Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kolum... allekirjoitan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teemu.I
Mietimpä tässä vaan että milloinkahan aloitetaan virtuaalipelikoneiden valmistus. Sepä vasta olisikin mullistavaa kun pääsis itse pelin sisään.

Pääsis kirjaimellisesti hyppäämään esim. solid snaken housuihin. . . :D

Kysy häneltä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"Toy Story tasoinen grafiikka ei ole kovin kaukana edes PS2:ssa, ainakaan maallikon silmin. "

ohhoh... jopas pomppas... kohta kai väität että itseasiassa toystoryt on tehty PS2:lla ja leffateatterissa niitä pyöritetään samalla vehkeellä.

Tsekkaa MGS2:n välikuvat. Ne näyttävät jo niin hyvältä, että niitä voisi MELKEIN katsoa leffateatterissakin. Maallikon silmin ollaan jo yllättävän lähellä Toy Storya, sanoisin.

Älkääs nyt naurattako. Jos totta puhutaan niin Halo ei ole mikään kovin ihmeellinen FPS-peli PC-peleihin tottuneelle, tai PGR/Rallisport PS2:n autopelejä pelanneelle.

Eikä Oddworld: Munch's Odyssee ole mikään ihmeellinen Nintendon tai PS2:n tasohyppelyseikkailupelejä pelanneelle.

Eikä DOA3 ole mikään ihmeellinen TekkenTAG tai Virtua Fighter 4:ää pelanneelle.

Eikä JSRF ole mikään ihmeellinen DC:n JSR:ää pelanneelle

Totta xboxin pelit on varmaan ihmeellisiä jos viimeksi on pelannut vanhalla PC:llä, PSOne:lla tai ei ole koskaan ennen konsolia omistanut.
Mutta konkareille ne ei tarjoa mitään parempaa mitä ei olisi jo nähty.
Seen it, done it.

Siis onko mitään järkeä verrata pelejä aivan suoraan? "No minä olen pelannut Colin McRaeta ja PGR:ää. Molemmat ovat autopelejä joten tietenkin ne ovat samanlaisia". Mikä helvetti tekee PS2:n peleistä niin ihmeellisiä? Niin kaikki PS2:n pelit ovat tietysti uutta ja ihmeellistä, mutta Xboxin pelit ovat sitä samaa vanhaa. Tuolla perusteella meidän olisi pitänyt lopettaa pelaaminen jo vuosia sitten, sillä kaikki ideat on jo käytetty. Itse en ole Haloa pelannut, mutta mitä siitä olen lukenut, niin tekoäly tuntuu olevan jotain aivan uutta. Ai niin unohdin, että pelimedia koostuu helposti manipuloitavista toimittajista joiden aivoissa lukee "Made by MS", anteeksi.

"Älkääs nyt naurattako. Jos totta puhutaan niin Halo ei ole mikään kovin ihmeellinen FPS-peli PC-peleihin tottuneelle, tai PGR/Rallisport PS2:n autopelejä pelanneelle"

kani : hmm, mites tä taas tähän meni... mielestäni ei kukaan niitä pelejä tässä threadissa ollut kehunutkaan?

Juupajaapa : no sano joku peli joka ei ole ottanut MITÄÄN vaikutteita MISTÄÄN pelistä?

samahan minä voisin väittää että MGS2 on vain uusi versio tomb raiderista, tai vain uus versio MGS1:stä, ei se tarjoo mitään uutta... paitsi kuulema paskan juonen (olen sitä itse pelanut mutta en niin paljoa että voisin juonta kommentoida)

jooh, itseasiassa MGS2 on selvä päivitys Doomista, siinäkin oli ase ja vihollisia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Älkääs nyt naurattako. Jos totta puhutaan niin Halo ei ole mikään kovin ihmeellinen FPS-peli PC-peleihin tottuneelle, tai PGR/Rallisport PS2:n autopelejä pelanneelle.
Ai ei vai!?!?:eek: Jaaha, taas huomaa että ollaa kaupassa kävelty xboxin ohi ja nähty vilaukselta Halosta joku kohta ja sekin jostain ekan levelin sisäkentästä...sitten tullaan tänne ihan äijänä kommentoimaan "et joo, ei se Halo nyt niin erikoinen ole"

Huoh...suosittelisin oikesti kokeileen peliä kunnolla ennen, kun alkaa väittää jotain tollasta. Täällä on jo 1 juupis, eikä lisää tarvittais! ;)

