Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kohti Portugalia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaban
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Hmm..tehokasta ehkä, mutta Italian pelityyli on kyllä todella kaukana tyylikkäästä.

Noh, kuten sanoin, olen tästä asiasta täysin eri mieltä. Jos kaipaat perusteluja, niin haluamasi saat. Olisi myös hauska kuulla miksi se ei sinun mielestäsi ole tyylikästä. Tai sit voidaan jättää asia tähän..

:p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Noh, kuten sanoin, olen tästä asiasta täysin eri mieltä. Jos kaipaat perusteluja, niin haluamasi saat. Olisi myös hauska kuulla miksi se ei sinun mielestäsi ole tyylikästä. Tai sit voidaan jättää asia tähän..

:p

Siis mä en mitenkään nyt hauku Italiaa. Sieltä löytyy loistavia yksilöitä esim. del Piero kuuluu mun suosikkeihin ja heiltä löytyy myös maailman paras topparikaksikko Nesta-Cannavaro. Itse asiassa oon EM-ja MM-kisoissa kannattanu Italiaa pienestä pitäen, mutta pikkuhiljaa rupee kyrsimään se niitten pelityyli. Oma käsitys tyylikkäästä jalkapallosta on luova ja hyökkäävä pelityyli. Italialta löytyy sen verran taitavia kavereita, että edellytyksiä olisi loistavaan jalkapalloon, mutta nyt tavallaan heidän taidot eivät pääse oikeuksiinsa.
Italian pelityyli on lähinnä kylmä. Ne panostaa vaan puolustamiseen ja tekee yhen maalin vastaiskusta, jonka jälkeen ne keskittyy puolustamaan sitä 1-0 johtoaan, jos se on jonkun mielestä tyylikästä niin ei siinä mitään. Kai sekin on katsojan silmissä. Tääkin on niitä mielipidekysymyksiä, joista on turha väitellä..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Oma käsitys tyylikkäästä jalkapallosta on luova ja hyökkäävä pelityyli. Italialta löytyy sen verran taitavia kavereita, että edellytyksiä olisi loistavaan jalkapalloon, mutta nyt tavallaan heidän taidot eivät pääse oikeuksiinsa.

Erona esimerkiksi muun maailman kuvioihin on Italian taidon ja luovuuden esimerkillinen yhdistäminen taktiseen ylivertaisuuteen. Itse pidän Italian puolustuspeliä, niin hyökkäjien kuin muidenkin osalta erittäin vaativana, tyylikkäänä, kypsänä ja mahdollisuuksia avaavana pakettina. Hyökkäyksiin lähdöt ja itse hyökkäykset ovat useimmiten upeita taidollisia suorituksia, oli kyseessä sitten muutaman älykkään ja luovan siirron tai 30 peräkkäisen syötön yhdistelmä, variaatiota löytyy.

Mielestäni Italialta kuitenkin puuttuu keskikentän pelaaja, joka vaikeimman tilanteen tullen pystyy muuttamaan Italian pelin lähemmäksi perinteistä kymppi-peliä. Pirlosta saattaa kehkeytyä tälle paikalle juuri sopiva pelaaja.

Tietenkään televisioruudusta ei näe jalkapallon osalta kuin _älyttömän_ pienen osan verrattuna muihin suosittuihin joukkuelajeihin, kuten vaikkapa jääkiekkoon tai koripalloon. Itse asiassa tässä on yksi syy, miksi hienojen jalkapallomaiden nuoret ymmärtävät ja omaksuvat järkeviä tapoja pelata huomattavasti luontevammin kuin ne, joiden pääsarjoissa ei todellakaan näe pelitaktisesti läheskään yhtä kehittynyttä peliä.

Italian pelityyli on lähinnä kylmä. Ne panostaa vaan puolustamiseen ja tekee yhen maalin vastaiskusta, jonka jälkeen ne keskittyy puolustamaan sitä 1-0 johtoaan, jos se on jonkun mielestä tyylikästä niin ei siinä mitään. Kai sekin on katsojan silmissä. Tääkin on niitä mielipidekysymyksiä, joista on turha väitellä..

