Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Koo

New Member
Käytössäni on Samsungin LE32R51B lcd tv, joka on soveltuu ymmärtääkseni myös ns. hdtv-käyttöön (tarkkuus 1360x768, hdmi, vga-liitännät). Olen harkinnut Xbox 360 hankkimista, mutta joissain lähteissä on mainittu peleissä olevan häiritsevän paljon häntimistä teräväpiirtotv:llä pelatessa.

Onko kellään kokemusta LE32R51B-mallin yhteeensopivuudesta / pelattavuudesta xboxin kanssa. Myös toimivuus muiden lcd-televisioiden kanssa kiinnostaisi. LE32R51B:n ns. vasteaikaa en ole onnistunut luotettavista läheistä tarkistamaan, mutta 8 ms luokkaa on sen väitetty olevan (tästä itselläni ei tosin ole varmuutta).
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Eilen lykkäsin ensimmäistä kertaa vanhan XB:n kiinni tarvikekomponentilla juuri samanlaiseen Sammyyn kiinni. Veti kyllä hymyn peppuun asti. :p Enkä minkäänlaisia häntimisiä havainnut mitä TimeSplitters 3:a, Forzaa ja Burnout Revengeä testasin. Joten ei kannata tuota häntimistä peljäten lykätä konsolin ostoa, muita syitä on jo vatvottu toisessa ketjussa. :)
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Koo sanoi:
Käytössäni on Samsungin LE32R51B lcd tv, joka on soveltuu ymmärtääkseni myös ns. hdtv-käyttöön (tarkkuus 1360x768, hdmi, vga-liitännät). Olen harkinnut Xbox 360 hankkimista, mutta joissain lähteissä on mainittu peleissä olevan häiritsevän paljon häntimistä teräväpiirtotv:llä pelatessa.

Onko kellään kokemusta LE32R51B-mallin yhteeensopivuudesta / pelattavuudesta xboxin kanssa. Myös toimivuus muiden lcd-televisioiden kanssa kiinnostaisi. LE32R51B:n ns. vasteaikaa en ole onnistunut luotettavista läheistä tarkistamaan, mutta 8 ms luokkaa on sen väitetty olevan (tästä itselläni ei tosin ole varmuutta).

Tuossa varmaan kannattaisi käyttää VGA-kaapelia, sillä sen avulla saat ulos telkkusi natiiviresoa (1360x768)
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

JakettaJa sanoi:
tai komponenttia

ei kun nimenomaan vga:ta. Komponentilla ei saa ulos koneen ylöspäin skaalaamaa 1360x768 resoa, mutta vga:lla saa.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Minulla on käytössö Toshiban lcd-telkku (Toshiba 32WL58P) ja omasta mielestäni kuva on erinomainen kun käytän 720p tarkkuutta XO:n kanssa. :) Häntimistä ei paljoa esiinny. Ehkä joskus saattaa pikkaisen nähdä jossain jotain häntimistä, mutta ei mitään merkittävää. :) Ilmeisti kyseisen telkun vasteaika on 10ms, joten ei ihan surkea. Joudun tässä kyllä huomauttamaan, että en huomaa edes PC-käytössäni olevalla 25ms vasteajalla varustetulla Samsungilla mitään pelaamista suuresti haittaavaa häntimistä.

Perfect Dark Zero näyttää erinomaiselta, kuten myös Project Gotham Racing 3. Ainoastaan PGR3:ssa häiritsevät sahalaidat. :eek: Pystyn ainakin itse nauttimaan lcd-telkulla pelaamisesta ja varmasti tuo Samsung on ihan riittävä. Ulkomaailaisilla foorumeilla sitä on ainakin kehuttu pelikäytössä paljon. :D
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Mulla on tosta Samsungista 23" versio ja hyvin toimii teräväpiirtona, vaikkei hd-lätkää edes ole. (digitaaliliitäntä puuttu 23" mallista). NBA peliä pelatessa, ruudun halki kulkee joskus vaakasuora "värähdysviiva" ylhäältä alas, mutta se voi johtua pelistäkin. Ei ainakaan mua haittaa. Komponentilla olen kytkenyt.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Ja minulla on LE27T51B, eikä siinäkään häntimistä esiinny vaikka on suurempi 12ms vasteaika. Tosin värit näkyy jossain määrin portaallisina, mutta eipä se nyt liiemmin haittaa kun kuva on ihan sikahieno muutenkin :)
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