Olen kyllä todella yllättynyt siinä vaiheessa, kun joku on todistetusti kunnolla pelannut haloa ja tulee sen jälkeen ihan pokkana kertoon vaikka tyyliin "ei se nyt ollu oikein hyvä, oon pelannu PC:llä yleensä parempia FPS-pelejä vaikka kuinka paljon"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Ai ei vai!?!?:eek: Jaaha, taas huomaa että ollaa kaupassa kävelty xboxin ohi ja nähty vilaukselta Halosta joku kohta ja sekin jostain ekan levelin sisäkentästä...sitten tullaan tänne ihan äijänä kommentoimaan "et joo, ei se Halo nyt niin erikoinen ole"

Huoh...suosittelisin oikesti kokeileen peliä kunnolla ennen, kun alkaa väittää jotain tollasta. Täällä on jo 1 juupis, eikä lisää tarvittais! ;)

Olen kyllä todella yllättynyt siinä vaiheessa, kun joku on todistetusti kunnolla pelannut haloa ja tulee sen jälkeen ihan pokkana kertoon vaikka tyyliin "ei se nyt ollu oikein hyvä, oon pelannu PC:llä yleensä parempia FPS-pelejä vaikka kuinka paljon"

Miksi et voi vain uskoa että kaikki eivät pidä Halosta? Vai tarvitseeko sun todistella itsellesi jotain?

"...
Juupajaapa : no sano joku peli joka ei ole ottanut MITÄÄN vaikutteita MISTÄÄN pelistä?

samahan minä voisin väittää että MGS2 on vain uusi versio tomb raiderista, tai vain uus versio MGS1:stä, ei se tarjoo mitään uutta... paitsi kuulema paskan juonen (olen sitä itse pelanut mutta en niin paljoa että voisin juonta kommentoida)

jooh, itseasiassa MGS2 on selvä päivitys Doomista, siinäkin oli ase ja vihollisia.

Enpä väittänytkään ettei PS2 peleissä olisi vaikutteita muista aiemmista peleistä, tarkoitin vaan että yleensä pelikokemuksena mainitsemani pelit eivät tarjoa mitään uutta.

Juu, nää viestit alkaa mennä taaas off topic, ja entisen toistoksi.

Tuosta kolumnista sitten:
Käsittääkseni kolumnistin pääpointti oli kritisoida sitä, kuinka pelikone ja pelivalmistajat pistävät meidät kokoajan odottamaan sitä seuraavaa uutta ja hienoa.

So what?

Sitähän tämä ihmiselo pitkälti on, odotetaan seuraavaa päivää, seuraavaa viikonloppua, seuraavaa kesälomaa, seuraavaa joulua... aina vaan odottaen huomista parempaa.

Jos itse emme aseta toiveita tulevaisuudelle, niin voit olla varma että joku tekee sen puolestasi.
Kaupallisuuteen ja markkinahenkeen se kuuluu itsestäänselvyytenä, enkä ymmärrä miten joku voi vasta nyt havahtua siihen Sonyn muka niiiin törkeästi petettyä pelaajat.

Ai Ridge Racer V täyttä potaskaa?!
RRV on pelattavuudeltaan mahtava, ymmärrettävää ettei RR pelien ajotuntuma iske kaikille koska se vaatii melko nopeita refleksejä.
Graafisesti peli ei ole parasta tasoa johtuen melko pahoista sahalaidoista, mutta kaukana potaskasta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
"Älkääs nyt naurattako. Jos totta puhutaan niin Halo ei ole mikään kovin ihmeellinen FPS-peli PC-peleihin tottuneelle, tai PGR/Rallisport PS2:n autopelejä pelanneelle"

kani : hmm, mites tä taas tähän meni... mielestäni ei kukaan niitä pelejä tässä threadissa ollut kehunutkaan?

Huvittava vain seurata kuinka PS2:a on mollattu suureksi osaksi aiheetta sen julkaisusta lähtien. Julkaisupelit eivät ole yleensä mitään ihmeellistä siihen nähden mitä on tulossa myöhemmin, ne sykähdyttävät pelit tulevat sitten aikaisintaan puolen vuoden - vuoden päästä konsolin julkistamisesta. Grafiikaltaan julkaisupelitkin voivat usein olla melko siistin näköisiä mutta ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa peleissä.

PS2:n julkaisu oli jättimenestys, julkaisupelit olivat sitä mitä sopi odottaakin (jos olit ylihypettänyt itsesi niin oma mokasi, jos et pitänyt julkaisupeleistä ja ostit koneen niin hoh hoijaa.. turha osoittaa muita syyttävällä sormella). Nyt kun tuli xboxin julkaisu joka oli floppi ainakin suomessa, asia halutaan haudata maton alle ja kehutaan julkaisupelejä paremmiksi kuin ne tosiasiassa ovat. Suomalainen vanhan median pelilehdistö taitaa olla liian naimisissa suurimpien mainostajiensa kanssa uutisoinnista ja arvosteluista päätellen..

