelit-lehden foorumilla pojat ovat pistäneet oman SVER klaain pystyyn. Klaanin tunniste on PFi jos sattuu tulemaan vastaa.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Näemmä Pelit-lehden foorumilla pojat ovat pistäneet oman SVER klaain pystyyn. Klaanin tunniste on PFi jos sattuu tulemaan vastaa.

Raven kuittaa. Teemme parhaamme jos osuu kohdalle. Ei sillä, että pelitlehden ja kfinnin välillä olisi sotaa, mutta Ravenin ja Sverin välillä on aika massiivinen sellainen. Tosin sekin vain magin matsien ajan.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tänään sai muutama kfin sveriläinen muutaman kfin ravenin vastaansa.
Voitto jäi meille. (raven) Puolustettiin muistaakseni kaappaus kentässä
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Näemmä Pelit-lehden foorumilla pojat ovat pistäneet oman SVER klaain pystyyn. Klaanin tunniste on PFi jos sattuu tulemaan vastaa.

Ajatelkaapa kuinka käheetä se olisi jos saisi aikaiseksi eri suomalaisten pelimedioiden(pelaaja, pelit jne.) välisiä klaani-sotia. Siinä sitä otettaisiin miehistä mittaa ja katsottaisiin kuka seisoo kasti korkeimmalla korokkeella(vaikka eihän noilla ryppyreunoilla ole mitään meidän testosteroniaa vastaan) :p

Peli kyllä tarvitsee jonkinlaisen klaani-peli mahdollisuuden... Like now!
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Eilen taas mentiin täydellä suomi-squadilla. Sabotaasissa sinänsä mitään vikaa ole, sitä on vain tullut tahkottua eniten. Sen takia mielenkiinto on siirtynyt oikeastaan toisaalle. Eilen hyviä tunnelmia 128-pelaajan Acquisitionissa ja vastapuolella taisi olla Raven.

Jengi pysyi aika hyvin kasassa siinä bunkerin ympäristössä. Siilipuolustuksemme nojasi vahvasti ryhmän pioneerin suorittamiin miinoituksiin. Telamiinat sillan kohdalla, sinkomiesten ja bunkerin ampujan tukemana varmistivat APC:lle äkäiset lähdöt yläkertaan epätoivoisten läpimurtoyritysten päätteeksi. Muuten lääkintämiehenä sai taas vetää siellä savun keskellä melkoista ravia pitääkseen miehistön taistelukuntoisena. Korvaan kaikuivat pelaajien huomiot vihun liikkeistä ja avun tarpeesta.

Oman hahmon kehityksessä painotettu fyysisiä ominaisuuksia. Parempi juoksukunto kevyellä varustuksella palvelee hyvin tätä piikin antajaa. Aseistuksena se perusrynkky, refleksitähtäimellä ja etutapilla ja tulosta syntyy myös perinteisellä puolella. Korjaustyökalulle löytyisi myös käyttöä, pulmana vain päättää mistä luopua.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Korjaustyökalulle löytyisi myös käyttöä, pulmana vain päättää mistä luopua.

Tuo on hankala rasti. Jos ottaa korjaussarjan ja lääkettä, haukkaa se budjetista jo 2000. Siihen 100 päälle pislarille ja jos haluais päälle muutakin kuin urheilukerraston tekee se 600 lisää. 2700 koossa. Sillä rahalla saa konepislarin ja savun mutta sinko tai frägi menee just satasella yli!
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tuo on hankala rasti. Jos ottaa korjaussarjan ja lääkettä, haukkaa se budjetista jo 2000. Siihen 100 päälle pislarille ja jos haluais päälle muutakin kuin urheilukerraston tekee se 600 lisää. 2700 koossa. Sillä rahalla saa konepislarin ja savun mutta sinko tai frägi menee just satasella yli!

Tehdä eri loadoutteja vaan, jos tuntuu et korjaaminen on vähissä tiimin sisällä niin sitten vaan vaihtoo ja ottaa engineerin paikan.

Ja terve vaan kaikille tasapuolisesti. Tossa viime viikol pelaillessa eksyin samaan tiimiin ku M-Arkku ja laiton PSN viestii ku tuntu et vois pelailla uudestaan sen kanssa, sillon ei ollu viel mitn tietoo konsolifin klaanista. Koitin ite keräillä frendejä listalle josta sais peliporukkaa. Tutut sivut on mutta rekisteröidyin vasta nyt.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tehdä eri loadoutteja vaan, jos tuntuu et korjaaminen on vähissä tiimin sisällä niin sitten vaan vaihtoo ja ottaa engineerin paikan.