ScorpioN sanoi:
Ja minulla on LE27T51B, eikä siinäkään häntimistä esiinny vaikka on suurempi 12ms vasteaika. Tosin värit näkyy jossain määrin portaallisina, mutta eipä se nyt liiemmin haittaa kun kuva on ihan sikahieno muutenkin :)

Mitä kaapelia olet pelatessa käyttänyt?
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

ScorpioN sanoi:
Mitäs luulet? Oisko komponenttikaapeli jotain? ;)

Mietin vain tässä, että olisikohan VGA:n ja komponentin välillä eroa tuon värien toiston suhteen. Komponenttiahan pidetään yleisesti hyvänä vaihtoehtona.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Koo sanoi:
Mietin vain tässä, että olisikohan VGA:n ja komponentin välillä eroa tuon värien toiston suhteen. Komponenttiahan pidetään yleisesti hyvänä vaihtoehtona.

Eipä sillä mitään eroa ole. "vika" on lcdtvssäni jossa on vain 16,7miljoonan väripaletti. (24 Bit)
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Sama 16,7 miljoonaa väriä taitaa olla omassakin Samsungissa. Ainakin DVD-leffoja katsellessa kuvanlaatu on ollut komponentilla suht. ok. Pahasti tämä alkaa siltä vaikuttamaan, että 360:n tässä vielä joutuu joulukiireiden jälkeen hankkimaan.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Otsikon mukainen töllö on ollu käytössä nyt reilu kuukauden ja tyytyväinen olen ollu. Hyvin vähäistä häntimistä on havaittavissa jos oikeen alkaa etsimällä etsiä, mutta ei todellakaan mitenkään häiritsevää. Ainoa valituksen aihe itselläni on ollut kuvan kontrasti joka on välillä vähän turhan harmaata kun pitäisi olla mustaa. 360 on kiinni komponentilla ja kuva on kyllä erinomainen lähes tulkoon kaikissa olosuhteissa. PGR3 on toteutettu jollain ihme resolla koko peli joten siinä ilmeisesti näkyy normaalia enemmän sahalaitoja, mutta uskoisin että VGA kaapeli auttaa asiaan kun saa töllön omaa resoa puskettua ulos. VGA liitännästä sen verta että kuva on erinomainen ainakin PC käytössä. Suosittelen ainakin itse kyseistä töllöä, vaikkakin varmasti varteen otettavia vaihtoehtoja löytyy muitakin.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Oleanteri sanoi:
Otsikon mukainen töllö on ollu käytössä nyt reilu kuukauden ja tyytyväinen olen ollu. Hyvin vähäistä häntimistä on havaittavissa jos oikeen alkaa etsimällä etsiä, mutta ei todellakaan mitenkään häiritsevää. Ainoa valituksen aihe itselläni on ollut kuvan kontrasti joka on välillä vähän turhan harmaata kun pitäisi olla mustaa. 360 on kiinni komponentilla ja kuva on kyllä erinomainen lähes tulkoon kaikissa olosuhteissa. PGR3 on toteutettu jollain ihme resolla koko peli joten siinä ilmeisesti näkyy normaalia enemmän sahalaitoja, mutta uskoisin että VGA kaapeli auttaa asiaan kun saa töllön omaa resoa puskettua ulos. VGA liitännästä sen verta että kuva on erinomainen ainakin PC käytössä. Suosittelen ainakin itse kyseistä töllöä, vaikkakin varmasti varteen otettavia vaihtoehtoja löytyy muitakin.