Sanotaan nyt näin, että itse saan jalkapallosta irti muutakin kuin tuloksen, hyökkäykset ja maalitilanteet. Olen kuitenkin huomannut kuuluvani vähemmistöön useimpien näkemysteni kanssa, mitä ei sinänsä sovi automaattisesti yhdistää _missään mielessä_ mielipiteen arvoon. Olen myös huomannut, että tämä on hyvin pitkälle kytköksissä asiaan perehtyneisyyteen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remform
No hei hei pässi. Italia pelas tasan S&M:n kanssa mutta Azerbaidjan voitti S&M:n. Azerbaidjan on sitten vissiin ainakin yhtä kova jengi kuin italia.

Luetkos uudestaan tuon, mistä keskustelu lähti liikkeelle.

"Siitä lähdetään, että Italia ei kaadu."

" Ei Italia ole niin paljon S&M:ä parempi"

Joskin viimeaikaisten esitysten perusteella tuota kannattaisi muuttaa muotoon "ole ollut" tms. Saas nähdä saavatko rivit vielä kuntoon. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että S&M-pelin perusteella Suomella olisi ollut aivan hyvät mahdollisuudet voittoon.

Ja kyllä uskon, että hyvänä päivänä Azerit saattaisivat kotona saada Italialta pisteen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Ei jalkapallo ihan noin yksiselitteinen peli ole, vai mitä sanot Espanjan joukkueesta edellisen häviön jälkeen? Mihin asti se käy ns. "todisteeksi" joukkueen nykykunnosta tai yleisestä tasosta? Italia on täysin erilainen joukkue kuin ex-Jugoslavia, Suomi ei olisi mitenkään voinut pelata Italiaa vastaan samalla tavalla kuin lauantaisessa matsissa.

Espanjan nykykunnosta sanon, että ilmeisesti "helposti" yllätettävissä. Ei eri joukkueiden keskenäistä peleistä tietenkään voi suoraan mitään päätellä, mutta hyvän suunnan antavat. Ja hyvinhän se Suomen peli samalla tavalla pyöri ennen maalia.

Ja mitä tohon Suomi - Italia matsiin tuli, niin Italia pelasi tyylikästä ja tehokasta peliä, ei jalkapallon ainoa hienous ole maalit tai kantapääkikkailut, jotka Italia tosin hallitsee erittäin hyvin ja selkeästi laajemmalla skaalalla kuin vaikkapa Suomi tai Wales. Mitä kovempi vastus, sitä enemmän Italialla on varaa laittaa jalkaa toisen eteen.

Pelasiko Italia tyylikästä peliä? Kyllä. Pelasiko Italia viihdyttää peliä? Ei. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Italian taktiikka oli varmasti viimeiseen asti mietitty ja hyvinhän se tyyli puri. Hyvin tulee varmasti puremaan myös jatkossa. Ja varmasti en jatkossa tule Italian pelejä katsomaan (ihan kuin Suomessa niitä näkyisi), elleivät ne jotenkin koske Suomea. Sen verran puuduttavan näköistä. Keskiverto Klubin Veikkausliiga-ottelukin (joka on muuten etenkin Suomalaisten GH:n täysin aliarvostama) on paljon viihdyttäväpi. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten Italian taktiikka olisi muuttunut, jos Suomi olisi mennyt johtoon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Pelasiko Italia tyylikästä peliä? Kyllä. Pelasiko Italia viihdyttää peliä? Ei.

No ohhoh.

Omat vastaukseni, kyllä ja kyllä. Jos voisi vielä plussan laittaa molempien perään, niin laittaisin kyllä+ ja kyllä+.

:cool:

Kuten tuossa aikaisemmin mainitsinkin:

"Sanotaan nyt näin, että itse saan jalkapallosta irti muutakin kuin tuloksen, hyökkäykset ja maalitilanteet.......jne."

Tiedän kyllä monia muitakin, joita tietyt asiat eivät vaan kiinnosta, tai he eivät näe niitä samalla tavalla, mutta suotakoon se heille. Ja tämä meille.

Palloliiton budjetti ei kuulemma riitä ulkomaalaiseen valmentajaan. Varmasti paras mahdollinen suomalainen vaihtoehto. Valitettavasti.

Unelma elää, Walesia kaatamaan. Toisaalta, olisin tyytyväinen jos Suomi voittaisi edes 0-1, koska silloin pysyttäisiin kolmoskorissa.