Näinhän sen joutu ratkasemaan. Yleismies jantusella kävi helposti kipiää kentällä. Kaksi loadouttia menee tuohon. Puolustukselle ja hyökkäykselle sitte omat loadoutit ja yks jää varalle :)
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Eilen oli jo tasaisempaa vääntöä. Tietyt mapit voitettiin ja tietyissä hyökkäyksissä ei päästy oikeastaan tekemään mitään.

Selkeästi on tiimityöskentely lisääntynyt puolin ja toisin. Ravenilla oli hyvin koordinoitua puolustustyötä siinä telttakartassa.

Matsit varmaan tiukkenee jatkossa huomattavasi ja SVER porukoiden pitää ruveta oikeasta pelaamaan.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Eilen oli jo tasaisempaa vääntöä. Tietyt mapit voitettiin ja tietyissä hyökkäyksissä ei päästy oikeastaan tekemään mitään.

Selkeästi on tiimityöskentely lisääntynyt puolin ja toisin. Ravenilla oli hyvin koordinoitua puolustustyötä siinä telttakartassa.

Matsit varmaan tiukkenee jatkossa huomattavasi ja SVER porukoiden pitää ruveta oikeasta pelaamaan.
Onhan se B:n puollustaminen edelleen "helpohkoa" useimmiten, mutta huomaa myös että on muillakin PMC:llä puollustettu ahkerasti. Helpot voitot hyökkäyksessä käy entistä harvemmiksi. Ja hyvä niin.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Huomenta rintamaveljet!

Tuli tässä kahvia juodessa äsken mieleen kun rupesin miettimään strategisia suunnitelmia niin kaappauksessa tuli yksi kokeilemisen arvoinen mieleen. Kaappaushan mappina on aika selkeästi rajattu kahdelle alueelle, joten yleensä toiselta joukkueelta ei kannata odottaakaan mitään apuja vaan luottaa, että oma joukkue hoitaa homman kotiin.

Mutta, tulikin tälläinen mieleen, että jos vaika meidän joukkue hyökkää kartan vasemmalta puolelta niin vaihtaisikin spawnpuolta toiselle puolelle, eli oikealle? Joitain hyötyjä mitä tässä itse ainakin mietin. Ensinnäkin vastustajan on kommunikoitava toisen joukkueen kanssa. Kyllä siinä hetken aikaa saa tämä toinen toimeeton puolustusjoukkue ihmetee missä kaikki mahtaa olla. Parhaimmassa tapauksessa mitään ei tapahdu ja vihollinen on vain tyytyväinen, että pitävät oman puolen paukutellen henkseleitä, että 'noh, pidettiin ainakin oma puoli, toinen joukkue on ihan paska'.

Ja tietenkin se, että tulisi tuplamiehitys toiselle puolelle. Veikkaan, ettei kauaa nokka tuhise kun pääsisi ajoneuvojen kimppuun.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Ei taida pystyä vaihtamaan joukkueiden kesken spawneja, joukkueet on pakotettu niille tietyille spawneille. Tosin Ravenin acquisition kartassa jos on päässyt bunkkerilinjan läpi niin pääsee todella helposti toiselle hyökkäyspuolelle selkään, elikkä jos omalta puolelta on päässyt helposti läpi niin kannattaa lähettää ainakin yksi squadi APC:n kanssa auttamaan toista joukkuetta.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