Xboxin harvoille suomalaisille omistajillekin kyllä koittaa hyvät ajat kun kesäkuussa julkaistaan GP4 :). Ihmeen puolivillaisia julkaisupelit olivat xboxillekin vaikka koodausympäristö oli ohjelmoijille tuttu entuudestaan. MS on luonut PC:lle jo ajat sitten pelipalvelimet ja systeemit - missä ihmeessä viipyy xboxin vastaavat järjestelmät?? Missä viipyy luvattu verkkopelaaminen?

no ainakin serverpuolesta on tullut ihan positiivisia uutisia maailmalta, että uskon että se puoli tulee olemaan kunnossa sillon kun se "virallisesti" avataan... mikäs hoppu sulla nyt on sitä ku xbox on ollu markkinoilla pari kk, ku ps2 on ollu iät ja ajat... ja nyt vasta silläkin alkaa näkymään jotain nettituen tapaista?

Juupis : kerrankin sulta tuli asiallinen postaus... olen yllättynyt...

mutta vaikka ihmisillä on tarve odottaa jotain, ja media näkee tässä hyvä raon, niin onko tarve alkaa valehdella, tai antaa päättömien huhujen leijailla, kun niiltä voisi siivet katkaista samantien?

mielestäni tämä on kuluttajille vain huono juttu... tietysti kaikkea saa hypettää, mutta kunhan hype pysyy todellisuudessa... eli hypettää kaikkea mikä oikeasti on olemassa, ei sellaista jota ei edes ole olemassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani

Nyt kun tuli xboxin julkaisu joka oli floppi ainakin suomessa, asia halutaan haudata maton alle ja kehutaan julkaisupelejä paremmiksi kuin ne tosiasiassa ovat. Suomalainen vanhan median pelilehdistö taitaa olla liian naimisissa suurimpien mainostajiensa kanssa uutisoinnista ja arvosteluista päätellen..

Xboxin harvoille suomalaisille omistajillekin kyllä koittaa hyvät ajat kun kesäkuussa julkaistaan GP4 :). Ihmeen puolivillaisia julkaisupelit olivat xboxillekin vaikka koodausympäristö oli ohjelmoijille tuttu entuudestaan. MS on luonut PC:lle jo ajat sitten pelipalvelimet ja systeemit - missä ihmeessä viipyy xboxin vastaavat järjestelmät?? Missä viipyy luvattu verkkopelaaminen?

No joo sieltä tuli asiantuntija taas peliin. Oliko sun nimi ennen Hifimies? Tuo itkeminen siitä, että media kehuu Xboxin pelejä tuntuu vain niin tutulta. Onko koskaan juolahtanut mieleen, että ne pelit voisi oikeasti olla hyviä? "No eihän voi, koska ne ei tule pleikalle!". Piru kun se netti puuttuu, mutta onneks sä voit jo netittää PS2:lla (vai voitko? Mites se nyt meni?). Eli missä viipyy luvattu PS2 nettipelaaminen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl

No joo sieltä tuli asiantuntija taas peliin. Oliko sun nimi ennen Hifimies? Tuo itkeminen siitä, että media kehuu Xboxin pelejä tuntuu vain niin tutulta. Onko koskaan juolahtanut mieleen, että ne pelit voisi oikeasti olla hyviä? "No eihän voi, koska ne ei tule pleikalle!". Piru kun se netti puuttuu, mutta onneks sä voit jo netittää PS2:lla (vai voitko? Mites se nyt meni?). Eli missä viipyy luvattu PS2 nettipelaaminen?
Joo, eli ainoastaan Toni Haukka 3:a voi netittää PS2:lla vielä tällä hetkellä, siis täälläkin päin maailmaa, mutta syksyllähän jenkeissä on luvattu julkaistavan se kauan odotettu ethernet-sovitin & modeemi paketti, joka mahdollistaa kaikkien PS2:n nettipelien pelaamisen PS2:lla, eikä pelkästään Haukka 3:n. Samoihin aikoihin on tulossa läjä nettipelejä kauppoihin eri pelifirmoilta. Toivotaan, että saamme tuon sovitin/modeemi paketin tännekin päin maailma ehkä sitten ens jouluksi...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl

Näinhään se menee pitkälti. RR5:lle annettiin paljon anteeksi pelkästään sen takia et oli uus kone, samoin TTT. Nyt on sama nähtävissä XB:n kohdalla. Rallysportti on pelattavuudeltaan pelkkä arcade raaseri, ei ole rallin kanssa kovin paljoa tekemistä. PGR pidemmän päälle (voi päätellä mikä on pitkä, kun julkaisusta kulunut 3 vkoa) kuiva arcade. Halo on ainoa HYVÄ peli XB:n julkaisupeleistä. Onhan sekin jo jotain...(En edes viitsi mainita muutamia pahimpia floppeja...)