Tänään taas jatkopaikka katkolla (heh). Jatkoon on kaksi mahdollisuutta:

a) Suomi voittaa Walesin 3-1 tai suuremmin, mutta kuitenkin kahden maalin erolla. Italian pitää lisäksi tänään voitaa Serbia ja Serbian ensi kuussa Wales (numeroilla ei väliä).
b) Suomi voittaa tänään Walesin 2-0 ja Italia voitaa Serbian. Ensi kuussa Serbian pitää voittaa Wales. 1-0 tuloksella maalierot ovat tasan, mutta Suomi menee jatkoon FairPlay-"palkinnolla". Kahden maalin erolla Suomi menee maalierolla jatkoon ja muilla tuloksilla Wales jatkaa.

Isoimmiksi ongelmiksi taitaa muodostua tänään kahden maalin voitto ja mahdollisuudet menettäneen Serbian motivaatio ensi kuussa Walesia vastaan.

Jaa-a taas venaillaan sitten seuraavia karsintoja.. Noh mutta ei Suomi ois voitollakaan jatkoon päässy ku Serbia-Italia päätty tasan. Mutta tuntuu suomalaisia vaivaavan sama asia joka palloilulajisssa, että maaleja ei osata tehä :P

Alkaa todella pahasti *ituttaa Jyrän ja Muurisen kommentit ja meininki.

Olin Muurisen "fani" kun hän oli maajoukkupestinsä alkutaipaleella, mutta heikosti menee. Jos katsotaan suomen tuloksia, niin kehitystä ei oikeastaan ole tapahtunut yhtään. Surkeita joukkueita vastaan pärjätään jotenkin ja kovia vastaan tulee aina takkiin vaikka peli pyörisi. Viime karsinoissa johdettiin 2-0 saksaa vastaan ja pelattiin Englannissa pitkään 1-1 kunnes Becks tuli ja ratkaisi. Olin katsomassa molempia matseja ja hyvin pelattiin, mutta tulokset on edelleen samat kuin aina ennenkin.

Sitten nämä uskomattomat kommentit...Jyräkin onnistui puolustelemaan nuorten maajoukkueen 8-1 tappiota Kolumbiaa vastaa..mitä ?=#"¤ Toki siinä vaiheessa ku tilanne on 3-1 ja on voitettava niin lähdetää hyökkäämään..mutta siinä vaiheessa ku tilanne on 5-1 ja mahdollisuudet on selvästi mennyt, niin otetaan se puolustaja takaisin ja pidetään lukemat säädyllisinä. Enemmin sitä häviää 5-1 kuin 8-1 tai oliks se jo 9-1. Ja Jyra totesi, että eihän tässä nähdä suomen jalkapalloilun tulevaisuutta..eipä.

Katson Espanja-Brasilia finaalin, jonka Espanja olisi ansainnut voittaa..eipä kyllä ole hätää noilla mailla. Lisää Valeroneja, Guteja, Albeldoja, Joaquneija ja ties ketä, niitä tulee koko ajan lisää.

Takaisin Wales matsiin...mitä *ittua Kuqi tekee maajoukkueessa? Miksei mahdollisuutta anneta esim. Paulus Roihalle eikä väsyneelle kakkosdivaripelaajalle, jonka kosketus palloon on legendaarinen. Negatiivisessa mielessä. Kuqi on ns. 12 pelaaja. Jos kentällä vois ollua joku "bonus" pelaaja 11:sta lisäksi niin Shekfi vaan sinne häiriöitä aiheuttamaan. Kaveri ei osaa kuolettaa tai pistää palloja omille...panis edes sen Roihan, Sumialan tai edes masentuneetn Johanssonin sinne...parempia nekin.

ja sit taas selostajat ja Jyra kehaisi, että pelihän oli hallussa ja suomen peli on kehittynyt paljo ku osataan pelata lyhytsyöttöpeliä..hetkinen....Wales pelasi alivoimalla ja puolustuskanttiin, kai nyt on selvä, että Suomi hallitsee ja syöttelee. Ilman maaleja tietenkin. Ja peli muka kehittynyttä? mitä väliä jos pari syöttöö menee omille kun mitää ei kuitenkaan saada aikaan.

Mä diggaan Mika Nurmelasta paljon, mutta se on niiiiiin hidas ja loppupeleissä sen keskityksen on kehnoja..suomen Zizou ja Becks samassa.