...
Mutta, tulikin tälläinen mieleen, että jos vaika meidän joukkue hyökkää kartan vasemmalta puolelta niin vaihtaisikin spawnpuolta toiselle puolelle, eli oikealle? Joitain hyötyjä mitä tässä itse ainakin mietin. Ensinnäkin vastustajan on kommunikoitava toisen joukkueen kanssa. Kyllä siinä hetken aikaa saa tämä toinen toimeeton puolustusjoukkue ihmetee missä kaikki mahtaa olla. Parhaimmassa tapauksessa mitään ei tapahdu ja vihollinen on vain tyytyväinen, että pitävät oman puolen paukutellen henkseleitä, että 'noh, pidettiin ainakin oma puoli, toinen joukkue on ihan paska'...
Eilisessä pelissä taisi juuri näin tapahtua. KFS piti oman pään puhtaana, mutta naapurin portti vuoti kuin seula. Sieltä pääsi vapaasti ajoneuvoille ja peli olikin sitten menetetty. Mutta tuohan on juuri sitä strategiaa, että etsitään puollustuksen heikkolenkki ja pusketaan porukalla siitä. Pitäisi puollustuksessakin harkita niitä vaihtoasemia tukemaan heikompaa kohtaa.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Ei taida pystyä vaihtamaan joukkueiden kesken spawneja, joukkueet on pakotettu niille tietyille spawneille. Tosin Ravenin acquisition kartassa jos on päässyt bunkkerilinjan läpi niin pääsee todella helposti toiselle hyökkäyspuolelle selkään, elikkä jos omalta puolelta on päässyt helposti läpi niin kannattaa lähettää ainakin yksi squadi APC:n kanssa auttamaan toista joukkuetta.

Ok no vaikka ei pääsisikään joukkueen toiselle spawnille niin sinne voi kuitenkin juosta. Vähän enemmän matkaa siinä on tarpomiseksi, mutta mielestäni silti fiksu veto, jos jotkut ovat ja varmasti ovatkin käyttäneet kyseistä taktiikkaa. Pitää jatkossa pitää silmällä kun on pelaamassa, ja varsinkin puolustaessa, että katselee karttaa tarkemmin että miten siellä toisella puolen menee.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Ja tietenkin se, että tulisi tuplamiehitys toiselle puolelle. Veikkaan, ettei kauaa nokka tuhise kun pääsisi ajoneuvojen kimppuun.

mietin samaa juttua sabon puolustukses et mitä jos kaikki menis samaan paikkaan esim. A ni siel olis tupla miehitys ja vihut joutuu ottaa kuitenki molemmat paikat haltuu ennenku pääsee C:lle, mut voi olla et vihujen olis helpompi hyökätä monesta suunnasta....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Mutta, tulikin tälläinen mieleen, että jos vaika meidän joukkue hyökkää kartan vasemmalta puolelta niin vaihtaisikin spawnpuolta toiselle puolelle, eli oikealle?

Eilisissä matseissa ravenilla hoidettiin oman ryhmän toimia tehokkaasti. Dominationissa oltiin ainoita jotka saivat hyökätessä unlockattua ne vipat kohteet. Myöskin kaappauksessa puollustessa pidettiin voitokkaasti omapuoli täysin läpäisemättömänä. Molemmissa matseissa seurailin kartasta vähän väliä kuinka muut rintamat törttöili ravenilla ja murtuivat jo ensimmäisten minuuttien aikana ollen koko pelin läpi täysin murrettuina. Tuossa tiimin kanssa suunniteltiin, että koska voittaminen oli siinä tilassa mahdotonta niin olisi pitänyt käydä tekemässä joku taktinen apu muille rintamille. Esim bunkkerien korjaus tai vihun bunkkerien tuhoaminen. Ei kuitenkaan päästy irtautumaan taistelusta tuossa kaappauksessa kun pidettiin kovan hyökkäyksen alaista reittiä puhtaana vihuista. Olisi muuten omakin puollustuslinja murtunut. Domination matsissa taas herättiin liian myöhään ajattelemaan muiden rintamien avustusta.

Yhdestä sabo matsista selitinkin jo aiemmin. Siinä joukkueen johtaja ilmoitti meidän niskaan tulevasta triplajoukkueesta. Näytti siinä olevan meidän tornilla myös triplapuollustus joten eivät onnistuneet.

Kokonaisen ryhmän siirto on varmasti yksi vaarallisimmista taktiikoista. Kyllähän tuo kartta antaa paljon kuvaa siitä, miten rintamalinjat pitävät. Tilanne saattaa kuitenkin muuttua nopeasti ja yhden ryhmän siirto on todella, todella, todella... suuri tekijä. Tasaväkisessä tilanteessa se on itsemurha siirto, mutta oikein ajoitettuna sillä voidaan uhrata vähän ja voittaa paljon. Joukkueen johtajilla on tässä iso rooli. Itse hoitaisin asian niin, että pitäisin vahtia paikassa josta irtautetaan ryhmä. Ilmoittaisin niille joiden avuksi ryhmä tulee. Vahtisin edelleen vajauskohdassa ja kun meno näyttää liian pahalta niin eikun ryhmä takaisin. On muistettava myös se, että jos oma rintama näyttää olevan voittamaton, niin sen kyky palautua vajauksen aiheuttamasta perääntymisestä on parempi kuin tehottoman rintaman kyky saavuttaa yhtään mitään. Ei kannata siis arvioida sitä, voiko vajaa miehitys pitää linjan vaan sitä, että voiko täysimiehitys saada sen takaisin.

