Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

turboapc

New Member
Hei! tilttasi jokin aika sitten ps3:sta tuo surullisen kuuluisa lukupää, no ei kun Ebay:sta uutta katselemaan mutt mutta. minun versio on CECHL04 ja tuolla tarjotaan vai CECHL01.
Olen ymmärtänyt että tuo merkitsee vain tuota aluekoodia, eli eikö tämmöinen lukupää sovi minulle? entä jos tilaan pelkän "laser lens":in?

kokemuksia kenelläkään kys. operaatiosta..
toki jos itse vaihtaisi vain pelkän laseridiodin??
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Hei taas.
Todella omituisesti vetää naaman virneeseen nimittäin nyt toimii(kokeilin kaikilla peleillä, elokuvilla en vielä testannut) eli tilannehan oli se että ps3 hajosi jo hyvän aikaa sitten, olisikohan ollut keskitalven aikoihin..ja juuri kun olin päivitttänyt laitteen..purin ja putsasin ja kokeilin ziljoona kertaa mutta ei alkanut toimimaan..

no taas uusi yritys samalla kun katsoin nuo numerot aseman kyljestä..pleikka päälle ja ajattelin että no kokeillaan, koko ps3 asetuten nollaaminen ja päivitys uusimpaan versioon...

nyt toimii. :) minulle jäi vähän semmoinen fiilis että vika olisi ollut tuossa softapuolessa..
varsinkin kun luin netistä juuri tuon hajoamisen jälkeen muiltakin vastaavia ongelmia päivitysten jälkeen..

No saapa nähdä miten kauan toimii..lupaan kirjoitella tähän ketjuun miten meillä on yhteiselo alkanut sujua..
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

On noita tullut 2kpl 60gb malliin ja 1kpl 40gb malliin onnistuneesti lukupäitä vaihdettua (siis pelkkä 'laser lens' ilman deckkiä). Toistaiseksi toimineet ongelmitta vaihdon jälkeen.

Jos eBaystä tilaa, niin kannattaa katsoa että on palautusoikeus + hyvät palautteet myyjällä jos on jo valmiiksi risa saapuessaan. Itselläni oli 1 kpl sekä 60gb että 40gb mallien lukupäitä risoja jo saapuessaan mutta sain vaihdettua toimiviin ongelmitta toisen jopa Kiinasta asti (psxboy -niminen paja googlettamalla).
Kannattaa myös muistaa että 60gb malliin ei ole saatavilla tehdasuusia lukupäitä, vaan ne on ns refurbished-mallia johon on vaihdettu laserdiodi (jossain kiinassa 99,9% varmuudella).

Yhteen 60gb malliin olen myös pelkän laserdiodin vaihtanut, mutta se vaatii vakaata kättä+kokemusta eletöistä & hyviä välineitä esim SMD-kuumailma/juotostyöasemaa. Ei mielestäni maksa vaivaa kympin-parin säästön vuoksi jos ei sitten työkseen ala noita vaihtelemaan enemmän.

Sinulla vissiin 80gb malli ja siihen pitäisi käydä 2-linssinen lukupää/deck

KES-410A /
KEM-410ACA

Aluekoodeilla ei käsittääkseni ole merkitystä linssiä vaihdettaessa koska ne on koodattu Blu-ray aseman ohjauslevyyn / konsolin emolevyyn.
Kannattaa toki varmistua että tilaa oikeanlaisen linssin avaamalla konsoli + Blu-ray asema.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Hei taas.
Todella omituisesti vetää naaman virneeseen nimittäin nyt toimii(kokeilin kaikilla peleillä, elokuvilla en vielä testannut) eli tilannehan oli se että ps3 hajosi jo hyvän aikaa sitten, olisikohan ollut keskitalven aikoihin..ja juuri kun olin päivitttänyt laitteen..purin ja putsasin ja kokeilin ziljoona kertaa mutta ei alkanut toimimaan..

no taas uusi yritys samalla kun katsoin nuo numerot aseman kyljestä..pleikka päälle ja ajattelin että no kokeillaan, koko ps3 asetuten nollaaminen ja päivitys uusimpaan versioon...

nyt toimii. :) minulle jäi vähän semmoinen fiilis että vika olisi ollut tuossa softapuolessa..
varsinkin kun luin netistä juuri tuon hajoamisen jälkeen muiltakin vastaavia ongelmia päivitysten jälkeen..

No saapa nähdä miten kauan toimii..lupaan kirjoitella tähän ketjuun miten meillä on yhteiselo alkanut sujua..

Haha ei todellakaan ole softapuolessa vika. Ei softaongelmien takia rauta hajoa. Sun lukupääs on todennäköisesti hajoamassa,yleensä lukupäät niiden elämän loppupäässä toimivat silloin kun haluavat joten valmiina vaan uuden hankkimiseen.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Katsotaan miten käy...
Nyt toiminut jo viikon ongelmitta, poika pelaa päivittäin n. puolituntia ja minä satunnaisesti tunnin pari..