Suuri yleisö onkin huomannut mikä tilanne markkinoilla vallitsee. PS2 antaa kaikkein eniten vastetta rahalle - ja sitähän kansa ostaa. Eli markkinateoria kuluttajan käyttääytymisestä toimii melko hyvin!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Näinhään se menee pitkälti. RR5:lle annettiin paljon anteeksi pelkästään sen takia et oli uus kone, samoin TTT. Nyt on sama nähtävissä XB:n kohdalla. Rallysportti on pelattavuudeltaan pelkkä arcade raaseri, ei ole rallin kanssa kovin paljoa tekemistä. PGR pidemmän päälle (voi päätellä mikä on pitkä, kun julkaisusta kulunut 3 vkoa) kuiva arcade. Halo on ainoa HYVÄ peli XB:n julkaisupeleistä. Onhan sekin jo jotain...(En edes viitsi mainita muutamia pahimpia floppeja...)

Suuri yleisö onkin huomannut mikä tilanne markkinoilla vallitsee. PS2 antaa kaikkein eniten vastetta rahalle - ja sitähän kansa ostaa. Eli markkinateoria kuluttajan käyttääytymisestä toimii melko hyvin!

Sille ei voi mitään jos Groover ei Xbox peleistä pidä ja kyllähän sen ymmärtää kun makuasiat on vain oma juttunsa. Tuosta PS2 antaa eniten vastinetta rahalle jutusta tietysti voi olla montaa mieltä. Onhan PS2 myynyt isot määrät eihän siitä mihinkään pääse. Olen monta kertaa sanonut, että PS2:n todella suuriin myyntilukuihin vaikutti lukuisat tekijät, mutta en jaksa siitä höpöttää, kun asia käytäisiin täällä läpi niin kuin 100x ennenkin. Olen varma, että PS3 tulee myymään aivan samanlailla jos Sonyn taktiikka tulee olemaan sama. Xbox ei ole 13 vuotiaiden vesseleiden sydämmiä valloittanut eikä ihme, mutta en unohtaisi gamecubea joka vielä odottaa eurojulkaisuaan. Ei GC tule PS2 myyntiä saavuttamaan, mutta eiköhän sillekkin ostajia löydy. Eikä massan mukana meneminen aina parasta laatua takaa (minun mielestä ja en tarkoita tällä että PS2 olisi aivan surkea tekele. Älkää nyt juupis, kani ja groove hermostuko). Monesti tulee pettymyksiä jos ei ensin tutki mitä on ostamassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban

Tuo tapa kuulostaa erittäin helpolta, vaivattomalta ja etenkin halvalta.
Kyllä! Tosi helppo, vaivaton ja etenkin halpa, kun verrataan vaikka muiden konsolien nettipeluu tapoihin tällä hetkellä.

niin ps2:n todella suuriin myyntilukuihin alussa vaikutti hyvä markkinointi pääasiassa mutta nyt kun kone on ollut ulkona jo pidemmän aikaa niin ei kyse voi olla enää mistään sonyn taktiikoista, sillä jos jotain pelikonsoleita markkinoidaan niin xboxia ja GC:tä ja ps2:n käyttäjäkunta on jo todella laaja mutta silti se pakenee xboxilta ja GC:ltä myynnin osalta...ja koska tämä on jo toinen sonyn konsoli niin jos pelitarjonta tosiaan olisi ollut täysin paskaa psonen aikoihin ja sama tahti olisi jatkunut niin kai pelaajat olisivat sen jo huomanneet viimeistään ps2:n osalla ja se näkyisi myynneissä...ps2 myy törkeän hyvin sen takia että sillä on LAAJA pelivalikoima ja useita hyviä pelejä eri genreihin...xboxin ongelma on minun mielestäni se ettei sille ole tai ole tulossa perinteisiä konsolipelejä tai jos niitä on niin ne eivät ainakaan erotu tarpeeksi...konsolipelurit haluavat vahvoja nimikkeitä ja takuu varmoja huippupelejä kuten zeldat, MGS, FF, mario jne...mutta kertokaas mikä xboxin oikea todellinen maskottipeli on mitä kukaan ei voi jättää väliin...siis nämä ns. hittipelithän on usein jatko-osia ja niitä ostetaan jo pelkästään siitä syystä että alkuperäinen tai aiemmat osat olivat tajunnan räjäyttäviä kokonaisuuksia...no jos sellainen on tulossa niin se on täysin uusi tekele joten se ei myy konetta etukäteen vaan vasta kun kyseinen peli on ilmestynyt ja se on todettu jumalaiseksi...halo ei käy, sillä ei se pakota ostamaan konetta tai ainakin näin voidaan päätellä myyntiluvuista...no jäädään odottelemaan niin ehkä se sieltä pomppaa esiin...

Ylös Bottom