Huoh... Olipas diippiä.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

No mutta johonkin tämmöseenhän sen on mentävä. Koordinoidumpaa toimintaa. Hankaluus on se, että oman joukkueen toinen puoli ei ole tehtäviensä tasalla. Tässä vaiheessa jos ryhmän johtaja tai joukkueen johtaja sattuisi kysymään toiselta että tartteeko apuja niin tod. näk. eivät osaisi kanavaa radiosta vaihtaa. Minä en ainakaan osaisi :D
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Kokonaisen ryhmän siirto on varmasti yksi vaarallisimmista taktiikoista. Kyllähän tuo kartta antaa paljon kuvaa siitä, miten rintamalinjat pitävät. Tilanne saattaa kuitenkin muuttua nopeasti ja yhden ryhmän siirto on todella, todella, todella... suuri tekijä.

Eilisessä Domination koitoksessa KFS ryhmän tehtävänä oli puolustaa bunkkeria kartan laidalla, mikä onnistuikin koko lailla hyvin ja paria kuumaa hetkeä lukuunottamatta ongelmissa ei oltu. Kuten Req77 tuossa aiemmin jo kertoikin, vuoti muiden ryhmien puolustus ja aika ajoin sieltä valui ylimääräistä vihua meidänkin tontille APC tukenaan, mutta puolustus kesti. Meiltä taas aika ajoin lähti yksi kaveri korjaamaan vihun tuhoamaa IT-patteria, kun lähempänä olevat eivät siihen reagoineet.

Koko ryhmän siirtoon en ihan heti lähtisi, sillä siinä on riskit melko suuret. Tämä on jo huomattu Sabo puolustuksessa aika ajoin, kun porukka innostuu näennäisen helposta puolustamisesta ja rynnii seikkailemaan liian kauas kohdealueelta kohti hyökkääjän spawnia, jolloin puolustuslinja ohenee, sivustat on auki ja fiksu hyökkääjä hyödyntää tilanteen ja lakaisee kohteen lähellä olevat pari puolustajaa sivuun.

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa claymoreja Sabo puolustuksessa. Varsinkin B:llä claymore-miinoitus on helppoa, kun lähellä olevalta ammuslaatikolta saa helposti haettua niitä lisää. Lyhyessä ajassa saa miinoitettu niin molemmat sivustat kuin ylös johtavat portaatkin, sekä vielä komentopaneelinkin jos joku sinne asti pääsisi. Ongelma vain oli, ettei itse malttanut pysyä sen vertaa suojassa ettei kuolisi heti noiden laiton jälkeen, koska asennetut miinat katoavat niiden asettajan kaatumisen mytöä :o Kertaalleen tuo "last line of defence" eli komentopaneelin edessä oleva miina nappasi innokaan ja voitonriemuisan hyökkääjän estäen B:n hetkellisen menettämisen :D
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Varsinkin B:llä claymore-miinoitus on helppoa, kun lähellä olevalta ammuslaatikolta saa helposti haettua niitä lisää. Lyhyessä ajassa saa miinoitettu niin molemmat sivustat kuin ylös johtavat portaatkin, sekä vielä komentopaneelinkin jos joku sinne asti pääsisi. Ongelma vain oli, ettei itse malttanut pysyä sen vertaa suojassa ettei kuolisi heti noiden laiton jälkeen, koska asennetut miinat katoavat niiden asettajan kaatumisen myötä :o
Claymorethan pysyvät asennettuna maailman tappiin, ellei niiden asentaja laita uusia tai vihu räjäytä niitä. Toisin sanoen miinoja voi olla asetettuna vain 2kpl kerrallaan, ammuslaatikolle voi siis juosta ja tankata miinat täyteen, mutta asentaa niitä ei voi ilman että edelliset katovat... Mistään ei tosin kaiketi näe montaka aktiivistä miinaa sinulla no kentällä?
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Kumpiko noista Sverin lmg:istä olisi parempi? Nyt ollaan menty Viperalla mutta ainakin 1vs1 ahtaissa tiloissa tulee aina turpaan :D
 
Ylös Bottom