Jatkamme kokeilua..:p
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Terve taas!
Nyt se lukupää vissiin sanoi sopimuksen lopullisesti irti, pelasin Fall out kolmosta ja jumi kiinni eikä enään käynnisty...kokeillaan huomenna toisilla peleillä...
ei kait se auta kuin tilata uusi jos levesi.. saa nakata kokemuksia/linkkejä ,
mistä olette tilailleet..
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Onko vaihdettu, toimiiko? Itsellä olisi sama edessä.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Tänään saapui Blu-ray lukupää englannista ja asensin sen heti.
Testailin useaa levyä ja Blu-ray-elokuvia kone ei lue ollenkaan.
PS3-pelit ja DVD-elokuvan kone lukee heti.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Tänään saapui Blu-ray lukupää englannista ja asensin sen heti.
Testailin useaa levyä ja Blu-ray-elokuvia kone ei lue ollenkaan.
PS3-pelit ja DVD-elokuvan kone lukee heti.
Sinänsä mielenkiintoista sillä eikös PS3 pelit ole bluray levyjä?
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Sinänsä mielenkiintoista sillä eikös PS3 pelit ole bluray levyjä?

Sitäpä itsekin ihmettelen. En ymmärrä mistä johtuu.
10 Blu-Ray elokuvaa olen testannut, josta yhtäkään kone ei lukenut. Leffat on ihan suomesta ja englannista ostettuja.
5 PS3-peliä testasin ja kaikki nämä levyt kone tunnisti.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Ei lähtenyt ihan hyvin käyntiin minun, lukupään vaihto. Tilasin lukupään ja muuta varaosaa tuolta: LogicToyz.com - Games Console Parts for Wii, DS, XboX360, PSP, PS2, PS3
Oletteko tilanteet myös tuolta? Minulle Tavarat eivät tulekkaan englannista kuten ymmärsin. Pienet kiinalaiset taisivat vetää minua nenästä, tai ainakin siltä tuntuu. Nyt paketti on tullissa. Katsotaan kuinka käy, luultavasti uuen hintalapun kanssa. :mad:
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Miten tuolta edes uskaltaa edes tilata kun minkäänlaisia yhteystietoja ei edes löydy..

Itse lähetin kuukausi sitten englannista saapuneen viallisen lukupään takaisin ja nyt odotan uutta.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Miten tuolta edes uskaltaa edes tilata kun minkäänlaisia yhteystietoja ei edes löydy..

Itse lähetin kuukausi sitten englannista saapuneen viallisen lukupään takaisin ja nyt odotan uutta.
Mistä itse tilasit?
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Noniin, paketti löytyi postista ilman lisämaksuja. vaihdoin uuden aseman kiinnni, mutta eipä auttanut. Hetken ihmettelyn jälkeen nettiä tutkimaan. Ilmeisesti koko asemaa ei voi vaihtaa, joten vaihdoin uuden aseman lukupään vanhan tilalle. Nyt toimii.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

moi! sieltähän se logictoyz:sta Enä minäkään tiennyt ettei englannista tule :) toki senhän tiesi etukäteen että kiinalaisia ovat osat..

toimii ja pelittää tosi hyvin..

Vaihtakaa vaan itse jos ei ole peukalo keskellä kämmentä..:D
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Mulla taitaa kanssa olla lukupää entinen kun ei pelejä tunnista. Onko kukaan muuten koskaan kokeillut että lähteekö levy pyörimään asemassa vai jököttääkö paikallaan? Meinaan vaan että saattaahan mulla olla vika tossa pyöritysmekanismissakin, eikä viittis ihan turhaan uutta lukupäätä hommata.
 
Vastaus: Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti

Mulla taitaa kanssa olla lukupää entinen kun ei pelejä tunnista. Onko kukaan muuten koskaan kokeillut että lähteekö levy pyörimään asemassa vai jököttääkö paikallaan? Meinaan vaan että saattaahan mulla olla vika tossa pyöritysmekanismissakin, eikä viittis ihan turhaan uutta lukupäätä hommata.

Itel ku meni niin ei ayttana vaikka vähä vauhtii antokin...kyl se yritti pyörittää mut naksu vaan kokoajan...ja on tosi helppo homma vaihtaa...itse joskus 2 vuotta sitte kiinasta tilasin sen koko kelkan..mis se lukupää on.. ja hyvin on toiminu tähä päivää asti...orggis kesti sen repan vuoden...
 
PS3 Laserin vaihto pilalla? (tai jokin muu?)

Ostin pleikkarin, jossa oli lukupää rikki. Sitten ostin YLOD pleikkarin, jossa oli ehjä lukupää jonka vaihdoin tähän lukupää rikkinäiseen pleikkariin.

Sininen bluray valo ilmeisesti tällä hetkellä näkyy asemasta. Levy pyörii hetken aikaa, mutta sitten pysähtyy.

Vielä videota vikaan tässä: Untitled on Vimeo

Neuvoja?
 
Ylös Bottom