Ainakin Väykkä ja Tainio parantaa vaikka eivät parhaimillaan olleet. Johnny Kolkkakin on edelleen iskussa, mut ei tasaisesti. Hyvistä puolustajista huolimatta, Suomen puolustus on just se mikä petti näissä karsinnoissa. Aina ku joku joukkue pääsee nopeaan vastahyökkäykseen suomea vastaan sitä odottaa pelolla..onneks Ryan Giggs pysyi suht pimennossa eilen.

Harvoin vituttaa yhtä paljon katsoa suosikkijoukkueen peliä! Tuolla kalustolla olisi kyllä yksi pelaajavajausta kärsivä Wales pitänyt kaataa. Kottila Kuqin ja Malinen Muurisen tilalle!

Antti Muurisen olisi jo syytä astua syrjään. Sitähän tässä ollaan toitotettu jo pitkään, tuloksetta. Mursu ei vain ole oikea mies tähän puuhaan - joku ulkomaan kyky kehiin ja sassiin. Pöllöliitto tosin tuntuu alentuvan vain hyssyttelemään rahanpuutteen ja Anan kärkevien palopuheiden myötä.

"Eihän se Benettonkaan aina voita Ferraria."

:center:

Joo-o, joulukuun neljättä venaillaan...

Niin ja selostaja sekoitti Tainion ja Väyrysen noin 15 kertaa. :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Everlast
mitä *ittua Kuqi tekee maajoukkueessa? Miksei mahdollisuutta anneta esim. Paulus Roihalle eikä väsyneelle kakkosdivaripelaajalle, jonka kosketus palloon on legendaarinen. Negatiivisessa mielessä. Kuqi on ns. 12 pelaaja. Jos kentällä vois ollua joku "bonus" pelaaja 11:sta lisäksi niin Shekfi vaan sinne häiriöitä aiheuttamaan. Kaveri ei osaa kuolettaa tai pistää palloja omille

Joo on se Kuqi kyl varsinainen tekniikka ihme. Mä en kyl muutenkaan ymmärtäny sitä vaihtoo. Miks ne otti Väyrysen pois? Mun mielestä Väyrynen ja Tainio oli melkeenpä Suomen parhaat ekalla puoliajalla. Jos ne halus lisätä hyökkäysvoimaa niin ois ottanu vaikka Riihilahden pois..

Mutta kuten olemme suomalaisina usein todenneet eivät mitkään tulokset tai pelitapahtumat riitä varmistamaan voittoa (Fin 5-1 Swe) eli se on erittäin paljon henkisestä vahvuudesta kiinni myös. Ei vain yksinkertaisesti riitä kantti voittamaan "suuria" pelejä.

ps. No ainakin Kottila ja Nylund on viimein poissa pelaavasta kokoonpanosta. :)
pps. Mutta taas Litmanen ei ehkä pelaa enää seuraavissa karsinnoissa. :(

Ironinen ongelma on sitten kans se, että mihin Litti mahtuu nykyisessä joukkueessa...ei Litti pysty puolustaa ja Suomella oikeastaan joka pelaajan on pakko sitä tehdä. Toisaalta Miklu ei taas ilman Littiä tunnu saavan itsestään parasta irti.

Jos on Väyrynen, Litmanen, Kolkka, Tainio, Forssell kehissä niin on puolustajat aika vähissä. Suomelta puuttuu just sellainen Roy Keane/Patrick Vieira, joka dominois peliä omalla keskikentällä. Riihilahti ei siihen valitettavasti pysty, joskin pelasi ihan hyvän matsin eilen.

Missä on Jarkko Wiss? :)

Mielestäni Kolkka toisen hyökkääjänä ois hyvä ratkaisu, sillä ois ainakin vauhtia. Kopteff vois silloin kans olla avauksessa vasemmassa laidassa. Tainio ja Väyrynen sitten alemmalla keskikentällä ja Nurmela oikealla. Vasempaan laitaan ja keskikentälle on kyllä tunkua.

En usko, että Litti pystyy ens karsinnoissa pelaa enää. Sen jalat ei yksinkertaisesti kestä joka on todella sääli. Eihä Litti oo pelannut Ajaxissa vielä tällä kaudella ku jalat hajos treenimatseissa englannissa.

Ylös Bottom