Tuon kontrastiongelman olen itsekin havainnut, mutta se on varmaan lcd-telkkuissa aika yleinen ongelma (mielestäni paljon pahempia tapauksiakin löytyy paljon). Toisaalta onhan noissa uusissa lcd-videotykeissäkin ilmoitettu aika huimia kontrastisuhteita ihan alle parin tonnin hintaluokassa. Eri asia on sitten, mikä on se todellinen arvo kontrastin kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Mulla on just tämä malli hankinnassa ja 360/leffakäyttöön olis tulossa.Lueskelin aihetta läpi ja tuli
esille toi komponentin ja vga:n ero.Voisko joku selittää mullekin miksi vga ois parempi kuin komponentti,niin kuin joku edellä selitti.Ja mikä on natiivireso?
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Buckley sanoi:
Mulla on just tämä malli hankinnassa ja 360/leffakäyttöön olis tulossa.Lueskelin aihetta läpi ja tuli
esille toi komponentin ja vga:n ero.Voisko joku selittää mullekin miksi vga ois parempi kuin komponentti,niin kuin joku edellä selitti.Ja mikä on natiivireso?

Natiiviresoluutio on näyttölaitteen oma, luontainen erottelutarkkuus. Saadessaan jollain muulla tarkkuudella esitettyä kuvaa näyttö joutuu skaalaamaan (venyttämään tai supistamaan) kuvainformaation omalle tarkkuudelleen sopivaksi. Se miten hyvin tai huonosti tämä skaalaus onnistuu, riippuu laitteesta, mutta alkuperäinen tarkkuus on aina se paras ja ongelmattomin vaihtoehto.

VGA-kaapelia käyttämällä Xbox 360:n asetuksista saa valita käytettävän resoluution useammasta vaihtoehdosta, jolloin tarkkuus on mahdollista asettaa samaksi kuin näytön natiivireso, mikä tarkoittaa laadukkaampaa kuvaa.
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Xbugs sanoi:
VGA-kaapelia käyttämällä Xbox 360:n asetuksista saa valita käytettävän resoluution useammasta vaihtoehdosta, jolloin tarkkuus on mahdollista asettaa samaksi kuin näytön natiivireso, mikä tarkoittaa laadukkaampaa kuvaa.


Kiitos opastuksesta!Resoluution valintako ei sitten onnistu komponentilla?Mitä resoa komponentti näyttää?Kattelin muuten telkun speksejä niin en ainakaan löytänyt mainintaa vga-liitännästä,onko siinä sitä?
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Buckley sanoi:
Kiitos opastuksesta!Resoluution valintako ei sitten onnistu komponentilla?Mitä resoa komponentti näyttää?Kattelin muuten telkun speksejä niin en ainakaan löytänyt mainintaa vga-liitännästä,onko siinä sitä?

Kyllä siinä on VGA-liitäntä, Samsungin spekseissä se vain kulkee nimellä "PC in".

Kyllähän komponenttiliitännälläkin voi valita resoluution, mutta vain kolmesta vaihtoehdosta, eikä mikään niistä vastaa näytön natiiviresoluutiota. (Lähin on 720p, mutta sekin vaatii hieman kuvan skaalaamista).
 
Vastaus: Kokemuksia Samsung LE32R51B lcd + Xbox 360?

Xbugs sanoi:
VGA-kaapelia käyttämällä Xbox 360:n asetuksista saa valita käytettävän resoluution useammasta vaihtoehdosta, jolloin tarkkuus on mahdollista asettaa samaksi kuin näytön natiivireso, mikä tarkoittaa laadukkaampaa kuvaa.

Vai olisiko sittenkin niin, että tässä tapauksessa XO itse skaalaa 720p-kuvan uuteen resoluutioon? Tällöinhän laatu ei välttämättä ole sen parempi, jos telkkarissa on hyvä tekniikka..? En kyllä tiedä.

Toisaalta ainakin Hexic pyörii iloisesti 1280x1024 resoluutiolla ilman skaalauksia eli 4:3 tilassa. Taitaa olla tosin ainoa peli, joka tuota tukee(?)
 
Ylös Bottom